Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somi1955 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 47277

JDM motortartó hátsó gumibakkal (3 csavar van az egyik oldalán) tudna valaki segíteni? Lakatosnál van a gép,gyorsan kellene.

Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 47276

Ha L7e akkor nem motor jogsi kell hozzá? Az meg nem olyan sok van, mint B-s. Ha meg "rendes" személyautó akkor a rengeteg biztonsági előírás miatt drágul cefetül.

 

Ez nem így van . A négykerekű motorkerékpárok vezethetők "B"-s jogsival , igaz viszont hogy a ( nem segédmotor ) háromkerekűek nem vezethetők B-val , csak (valamilyen ) A-val .

Ha a négykerekű jármű "csak" motorkerékpár akkor nem kell teljesítenie a gépkocsikra vonatkozó műszaki előírásokat .

 

Ami a vezethetőséget illeti a jogszabály megfogalmazása nagyon zavaros . Ugyanis a motorkerékpárokat alapesetben két csoportra osztja :

  • -- kétkerekű (L3)
  • -- tricikli , azaz háromkerekű ( L5)

Csakhogy :

  • -- a kétkerekűnek van egy nevesített háromkerekű változata : az oldalkocsis motorkerékpár , az lett az L4-es . 
  • -- Ennél cifrább , hogy a háromkerekűnek is van egy mutáns verziója , ez pedig a quadrocikli , azaz magyarul a négykerekű motorkerékpár , az L7 . A jogszabályban ez gyakorlatilag négykerekű motoros tricikli néven szerepel ... hát ennyi .

 

Annyi kavirc van a lentebb idézetthez képest , hogy most már létezik a jog számára is olyan kvad amelyik erősebb 15 kW-nál , de ez most számunkra nem lényeges .

 

-o-o-o-o-o-o--o-o-o-o--o-o-o-o-o--o-o-o--o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o-o-o--o-o-o-o-o-o-o-

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

II. FEJEZET

JÁRMŰVEZETÉSRE JOGOSÍTÓ OKMÁNYOK

1. Vezetői engedély

4. §9 A vezetői engedély különböző kategóriákba és kombinált kategóriákba sorolt járművek vezetésére jogosít, amelyeket az 1. és a 2. melléklet tartalmaz.

2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez149

Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

„A1” kategória

– olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg

„A2” kategória

– olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át

„A” korlátozott kategória

– legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár

„A” kategória

– olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” kategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja

„B1” kategória

– négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot; ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel.

„B” kategória

a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a ....

 

Megjegyzés:      A mellékletben szereplő közúti járművek fogalmára a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet rendelkezései vonatkoznak.

 

7. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez154

Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

II. Jártassági feltételek

8. Az „A2” kategóriájú vezetői engedélyek az „A1” kategóriára is érvényesek.

 

9. Az „A” kategóriájú vezetői engedély az „A1”, „A2” kategóriákra, a „B” kategóriájú vezetői engedély a „B1” kategóriára, a „C” kategóriájú vezetői engedély a „C1”, a „D” kategóriájú vezetői engedély a „D1” kategóriára is érvényes.

 

 -o-o-o-o-o-oo-o-o-o--o-o-o--o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o--o-o-o--o-o-o-oo-o-o-o-o-o-o-o-o--o-o--o-

 

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak

c)389 Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.

j)392 Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező jármű, továbbá a motoros tricikli.

k)393 Motoros tricikli: a külön jogszabályban L5e járműkategóriába sorolt háromkerekű és L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár

r)396 Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.

r/1.397 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

r/2.398 Quad: a külön jogszabályban

– L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár vagy

– L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár,

amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

r/3.399 Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

 

-o-o-oo-o-o-o-oo-o-o-o-o-o—o-o---o-o-o-o-o-o-o-o-o----o-o-o-o-o—oo-o-o-o-o-o—oo-o-o—oo—oo-o—oo—o-o-o-o-o-o-o-

B. függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez350

A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása351

Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:

2a)    segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:

2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:

—    hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belsőégésű motor esetében, vagy

—    legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,

2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:

—    hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy

—    legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belsőégésű motor esetében, vagy

—    legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,

2b)    motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,

2c)    háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,

(3)    Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:

3a)    könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) — elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét —, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és

3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy

3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belsőégésű motor esetében, vagy

3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.

Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,

3b)    egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) — elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét — és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva

Dart69 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 47275

Szia KIWI!

Légy szíves add meg a telefonszámodat és vagy az e-mail címedet! Tőlem vetted nemrég az AIXAM 500.4-est Várdombról (Szekszárd) mellett. Most egy másik ügyben szeretnék veled tárgyalni. E-mail címem: kinvaart1@gmail.com

Várom válaszod!

XANTIi Creative Commons License 2019.09.29 -1 0 47274

Ez mekkora parasztvakítás! Mert az úgy megy, hogy ők eldöntik a piac mennyit vesz fel. Frászt!

Ha L7e akkor nem motor jogsi kell hozzá? Az meg nem olyan sok van, mint B-s. Ha meg "rendes" személyautó akkor a rengeteg biztonsági előírás miatt drágul cefetül.

Támogatás lenyúlás, mint a hazai műanyag repülő gyártás, a Rába egész léte.

Majd egy nulla tapasztalatú, nulla gyártási hagyományú és kezdő szakember gárda jobbat/olcsóbbat csinál mint aki akár 100 éve gyárt autókat. Frászt!

A gyártási kultúra nélküli vendégmunkás ukrán vagy vietnami szép minőséget fog gyártani. Ha a "rendes" autó alkatrész gyártóktól veszik a részegységeket, az ár száll el.

Előzmény: WooDoo (47272)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.28 0 1 47273

Itt kevésbé lelkesek a villanyautózás irányába , de végülis a konzervatív autós közönség hozzáállásáról van szó . Kissé hosszú , de talán egyszer megéri végig nézni :

https://www.youtube.com/watch?v=7tc0HPO0sR0

Előzmény: WooDoo (47272)
WooDoo Creative Commons License 2019.09.26 0 0 47272

Komáromban tervezik a gyártást, elvileg lehetne akár mopedautó is, az L7e kategóriába biztosan beleférne. Az ára sem tűnik sokkal többnek, mint a diesel motoros mopedautóknak.

 

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20190926/hatalmas-autoipar-sztori-bukott-ki-par-honap-es-uj-helyszinen-kezdodhet-elektromosauto-gyartas-magyarorszagon-402107

Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.09.25 0 0 47271

Sziasztok!

 

Eladóvá vált hobbi autóm.

Amit tudni kell róla:

-Aixam 400

-érvényes magyar okmányokkal (örök műszakival)

-új első lengéscsillapítók

-új kerékcsapágyak elöl

-új 500-as nagy fék tárcsák elöl

-új fékbetét

-új fékcsövek elöl-hátul

-az össze fémfékcső (réz) új benne

-új talpasgömbfejek

-új kormányösszekötő rúd gömbfej

-új motorbakk illetve váltótartó bakok

-500-as lengőkarok

-500-as féltengelyek

-500as kormánymű (szétszedve és megnézve , újrazsírozva ,HIBÁTLAN!)

-új kormánymű gumiharang

-a motortartó bölcső illetve a két vas az elejébe teljesen lecsiszolva (rozsdátlanítva) és le alváz védőzve

-Bluetoothos rádió

 

Eleje 500-asra van átalakítva.

Hibái:

-karosszérián található néhány repedés

-napfénytető beragasztva

-fék hatás annyira nem jó , kicseréltem mindent ,de még valami mindig nem jó ,de sajnos nincs rá időm ezért is adom el.

 

Árat sajnos nem tudom mit lehetne érte kérni ,várok ötleteket is ,hogy mennyit érhet , és ha valakit komolyan érdekel annak kérésre küldök képet.

 

 

 

Laca1020 Creative Commons License 2019.09.24 -1 0 47270

Üdv uram,olvastam h a jdm fordulatát növelni tudtad,szeretném meg kérdezni h a függőleges-vagy a víz szintes csavaron állítottál? (és hogy merre?)Köszi!

 

Előzmény: kiggyo (45187)
brömbi Creative Commons License 2019.09.23 -1 0 47269

Eredetileg, az leheta holdonpontrelé jeladó   .  

Előzmény: sipi63 (47267)
G é z a Creative Commons License 2019.09.22 0 0 47268

Szia! Nekem lenne 1 pár eladó!

Előzmény: kismacika78 (47264)
sipi63 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 47267

Az hol van benne? 

Előzmény: emilijo (47263)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.22 0 1 47266

milyen más alkatrésszel lehetne helyettesíteni az első teleszkópot. más autóé stb.

 

Nem tudunk helyettesítő típusról . Variációk :

kismacika78 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 47265

vagy esetleg aki tudná milyen más alkatrésszel lehetne helyettesíteni az első teleszkópot. más autóé stb...

kismacika78 Creative Commons License 2019.09.22 -1 0 47264

üdv.

aixam első lengéscsillapítót keresnék nem horror áron.

ha valakinek van jelezze. köszi.

emilijo Creative Commons License 2019.09.20 -1 0 47263
Szisztok lenne valakinek microcar mc1 lombargini benzines motorhoz holdpont jeladó.
brömbi Creative Commons License 2019.09.19 0 0 47206

OK , kösz.

Úgy látom jó lett.

Le lököm majd én is valamikor...

Előzmény: kiggyo (47260)
Aix ám Creative Commons License 2019.09.19 0 0 47205

Sziasztok!

 

Lenne valakinek Ligier Ambra üzemanyagszűrőn lévő elektromos mágneses szelepe (ezzel állítható le a motor).

 

Köszi előre is, sűrgős lenne.

 

kiggyo Creative Commons License 2019.09.17 0 2 47260

nem nagy kaland pedig, ahol kilátszik a műanyag ott műanyag alapozó kell rá, utána mehet a szokásos szórógitt (töltőalapozó), festék, (lakk ha kell) rá.

 

A JDM üvegszálas, az merevebb mint az ABS műanyag és nem repedezik úgy rajta a gitt, festék.

 

Mivel törve volt az eleje (pár éve belém jöttek) ezért kellett üvegszál+műgyantával bőven javítgatni az elején, kapott új utángyártott lökhárítót is.

 

pár kép a fázisokról:

 

Üvegszálas javítás:

 

 

szórógitt, festés:

 

Előzmény: brömbi (47259)
brömbi Creative Commons License 2019.09.17 0 0 47259

Nem gyakran fújnak műanyagbódét, mopedautót, meg ami ilyen könnyen reped.

Le írnád, hogy mivel szórtok a festék alá?

Kíváncsi vagyok rá.

Előzmény: kiggyo (47257)
kiggyo Creative Commons License 2019.09.16 0 0 47258
Az tuti, a yanmar valóban erős motor.
Előzmény: brömbi (47256)
kiggyo Creative Commons License 2019.09.16 0 0 47257
Jogos ez a szempont is, igazad van. Csak nézegettem mert épp festés alatt van a verda, gyors lekaptam a 2 variátort megvizslatni (ezen ugye 2 perc alatt lenn van) mert még mindig zavar hogy 30-nál és 70-nnél is ugyanúgy pörög 3000 felett. A primer varióban lila rugó van, és már a hézagolókat kivettem.

A szekundert nézegettem, és sokkal nagyobb erő kell az elforgatáshoz az új utángyártott varión mint az eredeti ibc-n. Szétszedték, és akasztottam egyet vissza a rugón, mert a legerősebb fokozaton volt.

Kíváncsi leszek változik-e valami, beszámolok pár hét múlva ha összeállt a verda.
Előzmény: Bakancs4 (47255)
brömbi Creative Commons License 2019.09.16 0 0 47256

A JDM - ek így is mindig megelőznek 😆

Előzmény: kiggyo (47254)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.15 0 3 47255

A primer variátor ütköztetése a jogszabályoknak megfelelőség miatt volt , lényegesen begyorsul a járgány a tárcsa szélénél .

A magam részéről nagyon nem erőlködnék azon , hogy a szekunder tengelyen koppig bemenjen  , mert akkor nagyon kis sugáron fordul a szíj ami nagyobb gyűrődési igénybevételt jelent -- ha egyébként a masina végsebessége megfelelő .

Előzmény: kiggyo (47254)
kiggyo Creative Commons License 2019.09.14 0 0 47254

Sziasztok!

Gyors kérdés a régi motorosokhoz:

Nem tudom emlékszik-e még valaki, de a yanmar motoros verdákon (jdm) a primer varión nem ment ki végig a szíj, le volt korlátozva mechanikailag.
Mi lehetett ennek az oka vajon?

Onnan kezdtem el agyalni hogy az eredeti szíj a 029-es, amitől 4cm-rrel hosszabban rakott fel a Sanyi anno. Viszont azt is megpimpelte hogy a Primer varión felfusson rendesen, valószínűleg ezért kellett a hosszabb szíj rá. Most a primeren végig felfut, a szekunderen viszont még van egy kihasználatlan 10mm-es sáv az alján, azaz lehetne még rajta optimalizálni, vagy 2cm-rrel rövidebb szíj (ami nincs) vagy 1 cm-rrel növelni kellene a tengelytávot a 2 varió között.

Az a sejtésem hogy végsebesség korlátozás miatt volt ez a variálás a rövid szíjjal és a primer ütközőjével eredetileg.

 

Így néz most ki a szekunderen a szíj nyoma

 

WooDoo Creative Commons License 2019.09.14 0 0 47253

Bő 100 éve szerintem az emberek többsége uraságok játékszerének gondolta a gépkocsikat is, a többség a lovakat helyezte előre. Benzin csak a patikában volt, széna meg nőtt mindenhol...

Az elektromos közlekedés a jövő, az előitéletek meg majd megváltoznak, ha tapasztalatok is lesznek... 

 

A villanyautózás drágának tűnik, mert nincs forintosítva pl. a karcinogén korom, és a többi mocsok, ami a kipufogón kijön. Nem a co2 a gond, amit a villanyautó ellenesek szoktak számolni. Persze azt is tévesen, mintha a benzin meg a gázolaj a kúton teremne...

Szerintem lignittel is olcsóbb fűteni mint hőszivattyúval. Napelemre is csak a gazdagoknak telik. Bár a sógorom  hitelre vette a nepelemes rendszerét, a törlesztőrészlet kevesebb, mint amennyi a villanyszámlája volt...

 

Előzmény: Bakancs4 (47249)
oljeg12 Creative Commons License 2019.09.14 0 0 47252

Köszönöm a linket. Legalább egy kis infót is kaptunk a járműről. De amint a Bakancs4 fórumtársunk is, én is ugyan úgy viszolygok a korlátozott hatótávolság miatt. Arról nem is beszélve, hogy1,5 milla az ára annak a használt kisautónak, ami ott a link alatt látható.

Előzmény: norinco (47251)
norinco Creative Commons License 2019.09.14 -1 0 47251
Előzmény: oljeg12 (47246)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.14 0 0 47250

Azért nagyon érdekelne egy ilyen járgányról valami reális , GYAKORLATI tapasztalat .

 

Előzmény: oljeg12 (47246)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.14 0 0 47249

Bár nem túl népszerűek itt az elektromos mopedautók

 

Hát ezt azért nem mondanám , szerintem nem erről van szó . Egyrészt az elektromos és dízel mopedautók egymáshoz viszonyított aránya gyanúm szerint az 1:100-at se éri el . Ez nyilván tükröződik az érdeklődésben is , bár ha a tényleges arányt nézzük akkor lehet még túlreprezentált a delejkocsis hozzászólás a fórumon . A mopedet használók jelentős része ugyanis nem zárkózik el a villanyautózástól , csak úgy vannak , mint én :

  • -- nem értékelem túl az elektromos mopedautókat , vagyis nem helyezem a dízelek elé
  • -- a fentiek miatt nem vagyok hajlandó többet fizetni érte , mint amennyiből össze tudok hozni magamnak ( a munkámat nem számolva ) egy olcsóbb rendszámos mopedautót
  • -- az előzőből kiindulva : nem lehet összehozni 200-400 ezerből rendszámos elektromos kocsit
  • -- a saját munkámat nem tudom belerakni a dologba , mert nem értek hozzá

Ha annyiból összejönne egy közúton legálisan használható kocsi , mint amennyibe nekem önköltségi áron van egy olcsóbb rendszámos dízel akkor szánnék rá ennyit .

A német villanyautós támogatásról olvastam , hogy nem egészen úgy hatott a járműállományra , mint ahogy azt a dolog kiötlői megálmodták . Azok a fránya németek ugyanis nem azt csinálták , hogy LECSERÉLJÉK a füstös kocsijaikat a jövő technológiájára , ó nem ! Egyszerűen vettek a támogatással kedvezményezett masinából egyet , jobb esetben a családi 2-3-4 autó valamelyike HELYETT , rosszabb esetben a meglévők MELLÉ . Mindenképpen kiegészítésképpen a belsőégésűhöz -- talán a városban , rövidebb távon használják , de a nagy családi hagyományos batárhoz továbbra is ragaszkodnak . Az a rózsaszín felhőben úszó NAGY ZÖLD ÁLOM  , hogy kizárólag villanyautót birtokoljanak  és a hosszabb utakra béreljenek vagy autómegosztó rendszerben használjanak belsőégésű gépkocsit messze nem valósult meg .

És így gondolkodom én is ...

Ez ügyben most az az előrelépés , hogy a kis háromkerekű  Charlyból kivettem az 50-esmotort , majd ha megjavítva visszateszem akkor elkezdem használni . Ha üzemképes lesz a járgány akkor neki tudok látni kiagyalni miképp kerüljön bele villamos hajtás a benzinmotor mellé . A magam részéréről KIZÁRÓLAG hibridben gondolkodom , NEM AKAROK olyan jármű tulajdonosa lenni , amelyik a hatótávkorlátja miatt nyomaszt . Engem ugyanis zavar , ha megcsörren a zsebemben a telefon , hogy menjek még el valahova , vagy eszembe jut valami -- és ezt akadályozza az aksik kapacitása . Ha csak évente egyszer lesz beindítva a benzines akkor is legyen ott a járműben . Rengeteg olyan dolgom van amit nagyon elvétve használok -- olykor évekig nem nyúlok hozzá -- de ettől még nem látok okot arra , hogy megváljak tőle . Ha összejön valaha a kis Charly hibridje akkor többet fogok erről tudni -- szerencsére én szívesen járok a kis háromkerekűekkel , így van lehetőségem kísérletezgetni ezzel .  Az általad említett 40-60 km-es hatótáv nekem elegendő lenne .

        Persze a legtöbb ember iszonyodik a háromkerekűségtől -- és innen ered a másik előrelépés . Egy újsütetű mérnök ismerősömmel holnap megyünk mopedautót venni , amit ő kifejezetten villamosításra vesz magának . Mivel nem olyan tépelődő szétszórt alak mint én , azonfelül igen precízen dolgozik a nagyon jól ( eszterga , marógép ... ) felszerelt otthoni hobbiműhelyében  ezért nyugdíjasként belátható időn belül meg fogja valósítani a projektet -- feltehetőleg keresni fog téged is tanácsért . Egyébként ő is először dízelként kezdi használni a kocsit , és hónapok múlva cseréli majd le a hajtóművet . Addig ismerkednek a mopedautózással , méricskéli a helyet , tervezget ... Viszont ő nem hibridet akar , tisztán villanyban gondolkodik .

Előzmény: WooDoo (47240)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.14 0 0 47248

... a hírdetésb nem írták bele ....Ez egy eladó jármű....Ezért a vásárlás előtt érdeklődtem.... utána tudtam nézni ...

 

Ja , így már érthető . Az a helyzet , hogy ez lenne  ( amit csinálsz ) az észszerű eljárás , de nem igazán jellemző . Történni az szokott : megjelenik a frissen regisztrált fórumtárs a kérdéssel , miszerint a múlt héten MEGVÁSÁROLT egy ilyen-olyan mopedautót ( általában drágán ) és ez meg ez a gond van vele . Olykor jogiak , vezethetőség , rendszámozhatóság -- pontosabban vezethetetlenség és/vagy rendszámozhatatlanság ...Olykor műszakiak ; ez útóbbi a könnyebben orvosolható , legfeljebb sokba fog kerülni . De amikor valaki megvesz egy Reliant Robin járművet segédmotornak ...

Ritka a körültekintő vásárló -- bár az óvatosság ellen szól , hogy a jó vételekre AZONNAL le kell csapni , esetenként órákon belül elmenni a járgányért . Én az esetek többségében a hirdetés alapján , illetve egy rövid telefonbeszélgetés után el tudom dönteni : rohanjak-e a masináért , vagy felejtős a dolog . Egy kezdő mopedes ilyen szempontból nagyon nehéz helyzetben van .

 

Szóval azért érdekelt volna az alvázszám , mert láttunk már nagyon furcsán berendszámozott mopedautókat . Akadt L7e-s verda 40-es sebkorlátozással és "kis" ( SAAA-00) rendszámmal , de volt aki az eredetileg 9,5 kW-os verdát el tudta sütni segédmotorként .

Ezeket a stikliket lehetett volna kielemezni az alvázszám első tagjaiból , mert úgy megtudható : minek készült eredetileg a verda .

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!