Nemtom mik a lehetőségeid vagyis mit tudsz megoldani pénz nélkül de nem lessz olcsó amit tervezel. A vázhoz hajlító gép, hegesztő gép; nem elektródás kerítés hegesztő, a gépi munkáról nem is beszélve + elektrónika+ festés stb stb....... például lábtartó váltó fékkar motor befogatás sárvédők azok tartói és még sorolhatnám az apróságokat amik több időt elvesznek mint amiken idáig gondolkodtál
Csak hogy ne unatkozz:))))
Hajlító gép az nincs de azthiszem megoldható pár km-rel arrébb, havernál. Védőgázas ívhegesztő akad a cégnél CO-argon keveréket használunk, ezenkívűl a cégnél akad még köszörűgép (olyan mint az eszterga) hengeres felületekre koronggal szalaggal kívül belül tud, hagyományos asztali köszörű 3 méretben. Vertikális marógép, Nagy pontosságú fúrógép+osztófej, Kézi multi köszörű 2 méretben. meg még apróságok amik egy szerszámosműhejbe kellenek. Jóban vagyok a fiúkkal is :-) elektronika: elvileg működött a kocsi mielőtt széttszedték, bízom benne hogy a gyújtás+kábelek még most is o.k. a töltés még kérdőjeles de ezen majd akkor agyalok ha beröffen a gép és már gurul. A villanytól egyébként nem félek,haverok vagyunk, már ráztunk kezet a 230 és a 400 Voltossal is:-) Most komolyan, amiben nincs túl sok tranzisztor meg hasonló állatok azzal még elboldogulok. Erős áram sem gond, a versenybiciklimen anno 4 db lámpa volt elől, 3 dinamó, 1 lampi hátul + külön féklámpa első hátsó fékre is működött. Akkor 12 éves voltam azóta fejlődtem. Festés a cégnél van 7,5 bar a hállózatban stabilan, hétvégén csend van, pár kocsit már fújtak ott. (igazából ha menni fog a gép akkor már némi pénzmagot az igényességre is tudok majd szakítani) A többi meg jön sorjában a fórumra (számítok aktív tanácsadásodra) ha kint lesz a moci a kaszniból. Tény, hogy van még mit agyalni, de ezt szeretem benne(bizonyos határig). Elsődleges cél hogy saját erejéből guruljon akár festetlenül is, ha ez meglesz akkor jönnek a felszerelések, ha minden stimmel és a még nem fentlévő de már kitalált extráknak is fent vannak a fülek stb., akkor szétkapom az egészet és jön az igényes festés meg ami még kell.
Nemtom mik a lehetőségeid vagyis mit tudsz megoldani pénz nélkül de nem lessz olcsó amit tervezel. A vázhoz hajlító gép, hegesztő gép; nem elektródás kerítés hegesztő, a gépi munkáról nem is beszélve + elektrónika+ festés stb stb....... például lábtartó váltó fékkar motor befogatás sárvédők azok tartói és még sorolhatnám az apróságokat amik több időt elvesznek mint amiken idáig gondolkodtál
állatok, vazze 250 felett izomból felhúzza 1 kerékre. Nem piskóta a gép. ehhez képest az épülő enyém a kb. 400 kilójával meg a 140 lovával csak kismiska lesz:-)
Tudok szöghajtást csinállni két ugyanolyan difi kúpkerélből vagy tányérkerékből vagy hogyishíjják őket? Tehát nem kúpkerék-tányérkerék párosítás hanem kúp-kúp vagy tányér-tányér. ja és 90 fokra van szükség meg kb 1,2:1 1,5:1 arányra de ha más nincs jó lenne az 1:1 is, és 140 lovat átt kéne tudnia vinni. Miből, hogyan? A házat ki lehetne tömbből marni.
rendes gyerek vagy te köszi! A pözsó az nem semmi, szerintem gyönyörű, azt hoszenm ez csak képen létezik. Láttam egy hasonló prototípusról egy egész sorozatot, majd megkeresem.
A külömböző nyúlást megakadályozandó egy ilyen megoldás is eszembe jutott (lásd kép) a láncok külömböző nyúlását lenyelné a difi (ha úgyis bentmaradna) de a láncfeszítést ekkor már görgősen kelene megoldani. Az extrákat még fűszerezi, hogy nem tudom mit szólnának a difi csapágyai az aszimetrikus terheléshez, mert ugye a féltengely jóformán csak nyomatékot visz átt, itt meg jelentős erő is felleép a nyomaték mellett.
Ezt is ki lehetne játszani ha a difit funkciójában kihagynám és áttmenő tengely kerülne be, hogy mindkét oldala a kihajtásnak egyformán közös tengelyen legyen terhelve.
vagypedig a kihajtás mellé támasztócsapágyat kell tenni, így a difi funkcionálisan maradhatna.
És ekkor még a láncfeszítés mindig nem megoldott.
Valami nagyon atom lánc kéne amiből 1 is elég.
Fogasszíj, háát izé fogalmam sincs de félek tőle hogy ha kiszámolnám fél méter széles kéne, meg egy lánckereket könyebb csinállni mint egy fogasszíjkereket.(nem könyebb csak a szakik a lánckerékhez vannak szokva, meg a hemgeres maró olcsóbb mint a profilt maró)
Mindenesetre nem temetem a gondolatot, előítéleteim vannak a nem fém dolgokkal szemben:-)
Mivel két lánc sosem nyúlik egyenletesen, nehéz lenne megoldani a pontos utánállítást, és a tökéletes, szimmetrikus átvitelt. Szerintem inkább egy lánc. Bordásszíjon nem gondolkodtál?
ez a fabringa viszont nagyon bejön :-)ez meg egy közlejkedő forgalmi akadály, némi tákolással. Hasonló gyári szinezésű motrbicajt anno láttam egy motorkatalógusban csak az nem rat stile ban volt készítve.
ezt szeretném elrettentő példának felhozni. Ez nagyon nem tetszik, még egy lovaskocsi is elegánsabb nála, viszont a mad maxban csont nélkül lehetne szerepeltetni:-)
úgy néz ki a dolog hogy a buxát kímélendő az egész hajtáslánc hossszában lesz beépítve módosítatlanul. Azaz marad a motor részben megdöntve, így a hengerfej ki fog lógni egy oldalra. Ez szvsz. elég hülye megoldás de láttunk már aszimetrikus építést a 236 os hozzászólásban ott az akuval volt kiegyensúlyozva. Lehetséges, hogy én is így fogom kiegyensúlyozni. Ha kikerül ősszel a donorból a hajtáslánc igazából akkor tudom meg mennyi az annyi így most nem is nagyon rajzolgatok mert lehet hogy dobhatnám ki az egészet. Esetleg egy oldalirányú eltolással lehetne valamit hozni az egyensúlynak, ez akkor lehet még indokolt is hogyha hátra valami bazi széles kerék fog kekerülni.
Valamint még azon is agyalok hogy vajon mit bír a lánc? hogy fog elviselni pár brutális gyorsulást? (Az rendben van hogy a hajabusa 160 lovas de nem 400Kg tehát nálam több energiát kell áttvinnie ugyanolyan meglódításhoz) nem járnék-e jobban ha mindjárt 2 futna egymás mellett? merft ha 1 lesz és alulméretezett akkor az secc perc alatt megnyúlik és mehetek másikért tartaléknak. Akkor már lehet hogy jobban járnék ha mindjárt 2 lenne? Ez viszont a hajtáslánc veszteségét növeli. Fingom sincs hogy mi lenne a jó.
Meg ugye jól elvagyok itt magamnak, nem sok ilyen marha van mint én aki motort épít, azok nagy része meg talán nem is netezik.
eredetileg kombinált fékre gondoltam ami az elejét és a hátulját együtt fékezné de nem tudom hogy oldjam meg a fékerőelosztást, anno a daciankon volt ilyen karos fékerőszabályzó a hátsó futóműre ami a terhelés fügvényében változtatott. viszont nem nagyon szeretném teleaggatni mindenféle extra cuccokkal. A nyers erőt kell sugározza a gép. Ha meg merevhátsós lesz akkor meg hiába is akarnám. Van még egy ok:-) ha kombinált fék van akkor nem lehet hatékonyan gumit füstölni:-D
úgyhogy kb. nem kombinált lesz. ha csak meg nem győz valaki.
Az autó főfékhengere négy munkahengerhez van és kb 2 tonnához, motorokban viszont dupla tárcsa elöl két munkahengerhez amiben lehet akár 12 dugattyú is.
A fenékszelep a főfékhengerben van a kuplunghoz nem kell mert az mindig vissza áll alapra.
Jó az rendben van csak a motrbicaj föfékhengere élég(mentudom hány köbcentis) köbtartalmú-e ahhoz hogy velebírjon egy autó féknyereggel(legalább 50mmes a dugattyúja) mit ajánlasz? neked több tapasztalatod van mi az a fenéxelep?
Szerintem a fék inkább súj függő az autód teljes terheléssel utánfutóval kéri azokat a nagy fékeket. A főfékhenger és a kuplung henger között van egy fenékszelepnyi külömbség:)
azon gondolkodám hogy az első féket hogy oldjam meg, mert nem tudom nem lesz -e kevés ha egy motorbicaj főfékhengerét teszem rá, mert kb. az autófék több folyadékot kér.(nagyobbak a dugattyúi) Vagy lehetne bowdennal meghúzni egy áttalakított dobrékes munkahangert, vagy skoda kuplungmunkahengert, vagy főkuplungmunkahengert.