Keresés

Részletes keresés

r0226 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 845
50-60% között az egészséges. Azt nem nagyon lehet megmondani hány % alatt nem lesz párás az ablakod mert ez függ a belső és külső hőmérséklettől. Nálam 50% van 22-23 foknál és nem párásodik az ablak igaz 3 rétegű.
Azt már nem is értem ha van szellőztető berendezésed akkor miért nem használod?
télen többet ér mint nyáron.:-))
Sajnos este senki nem fog felkelni szellőztetni pedig kellene, erre lenne jó a berendezésed még úgy is ha csak időzítve van.
Előzmény: dpek (844)
dpek Creative Commons License 2008.11.26 0 0 844
Üdv.

Én egy laikus vagyok aki segítségre szorul (még csak)párásodás ügyben.
Ház adatai:
85m2 38-as PT+10cm dryvit falú K=1 műanyag ablakos ház.
Van talajhőcserélőm, meg egy központi szellőzőm a tetőtérben minden helyiségre becsövezve a födémben. Egyelőre használaton kívül. Ősszel a légkollektorokat hajtotta. Mióta bejött a hideg, már nincs használva.
Csak pf van mindenhol, most építek egy tömegkályhát kiegészítésnek.
A nappali+galéria, konyha, közelkedő, 3 nagy boltívvel elválasztva 1 légtér.
Előszoba, WC, speizzel nincs gond ilyen téren.
De a 2 szoba + fürdőszoba....Utóbbi csak fürdés közben és után vizes/párás
Ott van egy kézi kapcsolású ventillátor amivel javítottunk a helyzeten, hogy fürdés után kinyomatjuk a párát a szabadba.
Egyelőre ezen kívül nem szellőztetünk sehogy, csak az ajtónyitáskor beáramló friss levegő jön be.
De itt az ideje, hogy a meglévő rendszerből hozzak össze valamit, amitől nem lesz pára.
A gond az, hogy reggelre mindíg folyik az ablakon a víz.
Ettől sokkal drasztikusabb a helyzet, ha abban a szobában még ruhaszárítás is van/volt.
Szerencsére a falon még nincs nyoma párának, csak az ablakon.
Tavaly mikor még csak csupasz volt a fal, a mennyezeti sarkok is vizesek voltak.
Az épület már teljesen ki van száradva. A szigetelés után már a fal nem vizes.
A nappali/konyhában 60% körül van a páratartalom.
A fürdőben fürdéskor 80% felett szokott lenni.