Nem tudom, hogy igaz-e, de állítólag a GC 8-szelepes motorjában (lehet hogy a többinél is így van) a dugóba nem tud beleverni a szelep ha elszakadna a vezérműszíj.
Valós városi használatban sokat fogyaszt, no. nekem általában 10 liter körül, dugóban ácsorgással. Tojással a gázpedál alatt talán picivel, fél literrel kevesebb. télen, hidegben nekem már 11,5 literre is felkúszott alkalmanként. De 2000 ccm-től, és 144 LE-től nem nagyon érdemes kevesebbet várni.
Tény, hogy ezt az autót nem városi használatra tervezték, nem is ott jön ki az előnye, szépsége, ereje ;-)
de az is lehet, hogy én vagyok a béna. ellesném a technikát attól, aki városi dugóban araszolásnál 8 literes fogyit tud kihozni.
Pickleboy kérdezett mostanaban a mazdaklubon a fogyasztásról. Ezt írtam neki:
"Igen, az enyém manuális 2000 cm3-es. Mostanában ritkán használom városban, sok hosszú utat megyek vele, és így jön ki 8.5-9 liter körüli fogyasztás. A fogyasztás nagyon függ a láberőtől. Egyszer mentem vele 100 km-ert szinte előzés nélkül 80km/h-val, tempomattal. Így 7 alatti fogyasztást sikerült előidézni. Egy ilyen úthoz óriási önmegtartóztatás kell egy V6-os motor mellett.
Városban sikerült már 12 liter körüli fogyasztást is összehozni, de átlagban a városi kocsikázást 10-12l közé tenném."
Én is remélem, hogy negyed óra.. De a múltkor is 2-3 óra volt.. persze van, hogy COOL-t fújok, mert a hajszárítót sem erre tervezték. Sajna látva a radiátoron fekvő darab egynapos száradási idejét, nem lesz az negyed óra.. Sok réteg ez a "gyapot" / "filc".
Valaki nem tudja, hol lehet méterre venni ilyet (hangszigetelő)?
Hát.. az sajna nincs, csak egy hajszárító, a kis albérletben. De "csak" helyi szárítás kéne, kb 50x50 centi "filc"ből kéne kiűzni a vizet. Az autó klímája tök jó lenne, de azt nem tudom a felhajtott szőnyeg alá irányítani, mert max. a hátsólábhoz tartó levegőt tudom arra terelni. Ami meg a pedálokhoz jön, az elég kevés, és a túloldali lukakat addig tök jó lenne betömni, hogy arra ne menjen feleslegesen..
De mennyit fogyaszt a kocsi 1 óra alatt klímával, álló helyzetben? 1-2 litert?
Közben találtam egy hangszigetelős topicot, ott főleg wartburgosok próbálnak ajtócsapódás és tetőkongás hangot kiküszöbölni, de mindenki a bitumenes lapokról beszél, mint ahogy a surányihifi fórumán is, ott persze a hang miatti rezgések ellen, ajtóhangolásra..
Címeket és tel.számokat akarok találni, később meg majd felkeresek pár autókárpitost, vagy karosszérialakatost, azok biztos tudnak valami tutit erre a zajszigetelő izére.. Vagy lehet, hogy szivacslap is jó lenne.. Bár az porladós.
Relatív,de picit tényleg lehetne erősebb,a fogyasztáshoz hozzátartozik az is,h a km-ek felét hajnalban teszem meg... de 12-őt nem hiszem,h meg lehet vele etetni,kivéve ha csak a belvárosba járunk vele...
OGYP szerint is kicsit kevés a 2000-es moci az X9-be. Viszont így a fenntartási költségen többet "hoz", mint amennyit fogyasztásban "visz" az "erőlködés". Szerintem. Persze ez láb és km függő is :-) Én 11-12 literre tippelem a várost, normál pályát - tekintve, hogy áramvonalas és talán nem olyan nehéz verda - meg olyan 9 literre klíma nélkül.
Szőnyegbolt.. Kéne valami szakkifejezés, meg legalább 1 cím, ahol TUTI van. célirányosan jobb lenne menni, mert keveset leszek Mo.-n karácsony előtt. Pest/Belváros előnyben, de azért majd egy DIEGOba beugrok, mert azok a diegos fiúk..
4 literes LEX, aaaz igen! Öblös darab, és mivel modern, nem 2x annyit gurgulázik, csak 1,5x. Jó hallani, hogy valamiben a Mazda a jobb.
Öszinte volt.. 9,1-9,7 nem durva város.. 10-el bármikor elmegy A max egyszer 11 l volt.. városonkívül 8-8,5...
Szerintem nem túl gyenge,a 2,5-ös éppen hogy jobban megy(csak autómata) a miller motorossal már biztos lehet haladni,bár a gyári gyorsulási adat nem valami fényes,de 212 paci.....:)
Azzal kezdeném,mindkét autót imádom-szeretem,néha még az is megfordul a fejemben,nem is adom el a mazdát,mert hiába öt cseréltem a lex-re mégis azt mondom,a a xedos szebb,egyedibb és karakteresebb.Az alapvető különbség a sportosságban van.A mazda kifejezetten sportosan vezethető,nagyon stabil,direkt.Nagyon bátran lehet vele kanyarodni(225-ös gumival.)A lex nyúlik himbálodzik,bólint(légrugós kivitel).Cserébe remek az utazási komfort,és síri csend van.A motorokról nincs mit mondani,mindkettő hibátlan,persze 2l kontra 4l....a lex másfélszer annyit iszik..a motor csendes,már-már túl csendes nagy fordulaton sem kápráztat el a v motor hangja,nemúgy mint a mazda ami gyönyörüen szól!!Működési kultúrában a lexet nincs mivel összehasonlítani,túlmutat minden más autón...
Egy közös betegségük van,mindkettő szinte eladhatatlan...
1. A beázott 626GE-mben felszedtem a padlókárpitot (felhajtottam, hogy szellőzzön). Alatta található az a leginkább üveggyapotra hasonlító filc réteg, ami a zajt szigeteli, meg a vizet is rendesen képes magában tartani. Ez már itt-ott lejött a kárpit hátoldaláról: elengedett a ragasztás vs. én húztam le. 1 napja szárad itt fenn a kecóban egy részlete, a radiátoron, és még mindig nedves. A többi, ami még rajta maradt, most mindenféle ronggyal kiszárításos módszerrel könnyebbül meg. Nem tudjátok, hol lehet kapni ilyet? Mert akkor inkább leszedem a mostanit és rakok le másikat.. (szürkés/kékes/pirosas/sárgás szálakból áll)
2. Ha nem a hajszárítós megoldás mellett döntök, hanem járatnom a motort 1 órát + megy a klíma, ami ugye szárazat fúj, ráadásul az is meleg valamennyire, akkor kb. mennyi benzin fog elfogyni ezen a néha emelt alapjáratos (ingadozik..) dolgon? És nem tesz rosszat ez valaminek a motorban, hogy nincs terhelve, csak alapjáraton megy egy órát (kenés, akármi)?
Jó lenne, ha olyan kezébe kerülne a verda, aki törődni is fog vele, mert ez ma már (sajnos) egy igen ritka darab. Nekem nagyon tetszik a formája, de kicsi vagyok egy ekkora kocsihoz ($). Limuzin ez a javából, még ma is felfigyelnek rá, sztem, mert nem is tudják, mi ez. Erről nem hiányolom, de én 5ajtó párti vagyok. Sok sikert az eladáshoz! Ha meg megvan a LXS, írj nekünk egy összehasonlító elemzést, ha lehet.
Már szeptember óta árulom,de nem sok kapás volt rá:( A km-óra 126-ot mutat,nem állítom,h ennyi-is van benne,ezért nem írtam:) de az autó belseje alapján biztos,h 200k alatt van.
A fenntartással nincsenek gondok,nekem 9,1-9,7 között eszik városba,a biztije sem sok(2000ccm alatt)költeni meg nem igazán fog kelleni-rá,én januárba vettem,hosszútávra terveztem,ráköltöttem 400-500k-t... aztán szerelmes lettem egy másikba:)
De az tény,h az alkatrészek,nem a hű de olcsó kategóriábol vannak:)
Ez egy remek darabnak tűnik és elég régóta van fenn a hirdetés. Ennyire nem kell senkinek? Esetleg ismered a tulajt, leinformálható a kocsi? Meg nem írt a hirdető futott km-t, ami azért elkelne még info-nak. A megalomániámnak biztos jó lenne, de nem merném az utcán hagyni. Esetleg egy ismerősömet érdekelheti, de azért ennek a fenntartása is a méretével arányos, úgy érzem.
Hát ez nekem is eszembe jututt csak nem tudtam mi lesz a sok elektronikával,vákumcsövekkel meg minden féle kütyüvel amit évtizedeken át terveztek míg ilyen lett! Ezek szerint kuka!?:)
Vagyis mindent helyetesíthet egy "egyszerű" karburátorsor?
Station W! A párbeszédünk megszakadt de vettem az adást, jövő hét második felében hozom a "vasat"!
Tisztában vagyok vele,hogy a hengerfejes történet nem olyan egyszerű mint ahogy leirtam de nem kivitelezhetetlen!
Beszéltem már szakival és elméletben működhet a dolog, persze mélyebbre kellene ásni magunkat a témában!:)
Egyébként jól mondod ki kell cserélni az alsó tárcsát vele a vezérműszíjat,computert ,plusz biztos egy-két dolgot de ha összejön izmos kis moci lenne!(mindenféle turbó vagy más "rásegítő" nélkül!)