Keresgélve az első, komolyabb órámat, nos rá kellett jönnöm, hogy kevés vagyok. Ezért a 2.-3- vonal felé tendáltam, de ott meg előjött a "homage" dolog és, hogy hol a határ a hamis és a homage között. Na ekkor ezt is elhagytam. Ekkor jött a használt/vintage vonal, de itt meg...
Nos, hogyan és mitől lesz egy régi óra normális és nem gagyi szint? Autós hasonlattal élve, hogy ne legyek az órámmal olyan, mint a 20 éves Pistikhee, a 30 éves, szakadék, széthajtott, sufnituning "németbűű" behozott BMW-jével? Persze lehet OT-s kocsit is venni, de az meg gyakran egy új autó ára.
Nem szeretnék olcsó poénnal élni jogos is a felvetésed, de hidd el nálam jobban senki nem kíváncsi és értetlen. Én aki azért kicsengettem 850 $-t +vám+szállítás. Egyszer mostam le csap alatt mert poros lett , kétszer úsztam benne összesen a 4 év alatt. Az óra nem volt 1.5 méternél lejjebb vízben és semmiféle nyomás alatt sem. Rendkívül kíméltem nekem a T-100 volt a poén az éjszakázásaim miatt. Az mondjuk profi volt. Nem tudom mi történt.
Sokat olvasok a neten erről mostanában és egyenlőre csak egy dologra tudok gondolni. HÉVÍZEN voltam és a szállodában több kis medence van, amit végig látogattam, de csak 15-20 percre. (Ki is van írva, hogy a medencében max 20 perc.) A medencék különböző hőmérsékletűek voltak. Nem tudom ez lehetett-e ilyen katasztrófális hatással. Ha igen, semmi értelme az egésznek , a 3 atm. öltönyórával együtt levetni és nem menni vizes helyre.
Nem biztos, hogy menthetetlen az az óra, ugyanakkor ebben az állapotban nyilvánvalóan legfeljebb jelképes összeget kaphatsz érte, pár ezernél többet senki nem fog megkockáztatni.
Átvevö nő: rozsdásnak tűnik a szerkezet ez a tömítés nem is áll rendelkezésre egyébként is nagyon sokba kerülhet.
Nekem ez már nem kell.Jövő hétre van lekötve az órám amit veszek. Szeretném tudni hogy az amúgy ép óra dobozával kiskönyvével mit erhet mert azert felteszem hirdetesbe.
Segítségeteket kérném. Szeretnék egy Omega Kaliber 500 órát (1958-as) átnézetni, a szükséges javítási, ápolási munkát elvégeztetni. Tudnátok egy órást javasolni, aki megbizható, jó munkát végez, es ilyen régebbi modellekkel is foglalkozik? Az óra jár amúgy. Köszönet! Gábor
Vettem egy Citizen CB5000-50L karórát, da a mellékelt hasznáálati útmutató a nullával egyenértékű. Lenne pár kérdésem, ha tud valaki segíteni, nagyon örülnék.
- Ma reggel arra ébredtem, hogy a londoni időt mutatja, nem feltételezem, hogy azt az adót tudta volna befogni. Mivel egyik-másik karórákat forgalmazó cég honlapjából kiderül, hogy az óra képes városkód alapján automatikusan meghatározni az ottani zónaidőt valószínűnek tartom,alvás közben megnyomtam valamelyik gombot, vagy gomb kombinációt és ezért állt át. De hogyan tudom visszaállítani???
- A napi ébresztést hogyan tudom beállítani és ezt követően be- és kikapcsolni?
- És pusztán kíváncsiság képpen. Hogyan tudom használni a navigációs lünettát [idézem az egyik cég honlapját: "a lünetta segítségével matematikai (szorzás, osztás, négyzetre emelés, négyzetgyökvonás ) és navigációs műveleteket ( megtett távolság, repülési idő, üzemanyag fogyasztás) végezhet"].
Relatív, hogy mennyire gyakori. Szerintem régebben gyakoribb volt, néhány óragyártó hagyományőrzésből használja. Manapság már nem látom nagyon értelmét.
értem köszönöm szépen az infot egy órásnál be lett vizsgáltatva ő azt mondta azért van rajta mer valószínüleg zenészeknek lett gyártva sejtettem hogy ez nem így van
Elvileg azt, hogy az órát elektronikusan szabályozták be - ami a gyártása (40/50-es évek) időszakában még nem volt magától értetődő és általánosan elterjedt, de egy évtizeddel később már annyira természetes volt a szerkezetgyártóknál, hogy nem tüntették fel.