<< 3 napos cseregari - pénzvissza nem jöhetett szóba
<Csak ugy megjegyzem, hogy ilyen mar nincs (asszem oktober ota).
Az ürge az üzletben ezt a három napot említette- mármint hogy túlléptem, szóval náluk még létezik.
De ha hivatalosan tényleg nincs, ne áruljuk el nekik!!! :)
Mindenesetre Manfrotto -ban minden tapasztalatot szívesen veszek.
Illetve - nem bírom ki - ma kipróbáltam egy újabb 79-es, és 17500 ott a bolti ára.
Most már csak egy Manfrottóval akarom összehasonlítani, aztán döntés.
Ja, és egy újabb 74-es láttam ferde fejjel. Típushiba.
Egy barátom meg ma kölcsönadta a 71-esét, kb 5 éves, alighasznált. Valószínüleg még a németek rakták össze. Vagy erősebb volt a minőségellenőrzés.
Hihetettlenül finomabban és pontosabban működik, mint az a mostaniak, főleg az az első dög, ami a karácsonyfa alatt volt. Tajvan fabrike, színvonaltalan minőséggel. Nesze neked globalizáció...
>3 napos cseregari - pénzvissza nem jöhetett szóba
Csak ugy megjegyzem, hogy ilyen mar nincs (asszem oktober ota).
> Manfrotto még szóba jöhet. Írtátok pár hónapja, hogy 40körül már vannak.
Szerintem nincs egy hete, hogy irtam. A 190-es egy jo lab vagy a 055-os de az mar draga es nehez (cserebe stabil). Fejet meg valassz hozza penztarca szerint. A studioline es a tripont meglatogatasa javasolt, a legtobb cuccot ki is lehet probazni.
Mazsola B!
Nekem is abszolút biztosak az infóim a GS-15-ről, mivel használom... :o)
Nem másoktól kapott infók, hanem tapasztalatok. ;o)
A 33-asról nincsenek tapasztalataim. A GS-15 inkább nagyon gyenge fénynél produkál rosszul, egy áruházi világításban már nekem a Sony tűnt rosszabnak, de ez lehetett a rossz fehéregyensúly beállítás következménye is.
Visszavittem ezt a Hama Gamma 74-es állvány csodát.
Megnézték, azután felajánlották, hogy kicserélik egy másikra.
(több mint két hete lett véve, ajándék gyanánt és csak most kaptam meg, tehát a 3 napos cseregari - pénzvissza nem jöhetett szóba)
Egy volt még raktáron.
Megnéztem, de a feje ugyanúgy állt, mint az előzőnek.
A vízmérték ezen már jó volt, illetve a cseretalp rögzítő kallantyú is rendesen működött. Viszont ez nekem így még kevés volt, mert pont a fej ferdeségével nem lehet mit kezdeni. Szóval a másik állványt nem hoztam el.
Még fél óra és egy kis hercehurca után visszakaptam a pénzt, de aszem ez nem igazán az ő érdemük volt. De a végeredmény számomra így kielégítő.
Mindenesetre innentől kezdve vennem kellene egy használható állványt. Szeretnék is, meg az ajándékozóknak is ez volt a törekvésük.
Elmentem a Westend MM-jébe. Hama Gamma 74 kapható (még 2 darab volt, meg 1 kiállítva), igaz 2ezerrel drágábban, 16ezerért.
Kipróbáltam, ugyanúgy ferde a fej. Pedig biztosan más sorozatból volt, mert más szinű volt a kamera rőgzítő/fordító nyél (szakszerű elnevezéssel kisegíthettek) Itt egy kicsit magamra kezdtem gyanakodni, illetve kitudja.
Kiállítva volt még egy pár állvány, de kapni már nem lehetett. Ott volt ez a Hama Gamma 79 is. Ár: 18ezer. Kipróbáltam, semmi ferdeség. Igaz, "csak" 2D-s, azaz a kamera/fényképezőgép rögzítő talpat nem lehet függőlegesen elfordítani, amire videokamera esetén nincs is szükség.
(Azóta megnéztem a neten, Hama Gamma típusnál a páros számúak 3D-s, azaz fényképezőgép állványok is, a páratlanok kizárólag videókamerához való 2D-sek.)
Ki volt írva 14ezerért a Hama Gamma 75-ös (vagy 73?, nemtom), de sajna abból nem volt bemutató darab.
Kis bizalmatlanságom ezek után azért van a Hamával, de még szemezgetek ezekkel a páratlanokkal. A teljesen műanyagságuk, illetve a mozgatáskor érzékelhető holtjátékuk egy kicsit zavar, de ezek már nem ferdék legalább.
A Manfrotto még szóba jöhet. Írtátok pár hónapja, hogy 40körül már vannak.
Szívesen vennék egy konkrét típus ajánlatot is, ami kifejezetten videokamerához jó.
Köszi szépen mindenkinek a segitséget, arra rájöttem közben magamtól is hogy ez a win movie, nem a legjobb progi. Beszerzem akkor ezeket a progikat, most ezzel el leszek egy darabig, aztán meglátom hogy boldogulok! :)
Ezt a MovieMakert felejtsd el. A két legegyszerűbb módja a VCD, SVCD, DVD készítésnek:
1. Töltsd le vagy szerezd meg a Maiconcept MpegEncodert. Ez egy nagyon egyszerű de kiváló minőségű program. Ezzel lehet kameráról pcre másolni, persze Dv kábelen keresztül. Ha a gépen van az anyag ugyanezzel a progival tömöríteni kell VCD esetén Mpeg1-be, SVCD, DVD estén Mpeg2-be. A VCD-t szerintem el lehet felejteni.
Ha csak CD íród van megpróbálkozhatsz SVCD-vel, tűhető eredményt lehet vele elérni, de a bitrátát a legmagasabbra érdemes állítani. SVCD esetén egy CD-re kb.42perc anyag fér. Az Mpeg2 SVCD-t a Néró kiírja SVCD formátumban.
Ha DVD-be tömörítesz Az Mpeg2 tömörítés után szükség van egy DVD Authoring progira. A legegyszerűbb az Ulead DVD WorkShop.
2. Ulead Video Studio 6 vagy amelyik megvan. Ezzel Lehet PC-re másolni kameráról, Szerkeszteni, tömöríteni, DVD vagy SVCD formátumot csinálni. Nagyon egyszerű a kezelése, de az Mpeg tömörítés minősége nem a legjobb.
Az összes említett program nagyon egyszerűen kezelhető és próbaverziójuk ingyen letölthető. Aztán keresni kell hozzá..
Köszi a segitséget, közben olvasgattam az előző 25 oldalnyi hozzászólásokat és valamelyest tisztul a kép.
Viszont az én movie makeremben nincs ilyen dv minőséghez pipa lehetőség a rögzitésnél. (1.1.2427.1 -es verzió), viszont a beállitásoknál a minőségben egyében belül tudok avit választan.
Az egyik nem tiszta dolog még számomra (lehet hülyeség) hogy alapból a c:/ jelenik meg hogy mennyi memória van még szabadon...és miközben olvassa be a videot félúton megáll ha nincs a c:/-n elég tárhely miközben én utólag hiába menteném a d:/-re. Hogy lehet beállitani hogy a d:/-t nézze alapértelmezettnek. (Csak ott van elég hely)
A másik meg hogy beolvasás közben erősen csikozódik a kép horizontálisan, olvastam már hogy a dv-re való visszairásnál ez nem marad meg de ha kiirom dvd re akkor igen? (Mert az nem túl jó)
- Olyan szempontból gondoltam hogy mind1 a vcd, meg a dvd, hogy bármelyik megoldható, persze nekem sem mindegy hogy milyen minőségü lesz a video....:)-
Sziasztok!
Valami kicsi, konnyu turista-videokamerat szeretnek venni. A cel az lenne, hogy a utazasok, kirandulasok alkalmaval megorokitsem az emlekezetesebb dolgokat, tajakat.
Mi a velemenyetek a Pana Dsnap SV-AV100-rol? Ez papiron megfelel a kovetelmenyeknek, van optikai zoom, de eleg draga es az 512Mb-s SD kartyara gondom nem sok minden fer. Mivel nagyon konnyu is, gondolom nehez kezbol videozni.
Ki mit ajanlana ilyen celra?
Két dolgot fűznék a Hama Gamma állványok témakörhöz. Akinek kamerája van, annak jobban ajánlottak a 2D fejes kivitelek. Az eladóval átnéztük a német katalógust, a 2D fejes változatoknak nagyobb a terhelhetősége. Persze a mostani kamerákkal ez már nem gond, mivel eléggé összementek mind méretre, mind súlyra.
A másik dologgal a múlt héten szembesültem amikor kint hagytam az erkélyen a Gamma 79-et két órára. Nulla fok körül annyira nehezen lehet forgatni a fejet vizszintes irányba hogy majdnem felborítottam az állványt a kamerával együtt amikor svenkelni kezdtem. Ha valaki téli sportokat akar filmezni, nem árt ha ezt tudja.
A hama az jo kis gagyi gyarto cserebe olcso, de egy rendes allvany az draga cserebe stabil es hasznalhato. En a manfrottora eskuszom, az fem es pontos, cserebe nehez es kozepes arfekves. Persze van meg velbon, slik, gitzo (a gazdagoknak). E mellett mar megvitattuk de videozashoz valodi fluid video fejet celszeru venni, mert azzal lehet szepen kihasznalni az ilyen allvanyok adta lehetosegeket (ezt leginkabb azok tudjak megerositeni akik mar probaltak is).
Pl:
Színegyensúly: A piros, zöld és kék színek keverésére vonatkozó kifejezés.
Színkorrekció: Egy folyamat, amelyben a klipek színe egy adott összevetés - mint a Photoshop CS-ben bemutatott Match funkció - alapján kiegyenlítésre kerülnek. Tipikusan ez az utolsó része a munkafolyamatnak. A Final Cut Express és Final Cut Pro rendkívül precíz és sokoldalú színkorrekciós eszköztárat kínál a felhasználóknak, amellyel a színek, a tónusok, a fehér és fekete egyensúly optimálisan szabályozható.
Színmélység: A lehetséges színek választéka egy mozgó- vagy állóképen. Tipikusan négy opció létezik: fekete-fehér (greyscale), 8-bites, 16-bites és 24-bites színmélység. Minél magasabb a színmélység, annál több szín megjelenítésére van lehetőség, de egyben a képkockák és ezáltal a videófájl mérete is növekszik.
Szűrők (filterek): Effektusok, amelyeket alkalmazhatunk a videó vagy audió komponensére a filmnek vagy a film egy részének. A szűrők kihatással vannak a látvány- vagy hangzásbeli megjelenésére az általuk módosított sávnak.
Sampling: Az a folyamat, amikor az analóg hangot digitálissá alakítjuk. A hangminták (sample) mennyiségét egy audió anyagban egy sample rate nevű érték fejezi ki (kHz), amelynek magasabb értéke jobb minőséget jelöl.
Szaturáció: Egy kép szín telítettsége (chroma).
Szín (scene): Felvétel egy időbeli folyamata, amely egy adott helyszínen játszódik időben összefüggő módon.
Scratch disk (munkalemez): Az a merevlemez vagy partíció, amelyet a Final Cut Express digitális videó behozatali műveletére kijelölünk.
Szkript (script): Egy utasítássor, amely egy bizonyos funkció ellátását célozza. A programozás alapegysége.
SECAM: Sequential Couleur Avec Memoire; a francia televíziós műsorszórási szabvány, amely alapvetően a PAL szabvánnyal egyezik meg. A képkockák mérete 720x546 pixel, a képkocka ráta 25 fps.
Sequence (mozgókép folyam): Mozgóképek, állóképek, feliratok, szerkesztési információk, effektusok, átmenetek és hanganyagok elrendezett sora, amely egy összefüggő produkciót eredményez. A Final Cut Express-ben egy sequence négy órás lehet, és korlátlan mennyiségű klipet tartalmazhat. Egy sequence tartalmazhat egy másik sequence-et is, mint klip.
SGI: Az IRIX operációs rendszer kedvelt tömörítetlen képi formátuma, amely támogatja az átlátszóságot, és többmillió színt tartalmazhat.
SMPTE: Society of Motion Picture and Television Engineers; Egy videós szabványokért felelős szervezet, amely létrehozta az SMPTE időkód szabványt.
Sztereó: Stereophonic Sound Reproduction; A hanganyag két különböző csatornát tartalmaz, amelyek össze vannak kapcsolva és mindig együtt szerkesztendők. A mono ellentéte.
Storyboard: Képek sorozata, amely összefoglalja a tartalmát, cselekményét és megjelenési felületét egy produckiónak. Általában kézzel készített rajzokon alapul, amelyek a forgatókönyv alapján születnek.
Streaming: Internetes vagy intranetes műsorszórás, amelynek eredményeképp a számítógépen megtekintett műsornak csupán mindig egy adott része töltődik le, és csak a memóriába kerül, nem mentődik el a merevelmmezre.
S-videó: Csúcsminőségű videó formátum a csúcskategóriás videó felszerelések számára. A kompozit videónál élesebb és telítettebb a kép, mert az S-videó külön csatornákon tárolja a színt és a fényességet, illetve ezeket külön kábelen is továbbítja, ezáltal tisztábban tartva a jeleket. (Y/C jelöléssel is szokták illetni.)
Akit esetleg érdekelnek a videós-filmes utómunkálatok, azoknak ajánlok egy magyar weboldalt: http://www.finalcutexpress.hu
Az oldalon a mac-es Final Cut Express programhoz kapcsolódóan, de egyúttal sok más, a területen bárhol használható fogalommagyarázat található, úgyhogy a wintel porgramokat használóknak is érdemes (lehet) beleolvasni.
Movie Makerrel DV minőségbe rögzíts!!! Ott van egy külön pöttyös-pipálós rész, hogy DV minőség! Utánna a keletkezett .AVI kiterjesztésű file-al pedig azt csinálsz, amihez épp kedved van. Még akár vacsorára be is kaphatod, ha nagyon éhes vagy ;-)
Kezdőnek ajánlom a TmpegEnc nevű programot kovertálásra (ott a DVD formátumra kell konvertálni), és a keletkezett mpeg file-t a Tmpeg Author nevű programmal kell átalakítani DVD formátummá. A kész formátumot (.vob stb file-ok lesznek) pedig bármilyen DVD író programmal már fel lehet írni a DVDre, és egy mezei DVD lejátszó is le fogja játszani.
Ja, hogy VCD és DVD neked mind1? Hát ha neked mind1, hogy mondjuk van 6 millió forintod autóvásárlásra, és trabantot, vagy egy Hondát veszel, akkor elhiszem, hogy jó a VCD is, de mit kezdessz a többi 5.9M forintoddal? Minek raktad félre kocsira? :-))) Mert kb minőségi különbségben így tudnám a két formátum közötti rést jellemezni ;-)
Barátom is most vett nemrég egy említett típust. Ő nem vett észre ilyesmi hibákat, bár lehetséges, hogy késöbb jelentkeznek, elég műanyagból van a kivehető talp, és az azt tartó pöcök. A vízmértéket nem is szoktuk használni (egy régebbi állványom miatt már hozzászokott a szemem, hogy nem kell :-) ), egyelőre a teteje is egyenes. Szerintem feltétlen vidd vissza az álványt, és d*gd f*l nekik ;-)
Állványilag lenne kérdésem, illetve egy rossz tapasztalatom.
Kaptam karácsonyra egy Hama állványt, a jobbik sorozatból: Hama Gamma 74.
(Rosszabbik, pontosabban ócsóbbik: Hama Star)
Olvastam itt a topikban, hogy 72-es többeknek is van, és meg vannak vele elégedve.
No, ez az én fajtám viszont nagyon gyatra kostrukció, egyszerűen nem lehet vízszintesbe állítani a fejet. A problémát az okozza, hogy mivel fényképezésre is használható, a fejen a talpat vízszintes illetve fügőleges irányba is lehet állítani, és közötte vagy 5-6 helyzetbe, fokozatosan. Viszont a vízszintes helyzet nem vízszintes, hanem van egy kis dőlése.
Úgyanúgy mint a függőlelesnek is - de ez utóbbi a kamerázáshoz nem szükséges - azaz engen nem érdekel.
És mivel az állítási lehetőség nem fokozatmantes, nincs lehetőség finom korrigálásra
(Esetleges megoldás még: hogy a kamerát az állvány a lábainak beállításával visszintbe lehet hozni, talajhibák, stb miatt. Mivel azonban a fejen van ez a dőlés, ha ezt a lábak állítgatásával korrigálom, csak pillanatnyilag oldódik meg a helyzet. Ha egy 90 fokot fordítok a fejen - ami kamerázásnál azért előfordulhat, a korrigálás már semmit sem ért, ha 180 fokot, akkor kétszeresen jelentkezik a dőlés, mivel hozzáadódik a korrekcióhoz az eredeti hiba. Szóval a hibát így nem lehet korrigálni)
Kérdésem az, hogy akinek van ilyen Hama Gamma álványa, az szintén tapasztalta-e ezt fej-dőlési hibát? És együtt tud-e vele élni?
Kisebb hibák, amitől az állványt még használni lehetne, de azért bosszantó:
állványon van egy vízmérték, ami rosszul működik. Rögzített lábhelyzetnél a fej körbefotgatásakor mindig más irányba jelzi a lábak ferdeségét. Valószínűleg ferdén van berögzítve a vízmérték.
Illetve a gyorscserelap berögzítéséhez szükséges kallantyú sem áll meg nyitott helyzetben (elvileg egy rugós ék kitámasztaná, de nem), és a kallantyú tengelye is vagy 20-30 kinyitás becsukás után kihullik az állványból.
Szóval ennyit a Hama Gamma karácsonyi meglepetéséről.
Ha ilyet vesztek, nézzétek át tüzetesen, a fej dőlése már szabad szemmel is látható, ha alapos megnézed akár csak magában az állványt ! Ha a kamera rajta van, akkor akár a kamerát nézed szemből, akár a kamera képét, látszik a hiba!
Ha jol ertem torolni akarsz? Na azt nem lehet, hanem ravenni egy masik musort (mint ahogy egy magnokazinal sincs torles, max uresre veszed vagy raveszel valami mast).
A dv kazi digitaliasan tarol igy elvben nagyon soxor felhasznalhato. Gyakorlatban nem probaltam csak nehanyszor ugyanarra ravenni, de eddig ok. Valoszinuleg idovel valami hibajavitas kezd egyre jobban dolgozni es annak lesznek lathato jelei, de ezt en sem ismerem pontosan.
óriási amatőr kérdés következik...de ez van .... megvettük tesómnak a hc14 et vettem hozzá egy sony kazit...és akkor most a kérdés... erről a kaziról lehet törölni is mert az istennek nem találom meg a módját és a leírásban sincsen szó a törlésról...az meg kicsit drága lenne hogy 1400 ft-ért baromkodjak össze folyamatosan kazikat...hát ez lenne az...mik a lehetőségeim....köszi és bocs ha fáj....
Ok, nekem végül is mindegy hogy dvd, vagy vcd. Van dvd irom is, igy megoldhato az is.
Nálam a gond az ott kezdődik hogy nem tudom hogy állitsam be win movie makert, mert a rögzitésnél felismeri hogy dvcam. a video és a hangeszköz, de a beállitásnál mit válasszak ki az egyéb-ből vmt, vagy a kiváló minőséget??
Illetve hogy a gépre lementett cucc milyen kiterjesztésü lesz, és hogy milyen progit ajánlanál a dvdre konvertáláshoz? (Bocs a balek user-ségemhez, de most van először cam-om! :))