Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DOM Creative Commons License 2002.03.27 0 0 59
AttiM3
az igen gratula, remélem ecccer majd megleshetem farát, mikor igyekszem utánnad az öszvérrel...
végre 1 igazi műgyűjtő, én is ilyen inyenyc vagyok...persze ettől még messze állok....de eljön az én időm is...:)))

DOM

Előzmény: AttiM3 (57)
ABTGolf4 Creative Commons License 2002.03.27 0 0 58
Hát az nem szar 2.5i, 235Le. Mikori, 90-es? A katalizátor miatt nem tudod bevámolni? Mi volt az ára?
AttiM3 Creative Commons License 2002.03.27 0 0 57
DOM,
Itthon nem tudok róla, hogy lenne belőle. Ez egy Sport Evolution, 600db-os széria.
Előzmény: DOM (56)
DOM Creative Commons License 2002.03.27 0 0 56
Hát ebből kimaradtam..:(( Nem mindig tudok netezni...pedig ha ott lettem volna most sírnátok..:)))))))
A zsernyákok mit csináltak?Mit tudnak csinálni?

AttiM3
Megéri behozni kintről? Nézegettem én is, persze nem ezt a kategóriát! Vmi 1szerűbbre gondoltam, mondjuk Audi S2, Nissan 200sx...:)))

AttiM3 Creative Commons License 2002.03.24 0 0 55
Bryan,
Fekete Renault 5 GT Turbo-val jöttünk. De jöttek még velünk páran, kb 12-15-en voltunk.
Azt hittem kiléptek eléd, olyan volt mintha egyszer egyesben kicsit visszavetted volna a gázt.
Meg arra is gondoltunk, hogy később kéne összegyűlni.
Előzmény: BRYAN (54)
BRYAN Creative Commons License 2002.03.24 0 0 54
AttiM3
Van benne igazság a benzinkutat már kinőttük és nagyon feltünő.Lehet hogy jobb lenne külön oda menni.
Nem léptek ki elém legalábbis én nem vettem észre,nem fékeztem.
Te milyen géppel voltál és hányan jöttetek?
BRYAN,KADETT-GSI16V
AttiM3 Creative Commons License 2002.03.24 0 0 53
Szerintem következőnek egyből a helyszínre kéne menni. A kutat úgyis figyelni fogják.

Bryan,
Egyszer kicsit ki is léptek eléd, nem? (fekete Kadett GSI?)
Az Impreza akkor indult volna, amikor jöttek a rendőrök. Már ott állt és várta, sorra kerüljön.

Előzmény: BRYAN (52)
BRYAN Creative Commons License 2002.03.23 0 0 52
Gyorsult valaki közűletek tegnap este Kőbányán?
Én mentem kettőt,haverom piszkált BMW-je és egy VTI Civic ellen.Buktam mindkettőt de szarni rá jó poén volt.
Valaki ismerte a rally Lanciat?Miért nem ment az Impreza ellen?
AstraF16v Creative Commons License 2002.03.23 0 0 51
"Mire gondolsz? Az 150 Le-s TDI-k persze hogy mennek, mert 150 Le-sek!! De nem gyorsulnak jobban mint egy 150 Le-s benzines ( pl. VW GOLF 1.8 5v turbo (150 Le) vs. VW GOLF GT TDI PD 150 (150 Le) ), pedig a maximalis nyomatekuk a dizeleknek jelentosen nagyobb. "

Bizony, bizony. A 150Le-s hyperszuper pdtdi-nek 320Nm a nyomatéka 1900-nál, ez 83Le (vagyis kb. 3szor annyi, mint amit egy szívó benzines 1.9-es tudna ugyanilyen fordulaton)!
Ezért nem érdemes szétválasztani a teljesítményt a nyomatéktól. Viszont 320Nm SOKKAL többet ér 8000-res fordulaton, mint 1900-ason. Ez azért van, mert nem a motor főtengelyén keletkező nyomaték gyorsítja a kocsit, hanem az, ami a kerekekre jut. Márpedig az a motor, ami 8000-ren adja le a nyomatékát sokkal rövidebb áttételezést igényel, mint az amelyik csak 1900-nál tud ekkora nyomatékot. (320Nm 8000-es fordulaton közel 350Le lenne)

Előzmény: avantage (41)
BRYAN Creative Commons License 2002.03.23 0 0 50
Királyul indult a Péntek este de a yard megint elbaszta.Kőbányán egy órán át még ment a móka de utánna végig követtek minket(M3-as Metro,Dunakeszi Auchan,Iveco)és mindenhol okoskodtak.Kár hogy az Agip kúton néhányan hülyéskedtek és már ott kiszúrtak minket.
De az kibaszott szép volt amikor a Jászberényin CSAK a gyorsulok mentek egymás mögött.Ki volt kint innen?
AttiM3 Creative Commons License 2002.03.23 0 0 49
Király volt a buli pénteken!
B@szogattak valakit a rendőrök?
Golf-I GTI 16V Creative Commons License 2002.03.22 0 0 48
Hánykor van a találkozó?
Előzmény: BRYAN (45)
irba Creative Commons License 2002.03.22 0 0 47
Ja, és a "lömani" avtók között is van már diesel, meg a ralliautók között is.
Előzmény: irba (46)
irba Creative Commons License 2002.03.22 0 0 46
To all!

Persze, azt nem is akartam mondani, hogy nem számít a teljesítmény, de a nyomaték is nagyon fontos. PL. nem érdemes annyira tuningolni egy szériaautót, hogy fele annyi legyen a Nm mint a Le.

A dízelek ma sokkal fejlettebbek mint a benzines motorok, benzines motornél is kéne valami nagy újjítás, amitől megugrik a teljesítmény és a fogyasztás csökken. De ez nem nagyon fog megtörténni mostanában, mivel a dízelek hatásfoka jobb mint a benzinfalóké.

to scirocco

És mindeközben átlagban 5 liter körül evett neki. Bosszantó :)

Előzmény: scirocco (44)
BRYAN Creative Commons License 2002.03.21 0 0 45
Szasztok
Találka Péntek este a Váci úti Agip benzinkútnál a McDonalds mellett!!!Útánna valószinű hogy Kőbányára megyünk(tarkarét u.,helikopter u.)!
A zsaruktól ne parázzatok szóljatok minnél több embernek.
Egyébként a gépem 1010 kg és 150 LE.
scirocco Creative Commons License 2002.03.21 0 0 44
"Ennyit a modern dizelekrol :)
"
Hát igen...
Ide kapcsolódó történet:
1-2 hónapja Ausztriában voltam egy Lanossal (106 Le), nem egy rakéta, de ha fordulaton tartod, egész jól lehet vele autózni. Kis falvak, ment előttünk egy Fabia TDi (100 Le), a sebességhatárt mindig betartotta a fickó, de úgy, hogy amint kiért a faluból, azonnal 100-on volt. :) Csak néztem... 60-ról 4-ben padló -> állva maradtam. Következő falu vége: 60-ról 3-ban padló: pont u.annyira maradtam ott. Köv. falu: 2-ben 60-ról padló, akkor már csak kicsit távolodott (még sosem szabályzott le alattam autó, most igen... :)), 3-ban értem utól. Ő mindezt úgy adta elő, hogy nem versenyzett, és 4-ben volt 100-ig (akkor láttam hogy vált). Ja és nem volt semmi korom, gondolom nem nyomta ki a szemét.
Persze az is igaz, hogy nem ment volna sokkal jobban, ha visszakapcsolgat sem, és ha tovább nyomjuk, akkor megfogom. Ez amúgy eléggé összhangban van a belinkelt cikkel.

Ennyit a nyomaték és teljesítmény kérdéséről... :)
üdv
Scirocco

Előzmény: avantage (43)
avantage Creative Commons License 2002.03.21 0 0 43
Scirocco,
Koszi a linket, valobban eleg egyszeruen fogalmaz.

"It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*."

Ennyit a modern dizelekrol :)

Előzmény: scirocco (42)
scirocco Creative Commons License 2002.03.21 0 0 42
Itt minden szépen le van írva, nem is kell hozzá fizikusnak lenni.
üdv
Scirocco
avantage Creative Commons License 2002.03.21 0 0 41
>Mert váltáskor úgyis esik közel 2000-et a ford szám, és akkor kell a nyomaték
A dizelnel is esik a fordulatszam.
Ha 6000-rol teszem azt 4000-re esik a fordulatszam, akkor 4000-nel meg mindig lehet nagyobb a leadott teljesitmeny, mint egy dizelnel miutan 4500-rol 3000-re esik a fordulata.
Mindig a teljesitmeny szamit, csak nem a maximum ertek, hanem az adott fordulatszamhoz tartozo!
Szoval az, hogy 240 Nm @1900, vagy 220 Le @ 10900 onmagaban nem eleg informacio!

>, és akkor kell a nyomaték. Meg induláskor
Ez igaz, de hat alapjaratrol nem is szabad indulni, ha gyorsan akarsz!

>Nem hiába mennek a mai dízelek olyan nagyon
Mire gondolsz? Az 150 Le-s TDI-k persze hogy mennek, mert 150 Le-sek!! De nem gyorsulnak jobban mint egy 150 Le-s benzines ( pl. VW GOLF 1.8 5v turbo (150 Le) vs. VW GOLF GT TDI PD 150 (150 Le) ), pedig a maximalis nyomatekuk a dizeleknek jelentosen nagyobb.
Persze mas kerdes volna, hogy ha nem pusztan flat-out gyorsulasrol beszelnenk, A-B kozott lehet gyorsabb egy modern dizel.

Előzmény: irba (38)
switch Creative Commons License 2002.03.21 0 0 40
Nézz meg egy Saab, vagy Volvo turbo motor diagrammját! Emlékezetem szerint ezeknek alacsony fordszámon is már jelentős nyomatékuk van.

Mindegy, végülis én csak belekotnyeleskedtem a topikba, nem akarok 'vitát' :-)

üdv: switch

Előzmény: irba (38)
AttiM3 Creative Commons License 2002.03.21 0 0 39
DOM,
Most papírozzuk le, mert Németországból hoztuk. Úgyhogy kell még kb 1-2 hónap, mire lesz rajta rendszám.
De utána megyek. :^)

Ave,
Csak arra írtam, hogy váltáskor a legnagyobb nyomaték közelébe esik vissza a fordulat. 7250-nél tilt, 7k körül kell váltani.

Előzmény: DOM (36)
irba Creative Commons License 2002.03.21 0 0 38
Ha nics rövid váltód (kis ejtésű) ,akkor nem sok értelme van a nagy fordulaton nagy teljesítménynek. Mert váltáskor úgyis esik közel 2000-et a ford szám, és akkor kell a nyomaték. Meg induláskor ! Én is a nyomatékra szavazok normál váltó mellett. Nem hiába mennek a mai dízelek olyan nagyon.

A turbós autó meg mitől húzna alapon jobban ? zt fejtsd ki légyszíves bővebben is. Max a kompresszoros. Alacsony fordulaton a kipugáz áramlását gátolja a turbinakerék, ezért szarabbul megy.

irba

avantage Creative Commons License 2002.03.20 0 0 37
>Ezért jó a versenymotor. 240Nm/4750 :^)

Ezt most nem ertem. Magyarazd el, mire gondoltal?
Egy rendes versenymotor nagyon porog (8k+), es ennek megfeleloen viszonylag nyomatekszegeny.

Előzmény: AttiM3 (33)
DOM Creative Commons License 2002.03.20 0 0 36
Most akkor lesz vagy nem?! Hol? Mikor?
Hogy kerüljük el a fakabátokat?...Mondjuk ha már látnak 1 M3-as Bömöst biztos visszavonulnak, általában inkább a szakadtabb autókat szeretik csesztetni...AttiM3 demonstratív jelenlét kötelező!

Tschangow: kösz a magyarázatott a dupla-kuplungra...:)Akkor már ezt sem kell megtanulnom huh..

DOM

Előzmény: AstraF16v (35)
AstraF16v Creative Commons License 2002.03.20 0 0 35
A nyomaték a teljesítménytől elválaszthatatlan paraméter. Adott fordulaton a teljesítmény (Le) egyenlő a nyomaték (Nm) és a fordulatszám (1/sec) szorzatával (osztva 7250-nel a mértékegységátszámítás miatt).

Annyiban igaz az a mondás, hogy "csak a teljesítmény számít", hogy abban már "benne van" a nyomaték is.

Üdv

switch Creative Commons License 2002.03.20 0 0 34
Az általam olvasottak alapján gyorsuláshoz egyértelműen loerő kell, és lehetőleg minnél pörgősebb motor. Avantage jól írta be az előbb, hogy a nyomaték nem nagyon számít a gyorsulásban. A nyomaték a rugalmasságban kap igazán nagy szerepet, ezt láttuk a Lagunás példa esetén is. A turbós autók pl nagyon-nagyon jók rugalmasságban, a nagy nyomatékuknak köszönhetően, ami már kis-illetve közepes fordszámnál jelentkezik. Ha visszaváltás nélküli rugalmasságot nézünk, mondjuk 80->120-ra, ekkor kap szerpet a nyomaték.
Dragversenyeknél is nemhiába a lóerőre hegyezik a motort...

üdv: switch

AttiM3 Creative Commons License 2002.03.20 0 0 33
Ave,
Ezért jó a versenymotor. 240Nm/4750 :^)
Előzmény: avantage (32)
avantage Creative Commons License 2002.03.20 0 0 32
Azert irtam "elmelet"-et, mert most meg nem ennyi!
De a tuning utan a 170 Le egyaltalan nem lehetetlen feladat!
Eloszor bejaratjuk, versenyzunk egyet, aztan ha nem eleg, emelunk meg a teljesitmenyen :)

Csak ido es penz kerdese.

A Nm azert nem erdekes annyira, mert hiaba mondom, hogy pl. 250 Nm, 3500-on, ha a gyorsulas alatt 5000 ala ugysem esik a ford.szam!

Leginkabb a max. teljesitmeny kozeleben jar olyankor a motor, pl. a max 200 Le 5750-en, es az ember 5000 es 6200 kozott teker vele. (5750 alatt es felett is kisebb a teljesitmeny)

Előzmény: corradoG60 (28)
Tschangow Creative Commons License 2002.03.20 0 0 31
Talán a kettő egészséges egyensúlya.

Teljesítmény=nyomaték*szögsebesség

Előzmény: corradoG60 (30)
corradoG60 Creative Commons License 2002.03.20 0 0 30
"Inkább Nm-t írkjatok, az a mérvadó!!!"
Az örök vitatéma itt az indexen, hogy melyik kell inkább a gyorsuláshoz! (LE vagy Nm)

üdv. corradoG60
Előzmény: b.doles (27)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!