AttiM3
az igen gratula, remélem ecccer majd megleshetem farát, mikor igyekszem utánnad az öszvérrel...
végre 1 igazi műgyűjtő, én is ilyen inyenyc vagyok...persze ettől még messze állok....de eljön az én időm is...:)))
Bryan,
Fekete Renault 5 GT Turbo-val jöttünk. De jöttek még velünk páran, kb 12-15-en voltunk.
Azt hittem kiléptek eléd, olyan volt mintha egyszer egyesben kicsit visszavetted volna a gázt.
Meg arra is gondoltunk, hogy később kéne összegyűlni.
AttiM3
Van benne igazság a benzinkutat már kinőttük és nagyon feltünő.Lehet hogy jobb lenne külön oda menni.
Nem léptek ki elém legalábbis én nem vettem észre,nem fékeztem.
Te milyen géppel voltál és hányan jöttetek?
BRYAN,KADETT-GSI16V
Szerintem következőnek egyből a helyszínre kéne menni. A kutat úgyis figyelni fogják.
Bryan,
Egyszer kicsit ki is léptek eléd, nem? (fekete Kadett GSI?)
Az Impreza akkor indult volna, amikor jöttek a rendőrök. Már ott állt és várta, sorra kerüljön.
Gyorsult valaki közűletek tegnap este Kőbányán?
Én mentem kettőt,haverom piszkált BMW-je és egy VTI Civic ellen.Buktam mindkettőt de szarni rá jó poén volt.
Valaki ismerte a rally Lanciat?Miért nem ment az Impreza ellen?
"Mire gondolsz? Az 150 Le-s TDI-k persze hogy mennek, mert 150 Le-sek!! De nem gyorsulnak jobban mint egy 150 Le-s benzines ( pl. VW GOLF 1.8 5v turbo (150 Le) vs. VW GOLF GT TDI PD 150 (150 Le) ), pedig a maximalis nyomatekuk a dizeleknek jelentosen nagyobb. "
Bizony, bizony. A 150Le-s hyperszuper pdtdi-nek 320Nm a nyomatéka 1900-nál, ez 83Le (vagyis kb. 3szor annyi, mint amit egy szívó benzines 1.9-es tudna ugyanilyen fordulaton)!
Ezért nem érdemes szétválasztani a teljesítményt a nyomatéktól. Viszont 320Nm SOKKAL többet ér 8000-res fordulaton, mint 1900-ason. Ez azért van, mert nem a motor főtengelyén keletkező nyomaték gyorsítja a kocsit, hanem az, ami a kerekekre jut. Márpedig az a motor, ami 8000-ren adja le a nyomatékát sokkal rövidebb áttételezést igényel, mint az amelyik csak 1900-nál tud ekkora nyomatékot. (320Nm 8000-es fordulaton közel 350Le lenne)
Királyul indult a Péntek este de a yard megint elbaszta.Kőbányán egy órán át még ment a móka de utánna végig követtek minket(M3-as Metro,Dunakeszi Auchan,Iveco)és mindenhol okoskodtak.Kár hogy az Agip kúton néhányan hülyéskedtek és már ott kiszúrtak minket.
De az kibaszott szép volt amikor a Jászberényin CSAK a gyorsulok mentek egymás mögött.Ki volt kint innen?
Persze, azt nem is akartam mondani, hogy nem számít a teljesítmény, de a nyomaték is nagyon fontos. PL. nem érdemes annyira tuningolni egy szériaautót, hogy fele annyi legyen a Nm mint a Le.
A dízelek ma sokkal fejlettebbek mint a benzines motorok, benzines motornél is kéne valami nagy újjítás, amitől megugrik a teljesítmény és a fogyasztás csökken. De ez nem nagyon fog megtörténni mostanában, mivel a dízelek hatásfoka jobb mint a benzinfalóké.
to scirocco
És mindeközben átlagban 5 liter körül evett neki. Bosszantó :)
Szasztok
Találka Péntek este a Váci úti Agip benzinkútnál a McDonalds mellett!!!Útánna valószinű hogy Kőbányára megyünk(tarkarét u.,helikopter u.)!
A zsaruktól ne parázzatok szóljatok minnél több embernek.
Egyébként a gépem 1010 kg és 150 LE.
"Ennyit a modern dizelekrol :)
"
Hát igen...
Ide kapcsolódó történet:
1-2 hónapja Ausztriában voltam egy Lanossal (106 Le), nem egy rakéta, de ha fordulaton tartod, egész jól lehet vele autózni. Kis falvak, ment előttünk egy Fabia TDi (100 Le), a sebességhatárt mindig betartotta a fickó, de úgy, hogy amint kiért a faluból, azonnal 100-on volt. :) Csak néztem... 60-ról 4-ben padló -> állva maradtam. Következő falu vége: 60-ról 3-ban padló: pont u.annyira maradtam ott. Köv. falu: 2-ben 60-ról padló, akkor már csak kicsit távolodott (még sosem szabályzott le alattam autó, most igen... :)), 3-ban értem utól. Ő mindezt úgy adta elő, hogy nem versenyzett, és 4-ben volt 100-ig (akkor láttam hogy vált). Ja és nem volt semmi korom, gondolom nem nyomta ki a szemét.
Persze az is igaz, hogy nem ment volna sokkal jobban, ha visszakapcsolgat sem, és ha tovább nyomjuk, akkor megfogom. Ez amúgy eléggé összhangban van a belinkelt cikkel.
Ennyit a nyomaték és teljesítmény kérdéséről... :)
üdv
Scirocco
>Mert váltáskor úgyis esik közel 2000-et a ford szám, és akkor kell a nyomaték
A dizelnel is esik a fordulatszam.
Ha 6000-rol teszem azt 4000-re esik a fordulatszam, akkor 4000-nel meg mindig lehet nagyobb a leadott teljesitmeny, mint egy dizelnel miutan 4500-rol 3000-re esik a fordulata.
Mindig a teljesitmeny szamit, csak nem a maximum ertek, hanem az adott fordulatszamhoz tartozo!
Szoval az, hogy 240 Nm @1900, vagy 220 Le @ 10900 onmagaban nem eleg informacio!
>, és akkor kell a nyomaték. Meg induláskor
Ez igaz, de hat alapjaratrol nem is szabad indulni, ha gyorsan akarsz!
>Nem hiába mennek a mai dízelek olyan nagyon
Mire gondolsz? Az 150 Le-s TDI-k persze hogy mennek, mert 150 Le-sek!! De nem gyorsulnak jobban mint egy 150 Le-s benzines ( pl. VW GOLF 1.8 5v turbo (150 Le) vs. VW GOLF GT TDI PD 150 (150 Le) ), pedig a maximalis nyomatekuk a dizeleknek jelentosen nagyobb.
Persze mas kerdes volna, hogy ha nem pusztan flat-out gyorsulasrol beszelnenk, A-B kozott lehet gyorsabb egy modern dizel.
Ha nics rövid váltód (kis ejtésű) ,akkor nem sok értelme van a nagy fordulaton nagy teljesítménynek. Mert váltáskor úgyis esik közel 2000-et a ford szám, és akkor kell a nyomaték. Meg induláskor ! Én is a nyomatékra szavazok normál váltó mellett. Nem hiába mennek a mai dízelek olyan nagyon.
A turbós autó meg mitől húzna alapon jobban ? zt fejtsd ki légyszíves bővebben is. Max a kompresszoros. Alacsony fordulaton a kipugáz áramlását gátolja a turbinakerék, ezért szarabbul megy.
Most akkor lesz vagy nem?! Hol? Mikor?
Hogy kerüljük el a fakabátokat?...Mondjuk ha már látnak 1 M3-as Bömöst biztos visszavonulnak, általában inkább a szakadtabb autókat szeretik csesztetni...AttiM3 demonstratív jelenlét kötelező!
Tschangow: kösz a magyarázatott a dupla-kuplungra...:)Akkor már ezt sem kell megtanulnom huh..
A nyomaték a teljesítménytől elválaszthatatlan paraméter. Adott fordulaton a teljesítmény (Le) egyenlő a nyomaték (Nm) és a fordulatszám (1/sec) szorzatával (osztva 7250-nel a mértékegységátszámítás miatt).
Annyiban igaz az a mondás, hogy "csak a teljesítmény számít", hogy abban már "benne van" a nyomaték is.
Az általam olvasottak alapján gyorsuláshoz egyértelműen loerő kell, és lehetőleg minnél pörgősebb motor. Avantage jól írta be az előbb, hogy a nyomaték nem nagyon számít a gyorsulásban. A nyomaték a rugalmasságban kap igazán nagy szerepet, ezt láttuk a Lagunás példa esetén is. A turbós autók pl nagyon-nagyon jók rugalmasságban, a nagy nyomatékuknak köszönhetően, ami már kis-illetve közepes fordszámnál jelentkezik. Ha visszaváltás nélküli rugalmasságot nézünk, mondjuk 80->120-ra, ekkor kap szerpet a nyomaték.
Dragversenyeknél is nemhiába a lóerőre hegyezik a motort...
Azert irtam "elmelet"-et, mert most meg nem ennyi!
De a tuning utan a 170 Le egyaltalan nem lehetetlen feladat!
Eloszor bejaratjuk, versenyzunk egyet, aztan ha nem eleg, emelunk meg a teljesitmenyen :)
Csak ido es penz kerdese.
A Nm azert nem erdekes annyira, mert hiaba mondom, hogy pl. 250 Nm, 3500-on, ha a gyorsulas alatt 5000 ala ugysem esik a ford.szam!
Leginkabb a max. teljesitmeny kozeleben jar olyankor a motor, pl. a max 200 Le 5750-en, es az ember 5000 es 6200 kozott teker vele. (5750 alatt es felett is kisebb a teljesitmeny)