Üdv!
Olvasgatom a hozzászólásokat, és belebotlottam ebbe a műanyag mechanika fém mechanika dologba. A kamerában található mechanikának melyik része fém illetve műanyag? Az optika mozgatására szolgáló, vagy a kazetta rész, vagy melyik? Esetleg valami műveltebb DV-s ember tudja, hogy a Canon MV750-esem az műanyag vagy fém mechanikás, mi a különbség a kettő között (hajlam meghibásodásra ?)?
A másik, a Canon beépített akksi töltője. Leesett az állam, hogy nagyjából 10 perc felvétel, visszajátszás, és már jön is az [Auto Power Off], mikor dokumentáció szerint 125perc felvételt biztosít csukott LCDvel a tartozék akksira. Vettem duplaannyi mAH-s akksit, tökugyanannyit tudok vele dolgozni. Ez OK? Más Canon tulajdonosnál is ilyen, más gyártóknál is ilyen? Ha veszek külső töltőt, akkor már reménykedhetek a 90-100 perc felvételben?
Thnx.
Nekem HC 40-em van, és nem hallatszik bele semmi (pedig még erősítőn is átmegy a hang, amikor vágok, és ott sem hallom). De pl 400-as panánál bizony belehallatszott egy kerregő hang (nem az összesnél, csak van hibás széria is).
ad 2...ami ugyancsak hóm videós baki...vagy nem használnak állványt, vagy vmi fantasztikus hama-t...igenis tessék hozzá venni és hozzákalkulálni!!! ez oan magyar spurság minthogy megveszik a sokszázezres biciklit, de bukósisakra már nem telik..
és abba belegondoltál hogy mikor fogsz te ekkora zoomtartományt használni? .. nem tom szerintem a legtöbb HÓM videót pont ezzel lehet teszik tönkre..zoom jobbra balra... nekem nincs tapasztalatom ezekkel a kamerákkal..
Egy kérdésem is lenne olyanhoz, akinek van HC 40: a fórumon időnként olvasni arról, hogy a HC40 mechanika zaja bele hallatszik felvételbe! Mennyire igaz ez ?
A napokban voltam kamerát nézni / tesztelni - Pécsen. Sony HC40 / HC85 és Panasonic GS120 /GS200 közt vacillálok. A boltban sikerült megnézni, kipróbálni a GS120, GS200, és HC 40 –et. Sajnos HC85 nem volt
A fórumban már olvastam másoktól is, hogy a GS120 –as kép stabilizátora nincs helyzet magaslatán. Ezt személyesen is sikerült kipróbálnom. Szomorú tapasztalat, hogy ez szó szerint igaz. A tesztelést úgy végeztük, hogy a kamerákat rákötöttük egy Sony nagyképernyős TV-re.
A kamerát próbálva kb. a zoom felétől már elég „szögletes” a stabilizátora. Ez alatt azt értem, hogy lassú kamera mozgatás esetén a képet először tartja fixen, aztán éles ugrás következik be a képben, és utána megint tartja ….szóval olyan kicsit lépcsőzetesen stabilizál. Sajnos a probléma nem csak akkor áll fenn, ha lassan mozgatom, hanem ha kézben - a lehetőségekhez képest -fixen tartom. Ekkor a kamera (még mindig a GS120) a kézremegések túlnyomó részét kikompenzálja, de sajna nem eléggé, mert itt is előjön a az előbb leírt stabilizálási hiba. Meg kell mondanom, hogy nagyon zavaró volt!
Reménykedtem, hogy a GS200 már mentes ezektől a hibáktól! Ismét tévedtem. A GS200 hasonlóan működött mint a GS 20, talán egy picivel jobb volt, de az is lehet hogy csak bemagyarázom magamnak. Elméletileg jobbnak kell lennie, mert a hasznos / összes képpontok aránya a CCD –n jobb, mint a GS120 esetén. Kb. 10 % -al. Szóval a stabilizátortól itt sem voltam eldőlve. A működési jellege teljesen megegyezett a GS120 -nál leírtakkal.
Ezek után kipróbáltam a HC40 –et, és azt tapasztaltam, hogy a stabilizálása lényegesen jobb, mint a Panasonic kameráknak. A képet valószínűleg nem rögzíti olyan mereven, mint a Panasonic, emiatt a stabilizátor a mozgó kamera esetén nem produkál ugráló, lépcsős képet, hanem egy szép folyamatos, természetesen kis késleltetéssel mozduló film lesz a végeredmény. A Sony stabilizátora segítségével sokkal szebb, állandóbb, stabilabb filmet sikerült készíteni, mint a 100eFt–al drágább GS200 –al.
A kamerák képeiről egy kicsit. Azaz Panasonic 3CCD kontra Sony 1CCD. A Panasonic képe sokkal szebb volt, mint a Sony –é, ha az elkészült filmet nézem vissza TV-n. Hangsúlyozom, nem vettem semmit fel kazettára, minkét esetben közvetlenül az RCA jelét kötöttük fel egymás után ugyanarra a TV –re.
DE!!! Amikor megnéztem az eredeti – lámpával megvilágított, azaz nem szabadtéri / napos - tárgyat, akkor azt tapasztaltam, hogy a Panasonic képe bár sokkal szebb és színesebb, de semmi köze sincs ahhoz, amit rögzíteni szerettem volna. Az elkészült felvétel színvilága a Sony által rögzítettéhez volt hasonló.
Még egy apróságot tapasztaltam. A Panasonic GS200 – 10 x zoomnál, kevés fény esetén, sötét tárgyat (konkrétan egy középszürke szőnyeget + fekete széklábat) kamerázva teljesen elmosódott értékelhetetlen képet produkált, míg teljesen azonos feltételek mellett a Sony HC40 ugyan nem tökéleteset, de lényegesen jobb képet bírt előállítani.
A kamerákat külső / napos környezetben sajna nem volt módomban tesztelni, de hát ez mégiscsak egy bolt volt!
Összegezve a tapasztaltakat, számomra a Panasonic GS120, GS200 a képstabilizátor gyenge muzsikája miatt teljesen kiesett a rostán.
Jó, én sem fotózásra akarom használni. Az ilyen összvér dolgokat nem is szeretem. Használtban nem gondolkodom egyáltalán. Lehet, hogy sokkal jobb és olcsóbb is, de gari nélkül... és ki tudja, hogyan használták és mennyit.
Kontakthibás Sony analóg kamerám nekem is van. Csak ütésre indul. :)
amennyiért veszel újonnan egy pana gs 200ast vagy 400ast használtan kapsz egy jobbat pl sony vx sorozatból...ami azért szerintem jobb..szóval érdemes körülnézni..
Szóval nézegettem a Pana 3CCD-s kameráit (400, 200 és 120 típusszámúakat). De a papírforma, az adatok és a gyakorlati tapasztalat azért korántsem ugyanaz. A többi esélyes gyártó (Canon, Sony) hasonló kaliberű masináiról semmit nem tudok.
Képminőségben gondolom sokat számít a 3 külön CCD. És úgy tudom, hogy van rajtuk analóg ki és bemenet is, amivel az eddigi analóg felvételeket is digitalizálni lehetne.
Nagy felbontás, akár élvezhető fotók készítésére is alkalmas.
Van valami márkabeli íratlan szabály?
Egy fotó-videóboltos ismerős eltántorított a Sonytól, mert nagy a meghibásodási aránya. (Ezért ne lincseljen meg senki, nem az én véleményem :))
Még viszonylag új vagyok ebben a topikban. Az analóg videózásból kinőttem, de a digitálisban még nem vagyok eléggé otthon. Mi a véleményetek a 3CCD-s kamerákról? Van valakinek valami tapasztalata?
Sikerült rögzitenem az első avimat dv kameráról az mainconcept mpeg encoderrel, viszont az alábbiakat nem értem :(
- miért akadozik a capture-elésnél a kép és a hang, ill miért lesz csikós a mozgásoknál? (interlace)
- miért nem olyan élénkek a szinek, pl a piros mint a dv kamera kijelzőjén? -ez nagyon észrevehető különbség!!!!!
- és mi a különbség az "mpeg2 I-frame" és az "Etynomix mpeg2 video codec v1.10" ??? minőségben nem láttam különbséget, vagy csak a gépen lévő codec miatt van két féle mpeg 2 rögzitési lehetőség???
- audio beállitásnál melyiket érdemes használni? (gondolom hangkártya függő!!)
(Egyébként ha mpeg-gé konvertálom, akkor már eltünik a csikozódás, csak aviban marad meg....- bár nem értem miért van a deinterlace beállitásnál top of, meg bottom megkülönböztetés...)
Ha ezekben tudnátok segiteni, nagyon megköszönném!
már mindent próbáltam. összeköt kikapcsolva, aztán kapcsol be. bekapcsolva köt össze. gépet újraindít összekötve, stb. SP2-t legyalultam a XP-ről, újra előlről mindent. már nincs több ötletem. az eszközkezelő szerint a FW hálózati adapter rendben van. lehet h. a kábel hibás, vagy a kamera DV kimenete? ha van vkinek egyéb ötlete, szívesen veszem.
sziasztok. pls help! összekötöm fwkábellel a pansonic kamerát a számítógéppel (xp), és nem látja. be kell még vmit állítani, vagy kell plusz szoftver? win movie makert próbáltam annak látnia kellene (?) előre is kösz.
Nekem van ilyen kamerám és itthon vettem. Nevezik ezekt "adventure"vagy "hellmets" vagy megfigyelő kamerának, attól függően, hogy kinek és milyen területre szánják/ajánlják.
Elsősorban ezek analóg kamerák önnálló képpel általában 380-420 vagy 520 soros felbontással, zárt csepálló házban, konzollal és kiegészítőkkel ellátva.
Csatlakoztatásuk ennek megfelelően - nem lanc - hanem RCA vagy többször inkább BNC. Van olyan amiben van beépített mikrofon és van hangfelvételre alkalmatlan cucc is. Önálló rögzétésre alkalmatlanok általában, ezért a "csőkamera" RCA csatlakozóját VHS magnó, TV vagy a bármilyen kamera analóg bemenetéhez kell csatlakoztatni. Ebben az esetben a csőkamera képét tudod rögziteni a kameráddal vagy csak egyszerüen nézni tudod egy TV-n (pl. megfigyelő kamerának szobában , házon, vagy terráriumban kevésbé hozzáférhető helyet nézve ahol az állat tartozkodik. Én a kamerához csatlakoztatva felszerelem a fejemen a bukóra és kiegészítő mountis snitteket veszek fel vele.).
Tápellátása általában a hozzá vásárolt akkuról történik amik a kamerához megfelelően 12 V 1.2 vagy 2.1 Ah-k lehetnek , sarus csatlakozással.
Vigyázat!!
A kamerák léteznek FF és színes változatban is, autoíriszesek és más és más látószögü, fényértékü optikákkal adják. Attól függ mire akarja a delikvens használni.
Természetesen lehetnek még olyan kamerák is amik más funkciókkal is bírnak, de azokról nem hallottam még. :-)))
Ha kell tudok mondani itthon helyeket ahol lehet ilyeneket kapni. Sőt vannak olyanok amik nem fix kábelesek , hanem van egy adó a csőkamerán és a vevőt csatlakoztatod a saját kamerádba, ún. urh-ás kamera!!
Hú mostan peniglen szentségtörés lesz !!!! Nekem GS-55 van az első tíz darabból szereztem belföldről és nem ment a WEBCAM stb . Utána végignéztem a netet és a 11-hez valóval ment !!!!!!!!!!!!!!!(Svédországból jött a tipp-mégsem csak fókákat dugnak....)Viccen kívül prószáld ki semmit nem vesztesz , küldöm magánban mailban és explorerben ereszd rá a telepítés és jobb egérgomb....
Már régen zaklattalak, de most azért írok neked, hogy elmodjam mindent sikerült már megoldani. Most márt le tudjuk tölteni a képeket, a filmet a videoról. Igaz nagyon sokba került. Vettünk új gépet, de mivel a monitor is nagyon régi volt azt is kellett venni egy másikat. Erre fel tudtuk tölteni a Sony softverét is, igaz amit adtak hozzá ahhoz még több mindent be kellett szerezni, de most már tökéletes.
Köszönöm mégegyszer, hogy próbáltál segíteni és kívánok Neked és Családodnak nagyon boldog új évet.
Nem tudom, kinek mi a véleménye, de szerintem a mostani dv kamerák méretük alapján inkább női kézbe valók. Nekem egy JVC dvl 107.-em van, aminek még igazi videokamera alakja van, ergonómiailag nagyon "kézre esik" minden kezelőgomb, és a méretéből adódóan jobb felvételeket készít, mint pl. a Pana gs11.-e amivel volt alkalmam összehasonlítani.
Öszekötöttem a kamerát a PCvel, fent van, az USB, és Webcam driver is, de a PC nekem nem a könyvben leirt "Panasonic DVC Web Camera"-ként ismeri fel, hanem egy sima USB Videoeszközként. És nem müködik igy Webcamként sem messengerben. Az Op rendszer winxp.
Egyébként a messengerben hangóló és videobeállitó varázsló felismeri, usb videoeszközként, és kép is van :) Csakhát, ezutána a webkamera beáálitásainál tök üres minden.
Nálatok hogy müködik? Ja és az eszközkezelöben lévö driver részleteibe belekuksizva az pedig microsoft terméknek mondja :)
OK-s, csak a Manfrotton belüli típusajánlatot nem találtam bennük. Bár meglehet, arra nem is gondoltál. Mindenesetre köszi, a Te tanácsod miatt is a Manfrottoban is gondolkodom. (De sajna csak az olcsóbbak között)
Ne hasonlítgasd a Manfrotto-t a hama-val... egy Manfrotto junior már 18-20 környékétõl megkaphaó akciósan (nem csarélhetõ a fej)... Pár hónapja vettünk egy haveromnak Manfrotto-t álvány+fej volt összesen 23....
És mélységesen ki vagyok azon akadva, hogy az emberek nagyon nagy százaléka vesz egy kamerát akár 1 komolyabbat, majd alárak egy hama álványt, és még neki áll feljebb mert az összeesik, eltörik, leesik róla a kamera (komoly! már ilyet is hallottam :C)) Ne vegyétek magatokra!
Nem az álványon kéne sporolni! csak egyszer dõl el, esik szét és volt kamera nincs kamera!