Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Tóth féle sinek, a jellegzetes egyen "0" jelöléssel a talpfákon és a gyakran világos középsö szigetelö elemmel. Az elsö képen, ha rosszul is, de kicsit kilóg alul annak a bizonyos összekötö kampónak is a vége. Üdv!
Általában sinek eredetének pontosabb meghatározáshoz hasznosak lehetnek az olyan fotók, amelyek csak egy (-- lehetöleg íves sin --) talpfát mutatnak jó felbontásban, alulról, felülröl és szemböl, sín irányból, hogy a talpfa szintezése is látszódjék. Ezzel együtt azokat a sineket amelyek nem rendelkeznek markánsabb gyártói jegyekkel, nem mindig lehet önmagukban pontosan meghatározni, max. ha valakinek van másik "pont olyanja" és akkor rá lehet fogni, hogy az is az.
A szintezésröl még annyit, hogy a Märklin, s ezért a Tóth/Deák féle sinek is mindig vizszintes talpfákkal készültek, viszont pl. a nürnbergiek elöszeretettel használtak döntött talpfákat. Ez még a "nem kontrollált", óramüves, ill. gözkorszak maradványa, amivel a kanyarban való elszállások esélyét igyekeztek csökkenteni.
A legnagyobb valószinüséggel valamelyik nürnbergi gyártó (pl. Bub) sinjei lehetnek, de ebben nem vagyok a biztos. Az is biztos, hogy sem nem orosz, sem nem Zeuke sínek.
A biztos "nem Tóth" véleményt
- a talpfák eltérö formájára,
- a Märklin rendszerü, sicherheits-tü jellegü sinösszekötö "kampók" hiányára és
Igen, készültek anno Tóth féle, a 3 talpfás, 12-es Märklin bádogsinekkel kompatibilis sinek is és a Märklin modellsinekre nagyon hasonlító, de tömör profilú, alu sinek is. A normál sineket kvázi úgy lehet felismerni, hogy olyan mintha Märklin lenne, de a talpfákba csak 0-ák vannak nyomva a Märklinre jellemzö, s a méretre, fajtára utaló betüjelek helyett.
A "12-es" jelenti a nagyobbik, hivatalosan 122 cm átméröjü sinrendszert, amelyben 12 íves sin ad ki egy teljes kört. A Märklin használta még az ennél szükebb ívü "8-as" rendszert is, ahol értelemszerüen 8 íves sin ad ki egy teljes kört. Ennek az átméröje hivatalosan 75 cm, s univerzális játékhoz nem igazán alkalmas a szükössége miatt.
Az úgynevezett modellsinek a "16-os" rendszert alkották, 180 cm-es átmérövel. Egy külön kategóriát alkottak még az úgynevezett Progress sínek, amelyek szintén bádogsínek voltak, de 7 talpfával, kicsit mívesebb, masszívabb kivitelben. Ezek mind a 12-es, mind pedig a 16-os rendszerben készültek Ezeket azért is említettem, mert a Deák féle replika korszakban, 12-es replika Progressz sínek és váltók is kiadásra kerültek.
Megnyugtattál, köszönöm, tehát nyugodtan folytathatjuk itt.
Arról tudtok-e infót adni, hogy Tóth úr anno "csak" gördülőállományt épített, vagy készültek hozzájuk sínek is? Ugyanis az ismerősöm nem éért hozzá (nagyjából mint én) és csak azt tudja a sínjeiről, hogy nem Maerklin. Többet akkor tudok meg róluk, ha majd látom őket.
Az egy dolog, hogy gyakorlati, nem informatív részletekkel nem kell a fórumot terhelni, de a háromsines bövités teljesen témába vágó, ha nem névszerinti PV, hanem mint magyar vonatkozású játékvasutakkal foglalkozó fórumra gondolunk, amelyröl korábban volt már közmegegyezés. Ennek a témának pedig a másik 0-ás föszereplöi a Tóth féle jármüvek, amelyek alapvetöen háromsinesek.
Megnézem mit tehetek (az én kétsíneseimet még gatyába kell ráznom) és megkeresem az ismerősöm, hogy meg vannak-e még a sínek. Pontosan mikor lesz a Temofeszt? Mikorra kellenének?
Lehet, hogy utána privátban kereslek a továbbiak megbeszéléséért, nehogy ismét valamelyik harcos felszentelt PV paladin fegyvert csörgetve követelje a kiátkoztatásunkat a nagytiszteletű elöljáróságtól :)))
Világos a helyzet, az idei Temofeszt is túl közel van. Sajnos nekem elég korlátos a vasútra fordítható idöm, de a fogadókészségeteknek örültem nagyon és adandó alkalommal körülnézek, hogy mivel tudnám segíteni a bövülést. Akkor visszatérünk a témára, addig is meg remélem tudunk találkozni a Temofeszten. Üdv!
Szórom a hamut a fejemre, de nem tudom követni (az én hibám: nem olvastam végig a hozzászólásokat) most két sínes (PV) sínekre van szükségetek, vagy háromsínesre?
Némi kétsínes PV-m van (sajna csak egyenes), és egy ismerősöm árult tavasszal háromsínest (feltételezésem szerint Zeuke-t, nem tudom, mert nem láttam a síneket, csak mondta nekem, hogy lennének ilyenek eladók. Ő nem ért hozzá, csak annyit tud róluk, hogy nem Maerklin). Utána érdeklődjek?
Alapítványunk elsősorban hazai dolgokat szeretne megőrizni ill. kiállítani lehetőleg eredeti formájában.Nincs baj a 3 sínes pályával,csak hiányzik hozzá a sín,az elektronika és még a tudás is.A PV-t is még tanulom-tanuljuk természetesen,ha valaki felajánl egy körre való sínt és működik a meglévő dolgokkal,trafó,kezelő doboz(Pannónia)
akkor a következő kiállításra megoldható.A Temofeszten PV sínek lesznek,mivel az idő sem elég már a dolgok beszerzésére,sem működőképessé tételére.
GanzDMU javaslatát a háromsínes körre vonatkozóan és is nagyon jónak tartom! A Zeuke sínekről én is úgy tudom, hogy mindhárom sínszál külön szigetelt és valóban lehet, hogy az orosz vasúté is olyan, így azokon tényleg elmehet a Pv, a Tóth és a Märklin 0-ás is. Egyszóval jó ötlet, érdemes megfontolni szerintem is.
Talán még nem elég lerágott csont; kiegészítés, pontosítás és a termék féleség sokszínűsége miatt....
Szóval a telepes villám néhány részlete és az egyéb készletek vágány anyagai, méretei és összekapcsolásuknak. kavalkádja.
Egy szó, mint száz nyomatékosítanám létezett telepes (gyári) villanymotoros készlet is. Korántsem tolakodóan, de szeretném figyelmébe ajánlani a hazai készletek nyilvántartóinak Nekem gyermekkoromban is volt.Jelenleg is van egy teljes és egy alkatrész hiányos mozdonyom Leginkább a T48-as mozdonyú Zeuke elemes készletre hajaz....
Figyelmetekbe ajánlanám még esetleg olyan sínanyag beszerzését, amelynek mind a 3 szálja el van szigetelve, s így könnyen átkapcsolható mind 3-sines, mind 2-sines üzemre!
"Történelmi" forrásokat tekintve ilyen volt az orosz sin is, meg a Zeuke sin is legjobb tudomásom szerint. Elvileg az új Merkur gyárt ilyet is, de még nem volt a kezemben és sajnos sokmindent hirdetnek, amit még ténylegesen nem gyártanak, csak ha egy nagyobb megrendelés érkezne rá. Próba, szerencse.
Egyébként gyerekkoromban nekem is az orosz pályán ment vagy az orosz vonat, vagy pedig az Elöre vonat, amit édesapám még a végkiárusításon vett nekem.
Nem is kell ennyire messzire menni, hiszen a 2-sinesre egy eredeti, fémkerekes Tóth kocsit se lehet feltenni! Egy ilyen komoly bemutató pálya esetében tényleg érdemes lenne megfontolni egy 3-sines kört, s egy átalakított (akár Tóth féle) Elöre mozdony vígan szaladhatna Tóth és más 3-sines kocsikkal is! Üdv!
Szvsz, ha csak a közvetlen és közeli kortársakra gondoltok, mint Merkur, orosz vonat, söt nagy csoda esetén akár egy eredeti Tóth mozdony, akkor érdemes lenne egy Märklin 12-es, vagy ahhoz hasonló sugarú körben is gondolkodni.
Egyébként tiszta PV esetén is, ha összejönne a Temofeszt látogatás, akkor lehet egy óramüves szerelvényt is szívesen kivinnék. Üdv!
Engedjétek meg, hogy kicsit reklámozzam a TEMOFESZT-et már csak azért is mert az elmúlt években midig lehetett látni Pv és egyéb régi játékvonatokat is.
Remélem néhányotokkal találkozok személyesen is, mert ha kiállítóként nem is, de látogatóként remélem ott tudok majd lenni valamelyik nap...
Nagyon klassz lesz, ílyenre már többször gondoltam én is, mármint egy Pannónia mozdony "BoCo-sítására", de úgy látom nálatok a kasztni is nagyobb lesz. Egy-két jó közelképnek biztos többen örülnénk.
Messziröl nézve a képeken az egyik tippem egy egyedi V44 volt, a másik pedig valamelyik kortárs osztrák (Löma/Elme) E18/19 szerü mozdony lett volna.