Keresés

Részletes keresés

dyz Creative Commons License 2002.11.05 0 0 811
50%-ra csokkentett tomeg mellett az energiafelhasznalas kb. 60-65%-ra csokkent.
Történelmi pillanat: kivételesen Carpy-val értek egyet :)))
Józan paraszti ésszel is belátható, hogy a kisebb tömegű jármű sokkal kevesebb energiával továbbítható, és jóval kevésbé rongálja az utat/vágányt. Azt hiszem annak idején ezt hirdették a Bz egyik (egyetlen?) előnyének.
Éppen a fentiek miatt zavar, ha nehéz teherautók, kamionok szállítják a tömegárut ott is, ahol párhuzamosan van vasút.

Szóval összegezve az eddigiekből leszűrt véleményemet: a vasút elsősorban ott indokolt, ahol tömeges szállítási igény (pl. bánya) van. De ha már ott van, miért ne használjuk személyszállításra is legalább egy Bz-vel?

Carpy-hoz még egy kérdés. Úgy hallottam, egy szóló Bz kb. annyit fogyaszt, mint egy busz. Szerinted ez igaz?
Előzmény: Carpy (809)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.05 0 0 810
Az érdekelne, hogy milyen szisztéma szerint számozták régen (mondjuk a II. világháborút követő időszakban) a vicinális vonalakon a szolgálati helyeket, még konkrétabban a bakter/ lakó házakat.

Én nagyon úgy emlékszem, hogy egyszerű sorrendben. Megpróbálok utánanézni.

Előzmény: talpfaszámláló (805)
Carpy Creative Commons License 2002.11.05 0 0 809
Zsaktelepulesek:
sokkal nagyobb bajaik vannak, ezeket nagyrészt a rossz közlekedés okozza.

"Rossz kozlekedes" es "zsaktelepules", nem feltretlenul jar egyutt. Ismetlem, hogy a zsakjellegnek vannak elonyei is, amik a zsakjelleg megszunesevel eltunnenek.

Nem hiszem, önmagában ez jelentős megtakaritást eredményez. Persze mindent ki lehet mutatni. Kb annyit ér az egész, mintha Suzuki-SAAB összehasonlításként mondtad volna.

Ha nem hiszed, nem hiszed. A kedvedert nem fogom eloszedni a diagrammokat, de kb. adatokat mondok: 50%-ra csokkentett tomeg mellett az energiafelhasznalas kb. 60-65%-ra csokkent. Nem is gondolnatok, hogy mennyi felesleges terhet cipel egy vonat.
De mondom, ha nem akarod elhinni, akkor ne hidd, szived joga.

Előzmény: seTTebello (799)
Carpy Creative Commons License 2002.11.05 0 0 808
Ha így teszed fel a kérdés (út VAGY vasút), akkor boritékolható a vélemény,

Ha a kerdest ugy teszed fel, hogy szeretne-e vasutat, szeretne-e balatoni nyaralot, szeretne-e vilagkoruli utat, akkor mindig igenlo valaszt fogsz kapni.

Én nem tekintem egymást kizárónak a két közlekedési eszközt...

Altalanossagban nem is azok. Azonban gyeren lakott tersegekben nem el meg a ketto egymas mellett. Es kettojuk kozul a kozut marad meg, nem a vasut.

Előzmény: dyz (798)
Carpy Creative Commons License 2002.11.05 0 0 807
A 76-os utat mindenképpen megépítették volna, akkor is, ha megmarad a vasút. Tehát nem helyette kapta.

De bizony helyette. A 76-os ut egyes szakaszai a vasut nyomvonalra epult. Egyaltalan nem biztos, hogy megepult volna, ha marad a vasut.
Az autopalya megint egy teljesen mas kerdeskor.

Előzmény: v_peti (806)
v_peti Creative Commons License 2002.11.05 0 0 806
Keress 1975 elotti terkepen 76-os foutat. Az nincs, de van egy girbe-gurba vasut helyett a Zala volgyeben. Meggyozodesem, hogy a terseg sokkal jobban jart azzal, hogy utat kapott a vasut helyett.
A 76-os utat mindenképpen megépítették volna, akkor is, ha megmarad a vasút. Tehát nem helyette kapta. (Más kérdés, hogy a vsút megszüntetése rákényszerítette az út megépítésére az államot.
Az más lapra tartozik, hogy az elvtársak annakidején gyakran nem vonattal, és nem autóval jártak ZEG-r?l Bp-re.
Na akkor mivel?
Más példa: Nem a 80-as vonal esetleges megszüntetése miatt kell autópálya Bp-t?l Miskolc irányába!!!

Előzmény: Carpy (785)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.11.04 0 0 805
Sziasztok!

Segítségeteket kérem az alábbi dologgal kapcsolatban:
Az érdekelne, hogy milyen szisztéma szerint számozták régen (mondjuk a II. világháborút követő időszakban) a vicinális vonalakon a szolgálati helyeket, még konkrétabban a bakter/ lakó házakat.
Aki ismeri az egykori Pécs – Harkány vasutat, annak v.színű nem ismeretlen a pellérdi vasútállomás sem. Nos, én épp ennek az állomásnak a modelljét készítem. A bakterházamról már csak a szám hiányzik. Erre a számra lennék kíváncsi. Ha a szisztémát meg tudná valaki mondani, akkor talán ennek a számnak a milyenségét is ki tudnám silabizálni.

dyz Creative Commons License 2002.11.04 0 0 804
A vasút meg semmiképpen sem megy házhoz
Tudom. Magam sem tudom eldönteni, hogy ez előny vagy hátrány. Csak arra akartam kilyukadni, hogy ha csak ilyen ide-oda betérő buszjárattal eljutni valahová, akkor nem biztos, hogy boldog lesz az utas.
De ez persze nem a busz hibája, hanem a kis és szétszórt utazási igényeké. Jó szervezéssel persze ez is csökkenthető.
A vasút persze hogy nem képes mindenkit házhoz vinni, bár az elvárható, hogy ne a településtől 1-2 km-re álljon meg a pusztában. És a nem érintett (pl. zsák) településekkel se lehet gond, hiszen erre találták ki a buszt :)))
Előzmény: DJ. Bakter (803)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.04 0 0 803
"annak is van hátránya, ha a busz "házhoz megy", nehéz megtalálni az optimális megoldást. Vasút esetén általában nincs ilyen gond"

Megelőzöm Carpy-t :-))))

Azt mondaná, hogy: a busznál legalább lehet választani, hogy házhoz menjen-e vagy sem. A vasút meg semmiképpen sem megy házhoz.

Előzmény: dyz (802)
dyz Creative Commons License 2002.11.04 0 0 802
Utaztam már én is olyan Volán-járaton, ahol az ilyen "betérések" össz-menetideje jóval meghaladta a valós menetidőt. Ilyen esetben - megfelelő utazási igény esetén - gondolom közvetlen járatot is indítanak.
Szóval annak is van hátránya, ha a busz "házhoz megy", nehéz megtalálni az optimális megoldást. Vasút esetén általában nincs ilyen gond, legfeljebb, hogy megálljon-e vagy nem.
Előzmény: DJ. Bakter (801)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.04 0 0 801
Kétségtelen, hogy összközlekedési szempontból nem jók a zsákfalvak, mert egy adott útvonal esetében mindig "be kell térni" oda (Céljárat esetén nem, de a zsákfalvak általában kicsik).
Felnagyított példaként képzeljük el, milyen idegtépő lenne egy Budapest-miskolci gyorsvonat, ami betérne Gyöngyösre és Egerbe (netalán a bükkábrányi külszíni fejtéshez is :-))) ...
Előzmény: seTTebello (800)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.04 0 0 800
Egyaltalan nem jellemzo, hogy az lenne a legnagyobb bajuk, hogy a falujukbol csak 1 iranyban lehet kimenni.

Igen, sokkal nagyobb bajaik vannak, ezeket nagyrészt a rossz közlekedés okozza.

Előzmény: Carpy (796)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.04 0 0 799
Pl. annyi koze van hozza, hogy joval kevesebb energiat fogyaszt.

Nem hiszem, önmagában ez jelentős megtakaritást eredményez. Persze mindent ki lehet mutatni. Kb annyit ér az egész, mintha Suzuki-SAAB összehasonlításként mondtad volna.

Előzmény: Carpy (797)
dyz Creative Commons License 2002.11.04 0 0 798
nem hianyzik neki a vasut, es orul, hogy van helyette ut
Ha így teszed fel a kérdés (út VAGY vasút), akkor boritékolható a vélemény, és ez természetes is, hiszen éppen Te bizonygattad, hogy út egyébként is kellene.
Én nem tekintem egymást kizárónak a két közlekedési eszközt...
Előzmény: Carpy (796)
Carpy Creative Commons License 2002.11.04 0 1 797
Mi köze van a gazdaságosabb üzemeltetéshez annak, hogy könnyebb?

Pl. annyi koze van hozza, hogy joval kevesebb energiat fogyaszt.
Ez egyaltalan nem reklam duma, nem tudom honnet vetted ezt. En ket hetig hallgattam (es forditottam) eloadasokat egy ilyen vonatrol, ebbol 3 napot a gyartocsarnokban. Tovabba rendszeresen utazom is veluk.

Előzmény: seTTebello (794)
Carpy Creative Commons License 2002.11.04 0 0 796
Megkerdeztem.
Zalacsany-i illetosegu emberke, es o mondta, hogy nem hianyzik neki a vasut, es orul, hogy van helyette ut. Vele tehat nagyon kiszurtak, ugyebar. Ez csak 1 ellenpelda, de kereshetnek tobbbet is. De nem teszem, mert nincs ertelme.

SeTTebello:
Nem tudom, hogy Te hany olyan embert ismersz, aki zsaktelepulesen lakik, de erosen gyanitom, hogy en tobbet. Tisztaban vagyok a kozlekedesi igenyeikkel. Egyaltalan nem jellemzo, hogy az lenne a legnagyobb bajuk, hogy a falujukbol csak 1 iranyban lehet kimenni.

Előzmény: dyz (795)
dyz Creative Commons License 2002.11.03 0 0 795
Ha megszunik egy vasutvonal, az kiszuras a regioval?
Kérdezz meg olyan helyen lakó embereket, ahol valaha volt vasút, ma pedig nincs!
Előzmény: Carpy (782)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.03 0 0 794
, hogy gazdaságosan üzemeltethető.

Bocs, ezt elrontottam.

Mi köze van a gazdaságosabb üzemeltetéshez annak, hogy könnyebb?

Így remélem jó.

Előzmény: seTTebello (793)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.03 0 0 793
A gagyi-gyartas - ha egyaltalan letezik ez a fogalom - a teljes jarmuiparra ervenyes:igy a vasutra is.

Épp az elöbb magyaráztam, hogy még autógyártók között is vannak kivételek. Hogy a busz gyártók között is vannak, azt persze nem tudom.

Masreszt egyaltalanb nem biztos, hogy jo az, ha egy vasuti jarmuvet eleve 60 evre terveznek.

Ez attól függ, hogy a gyártó mit gyárt. Ha rossz minőségű dolgokat gyárt, akkor arról igyekszik meggyőzni a vásárló, hogy arra van szüksége. ez természetes.

Mar a 70-es evek ota gyartanak rovidebb elettartamu, de ennek megfeleloen konnyebb, olcsobb es gazdasagosabban uzemeltetheto jarmuveket, melyek tovabbi elonyokkel is birnak.

Ne haragudj, de ez úgy néz ki, mintha egy reklámból másoltad volna ki. (Tényleg nem akartalak megbántani) Mi köze van a gazdaságosabb üzemeltetéshez annak, hogy könnyebb ahhoz, hogy gazdaságosan üzemeltethető.
"További előnyökkel is bírnak" képzelem mi lenne a topikon, ha egy vasúti járműgyártó ezt írná valamelyik termékéről.

Előzmény: Carpy (790)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.03 0 0 792
ez azonban nem tul egeto problema.

Lakj egy ilyen faluban, rögtön égető probléma lesz.

Előzmény: Carpy (791)
Carpy Creative Commons License 2002.11.03 0 0 791
zsáktelepülések bekötését az ország úthálózatába. Ez például nem történt meg.

A zsaktelepulesek bekotese megtortent, ezert "zsak"telepulesek ugyebar. Viszont jellemzoen nem tortent meg a zsaktelepules-jelleg csokkentese, ez azonban nem tul egeto problema.

Előzmény: seTTebello (789)
Carpy Creative Commons License 2002.11.03 0 0 790
A gagyi-gyartas - ha egyaltalan letezik ez a fogalom - a teljes jarmuiparra ervenyes:igy a vasutra is.
Masreszt egyaltalanb nem biztos, hogy jo az, ha egy vasuti jarmuvet eleve 60 evre terveznek. Mar a 70-es evek ota gyartanak rovidebb elettartamu, de ennek megfeleloen konnyebb, olcsobb es gazdasagosabban uzemeltetheto jarmuveket, melyek tovabbi elonyokkel is birnak. Tehat a vasut megintcsak a kozuti jelleg fele mozdul.
Előzmény: seTTebello (788)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.03 0 0 789
Amilyen megszüntetendő mellékvonalakról itt szó van, ott a párhuzamos közútnak is annyira elenyésző a forgalma (hiszen a vasútnak is azért kicsi, mert az adott viszonylatban nem jelentkezik tömeges utazási igény), hogy bőven el fogja bírni a terhelést, nem kell hozzá feljeszteni, legfeljebb néhány buszöblöt és buszvárót.

Úgy van, de én nem a buszváró építését nevezem fejlesztésnek (bár kétségtelenül az is az), hanem mondjuk a zsáktelepülések bekötését az ország úthálózatába. Ez például nem történt meg. Sőt ott sem fejlesztettek, ahol erre igény lett volna, erre példák a főutak.

Előzmény: DJ. Bakter (776)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.03 0 0 788
Ez igy van. Egy busz eletkora pedig a 20 evet.

Ma tényleg lehet egy busz 20 éves, viszont egy mai busz nem nagyon fogja elérni ezt az életkort, mert sajnos az autóiparba betört a gagyi-gyártás. Csak nagyon kevesen gyártanak tartós, jó autót.
5-6 évvel ezelött ez még másként volt:-(

Előzmény: Carpy (784)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.03 0 0 787
Keress 1975 elotti terkepen 76-os foutat. Az nincs, de van egy girbe-gurba vasut helyett a Zala volgyeben.

Sikerül egy 2 sávos utat építeni, csodás fejlődés. Az Europa-brücke ehhez képest dilettáns gányolás.

Előzmény: Carpy (785)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.03 0 0 786
Mond az valamit, hogy Tempo100?

Csak nem 100-al akartok menni? Szvsz. csak a költségeket növelitek meg ezzel. Nem vagyok biztos benne, hogy a mai buszok sokáig bírnák. Az abroncsok meg biztos nem.

Biztos már most mindenhol 100-al mentek:-)

Előzmény: Carpy (783)
Carpy Creative Commons License 2002.11.03 0 0 785
az volt, hogy a vasút elavult, megszűntetjük. Viszont majd fejlesztik a közutat. Ez nem történt meg.

Keress 1975 elotti terkepen 76-os foutat. Az nincs, de van egy girbe-gurba vasut helyett a Zala volgyeben. Meggyozodesem, hogy a terseg sokkal jobban jart azzal, hogy utat kapott a vasut helyett.

Előzmény: seTTebello (769)
Carpy Creative Commons License 2002.11.03 0 0 784
A vasúti járművek élettartama simán elérheti a 60 évet is, ezt azért számítsuk bele.

Ez igy van. Egy busz eletkora pedig a 20 evet.
Azobna akkor mar a masodik nagyfelujitason is tulvannak, es ez vonatok eseteben szinten tobbszoros koltseg.

Előzmény: seTTebello (767)
Carpy Creative Commons License 2002.11.03 0 0 783
Autópályán sem mehetnek többel 90-nél Bp-Nk 2,5h ugrott:-)

Mond az valamit, hogy Tempo100?

Előzmény: seTTebello (766)
Carpy Creative Commons License 2002.11.03 0 0 782
még mindig több, mint egy-két busz közlekedésének költsége, de e minimális többlet megtakarítása érdekében teljesen felesleges (politikailag) kiszúrni azzal a régióval.

Ha megszunik egy vasutvonal, az kiszuras a regioval? Erdekes...

Előzmény: dyz (779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!