Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 871
Úgy látom, mindenki vizuális tipus...

Megpróbálom mégegyszer kitenni a képeket, hátha lesznek észrevételek (megjegyzések).

Dráva, 1927.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

seTTebello Creative Commons License 2002.11.13 0 0 870
1. Minek a kihasználtsága 100%?

3 kocsis Bz.

2. Mit jelent az, hogy "előfordul"?

Én ritkán járok arra, de most nyáron voltam. Délután Győr-Bakonyszentlászló között.

Előzmény: Váci (863)
Váci Creative Commons License 2002.11.12 0 0 869
OK, nem kisérletezek tovább!

A térképrészletek megtalálhatók, ha rákattintotok a kettővel ezelőtti "vakablakra".

Előzmény: Váci (868)
Váci Creative Commons License 2002.11.12 0 0 868
Előzmény: Váci (867)
Váci Creative Commons License 2002.11.12 0 0 867
Na, akkor most figyeljetek! :-)

Tegnap létrehoztam egy képtárat, most pedig linkelni fogok.


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Drávamente, 1927.

Váci Creative Commons License 2002.11.12 0 0 866
Semmi nincs elfelejtve!

Tavaszi tervek (időben hirdetve lesznek):
- Franciavágás-Városlőd
- Hird-Komló
- Sellye-Drávapart

Előzmény: V43 1177 (865)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.11 0 0 865
Sziasztok!

Váci!
Akkor én is megyek veled....:-)

Nomeg a franciavágási túra is tervben van még remélem...

Üdv!

Előzmény: Váci (864)
Váci Creative Commons License 2002.11.11 0 0 864
"Meg lehetne nézni valamikor." (Drávahid és Drávapart)

Én már párszor nekifutottam, de csak fél-sikerrel. Tavasszal szivesen benne vagyok újra. (Akár bringával, akár bakanccsal.)

Előzmény: seTTebello (861)
Váci Creative Commons License 2002.11.11 0 0 863
"Győr-Veszprém...elöfordul a 100% kihasználtság..."

Két konkrét kérdés (konkrét választ várnék):
1. Minek a kihasználtsága 100%?
2. Mit jelent az, hogy "előfordul"?

Előzmény: seTTebello (859)
FOMA Creative Commons License 2002.11.08 0 0 862
"Azt mondaná, hogy: a busznál legalább lehet választani, hogy házhoz menjen-e vagy sem. A vasút meg semmiképpen sem megy házhoz."

Dehogynem. Én vagyok rá az élő példa.:-)

Előzmény: DJ. Bakter (803)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.08 0 0 861
Ez érdekes. Meg lehetne nézni valamikor.
Előzmény: Váci (855)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.08 0 0 860
Ez enyhén diktatórikusnak hangzik. A múltkor el kellett határolódnom a globalizációtól, most ugyanezt teszem a testvérétől, a liberalizmustól. De ez a "rá kell terelni" azért rosszul hangzik. Ugyanúgy, mint mikor az elvtársak 68-ban azt mondták: "közútra kell terelni".

Én arra gondoltam, hogy nem kell felemelni a tengelyterhelést a közutakon, a vasútnak valamivel rugalmasabbnak kellene lennie (képzelem micsoda papírrágás van ott), és a forgalomszervezésen is lehetne javítani.

Előzmény: Váci (840)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.08 0 0 859
Szép, különleges, és haszontalan. Akárcsak Győr-Veszprém.

A Győr-Veszprém szerintem nem ilyen. Azon van teherforgalom is, és ott tényleg elöfordul a 100% kihasználtság. Mondjuk az egyik fafeldolgozó nemrégen ment tönkre sajnos.

Előzmény: Váci (847)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 858
OK! Előre is köszi! Szívesen megnézném a "kérdéses" részt. Bármikor jöhet! :)
Előzmény: Váci (857)
Váci Creative Commons License 2002.11.08 0 0 857
De igen, de mérete (és egyéb okok miatt) nem küldhető...
Ha kifejezetten a kérdéses rész érdekel, megpróbálom kivágni, és elküldeni. (Nem most.)
Előzmény: kivi000 (856)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 856
Nincs meg "véletlenül" beszkennelve?
Előzmény: Váci (855)
Váci Creative Commons License 2002.11.08 0 0 855
"Csak nem birom ki", hogy meg ne osszam veletek tegnapi felfedezésem. Nézegettem az 1927-es, 1945-ös, és 1959-es vasúti térképeket. Mind a 27-esen, mind a 45-ösön (ez utóbbi különösen meglepő) még megvan Sellyétől délre a Drávai átmenet. Sőt, Drávasztára-Zaláta után volt egy "Drávahid" nevű megállóhely. Az 59-es térképen szintén megvan az átmenet, de a megállóhely már nincs jelezve.
Hasonló érdekesség: Drávaszabolcstól délre - ahol szintén átmenet volt régen - volt egy "Drávapart" nevű megállóhely. További érdekesség, hogy a 27-es térképen ez egy leágazás végén volt, a 45-ösön viszont Drávaszabolcs állomás után, a fővonalon. CSAK GONDOLOM, hogy a háborúban elpusztult a hid, igy megszünt a vonal, és a Drávai rakodót igy áthelyezték a fővonal és a Dráva metszéspontjához. De ez csak feltételezés.
kivi000 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 854
Ez eléggé hasonlít ahhoz amit én linkeltem be régebben. Érdekes...
Előzmény: seTTebello (853)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.08 0 0 853
Sziasztok!

Megtaláltam flopin az Eszék környéki 1000 mm-es hálózat térképét. A térkép szerint mintha a jelenlegi országterületen lett is volna.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Váci Creative Commons License 2002.11.08 0 0 852
"Köszönöm a számviteli továbbképzést, még csak 9 évet tanultam erről..."

Vigyázz, mert ebben az esetben viszont szigorúbb a mérce...

Előzmény: dyz (846)
Váci Creative Commons License 2002.11.08 0 0 851
Sziasztok!

Én meg megnéztem a mostani buszmenetrendet.
A falujáró buszok Szigetvár és Kaposvár között 1:05 és 1:15 közötti menetidővel közlekednek. Bemennek(!) minden útbaeső faluba, kivéve Almamelléket (a nyár elején még oda is bement). Almamellék az egyetlen "vesztesnek" tekinthető falu, mivel kb. középen helyezkedik el. Szigetvár felöl közvetlen a buszközlekedés (egy megye), menetidő átlag 40 perc. Kaposvár felé csak Szentlászlói átszállással lehet utazni, átlagos menetidő (átszállással együtt) 1:25. Ha összeadjuk a 40 perc és 1 óra 25 percet, még mindig ugyanott vagyunk, mint 1960-ban vonattal. (Ami persze csak azt jelenti, hogy nem lett rosszabb a helyzet vonat nélkül.) A Bőszénfa és Kaposvár közötti terület pedig közlekedési szempontból egy másik terület, nem kapcsolódik közvetlenül a kérdéses területhez.

Előzmény: looksharp (850)
looksharp Creative Commons License 2002.11.07 0 0 850
Az 1960/61-es menetrend szerint az 54 km hosszú vonalon a személyvonatok 2 óra 1 perc és kettő óra 10 perc között változott. A menetrendkönyv szerint gőzösök jártak.
Előzmény: Váci (844)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.07 0 0 849
Itt jó, hogy ott volt a :-)
Mert ez aztán egy valós indok :-))))

Bocs.

Előzmény: Váci (847)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.07 0 0 848
"gyakorlatilag ugyanannyi papir, stb. kell a 62-es vonalhoz, mint az 1-eshez)"

Ha valami pont forgalomarányos, az a menetrend. A 100-as vonal és válfajai hosszú 10 oldalakon következnek, talán összesen nincs annyi a mellékvonalak darabonkénti egy dupla oldala.

"Jöhet a reklám, a sportegyesület, a szimf. zenekar, és még ki tudja, mi minden..."

Ezek pedig akkor is lesznek, ha a MÁV-nak csak TINA vonalai lesznek (2500 km)

Ráadásul van egy csomó, ú.n. állandó költség. Pl. nem hiszem, hogy pl. Kál-Kápolnán kevesebb embert foglalkoztatnának, mert megszűnt a Recski meg a Kisújszállási vonal. Forgalmista, Jegypénztáros, Hangosbemondó úgyis kell oda. És még lehet, hogy így sincs _állandóan_ munkája.

Hangsúlyozom, hogy én nem kardoskodok azon vonalak mellett, aminek nincs értelme (teherforgalom nincs + személyforgalom elenyésző), de azért legalább a valós költségeket sózzuk csak szegényekre, és ne a menetrend és a fúvószenekar költségét.

Előzmény: Váci (842)
Váci Creative Commons License 2002.11.07 0 0 847
"Váci elmenekült innen, vagy csak átment readonly-ba? Az ő véleményére is kíváncsi lennék"

Szilvásvárad-Putnok: maradhat!!! Mivel érinti a KÉK-túrát... :-)

Szép, különleges, és haszontalan. Akárcsak Győr-Veszprém. Ha tényleg leválik (megszűnik) a vonalak 30%-a, akkor ennek is mennie kell. Ha tovább folyik a ...lés, és egy-egy vonal létjogosultságán tanakszunk, akkor maradjon a sor végére.

Előzmény: dyz (828)
dyz Creative Commons License 2002.11.07 0 0 846
Köszönöm a számviteli továbbképzést, még csak 9 évet tanultam erről, tehát rámfért :)
Egyetlen mondat kerülte el csak a figyelmedet:

Szerintem ha megszüntetésről van szó, akkor csakis az első módszer használható, hiszen az a költség takarítható meg.

Szóval ebben a költségben benne van az a bizonyos papír is, ami csakis a megszüntetendő vonal miatt merül fel. De nincs benne a sportegyesület, meg hasonlók, hiszen attól, hogy egy-két vonal megszűnik, ezek még ugyanúgy felmerülnek, tehát nem takaríthatók meg! Igaz, a megmaradó vonalakat fajlagosan több terheli belőlük.
És ne felejtsd el, hogy én nem kalkulációt akartam készíteni egy mellékvonalra, hanem a mellékvonal megszüntetésével a valóságban realizálható költségcsökkentést meghatározni. Az állandó költségek miatt a kettő nagyságrendileg különbözik. Ez az, amit nem kellene összekeverni a döntéshozóknak.
Előzmény: Váci (842)
Váci Creative Commons License 2002.11.07 0 0 845
"...nem lesz hátrány, ha Szilvásvárad Szlovákia felől is megközelíthető lesz (vonattal)"

Majd jót nosztalgiáznak a csehek a Studenkán...

Előzmény: dyz (826)
Váci Creative Commons License 2002.11.07 0 0 844
"Utaztam már én is olyan Volán-járaton, ahol az ilyen "betérések" össz-menetideje jóval meghaladta a valós menetidőt"

Ez - szerintem - nem vizsgálható önmagában. Én is utaztam ilyenen. Szigetvár és Kaposvár között. Majd meg őrültem, ahogy végigjárta a falvakat. Viszont - valószinűleg - még igy is gyorsabb volt, mint annakidején a vasút. (Ezt csak feltételezem, de e két érték egyértelműen összehasonlitható, csak egy régi menetrend kell hozzá). Viszont a vasút ma kb. olyan állapotban lenne, mint a 62-es. Vagy olyanban sem. Ezen viszont biztos a vonat veszitene.

Előzmény: dyz (802)
Váci Creative Commons License 2002.11.07 0 0 843
"Biztos vagyok benne, hogy erre lehetne alapozni" (turizmus)

Én meg abban, hogy egy-két határesetet súroló kivételtől eltekintve nem lehet rá alapozni.

Előzmény: gyurmosz (780)
Váci Creative Commons License 2002.11.07 0 0 842
"a Máv összes költségét szétosztjuk a teljes hálózatra, és ebből az adott vonal km-re jutó részt vesszük (ez a Váci-féle módszer)"

Köszönöm, akár jól is esne, de nem ékeskednék idegen tollakkal...
Ez nem Váci-módszer, hanem SZÁMVITEL. És nem én találtam ki.
Leegyszerűsitve a dolgot:
egy vállaltnál vannak közvetlen és általános költségek. Nagyon fontos, hogy az általános költséget nem szabad összetéveszteni az állandó költség fogalmával. Általános ktg az, amit nem lehet egyértelműen költséghelyre osztani, ezért összegyűjtik, és időszakonként megpróbálják szétosztani. A szétosztás módszere több féle lehet, sőt, valószinűleg több helyre is gyűjtik az ált. ktg-eket, és több-féle elven osztják szét. Nyilván van olyan "kupac", amit forgalom-arányosan osztanak, van olyan, amit létszámarányosan, és van, amit darab-arányosan. Ilyen (lehet) például a menetrenddel kapcsolatos költségek (gyakorlatilag ugyanannyi papir, stb. kell a 62-es vonalhoz, mint az 1-eshez) És ez csak egy példa. Jöhet a reklám, a sportegyesület, a szimf. zenekar, és még ki tudja, mi minden...
Az más kérdés, hogy helyes-e az (persze, hogy nem helyes), hogy egy vállalatnál rendkivül magas az általános ktg-ek aránya, meg hogy minden oda van-e sorolva, ahová kell, stb.
Mindezt csak azért irtam, hogy a nekem aposztrofált módszert nem én találtam ki, hanem nálam sokkal okosabbak... Sőt, még törvény is van róla (Számviteli törvény)

Előzmény: dyz (779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!