Komolyra fordítva a szót, szerintem stratégiai jelentősége volt a híd leszerelésének. A "láncos kutyával" nem voltunk jóba, ezért hogy nehogy beszivárogjanak a jugók, felszedtük a hidat. Meg kellett szakítani az összes kapcsolatot velük. Nemhiszem hogy sokat zavarna, ha ma is ott állna az a bizonyos híd...
Volt egy sorozat "Száz vasutat, ezeret!" valamely epizódjában, ha jól emlékszem pont erröl volt szó. Ott állt a folyóparton egy őrházzal együtt a vonal, de már csak a hídpillérekkel együtt...
Logikus, amit mondasz. Csak azt nem értem, hogy 59-ben még határozottan jelölve van a hid. A vonatok akkor már nyilván nem jártak át. Az a kérdés, hogy ez akkor még valóban megvolt, vagy csak a "láncos kutya" megtévesztése (ijesztgetése) miatt került a térképre.
Sőt, nem is megtévesztés, hanem megzavarás lehetett a cél. Képzeljétek el, a hirszerzők nézik a térképet: jé, itt egy hid. Állnak a parton: jé, erről az oldalról nem látszik.
Nahát, ezek a magyarok! George Lucas csak évtizedekkel később álmodott a hypertérről...
Én úgy emlékszem mintha FOMA topictárs említette volna még májusban.. remélem Foma nem veszed zokon, hogy rád hivatkozom, de mintha tőled kérdeztem vola ezt akkoriban....:-))))
Szóval a bak és a híd ugy kombinálható, hogy a térkép szerint valamikor átvezetett a vonal a hídon keresztül a Dráván. Ezt még a vonal bezárása elötti időkben megszüntették (gondolom a II világháború után) viszont Zalátáig, megmaradt a vonal. A vonal végére tettek egy ütközőbakot, hogy a vonat ne csúszon bele a folyóba....de akkor már nem járt át a Dráván. Nomost, hogy a híd akkor még megvolt-e és nem használták, vagy rögtön lebontották, nemtudom.
Annyira belelovaltam magam Drávasztára-Zalátába, hogy nem is vettem észre, hogy Te Harkány-Drávaszabolcsról beszélsz. Azt valóban nagyon nehéz azonositani.
Kémes és Vajszló között egyszer már végigsétáltam. Tovább nemigen mertem, mert u.n. etnikumhoz tartozó egyének jelentek meg a közelben és nem vagyok félős, de én egyedül voltam, ők meg nemtomhányan, szóval nem mentem tovább, de Sellyéig szerettem volna...
A pálya nem valami szívderítő állapotban van, nagyjából ugy néz ki mint az Szfvár-Lovasberény kinézett 1987 elött...
Állítólag sokáig csak egy bak volt a dráva partján Zalátánál. Most meg előbukkan egy valamikori híd is. Ez több mint érdekes. Tehát a hídon elöbb megszünt a forgalom, mintsem bezárták volna a vonalat. Ezek szerint évekig még a bakig jártak a vonatok....
A Harkány és Drávaszabolcs közötti egykori vonalat körülbelül 3 éve próbáltam megkeresni, nem sok sikerrel. Lehet hogy én vagyok a vak, de nemigazán vettem észre merre vezethetett a vasút egykoron arrafelé...
Tavasszal viszont szívesen bennelennék egy környékbeli bejárásban...
Ez egy kötet volt? (Mármint a kirándulók térképe). Az egész ország kiránduló-területei benne voltak? Érdekes, hogy sose találkoztam vele, pedig ha Pesten járok, és sem hagyom ki a Múzeum körútat...
Más térképek:
Ormánság túristatérkép: nincs rajta semmi.
Dráva ökotérkép: nincs rajta semmi.
Dél-dunántúl bringatérkép: nincs rajta semmi.
Valóság: megvan egy hosszú ártéri vas-hid, az országúttól délre. A nyomvonal tovább is, aztán jön a gát. Onnantól többszöri nekifutásra sem sikerült semmit sem találnom, különböző okok miatt. (Eső, idő-hiány, stb.) De ha jövőre újra nekifutunk, lehet, hogy találunk valamit. A nagy-hid szinte biztos, hogy nincs meg... :-)
Az 1927-es térkép a legjobb. Meg kellene nézni, hogy a kirándulók térképén rajta van? Ez egy nagyon részletes térkép, sok van belőle, és olcsó. Ha nincs, akkor más térképen is meg kellene nézni, nem kizárt, hogy van ott még valami.
A hidak elbontása: nem biztos, hogy a forgalom megszűnése idején bontották le. Lehet, hogy jópár évvel utána, tehát a menetrendből még nem biztos, hogy a pontos évszám derül ki. Meg kellene kérdezni, valakit, aki már ott lakik egy ideje. Vagy a pécsi igazgatóságról senki sem tud segíteni?