Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 915
Sziasztok!

Csak egy mondat az IC708-ügyhöz:

Nem vagyok büszke rá, ha én üldöztem volna el, pláne, ha "kiutálásnak" érezte. Nem szeretek másokat, főleg maradandóan megbántani. Ugyanakkor - nekem legalábbis - nagyon nem hiányzik az azóta megszünt mocskolódás. Pedig azóta is vannak itt páran, akiknek a politikai beállitottságával egyáltalán nem tudok azonosulni.

Más. A hétvégén böngésztem a térképeimet, és közelebb jutattam a Zalátai "rejtély" megoldásához. Mindjárt nekiállok szkennelni, délutánra prezentálom...

DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.18 0 0 914
OFF

Hmmm...

Gondoltam, hogy itt is valaki megemlíti ezt (bár én Váci-nak ajánlom a (61681) hozzászólást az Anyatopicban)

ON

Egy régebbi Pályaőr c. újság szerint a 95-ös vonal állomásain eredeti Siemens-Halske biztber működött (vagyis biztosított), olyan, mint most a 41-es vonalon (Kaposvár-Gyékényes (kiz)), vagy a 60-ason (pl. Szigetvár, Középrigóc, Barcs).

Ezen eléggé meglepődtem, nem mellékvonalhoz méltó :-))

Előzmény: V43 1177 (912)
gyurmosz Creative Commons License 2002.11.18 0 0 913
A 94-est SZVSZ oltári nagy baromság lenne bezárni! Amikor én arra jártam már csak a dohányzó szakaszban volt hely, pedig vagy 4 kocsis volt a vonat... Aztána arra van Aggtelek, a sok túrázó, a geo-bio gólyatábor :-)
Előzmény: DJ. Bakter (910)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 912
Emlékeztek Ic708-ra?

Most az anyatopicban akadt ki és oda sem ír többé...

Nem hiszem hogy valamelyikőnk kitiltotta volna innét, vagy kiutáltuk volna....

V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 911
"A megszüntetéshez szerintem talán kormányhatározat is kellene"

Ez nem fog gondot okozni nekik.....

Előzmény: DJ. Bakter (910)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.18 0 0 910
A 94-95 vonalak megszüntetéséről:
Szerintem mindenképpen előbb be kellene jelenteni az e vonalakon való közlekedtetés szünteteltetést.
A megszüntetéshez szerintem talán kormányhatározat is kellene.

Tehát ami megtörténhet, az esetleg az, hogy busszal pótolják a vonatot.

Viszont a 94-es vonal ilyen dolgait eléggé logikátlannak tartanám - a vonal sem annyira rossz, és úgy tudom, 60-as a pályasebesség.
Ha a 94-es megy, akkor még vagy 1500 km-t meg lehetne szüntetni, ami rosszabb állapotban van, és kevesebb a személy- és teherforgalma.

Előzmény: hidas (906)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 909
Az élménybeszámolóra nem sajnáltad a bötűt, meg az adatokat sem. Részletes és érdekes beszámolót írtál.

Sajnos már nem lesz időm 2003 Jan 1.-ig végigutazni rajta, hogy lássam milyen is volt egykor...:-(((

Előzmény: hidas (906)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 908
48-as sínek egy megszüntetésre váró vonalon... Valamikor szebb jövőjük is lehetett, hogy egyáltalán megkapták a 48-as síneket. Lepsény-Dombóvár az utolsó percig nem kapott ilyet, pedig 1991-ig még ott is volt forgalom....
Előzmény: hidas (906)
looksharp Creative Commons License 2002.11.18 0 0 907
Tetszett az élménybeszámoló. Az izsófalvi vasutas-nyugdíjas valószínű, hogy arra az időszakra gondolt, amikor a most mh még mrh, vagy állomás volt. A vasárcbányászat 1985-ben szűnt meg, azóta volt idő eltűntetni a kitérőket, jelzőket, mellékvágányokat.

A 95-94 megszüntetéséről: Én úgy tudom, hogy az új menetrendre készült a vonalakra menetrend, ha megszűnik, azt előtte két héttel mindenképpen be kell jelenteni. Nem tartom valószínűnek, hogy egy megszüntetésre kerülő vonalnál 2 heti üzemre kiadnának szolgálati menetrendet, plusz oldalakat a menetrendkönyvben.

A 94-esnél gyanús lenne a dolog, ott van utas (hivatásforgalom), amikor arrafele utaztam, a (nem iskolaidőszaki) kb. 16.00-ás indulású Bz-n (1+2) kb 100 utas volt.

Előzmény: hidas (906)
hidas Creative Commons License 2002.11.18 0 0 906
Nemrégiben felmerült a 95-ös vonal állapotának kérdése. Megragadtam a novemberi nyár teremtette lehetőséget, és kerékpárral elvégeztem a Kazincbarcika-Rudabánya szakasz műtanrendőri bejárását. Pontosítok, megnéztem a pálya azon pontjait, amelyek közútról vagy földútról elérhetőek voltak.

A teljes vonalon 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben; kitűzött lassújelek a

20 km/h
20 km/h
20 km/h

84-85
89-90
93-94

szelvények között találhatóak.
Az összes állomást visszaminősítették megállóhellyé, de nélol csak sorompókezelőt tartottak meg (Szuhakálló-Múcsony).

A vonalon 3 és fél vonatpár közlekedik, azaz 3 oda-vissza, a 35319-es pedig üresen megy föl Rudabányára, és 05:13-kor indulva csorog le. Teherforgalom alkalomszerű gipsz és erdészeti faanyag-szállítást jelent. A mennyiségről nem sikerült hitelt érdemlő adatot szereznem.

Mint már korábban írtam, K.barcikáról valamikor két irányból fordulhattunk R.bánya felé. A ma is meglévő vágány K.barcika állomásról ágazik ki, míg a másik Berentétől ill. a hőerőműtől K.barcika-alsó mh. magasságában ágazott ki. A vágány még ma is fellelhető, de pl. a Múcsony felé vezető közúti átjáróban gondosan leaszfaltozták a sínpárt. A delta csatlakozásánál a váltót megszűntették, a csonka vágányait - melyet valamikor B50 és B53. jelű vb. aljakra fektettek - felszedték. A meglévő vágány ezen a helyen 48-as (1977. gyártású) sínből áll, LX78-as aljakon, 12 m-es szálakban.
Mindkét szakasz rácsos szerkezetű acélhidakkal keresztezi a Sajót. Meglepően fiatal és korszerű ártéri hidat is találtam az 19-21 szelvénynél. Spenótzöld, 2x1 nyílású alsópályás, gerinclemezes hegesztett acélhíd. A helyszíni illesztések NF csavarozottak, és most jön a lényeg: közvetlen sínleerősítés az orthotrop pályalemezre!!! Kíváncsi lennék, melyik másik mellékvonal dicsekedhet ilyennel. A híd előtt és után 48-as, a hídon pedig 54-es (1976. gyártású) sínt találunk. Valószínűsítem, ez a híd is ekkortájt épült (ezért mondtam fiatalnak).

Szuhakálló-Múcsony mh-n a valamikori alakjelzőket leszerelték. A 48-as síneket 1985-ben hengerelték, TU 80-as és LM 89-es aljak váltogatják egymást. A TU-n közvetlen sínleerősítés van H jelű csavarokkal, az LM-en természetesen GEO leerősítés.

Izsófalva mh-n (egyvágányos megálló, 1960-as 48-as sínek, jelzők nincsenek) találkoztam a 35314-es vonattal. Szóló Bz, rajta kb. 10 utas, felszálló 1, leszálló 5. A menetrend szerint utipoggyász és kerékpár a vonatra feladható. Vajon hová tennék?

A szomszéd falu,Rudolftelep határában szénbánya működött, iparvágánnyal. A bánya bezárt, az ipv-t felverte a gaz. A helyi hírforrás szerint most folyik egy külszíni bánya megnyitása. Ennek nyomait is láttam, teherautók hordták a meddőt valamerre. A bánya iránya nem olyan, hogy munkát adhatna a vasútnak.
Az Izsófalva volt állomás nyugdíjas állomásfőnökét kérdeztem a fénykor forgalmáról. Állítása szerint éjszakánként órák hosszat tolatgattak a tehervonatokkal (egyvágányú állomáson hogyan lehet rendezni?)
Kérdeztem: 424-es járt erre?
Válasz: annál kisebbek jártak.
Milyenek?
Hát kisebbek...

Aktív vasúti dolgozó mondta, 30 fő teljesít szolgálatot a vonalon. Gazdaságos létszám, tekintve a 15 km-es hosszt.


Bizalmas információ szerint 2003. január 01-i hatállyal a 95-ös és a 94-es (Miskolc)-Sajóecseg-Tornanádaska mellékvonal megszűnik.

2002.11.16.
FOMA Creative Commons License 2002.11.18 0 0 905
Nem veszem zokon, mert valóban beszélgettünk róla a tavaszi vonatozásunk alatt.

Van egy nyugdíjas kollégám, aki egykor vasutasként a vezetékes távközlésnél dolgozott és ő mesélt róla, hogy a 60-as évek végén járt az ütközőbaknál.

Előzmény: V43 1177 (896)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.16 0 0 904
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Itt van a térkép címlapja és hátoldala. A hátoldalon piros négyzetben vannak azok a tájegységek, amelyekről ilyen térkép készült. Talán a 20-ason vannak a Dráva hidak, de lehet, hogy pont lemaradtak róla. Ezt nem tudom, mennyire ismeritek, ez volt az első kép, amit felraktam, a Révai Nagylexikonból másoltam.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: seTTebello (903)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.15 0 0 903
Váci

Felteszem a netre. Max 800/db.



Egy hídból mindíg marad valami, töltés, pillér, támfal, vagy akármi. De marad, Szegeden és Balsán is maradt.

Előzmény: kivi000 (902)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 902
Én hídpillért se láttam, ez volt a gyanús... vagy azt is elbontták? Vagy a Dráva ment arrébb? (vagy én is vak vagyok :-)) )
Előzmény: V43 1177 (901)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 901
akarom mondani a vonal már nem volt meg, hisz évekkel ezelötti a film, csak egy őrház és a hídpillér a parton.

Jó lenne megnézni mi maradt az egészből azóta....

Előzmény: V43 1177 (900)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 900
Komolyra fordítva a szót, szerintem stratégiai jelentősége volt a híd leszerelésének. A "láncos kutyával" nem voltunk jóba, ezért hogy nehogy beszivárogjanak a jugók, felszedtük a hidat. Meg kellett szakítani az összes kapcsolatot velük. Nemhiszem hogy sokat zavarna, ha ma is ott állna az a bizonyos híd...

Volt egy sorozat "Száz vasutat, ezeret!" valamely epizódjában, ha jól emlékszem pont erröl volt szó. Ott állt a folyóparton egy őrházzal együtt a vonal, de már csak a hídpillérekkel együtt...

Előzmény: Váci (899)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 899
Én erről a partról, a "jugók" arról a partról, kiwi000 meg a folyóról. :-)
Előzmény: V43 1177 (898)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 898
Ha már péntek van, lehet hogy még mindíg ott a híd csak most te nem látod erről a partról...:-)
Előzmény: Váci (897)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 897
Logikus, amit mondasz. Csak azt nem értem, hogy 59-ben még határozottan jelölve van a hid. A vonatok akkor már nyilván nem jártak át. Az a kérdés, hogy ez akkor még valóban megvolt, vagy csak a "láncos kutya" megtévesztése (ijesztgetése) miatt került a térképre.

Sőt, nem is megtévesztés, hanem megzavarás lehetett a cél. Képzeljétek el, a hirszerzők nézik a térképet: jé, itt egy hid. Állnak a parton: jé, erről az oldalról nem látszik.

Nahát, ezek a magyarok! George Lucas csak évtizedekkel később álmodott a hypertérről...

Bocs, péntek délután van...

Előzmény: V43 1177 (896)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 896
Én úgy emlékszem mintha FOMA topictárs említette volna még májusban.. remélem Foma nem veszed zokon, hogy rád hivatkozom, de mintha tőled kérdeztem vola ezt akkoriban....:-))))

Szóval a bak és a híd ugy kombinálható, hogy a térkép szerint valamikor átvezetett a vonal a hídon keresztül a Dráván. Ezt még a vonal bezárása elötti időkben megszüntették (gondolom a II világháború után) viszont Zalátáig, megmaradt a vonal. A vonal végére tettek egy ütközőbakot, hogy a vonat ne csúszon bele a folyóba....de akkor már nem járt át a Dráván. Nomost, hogy a híd akkor még megvolt-e és nem használták, vagy rögtön lebontották, nemtudom.

Előzmény: Váci (895)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 895
"Állítólag sokáig csak egy bak volt a dráva partján Zalátánál"

Végre valami információ! Mit jelent az, hogy állitólag? És hol volt a bak?

A bak-hid következtetést viszont nem értem...

Előzmény: V43 1177 (893)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 894
Kész.
Teljes megsemmisülés.

Én vagyok a vak.

Annyira belelovaltam magam Drávasztára-Zalátába, hogy nem is vettem észre, hogy Te Harkány-Drávaszabolcsról beszélsz. Azt valóban nagyon nehéz azonositani.

Előzmény: Váci (892)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 893
Kémes és Vajszló között egyszer már végigsétáltam. Tovább nemigen mertem, mert u.n. etnikumhoz tartozó egyének jelentek meg a közelben és nem vagyok félős, de én egyedül voltam, ők meg nemtomhányan, szóval nem mentem tovább, de Sellyéig szerettem volna...

A pálya nem valami szívderítő állapotban van, nagyjából ugy néz ki mint az Szfvár-Lovasberény kinézett 1987 elött...

Állítólag sokáig csak egy bak volt a dráva partján Zalátánál. Most meg előbukkan egy valamikori híd is. Ez több mint érdekes. Tehát a hídon elöbb megszünt a forgalom, mintsem bezárták volna a vonalat. Ezek szerint évekig még a bakig jártak a vonatok....

Előzmény: Váci (875)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 892
Nem vagy vak.

De azért észre lehet venni... :-)

Előzmény: V43 1177 (891)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 891
Sziasztok!

A Harkány és Drávaszabolcs közötti egykori vonalat körülbelül 3 éve próbáltam megkeresni, nem sok sikerrel. Lehet hogy én vagyok a vak, de nemigazán vettem észre merre vezethetett a vasút egykoron arrafelé...

Tavasszal viszont szívesen bennelennék egy környékbeli bejárásban...

Előzmény: Váci (871)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 890
Settebello!

Most olvastam vissza mégegyszer ezt a kirándulók térképét. Mit jelent az, hogy "sok van belőle és olcsó"?

Előzmény: seTTebello (881)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 889
Ez egy kötet volt? (Mármint a kirándulók térképe). Az egész ország kiránduló-területei benne voltak? Érdekes, hogy sose találkoztam vele, pedig ha Pesten járok, és sem hagyom ki a Múzeum körútat...
Előzmény: seTTebello (886)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 888
De. :) Pár éve kenuról figyeltem a vidéket és egy turistatérképl segítségével próbáltam a híd helyét meglesni, de csak nagyon körülbelül sikerült...
Előzmény: Váci (887)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 887
Csak nem eveztél? Irigyellek...

A partról viszonylag jól be lehetne azonositani, a János-sziget segitségével. Ez utóbbit viszont eltévesztettem...

Előzmény: kivi000 (885)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.15 0 0 886
Antikváriumokban, majd én is körülnézek, Budapesten több van.
Előzmény: Váci (884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!