Keresés

Részletes keresés

V43 1177 Creative Commons License 2002.11.19 0 0 931
Az tuti...akkor marad a tavasz..
Előzmény: Váci (929)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.19 0 0 930
Semmi gond hidas kollega. :-))
Előzmény: hidas (928)
Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 929
A Zaláta-túránál azért emlegetem egyfolytában a jövő tavaszt, mert akkorra fog elkészülni és megnyilni a "Dráva-zug vendégházunk", néhány faluval arrébb. Oda szeretném majd szervezni a társaságot. (Ez volt a reklám helye...)
Előzmény: V43 1177 (926)
hidas Creative Commons License 2002.11.19 0 0 928
Pontatlanul fogalmaztam: a matuzsálemet nem a 94-es vonalon, hanem az abból kiágazó iparvágányba beépítve láttam. Már ez is használaton kívül van. Ha emlékeztek, a bánya melletti-alatti barlangban rekedt év elején egy barlangász.
Előzmény: V43 1177 (927)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.19 0 0 927
hidas!
"Saját magamnak ellentmondva, láttam az Esztramos-kőbányához a 94-esből kiágazó iparvágányban 1895-ös sínt beépítve! Ez a legrégebbi NAGYVASÚTI sín, amit beépítve találtam"

Lovasberény - Bicske között Vértesacsa után a megmaradt pályaszakaszban láttam tavalyelött egy 1891-es sínszálat, ózdi gyártásút. No persze neked van igazad, mert a 94 még működik a 6-osnak ez a része pedig már 20 éve nem. Ráadásul később kerülhetett oda hiszen csak 1898-ban nyitották meg. Mindezt csak megemlítettem, nem akarom elvenni a te rekordodat, hogy egy működő vasúton te láttad a legrégebbi sínszálat.:-))))

Üdv!

Előzmény: hidas (925)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.19 0 0 926
Sziasztok!
Váci!
Mostmár szervezhetnénk egy igazi felfedezőutat ahhoz a bakhoz vagy inkább a maradványához azon a földúton keresztül. Annyi térképünk van a jóvoltadból, hogy éjszaka is megtalálnánk. Mondjuk hogy Sellyéről indulnánk és végigjárnánk a Dráváig az egészet.

Remélem sokan bennelennének egy ehhez hasonló túrában. Én FOMA-val is szívesen elmentem volna tavasszal odáig, főleg amikor azt a bakot említette, de sajnos haza kellett jönnöm.

Már annyit belinkeltél ide, hogy megmozdult a talpam alattam és "Qva" kiváncsi vagyok már erre...

Üdv!

Előzmény: Váci (921)
hidas Creative Commons License 2002.11.19 0 0 925
Siemens-Halskét láttam Edelényben is felszerelve a 94-esen, működik, engedtek birkózni is vele. Nem értem, miért szidják annyian a vasutasokat a merevség, civilek elutasítása miatt, nekem mindenkivel sikerül megtalálnom a közös hangot.
Úgy érzem, a szolgálatban lévő vasutas az első néhány elutasító másodperc után boldog, hogy valakivel beszélgethet. Ez különösen igaz az öreg szakikra.
A 94-95. vonalak megszűntetése nem az én fejemből pattant ki, az infoért nem vállalok felelősséget, csak továbbítottam a hallottakat.
48-as vas a páklyában szerintem szükséges volt - tekintettel a teherforgalomra. Ha megtöltöttek vasérccel egy szerelvényt, hát annak volt tömegvonzása!
Bár saját magamnak ellentmondva, láttam az Esztramos-kőbányához a 94-esből kiágazó iparvágányban 1895-ös sínt beépítve! Ez a legrégebbi NAGYVASÚTI sín, amit beépítve találtam. Kisvasúton nem kunszt, de ismer valaki ettől régebbi vasat?
Előzmény: DJ. Bakter (914)
hidas Creative Commons License 2002.11.19 0 0 924
Adalék a Dráva hidakhoz:
Kezembe került Mo. vasúti térképe (a hivatalos menetrendkönyv melléklete). A tárgyév sajátos módon nincs feltüntetve, de interpolálható, mert Jugoszlávia és Ausztria felé a trianoni határt mutatja, de az ország részeként tünteti fel Észak-Erdélyt és a Felvidéket.
Ebből következően a második bécsi döntés (1940. aug.) és 1945. közötti időszakból származik. Takarékossági okok miatt még a jelkulcs felét is lespórolták, így találgatnom kellett az egyes vonalak értelmét. A kérdéses szakaszokon pontozással jelölték a vonalakat, itt valószínűleg meglévő pálya volt, forgalom nélkül.
A Jugoszláv határon az alábbi átkelők voltak(északról dél-kelet felé):
Dávidháza-Hodos nincs forg.
Rédics-D.Lendva nincs forg.
Murakeresztúr-Kotoriba átjárható fővonal
Gyékényes-Koprivnica átjárható fővonal
Barcs-Vitrovica átjárható mellékvonal
D.sztára/Zaláta-Noskovci nincs forg.
D.szabolcs-D.Miholjac nincs forg.
Beremend-B.Petrovo Selo nincs forg.
Magyarbóly-B.Manastir átjárható mellékvonal
Hercegszántó-Backi Breg nincs forg.
Gara-Ridica nincs forg.
Ólegyen-Ridica nincs forg.
Bácsalmás-Subotica nincs forg.
Kelebia-Subotica átjárható fővonal
Nagyszéksós-Horgos nincs forg.
kivi000 Creative Commons License 2002.11.19 0 0 923
Ezek alapján az állomás egyszerűbbnek tűnik, a híd még érdekes lehet!
Előzmény: Váci (922)
Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 922
"Egy kis szerencsével még talán fellelhetőek a nyomai..."

Nem kell hozzá szerencse: az út megvan. Bakancsos szóhasználattal: szekérút.

Előzmény: kivi000 (920)
Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 921
Végül nézzük a mai valóságot!
Ormánság túristatérkép, 1998.


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
A földút jól látható, és a horgásztó is. Ezeket meg is találtuk, de arra nem gondoltunk, hogy itt kellene alaposabban keresni az állomás nyomát.
Másik nagy tévedés az volt, hogy az egykori hidat a "fehér sávban" kerestük, az apró szigeteket néztük a János szigetnek. Legközelebb az erdő-sávban próbálkozunk.
Érdemes mellé tenni a 2001-es Dráva ökoturisztikai térképet is (bár új információt nem ad):


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
A hid pedig, amiről már olyan sokszor irtam, a "Gürü-összekötőcsatorna" felett van, igaz, sokkal nagyobb, valószinűleg az ártér miatt. Az alapkérdésre is itt a válasz: a hidat a vonal megszüntetéséig használták, hiszen a végállomás - a korábbi feltételezéseimmel ellenkezőleg - egyértelműen délebbre, jóval a hid után volt.

Tavasszal mindenképpen megnézhetjük (társasággal), de lehet, hogy én nem birom ki addig (főleg ha marad a jó idő).

kivi000 Creative Commons License 2002.11.19 0 0 920
A 87-esen még rajta van. Egy kis szerencsével még talán fellelhetőek a nyomai...
Előzmény: Váci (919)
Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 919
Az 1990-es autóatlaszon nagyon meglepődtem! Nézzétek! A Zaláta-Drávasztára műút még mindig nem létezik! Ugyanakkor a semmibe vezető földút - talán természetesen - már teljesen el is tűnt.


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 918
Az 1972-es autóatlasz még a (föld)út hosszát is megadja: 3,2 km.


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 917
Nézzük meg az 1960-as autóatlaszt is!


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
A Zaláta-Drávasztára útnak nyoma sincs, az egyetlen a félkör-alakú földút, ami az állomáshoz vezet.
Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 916
Szóval Drávasztára-Zaláta...

A kulcs-felfedezés az 1967-es Baranya Megye Közigazgatási Térképén látható:



[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nézzétek! Az egykori állomás (nem ütközőbak!!!) egyértelműen Zalátától dél-nyugatra, egy félkör-alakú út végén, a nem is létező Zaláta-Drávasztára úttól jóval délre, a horgásztó partján volt. Ez utóbbi a legjobban azonositható jel!

Váci Creative Commons License 2002.11.19 0 0 915
Sziasztok!

Csak egy mondat az IC708-ügyhöz:

Nem vagyok büszke rá, ha én üldöztem volna el, pláne, ha "kiutálásnak" érezte. Nem szeretek másokat, főleg maradandóan megbántani. Ugyanakkor - nekem legalábbis - nagyon nem hiányzik az azóta megszünt mocskolódás. Pedig azóta is vannak itt páran, akiknek a politikai beállitottságával egyáltalán nem tudok azonosulni.

Más. A hétvégén böngésztem a térképeimet, és közelebb jutattam a Zalátai "rejtély" megoldásához. Mindjárt nekiállok szkennelni, délutánra prezentálom...

DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.18 0 0 914
OFF

Hmmm...

Gondoltam, hogy itt is valaki megemlíti ezt (bár én Váci-nak ajánlom a (61681) hozzászólást az Anyatopicban)

ON

Egy régebbi Pályaőr c. újság szerint a 95-ös vonal állomásain eredeti Siemens-Halske biztber működött (vagyis biztosított), olyan, mint most a 41-es vonalon (Kaposvár-Gyékényes (kiz)), vagy a 60-ason (pl. Szigetvár, Középrigóc, Barcs).

Ezen eléggé meglepődtem, nem mellékvonalhoz méltó :-))

Előzmény: V43 1177 (912)
gyurmosz Creative Commons License 2002.11.18 0 0 913
A 94-est SZVSZ oltári nagy baromság lenne bezárni! Amikor én arra jártam már csak a dohányzó szakaszban volt hely, pedig vagy 4 kocsis volt a vonat... Aztána arra van Aggtelek, a sok túrázó, a geo-bio gólyatábor :-)
Előzmény: DJ. Bakter (910)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 912
Emlékeztek Ic708-ra?

Most az anyatopicban akadt ki és oda sem ír többé...

Nem hiszem hogy valamelyikőnk kitiltotta volna innét, vagy kiutáltuk volna....

V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 911
"A megszüntetéshez szerintem talán kormányhatározat is kellene"

Ez nem fog gondot okozni nekik.....

Előzmény: DJ. Bakter (910)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.11.18 0 0 910
A 94-95 vonalak megszüntetéséről:
Szerintem mindenképpen előbb be kellene jelenteni az e vonalakon való közlekedtetés szünteteltetést.
A megszüntetéshez szerintem talán kormányhatározat is kellene.

Tehát ami megtörténhet, az esetleg az, hogy busszal pótolják a vonatot.

Viszont a 94-es vonal ilyen dolgait eléggé logikátlannak tartanám - a vonal sem annyira rossz, és úgy tudom, 60-as a pályasebesség.
Ha a 94-es megy, akkor még vagy 1500 km-t meg lehetne szüntetni, ami rosszabb állapotban van, és kevesebb a személy- és teherforgalma.

Előzmény: hidas (906)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 909
Az élménybeszámolóra nem sajnáltad a bötűt, meg az adatokat sem. Részletes és érdekes beszámolót írtál.

Sajnos már nem lesz időm 2003 Jan 1.-ig végigutazni rajta, hogy lássam milyen is volt egykor...:-(((

Előzmény: hidas (906)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 908
48-as sínek egy megszüntetésre váró vonalon... Valamikor szebb jövőjük is lehetett, hogy egyáltalán megkapták a 48-as síneket. Lepsény-Dombóvár az utolsó percig nem kapott ilyet, pedig 1991-ig még ott is volt forgalom....
Előzmény: hidas (906)
looksharp Creative Commons License 2002.11.18 0 0 907
Tetszett az élménybeszámoló. Az izsófalvi vasutas-nyugdíjas valószínű, hogy arra az időszakra gondolt, amikor a most mh még mrh, vagy állomás volt. A vasárcbányászat 1985-ben szűnt meg, azóta volt idő eltűntetni a kitérőket, jelzőket, mellékvágányokat.

A 95-94 megszüntetéséről: Én úgy tudom, hogy az új menetrendre készült a vonalakra menetrend, ha megszűnik, azt előtte két héttel mindenképpen be kell jelenteni. Nem tartom valószínűnek, hogy egy megszüntetésre kerülő vonalnál 2 heti üzemre kiadnának szolgálati menetrendet, plusz oldalakat a menetrendkönyvben.

A 94-esnél gyanús lenne a dolog, ott van utas (hivatásforgalom), amikor arrafele utaztam, a (nem iskolaidőszaki) kb. 16.00-ás indulású Bz-n (1+2) kb 100 utas volt.

Előzmény: hidas (906)
hidas Creative Commons License 2002.11.18 0 0 906
Nemrégiben felmerült a 95-ös vonal állapotának kérdése. Megragadtam a novemberi nyár teremtette lehetőséget, és kerékpárral elvégeztem a Kazincbarcika-Rudabánya szakasz műtanrendőri bejárását. Pontosítok, megnéztem a pálya azon pontjait, amelyek közútról vagy földútról elérhetőek voltak.

A teljes vonalon 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben; kitűzött lassújelek a

20 km/h
20 km/h
20 km/h

84-85
89-90
93-94

szelvények között találhatóak.
Az összes állomást visszaminősítették megállóhellyé, de nélol csak sorompókezelőt tartottak meg (Szuhakálló-Múcsony).

A vonalon 3 és fél vonatpár közlekedik, azaz 3 oda-vissza, a 35319-es pedig üresen megy föl Rudabányára, és 05:13-kor indulva csorog le. Teherforgalom alkalomszerű gipsz és erdészeti faanyag-szállítást jelent. A mennyiségről nem sikerült hitelt érdemlő adatot szereznem.

Mint már korábban írtam, K.barcikáról valamikor két irányból fordulhattunk R.bánya felé. A ma is meglévő vágány K.barcika állomásról ágazik ki, míg a másik Berentétől ill. a hőerőműtől K.barcika-alsó mh. magasságában ágazott ki. A vágány még ma is fellelhető, de pl. a Múcsony felé vezető közúti átjáróban gondosan leaszfaltozták a sínpárt. A delta csatlakozásánál a váltót megszűntették, a csonka vágányait - melyet valamikor B50 és B53. jelű vb. aljakra fektettek - felszedték. A meglévő vágány ezen a helyen 48-as (1977. gyártású) sínből áll, LX78-as aljakon, 12 m-es szálakban.
Mindkét szakasz rácsos szerkezetű acélhidakkal keresztezi a Sajót. Meglepően fiatal és korszerű ártéri hidat is találtam az 19-21 szelvénynél. Spenótzöld, 2x1 nyílású alsópályás, gerinclemezes hegesztett acélhíd. A helyszíni illesztések NF csavarozottak, és most jön a lényeg: közvetlen sínleerősítés az orthotrop pályalemezre!!! Kíváncsi lennék, melyik másik mellékvonal dicsekedhet ilyennel. A híd előtt és után 48-as, a hídon pedig 54-es (1976. gyártású) sínt találunk. Valószínűsítem, ez a híd is ekkortájt épült (ezért mondtam fiatalnak).

Szuhakálló-Múcsony mh-n a valamikori alakjelzőket leszerelték. A 48-as síneket 1985-ben hengerelték, TU 80-as és LM 89-es aljak váltogatják egymást. A TU-n közvetlen sínleerősítés van H jelű csavarokkal, az LM-en természetesen GEO leerősítés.

Izsófalva mh-n (egyvágányos megálló, 1960-as 48-as sínek, jelzők nincsenek) találkoztam a 35314-es vonattal. Szóló Bz, rajta kb. 10 utas, felszálló 1, leszálló 5. A menetrend szerint utipoggyász és kerékpár a vonatra feladható. Vajon hová tennék?

A szomszéd falu,Rudolftelep határában szénbánya működött, iparvágánnyal. A bánya bezárt, az ipv-t felverte a gaz. A helyi hírforrás szerint most folyik egy külszíni bánya megnyitása. Ennek nyomait is láttam, teherautók hordták a meddőt valamerre. A bánya iránya nem olyan, hogy munkát adhatna a vasútnak.
Az Izsófalva volt állomás nyugdíjas állomásfőnökét kérdeztem a fénykor forgalmáról. Állítása szerint éjszakánként órák hosszat tolatgattak a tehervonatokkal (egyvágányú állomáson hogyan lehet rendezni?)
Kérdeztem: 424-es járt erre?
Válasz: annál kisebbek jártak.
Milyenek?
Hát kisebbek...

Aktív vasúti dolgozó mondta, 30 fő teljesít szolgálatot a vonalon. Gazdaságos létszám, tekintve a 15 km-es hosszt.


Bizalmas információ szerint 2003. január 01-i hatállyal a 95-ös és a 94-es (Miskolc)-Sajóecseg-Tornanádaska mellékvonal megszűnik.

2002.11.16.
FOMA Creative Commons License 2002.11.18 0 0 905
Nem veszem zokon, mert valóban beszélgettünk róla a tavaszi vonatozásunk alatt.

Van egy nyugdíjas kollégám, aki egykor vasutasként a vezetékes távközlésnél dolgozott és ő mesélt róla, hogy a 60-as évek végén járt az ütközőbaknál.

Előzmény: V43 1177 (896)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.16 0 0 904
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Itt van a térkép címlapja és hátoldala. A hátoldalon piros négyzetben vannak azok a tájegységek, amelyekről ilyen térkép készült. Talán a 20-ason vannak a Dráva hidak, de lehet, hogy pont lemaradtak róla. Ezt nem tudom, mennyire ismeritek, ez volt az első kép, amit felraktam, a Révai Nagylexikonból másoltam.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: seTTebello (903)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.15 0 0 903
Váci

Felteszem a netre. Max 800/db.



Egy hídból mindíg marad valami, töltés, pillér, támfal, vagy akármi. De marad, Szegeden és Balsán is maradt.

Előzmény: kivi000 (902)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 902
Én hídpillért se láttam, ez volt a gyanús... vagy azt is elbontták? Vagy a Dráva ment arrébb? (vagy én is vak vagyok :-)) )
Előzmény: V43 1177 (901)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!