Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Nem egészen. A lényege az lenne, hogy védje a kazánt a túlzott hűtéstől és biztosítsa a visszatérő 65 fok C-t vagyis a kátrányosodást is csökkenti ezen keresztül. Ha túl hideg víz érné a kazán falát, akkor ott kicsapódna a kátrány. Pl ez miatt is kell. Vagyis vagy ESBE és kazánköri szivattyú, vagy Laddomat, amibe be van építve eleve a szivattyú.
A kérdés csak annyi, hogy milyen vastag ez a réteg. Mert ha kb 1 mm, akkor az természetese, és amikor lehámlik, akkor a színtiszta kazán köszön vissza. De sohasem vastagabb....nekem ilyen.
Igen én aljas módon arra készülök, hogy a TER-9 fogja ezt a problémát megoldani, vagyis mérni fogja az előremenőt és a visszatérőt. Csak akkor fogja működtetni a Laddomat szivattyúját, ha: 1) az előremenő elérte az 50 fok C-t 2) a visszatérő 60 fok C alatt van.
Ezt egyetlen TER-9 meg tudja oldani, mint ahogyan most a HMV-t készítem.
Az egyetlen dolog, amit még nem tudok, hogy hogyan tudom megoldani a hűlésnél, de azt hiszem be fogom iktatni még a füstgáz termosztátját is szépen sorba.
Azért van az ESBE szelep,hogy ne engedjen 60C nál hidegebb vizet a kazánba.Minek azt addig forgatni?
Azért kell forgatni a vizet 60C felett,hogy leadja a megtermelt energiát (lakás,puffer).Ha nem forgatod vagy későn kapcsol a szivattyú,annyira felmelegszik a kazánban a viz,hogy bekapcsol a hűtőhurok.
Ma beszéltem egy Haneywell értékesítővel, aki azt mondta, hogy elő szokott fordulni hogy a kalibrálás nem 95 fok, hanem valamiért kevesebb, agy a termék gyári hibás.
AZt tanácsolta küldjem el hozzájuk, és tesztelni fogják.
Van egy másik, amit a hétvégén beépítek a rossz helyett, és megnézem, hogy mit produlál az új szelep.
Gondolkodott valaki azon (esetleg kipróbálta már), hogy a kazán visszatérőjét mérni, és begyújtástól addig forgatni a kazánköri szivattyút, amíg 60-65 fok felett nem lesz a visszatérő ág hőmérséklete? Arra gondolok, hogy 60-65 fok feletti visszatérőnél felesleges lenne folyamatosan forgatni a szivattyút.
Nálam is előfordult ez ahiba,hogy elöbb (a kazán szerint 84C) nyitott a hűtőkör.Ez annak a következménye,h későn kapcsol a kazánköri szivattyúd és későn indul a keringetés ami le tudná hűteni a kazánod.Ha nem megy a kazánköri szivattyú akkor csal a kazán hőmérője.Igy amikor a kazánon 80C van az valójában már kb. 90C . Az elején én is 70-80C közé állítottam a kazánköri csőtermót.Ezzel csak az volt a baj,hogy amikor elindult a szivattyú visszahűtötte a kazánt 65-70C ra mindaddig amig a puffer alja is el nem érte a 60C-ot.Beszéltem több beüzemelővel és azt javasolták,hogy állitsam a kazánköricsőtermót 60C-ra,mert az már régi elmélet (70-80C). Azóta csak akkor nyit a hűtőhurok,amik már tényleg minden 90 C fölött van.
Koszonom! Vegulis ertheto, hiszen a kazan tartja a beallitottat, kergeto (kazanvezerles) meg addig nem indit, mig nincs meg a homerseklet. Tehat mukodik fixen is. Állat a csempe! :D
A 4 utas keverőszelep pontos neve Komextherm Duomix A0. Magyarországi Vigas kereskedő oldalán is megtalálható ez a szelep. Ha ez az a kép amire gondoltál akkor jelzem hogy ez nem tapéta hanem jó kis szoci csempe. Nekem 4-4,5 közé van állítva a szelep és ennem az a lényege hogy kb.: 40% meleg víz keveredik az előremenőbe 60% visszatérővel, így érem el a 60 fok-os előremenő vízhőmérsékletet. A visszatérőbe pedig arányaiban pont fordítva és ezért kb.: 70 fok megy vissza és ezzel megoldódik a max 60 fok-os visszatérő és még takarékos is a rendszer.
Ez a szerelő is visszamondta, közbejött a cégének egy nagy meló. Holnap még egyik fog hívni.....ha az sem jön be akkor marad az ismerősöd, már ha ő ráér.....mert úgy látom gazdasági válság ide-oda, ezek mind dolgoznak mint állat.
Köszönöm megnyúgtató válaszod.Tudnál akkor abban is segiteni hogy miket rakjak be a rendszerbe.A használati melegvíz tároló már megvan 140l dupla falú(szép narancsos mint a kazán)akkor a puffer 2000l,meg a kazán.Lenne egy padlófutés kor meg egy radiátoros mint irtam útobi a tetőtérben nem tudom ez jelent-e valami plusz szivattyú kapcitást.A padlóba keverőszelep vagy hőcserélő milyen szivattyúk meg a többi szoval majdnem minden
A pufferrel az a tapasztalatom, hogyha nagyobb az nem baj, mert ebben is rétegződik a meleg, alias ha "kicsi" a kazán a pufferhez, akkor mindösszesen annyi történik, hogy nem lesz talpig forró a tartályod. Ha kicsi, akkor az a nagyobbik probléma, mert nem tudja hova rakni a felesleges hőt, amit Hucsa is elmondott az előbbiekben... Vagyis ha elméletileg 80 fok C vizet gyűjtesz a tartályodba, akkor a felső rétegtől lefelé kezd melegedni a tartályod, és ha elfogy a meleg, akkor megáll a gyűjtés. De még egyszer: nem veszítesz szerintem a nagyobb puffer tartállyal. Nálam a kazán leállása után legalább még egyszer annyit fűtök a pufferből, de természetesen nem egyforma sem a meleg igényünk sem a házunk.
Alsó szinten padló 4 kör kb 60nm, felső szint lapradiátor kb 110nm, a tető van szigetelve 20cm cellulóz szigetelés, szigetelt fa ablakok inkább tárolásra kell a puffertartály. Pár hozzászólással előbb raktam fel képet a kazán gyártója által megadott lehetséges bekötésről, abban is szeretném ha segítenétek. Köszönöm szépen.
Ők sem tudták megmondani, hogy mitől van ez, de gyanítják, hogy gyári hibás.
Ki fognak jönni és megnézik.
már gondoltam arra is, hogy esetleg több felé szelep van külön értékekkel beállítva, de aztán mndták hogy nem, mert ami nekem van, abból csak egy fajta létezik, ami 95 fokon kapcsol....