Még arra lennék kíváncsi, hogy amikor a DV avi-t betöltöd a Premiere-be, megvágod, és utána elmented DV avi-ba, és utána mpg2 kódolás, vagy ha kész vagy a vágással, akkor egyből mpg2-be mented el?
Olyat kérsz, amit nem lehet leírni. Tényleg. Nagyon szívesen megírnám, hogy mivel tud többet, de azt nem lehet leírni. Vagy megmutatni tudnám, vagy magadnak kell rájönni. De hidd el megéri! Én csak a magam példájából indulok ki. Tudod, hogy most a fél évvel ezelőtti önmagamat ismerem fel benned? :-) Én is ugyanígy voltam mint te: feltelepítettem a Premiere-t, megpróbáltam vele vágni, nem ment. Konklúzió: szar következmény: uninstall... Aztán piszkálta a csőröm, hogy nem lehetek ennyire béna, a hiba nem a progiban van, hanem bennem. Pár nap múlva újra install, újra próba... Aztán kezdtem ráérezni. Még nem igazán tetszett, de kezdtem rájönni pár dologra. Aztán mikor rájöttem, hogy mennyire hatékony, akkor kezdem igazán értékelni. Aztán pedig elkészült az első majd a második, majd a további filmjeim. És egyre többmindenre jöttem rá, és egyre jobban élveztem is vele a mukát.
Ha mégis nagyon röviden kellene kiemelnem valamit, akkor az az lenne, hogy olyan hatékony segédeszközökkel, lehetőségekkel segíti a vágásokat, hogy azt tényleg nem lehet leírni, azt látni kell. Gyakorlatilag mérnöki pontossággal lehet vele vágni, különböző módokon, ahogy azt sem Ulead-dal, sem Studio-val nem lehet. Nem úgy értem, hogy azokkal ne lehetne megcsinálni, de nem úgy, vagy nem olyan könnyen. Egyszerűen gyors, kényelmes, és hatékony. És hát persze azért tud olyanokat is, amit Ulead nem! Érdemes vele foglalkozni! Persze tényleg sok kitartást és türelmet igényel.
Abban biztos voltam hogy a Premier egy komolyabb progi, de mi az amit az Ulead nem tud megcsinálni? Adok még egy esélyt az Adobe-nak de azért győzzetek meg hogy megéri áttérni a halál egyszerű Uleadról. A
Ha meg előrelépés, akkor sem MPEG, hanem HDV :-))) Most már csak egy HDV kamerát és egy HDTV-t kell beszerezni a kettőt együtt cirka két milláért, és már meg is van az élvezet :-)
A tegnapi Mpeg-2 szerkesztési témához mégegyszer szeretnék hozzászólni, csak a tisztánlátás miatt.
Amit most leírok azt egy másik fórumon olvastam, egy hozzáértő ember tollából. Ebből idézek:
"Kockapontos MPEG2 vágás pontosabban NLE rendszerű szerkesztés azaz tökéletes átmenetek, 3D effektek, feliratok, stb. a megoldás: Canopus Edius 2.5. MPEG2 szerkesztés ma már nem ördöngös misztikus dolog csak olyan programot kell használni mely képes a GOP struktúra újraszervezésére (vágási ponton kibontja az aktuális GOP-ban lévő összes frame-et) Egyébként az összes olyan asztali DVD felvevő és DVD kamera mely tartalmaz szerkesztési funkciót képes a kockapontos vágásra. Ma már nem okoz gondot az MPEG2 szerkesztése. Persze nem ingyenes programokkal."
Hát igen, kérdés, hogy én mikor unom meg. :-) Bár én szeretek segíteni, ha tudok. Tudom, amikor elkezdtem, "hót sötét vótam" én is, és jól esett, amikor valaki elmagyarázott egy-két dolgot. Most már kicsit belejöttem, nem állítom, hogy mindent tudok, biztos van még a Premiere-ben egy rakás dolog, amiről fogalmam sincs, de azért bátran állíthatom, hogy egészen jól és biztosan használom már. És tényleg csúcs program. Amit az Uleadról írsz, hát igen.... Én nem akartam ilyen durván fogalmazni, mert én nem szeretek senkit és semmit megbántani, meg nem is szeretek semmit ócsárolni, de hát azért valóban... na... szóval... izé... hát... hogyismongyam... szóval kicsit tényleg gagyi. :-)
De ettől még nem nézem le, mert lehet, hogy valakinek tényleg csak a legalapabb funkcókra van szükség, és arra azért megteszi. Bár a nigro77 által említett probléma elég ijesztően hangzik, és elég kellemetlen lehet. Igazából azért nem szeretem leszólni az egyszerűbb progikat, mert amikor még Studio9-et használtam, meg voltam győződve róla, hogy milyen csúcs program, és szentül hittem, hogy mindent meg lehet vele csinálni. És valószínű megsértődtem volna, ha valaki gagyinak nevezi.
Egy ismerősöm mondogatta mindig, hogy ő Premiere-t használ, és az mennyire jó, meg stb... Én meg megpróbáltam őt meggyőzni arról, hogy a Studio mennyire jó, és hogy azzal is mindent meg tudok csinálni. Egy idő után rámhagyta... Ma már tudom miért :-))
Aztán addig-addig, amíg csak rá nem szántam magam, hogy akkor megnézzük mit tud a Premiere. Ma már nem használnék Studio-t...
Persze ilyen ez, ezt mindenkinek magának kell megtapasztalni, felfedezni. És tényleg nem nézem le a home video editor kategóriát. Megvan annak a piacon a maga helye, és sokmindent meg lehet vele csinálni. De nem mindent...
Kb hasonlóan csinálom én is, csak gondoltam hátha létezik olyan progi ami modjuk erre van kihegyezve. Meg itt van valami hiba vagy a progival vagy a géppel de ha cd-ről bemásolok Ulead-ba egy zenét, akkor utána valamiért fele olyan gyorsan hajlandó a gép a zenét lejátszani. Gép újraindít és müxik újra. Hogy miért romlik el nemtom' de ezért kicsit macerás nekem a zenésítés :)
Az Ulead-ra már nem emlékszem, hogy volt, de Premiere-ben lehet látni a zene görbéjét! Én úgy vágok zenére, hogy játszom le, és amikor "érzem" a ritmusból, ütemből, hogy na ide kell egy vágás, akkor ott pause, majd nagyítom a zene görbéjét, és az alapján frame-pontossággal megállapítom a vágás helyét. Kis ritmusérzék kell hozzá, egyébként viszont gyorsan meg lehet szokni, és gyorsan bele lehet jönni :-)
ee-boy: Ha TV-n visszanézve a kép szép, az a lényeg! Az ne zavarjon, hogy capture után mit látsz! A végeredmény számít, azzal kapcsolatosan pedig olvasd el az alábbi hozzászólásaimat, éppen tegnap fejtettem ki kicsit részletesebben ezt az interlace témát!
Hát nem akarlak elkeseríteni, de az, hogy automatikusan a zenére magától megcsinálja a vágásokat, azt egyik sem tudja. Illetve hát azt mondják, hogy tudja, de nem tudja. A Pinnacle Studio és ha jól emlékszem még az Ulead pl. ugyanazt a technológiát használja az ún. SmartSoundTM technológiát. Nos én kipróbáltam... Hát zenére vágott, az kétségtelen, de az eredményt inkább nevezném szánalmasnak, mintsem élvezetesnek. Persze minden programban lehet zenére vágni: nem kell hozzá más, mint jó ritmusérzék :-)))
Pl. Premiere-ben én is ütemre szoktam vágni, de manuálisan csinálom, nem veszek igénybe segédeszközt. :-)) - mazochizmus rulez :-)
Már jó pár hónapja Premiere-rel vágok, és már a 13. filmemet készítettem el vele. Volt amelyik csak 5 perces, de volt köztük 20, illetve a leghosszabb 40 perces is. Mióta kitapasztaltam, nekem ahogy az előbbi hozzászólásomban is írtam, mindenhol nézve szépek a filmjeim.
Őszintén szólva meg nem esküszök arra, hogy megoldódik a problémád, de erősen gyanítom. Két oka van: egyrészt mert én is így csinálom, és így nekem jó :-) Másrészt pedig amit leírsz:
Viszont: Valaki találkozott már azzal, hogy a Premiere-ben, ha gyorsítom, vagy lassítom a filmet, ha feliratot helyezek el, akkor TV-n nézve, amíg ezek az effektek zajlanak, nagyon csíkos lesz a kép, szinte nézhetetlen. Amint eltűnik pl. a felirat egyből szép és éles lesz a kép. Mi okozhatja ezt?
Nagyon fontos lenne, hogy kiderüljön, mert így nem valami szép megoldás!
Nos, ez tipikusan hasonlít arra az esetre, ami nálam is volt, és ez a flicker removal és az interlace üzemmód megold. Érdekes mindenesetre, hogy azt írod, hogy a videó lesz csíkos az effektek alatt, nem maga a felirat pl. A feliratra semmiképp ne alkalmazd a Field Option/Flicker removal-t, ott a Field Option/None legyen! A lassításnál/gyorsításnál meg ugyanott a Frame Blend Speed Changes legyen feltétlen bekapcsolva. De nagyon fontos, ezek csak interlace módban encode-olva lesznek hatásosak!
Kérdezed, hogy a második, harmadik videóval kapcsolatos problémádat is megoldja-e ez a dolog. Nos ezt nem tudom, mert nem teljesen értettem, amit korábban írtál:
Ezt írtad:
És még valami. A karácsonyt 3 avi-ba vágtam. Az elsőnél vágás után csak mentettem, és ha az kész volt utána tömörítettem m2v-be. (Mindkettőt Premierrel)
A másik két esetben már egyből m2v-be tömörítettem, és TV-n nézve teljesen szét volt esve a kép. Mint sz.gépen nézve csíkos, csak sokkal jobban. Ezek szerint nem lehet ezt a két részt egybe venni. Pedig így megspóroltam kb. 4 órát.
(Még nem vagyok benne biztos, hogy ez a hiba, de eddig erre gondolok)
Nos, nem tiszta, hogy hogyan kaphattál úgy m2v fájlt, hogy közben megspóroltál kb. 4 órát. Itt szerintem valami más lehet a gond.
THX. Valami ilyesmire gondoltam, de nam a feliratot akarom ritmusra kiírni hanem a vágásokat akarom hozzáigazítani. Más progi is érdekel ha valamelyikben van ilyen.
VChris köszi a segítséget, holnap kipróbálom, már alig várom, aztán megírom, hogy mi lett.
De még mindig nem vagyok tisztában azzal, hogy ha azt bekapcsolom amit mondasz, az azt a hibát is kiküszöböli, ami a 2. és 3. videoval volt, tehát, hogy az egész film csíkos. Vagy, amit mondasz, az arra jó, hogy szöveg, gyorsítás, lassítás alatt szűri ki a csíkozódást.
Értem már. Én mindig az mpg fájlt választom, csak még ott az opcióknál bejelölöm, hogy DVD multiplexing, és akkor DVD kompatibilis lesz, és az Ulead DVD Workshop nem fogja transzkódolni.
A kellemetlen jelenség, amit írtál, szinte most már biztos, hogy amiatt van, amit az 1-es pontban írtam lejjebb, próbáld ki. Nagyon fontos, azt az opciót csak videosávon mozgóképre vagy állóképre szabad használni, feliratokra, alpha-csatornát használó képekre szigorúan tilos!
Az interlace dologról a következőt kell tudni nagyjából: a dolog elég összetett, és k**va sokat szívtam vele én is anno, mire kitapasztaltam. Mindenképpen interlace-es, upper field-es videót csinálj. Ha DVD-t csinálsz belőle, és asztali DVD lejátszón keresztül TV-n, vagy símán TV-out-os kártyával TV-n nézed meg, akkor mindenképpen interlace-es nek kell lennie. Ha interlace-est számítógép monitorán nézed meg valami gagyi lejátszóval (A mediaplayer is ilyen :-((, akkor csíkozódásos lesz. DE! Az intelligens lejátszóprogramok ezt tudják, és ilyenkor deinterlace-elik a videót, így monitoron is jó. Ha viszont nem interlace-esre csinálod, akkor csak monitoron lesz jó, TV-n nem. Akadhatnak az interlace/deinterlace üzemmódokból kifolyólag problémák egyes TV-ken vagy DVD lejátszókon. Na pont ezt küszöböli ki az alább leírt Field Options/Flicker Removal. Ezért gondolom én, hogy ez megoldhatja a problémád. Mindenképp próbáld ki, és számolj be légyszi, hogy jó lett-e. Nekem ezekkel a beállításokkal mindenhol élvezhetőek a videóim: monitoron, akár fájlból játszom le, akár DVD-ről, és TV-n, akár TV-out kártyával, akár asztali DVD lejátszóval. Szóval nekem ez a tuti beállítás, szerintem neked is jó lesz.
Azt még érdemes tudni, hogy a Premiere-ben a timeline-on minden egyes "videoklip darab"-ra ezt egyenként kell megcsinálni vágástól vágásig, sajnos, mivel egyszerre többet nem lehet kijelölni erre a feladatra. Nagyon jó a Premiere, de sajnos van egy-két igen bosszantó hibája, ami nem komoly hiba, csak kellemesebbé tenné a munkát, ha nem lenne. Én nem is értem, hogy ezt még senki nem mondta el a fejlesztőknek? Miért nem lehet 20 snittet kijelölni, és egyszerre megváltoztatni a Field Options-t, miért kell egyenként??? Na minegy, egyébként meg nagyon király szoftver :-)))
FILE/EXPORT, és Premiere Encoder (vagy valami ilyesmi), utána kijön egy ablak, hogy hova mentem a filmet, ott a jobb alsó sarokban SETTINGS, akkor bejön egy újabb ablak, és ott felül a gördülő listából kiválasztom, hogy mpg2 - DVD. És MENTÉS. Ekkor csinál egy m2v és egy ac3 file-t.
Így emlékezetből ennyi.
Ha olyan videót akarok csinálni, amit nem asztali DVD-n akarok megnézni, hanem csak sz.gépen, akkor az mpg2-t választom, és az egy mpg-t csinál. De egyébként a múltkor láttam, hogy ha sima mpg2-re megyek, akkor is m2v és ac3-t csinál, és a végén összerakja mpg-be.
Ja, a Premiere-ben, export...mentés/settings-ben lehet állítani az INTERLACE-t. Van 3 lehetőség, így most nem emlékszem mi, az egyik, non-interlaced a'szem.
Ezek szerint a Premierrel is ki tudom szűrni a csíkozódást? Ezt csak akkor szeretném, ha csak sz.gépre kell a film.
Az én kérdésem továbbra is hogy Premierrel lehet-e "videoklippet" csinálni, tehát hogy a zenére igazítom a vágást?
Ezt hogy érted? Ha pl. villogtatni akarsz egy feliratot a zene ütemére akkor azt meg tudod csinálni a Trapcode cég Sound Keys AE plugin-jával (99$). Itt egy bemutató. Természetesen Adobe After Effects 6.5 is kell hozzá (1000$).
De egy dolgot nem értek, ami lehet, hogy még okozója lehet ennek a jelenségnek. Azt hogy csinálod, hogy m2v-be megy a fájl? Mert nekem mpg-be. És azért az nem teljesen ugyanaz. Mindkettő mpeg tömörítésű, de nem ugyanaz a formátum. Leírnád pontosan, hogy csinálod a végét step-by-step? Lehet, hogy még ott van egy kutya elhantolva...
Ezt meg fogom nézni. Egyébként igen, Premierrel tömörítem mpg2-be.
Ja, akkor ha ezt beállítom, akkor vágás után egyből menthetek m2v-be, vagy nem spórolható ki az a lépés? (Először uncompressed, utána m2v)
Jó lenne azt a 4-5 órát megspórolni. :-) De még mindig csak gondolom, hogy ez az oka a csíkozódásnak, mert az 1. filmet külön mentettem, az szép lett, és a másik kettőt egyből m2v-be, és mind a kettő rossz lett.
Még valami: Olyan progit tudtok ajánlani amivel látványosabb, animációs menüt is lehet készíteni?
Egyébként a dvd-re rögzítő kamerák is Mpeg-2-ben működnek.
Ezért nem is vennék DVD-re rögzítő kamerát... De ez SZVSZ.
Egyébként még mindig nem értjük egymást :-(((
Én nem mondtam, hogy ne lehetne MPEG-et vágni. Én nem mondtam azt, hogy az ne lenne DVD minőségű. De bizonyos effekteket ha alkalmazol, akkor az már szembetűnő, hogy teljesértékű képkockákból készült-e vagy nem!!!
Én nem arról akarlak meggyőzni, hogy az MPEG-es vágás az szar, meg nem jó, stb... Azt szeretném neked elmagyarzáni, hogy nem nem ugyanaz a minőség. Ami bizonyos esetekben látszik, bizonyos esetekben nem. De úgy érzem, te meg arról akarsz engem meggyőzni, hogy az MPEG-es vágás akárhogy is csinálja az ember, az teljesértékűen ugyanazt adja minden körülmény között, mint a DV vágás, és ez az ami viszont nem igaz.
Az általad említett MPEG gyakorlata c. cikksorozatot még tavaly nyáron olvastam, valóban nagyon jó. De ha azt végigolvasod, rá fogsz jönni arra, amit mondtam.
Bizonyára úgy van ahogy leírod! De a puding próbája az evés, és bizony az így készült (vágott felvétel) felvételből irt dvd dv minőségű.Egyébként én kimondottan
Mpeg-2-re készített vágó progit használok, és nem Studio9-et.