Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.21 -3 0 47307

Fene tudja , én kissé sokallom . Ugyanakkor lassan eladósörbe kerül nálam is egy kis bordó 400-as Aixam , motorhibásan (csúnyán megfőzték ) került hozzám , eleve javításra-eladásra vettem . Azon szinte semmit nem cseréltem ki , csak a szakadt gumiárut -- féltengely és kormányharmonika  -- csináltam meg . Illetve megfúrattam a motort -- CSAK fúrás és új (persze utángyártott ) dugók-gyűrűk  . Minden maradt a régi : a szimeringek , a csapágyak , porlasztócsúcsok . A kasztnihoz-futóműhöz érdemben semmit nem nyúltam , csak a fékeket járattam át , így ilyen alkatrészcserés felsorolást nem tudok mellé produkálni .  És azért a kocsiért olyan 150-200 ezerrel kérek kevesebbet , így nézve talán nincs túlárazva az a spenótós szerkezet , ugyanakkor soknak tűnik egy szimpla 400-asért a 690 . A magam részéről ha ebben az árszegmensben akarnék vásárolni akkor talán ebben gondolkodnék :

https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Aixam_mopedauto_97497309.htm

Mégiscsak ez egy  500-as Minivan , 800-ért  -- igaz pár hete 700-ért hirdették 15 km-re délebbre , de hát mikor volt az  ! A Minivanban is lehet cserélgetni a gömbfejeket és féktárcsákat , lehet olyan szintja javítani mint az a zöldet . De abba a zöldbe soha nem lesz ekkora csomagtartó -- és ez nekem például nagyon lényeges szempont .

Hogy egy járgány mennyit ér azt az a -- vevőnk titulált -- személy dönti el aki előveszi a zsebéből a köteg húszezrest és leszámol belőle egy sorozatot az asztalra .

Nálam valószínűleg az viszi el az árak tényszerű megítélését , hogy sosem vásárolok kényszerből , és alapvetően üzleti célra veszek masinát a eleve feltételezi a nyomott árakat .

Előzmény: Krumpach Norbert (47305)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 47306

Teljesen jogos , tényleg nem volt .

Előzmény: WooDoo (47304)
Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.10.21 0 0 47305
WooDoo Creative Commons License 2019.10.20 0 0 47304

A fiamat egyszer feljelentették amiatt is, mert elől nem volt rendszám...

Előzmény: Bakancs4 (47301)
kiggyo Creative Commons License 2019.10.20 0 0 47303

Szerintem mifelénk eléggé megdícsérnék a sofőrt egy ilyenért... De láttam már kartonpapírra írt román rendszámos autót is, nem csodálkozom semmin.

Előzmény: Bakancs4 (47301)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.20 -2 0 47302

Ja , hátul rajta van az igazi is .

Előzmény: Bakancs4 (47301)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.20 -3 0 47301

Azon tűnődök , hogy ez nem számít-e Egyedi azonosítási jellel történő visszaélésnek ?

 

https://auto.jofogas.hu/fejer/Legier_moped_auto_97443122.htm

https://buntetojog.info/kulonos-resz/btk-347-%C2%A7-egyedi-azonosito-jellel-visszaeles/

 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 47300

Aha ! Akkor ez valami Lacikonyha , tehenek részére ?

Előzmény: Laci320d (47299)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.19 0 0 47299

Egy takarmánykiosztó gépben ,van benne!👍

Előzmény: Bakancs4 (47298)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 47298

Egyébként miben van ez a motor ? Áramfejlesztő ? Kistraktor ? Hajó ?

 

Előzmény: Laci320d (47294)
brömbi Creative Commons License 2019.10.18 0 0 47297

Valamivel akkor még felkötöm, lehet hogy elől is... hogy ne kopogjon amikor erőlködik szegény.

brömbi Creative Commons License 2019.10.18 0 0 47296

Kösz Zsolt !

 

Sántított is nekem a dolog...  A fékerőszabályzónál lévő, ezek szerint hiányzik. Elől a bilincsnél így a cső, meg könnyebben lecsúszik. Beleütött a kereszttartóba. Hogyan néz ez ki? Mert amikor csináltam, nem vettem észre a helyét se.

Előzmény: zsolt117211 (47295)
zsolt117211 Creative Commons License 2019.10.17 0 0 47295

Aixam 400 esetén a váltó tetején fogja egy 8 as csavar az első kipufogót, majd a flexi cső, és jön a hosszú cső a dobbal a végén az két helyen van rögzitve. Egy a fékerő elosztó alatt kb egy meg  pótkerék tartó alatt! Tehát 3 ponton vannak ezek rögzitve!

Előzmény: brömbi (47293)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.17 0 0 47294

Na összeraktam, pöcc röff jó az alapjárat veszi a lapot rendesen! Köszi a segítséget mégegyszer!👍😉

Előzmény: Bakancs4 (47291)
brömbi Creative Commons License 2019.10.17 0 0 47293

Sziasztok !

Az lenne a kérdésem, hogy az AIXAM 4OO - as kipufogódobját előlről csak a flexicső tartja a könyökkel,  vagy van még valamivel rögzítve az aljához ?

Laci320d Creative Commons License 2019.10.16 0 0 47292

Köszi, nekem a vezérlőléc ki volt akadva,a gázkarból,az összes rugó  megvan és jól is működnek! Jövő héten lesz időm foglalkozni vele, majd beszámolok róla hogy jól működik e!👍

Előzmény: Bakancs4 (47291)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.16 0 0 47291

Erről a rugóról régen volt szó :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97239269&t=9147790

 

Van viszont egy másik rugó amelyikről nem esett szó .

Ez húzza az adagolót maximális befecskendezésre , az álló motornál is teljes gázon áll . Ezzel a maximális befecskendezéssel indul be a verda , de amint felpörög a regulátor elhúzza a vezérlőlécet ( a képen nézve balra , vagyis a vezérműszíj felé ) és beáll az alapjárati fordulat . Ha gázt adunk akkor a vezérlőléc jobbra mozdul vagyis nő a befecskendezett mennyiség -- egészen addig amíg el nem érjük a leszabályozási fordulatszámot , mert akkor a regulátor a fentebb bekarikázott kis rugó ellenében elkezdi visszavenni az üzemanyagot . Ha kell teljesen megszünteti azt .

Egyik olvtársunk mesélte , hogy gondok voltak egy Microcarral , nagyon erőtlen volt ; akkor jöttek meg a lóerők amikor a kis húzórugót erősebbre cserélte .

Ha ez a rugó eltörik vagy kiakad akkor a motort be se lehet indítani .

Előzmény: Laci320d (47290)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.16 0 0 47290

Nagyon köszönöm a segítséget, nekem az egy rugós verzió van, akkor álló motornál azért nem huzgálja a vezérlő lécet mert, a röpsúly húzza vissza, és az olyankor nem forog! Mostmár értem! Örök hála! 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47289

Talán még egy ilyen kép :

Előzmény: Bakancs4 (47288)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47288

Gyula jól írta az előbb : ezek építőszekrény-rendszerű technikák , vagyis lényegében megegyeznek , csak a hengerszámban térnek el -- legalábbis a szervizleírás szerint , mert élőben még nem láttam ilyet .

A helyzet komplikált , mert  kéthengeres motornál kétféle megoldás van

  • -- Az egyiknél a gázkar egy szimpla rugón keresztül húzkodja a vezérlőlécet , és túlpörgéskor ezen rugó ellenében húzzák vissza a regulátor kilendülő röpsúlyai az adagolóelemet .
  • -- A másiknál egy kettős rugóval felszerelt húzóhüvely van , az egyik rugó könnyebben jár és hamar ütközésig ér , a másik sokkal erősebb , de vélelmezem a regulátor azt is vissza tudja tolni . Mert ha nem akkor repül a hajtókar .

Gázos Sanyi valaha nagyon régen írta , hogy a két megoldás ( a szimpla húzórugó és duplarugós hüvely ) egymással nem felcserélhetők . Ilyen jellegű tapasztalataim nekem is vannak .

 

Előzmény: Laci320d (47285)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47287

Szia! Igen nagy valószínűséggel ugyan az! Köszi az infót!😉

Előzmény: Mnagy (47286)
Mnagy Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47286

Az LDW903 az egy három hengeres, 916ccm- es motor. A mopedautókban jellemzően, ha Lombardini akkor az LDW502 van ami 2 hengeres. A 2 hengeresről valószínű kapsz képet és talán ugyanaz ennek megfelelően kezeld. Nekem Kubota van ezért nem tudok segíteni.

Előzmény: Laci320d (47285)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47285

Sziasztok! Tudna nekem abban valaki segíteni, hogy a gázkar hogy van összerakva belül mert valami sztem hiányzik belőle a rugó rajta!Az érdekelne hogy van összerakva belül esetleg fotó? Nagyon megköszönném! Az alanyom egy ldw903 as moci! Üdv Laci

G é z a Creative Commons License 2019.10.14 0 0 47284

Sziasztok! AIXAM 1:8-as váltóhoz keresek km.óra meghajtást. Esetleg érdekelne külön csak a csigakerék is, amelybe a bowden csatlakozik és aluházas kivitelbe való.Ha ez nincs, esetleg érdekelne 400-as váltóhoz való komplett km.óra meghajtás is!

Lá He Creative Commons License 2019.10.08 0 0 47283

Szia!  Gumibakokat hirdet mopedautókhoz.  /új, nem mellesleg nem drága/  Én vettem tőle, jók.   Laci

 

iBörcsök Szilvia +36706265126 

Előzmény: somi1955 (47277)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.07 -2 1 47282

Itt is jobbára gördülékenyen mennek a dolgok , de ez egy nagyon tájékozatlan ügyintéző volt .

Barátom tegnap ismét leautókázott a vásárlás színhelyére ( szomszéd megye ) és megírták az új , 3 in 1 rendszerű adásvételit .

Ma délután -- óh! a sors keze -- ugyanaz a hölgyike volt benn aki pénteken délután fennakadt a mopedautók hivatali ügyeinek zátonyain , barátomat meglátva már rohant is a főnökéért . Azért a hivatalvezetőért akivel annak idején az eredetiségvizsga szükségessége okán vívtunk harcot , és akivel együtt vártuk  16 hónapig (!) Bpestről a központi okmányirodából a levelemre a választ .

Nos a főnöksszony hamar lerendezte az ügyet , pikk-pakk megvolt . Ha nincs záradék akkor nem kell , felejtsd el , idejét múlt dolog . Illeték nincs , törzskönyv nincs . Adásvételi rendben , igazolólap 4800 Ft és passz ...

Néven van a járgány , jöhet a következő felvonás .

Az valóban létező gyakorlat , hogy váltogatni kell az ügyintézés helyszínét mert van ahol megcsinálnak olyasmit amit másik hivatalban  nem .

Előzmény: norinco (47281)
norinco Creative Commons License 2019.10.07 0 0 47281

no, azért, hogy ne csak negatív tapasztalat legyen... :-D

kisváros fejér-megyében, kormányablak, moped-átírás. előzetes információra bementem, 5 perc alatt megmondták mi kell hozzá. összeszedtem amit kívántak, majd másnap kerek 10 perc után a nevemen volt az "aszfaltszaggatóm" :-). a kormányablaki ügyintézés szabadon választható, nincs helyhez kötve. ide kell jönni mihozzánk ;-)

oljeg12 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 47280

Ez is bizonyíték, hogy Isten ments a bürokrácia hálójába belekerülni. Ha meg még ráadásul olyan ügyintézővel kerül össze az ember, aki nem tudja, hogy mit és hogy kell végeznie a munkáját.

Előzmény: Bakancs4 (47279)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.06 -4 0 47279

Ezek az okmányirodák -- illetve az ügyintézőik -- felülmúlhatatlanok , sikerült kifognunk valami idióta kezdőt .

Mopedautó átírás : annyi komplikációval , hogy a pár évvel ezelőtti öröklés miatt a jármű közös  tulajdon volt ( van ) ,  egyidőben 3 tulaj leledzik . Ennek megfelelően a masinát megvásárló barátom írt is 3 adásvételi szerződést , mindegyik tulajdonossal 1-1-et , egyidőre , ugyanarra a járműre .

Az egyik szerződést kicsit igazítani kellett , azt postán felküldték az eladók . A vevő eléggé elfoglalt volt , így közel 2 hét után jutott be a Szent Hivatalba , afélfogadási idő végére -- ez utóbbi azért lényeges , mert olyankor már nincs benn a némileg értelmesebb vezető .

Az ügyintéző először azon akadt meg , hogy ha 50 cm3-nál nagyobb a motor akkor miért nincs műszaki érvényesség . Odahívta valami kolléganőjét , majd együtt felhívtak valakit . A telefonos megmagyarázta , hogy ez nem gond -- mármint a műszaki érvényesség -- de mi van a záradékkal ? Miféle záradékkal ? Hát a vezethetőségre vonatkozó záradékkal , mert be kell írni , hogy a jármű csak "B"-kategóriás jogosítvánnyal vezethető ...

A mopedautót 2016-ban helyezték Magyarországon forgalomba , semmilyen bejegyzés nincs a forgalmi hátoldalán , és persze a nyilvántartásban a törzsadatok között sem .

Utána még azt is kitalálták , hogy a 3 eladós kalandnak egy szerződésen kell lennie , állítólag a netről tölthető le ilyen nyomtatvány . Erről annyit : tegnap este több órán (!) át keresgéltem , de ilyesminek a nyomára se bukkantam . A mopedautót vásárló barátom is túrta a hálót , ő talált valami Totalcaros jogi tanácsot , ahol írta a jogász , hogy valóban egy papíron kell megírni a dolgot .

Az eladó tavaly vált meg az ugyanígy 1/3-1/3-1/3-ad tulajdonjogú szétörökölt utánfutójától , azt ott náluk a helyi okmányiroda szó nélkül átírta a 3 külön adásvételire .

Szép vagy , gyönyörű , Magyarország !

 

emilijo Creative Commons License 2019.10.02 0 0 47278
Szisztok valakinek nem volna microcar mc1 hez baloldali hátsó lámpa kéne piros színben

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!