Fene tudja , én kissé sokallom . Ugyanakkor lassan eladósörbe kerül nálam is egy kis bordó 400-as Aixam , motorhibásan (csúnyán megfőzték ) került hozzám , eleve javításra-eladásra vettem . Azon szinte semmit nem cseréltem ki , csak a szakadt gumiárut -- féltengely és kormányharmonika -- csináltam meg . Illetve megfúrattam a motort -- CSAK fúrás és új (persze utángyártott ) dugók-gyűrűk . Minden maradt a régi : a szimeringek , a csapágyak , porlasztócsúcsok . A kasztnihoz-futóműhöz érdemben semmit nem nyúltam , csak a fékeket járattam át , így ilyen alkatrészcserés felsorolást nem tudok mellé produkálni . És azért a kocsiért olyan 150-200 ezerrel kérek kevesebbet , így nézve talán nincs túlárazva az a spenótós szerkezet , ugyanakkor soknak tűnik egy szimpla 400-asért a 690 . A magam részéről ha ebben az árszegmensben akarnék vásárolni akkor talán ebben gondolkodnék :
Mégiscsak ez egy 500-as Minivan , 800-ért -- igaz pár hete 700-ért hirdették 15 km-re délebbre , de hát mikor volt az ! A Minivanban is lehet cserélgetni a gömbfejeket és féktárcsákat , lehet olyan szintja javítani mint az a zöldet . De abba a zöldbe soha nem lesz ekkora csomagtartó -- és ez nekem például nagyon lényeges szempont .
Hogy egy járgány mennyit ér azt az a -- vevőnk titulált -- személy dönti el aki előveszi a zsebéből a köteg húszezrest és leszámol belőle egy sorozatot az asztalra .
Nálam valószínűleg az viszi el az árak tényszerű megítélését , hogy sosem vásárolok kényszerből , és alapvetően üzleti célra veszek masinát a eleve feltételezi a nyomott árakat .
Sántított is nekem a dolog... A fékerőszabályzónál lévő, ezek szerint hiányzik. Elől a bilincsnél így a cső, meg könnyebben lecsúszik. Beleütött a kereszttartóba. Hogyan néz ez ki? Mert amikor csináltam, nem vettem észre a helyét se.
Aixam 400 esetén a váltó tetején fogja egy 8 as csavar az első kipufogót, majd a flexi cső, és jön a hosszú cső a dobbal a végén az két helyen van rögzitve. Egy a fékerő elosztó alatt kb egy meg pótkerék tartó alatt! Tehát 3 ponton vannak ezek rögzitve!
Köszi, nekem a vezérlőléc ki volt akadva,a gázkarból,az összes rugó megvan és jól is működnek! Jövő héten lesz időm foglalkozni vele, majd beszámolok róla hogy jól működik e!👍
Van viszont egy másik rugó amelyikről nem esett szó .
Ez húzza az adagolót maximális befecskendezésre , az álló motornál is teljes gázon áll . Ezzel a maximális befecskendezéssel indul be a verda , de amint felpörög a regulátor elhúzza a vezérlőlécet ( a képen nézve balra , vagyis a vezérműszíj felé ) és beáll az alapjárati fordulat . Ha gázt adunk akkor a vezérlőléc jobbra mozdul vagyis nő a befecskendezett mennyiség -- egészen addig amíg el nem érjük a leszabályozási fordulatszámot , mert akkor a regulátor a fentebb bekarikázott kis rugó ellenében elkezdi visszavenni az üzemanyagot . Ha kell teljesen megszünteti azt .
Egyik olvtársunk mesélte , hogy gondok voltak egy Microcarral , nagyon erőtlen volt ; akkor jöttek meg a lóerők amikor a kis húzórugót erősebbre cserélte .
Ha ez a rugó eltörik vagy kiakad akkor a motort be se lehet indítani .
Nagyon köszönöm a segítséget, nekem az egy rugós verzió van, akkor álló motornál azért nem huzgálja a vezérlő lécet mert, a röpsúly húzza vissza, és az olyankor nem forog! Mostmár értem! Örök hála!
Gyula jól írta az előbb : ezek építőszekrény-rendszerű technikák , vagyis lényegében megegyeznek , csak a hengerszámban térnek el -- legalábbis a szervizleírás szerint , mert élőben még nem láttam ilyet .
A helyzet komplikált , mert kéthengeres motornál kétféle megoldás van
-- Az egyiknél a gázkar egy szimpla rugón keresztül húzkodja a vezérlőlécet , és túlpörgéskor ezen rugó ellenében húzzák vissza a regulátor kilendülő röpsúlyai az adagolóelemet .
-- A másiknál egy kettős rugóval felszerelt húzóhüvely van , az egyik rugó könnyebben jár és hamar ütközésig ér , a másik sokkal erősebb , de vélelmezem a regulátor azt is vissza tudja tolni . Mert ha nem akkor repül a hajtókar .
Gázos Sanyi valaha nagyon régen írta , hogy a két megoldás ( a szimpla húzórugó és duplarugós hüvely ) egymással nem felcserélhetők . Ilyen jellegű tapasztalataim nekem is vannak .
Az LDW903 az egy három hengeres, 916ccm- es motor. A mopedautókban jellemzően, ha Lombardini akkor az LDW502 van ami 2 hengeres. A 2 hengeresről valószínű kapsz képet és talán ugyanaz ennek megfelelően kezeld. Nekem Kubota van ezért nem tudok segíteni.
Sziasztok! Tudna nekem abban valaki segíteni, hogy a gázkar hogy van összerakva belül mert valami sztem hiányzik belőle a rugó rajta!Az érdekelne hogy van összerakva belül esetleg fotó? Nagyon megköszönném! Az alanyom egy ldw903 as moci! Üdv Laci
Sziasztok! AIXAM 1:8-as váltóhoz keresek km.óra meghajtást. Esetleg érdekelne külön csak a csigakerék is, amelybe a bowden csatlakozik és aluházas kivitelbe való.Ha ez nincs, esetleg érdekelne 400-as váltóhoz való komplett km.óra meghajtás is!
Itt is jobbára gördülékenyen mennek a dolgok , de ez egy nagyon tájékozatlan ügyintéző volt .
Barátom tegnap ismét leautókázott a vásárlás színhelyére ( szomszéd megye ) és megírták az új , 3 in 1 rendszerű adásvételit .
Ma délután -- óh! a sors keze -- ugyanaz a hölgyike volt benn aki pénteken délután fennakadt a mopedautók hivatali ügyeinek zátonyain , barátomat meglátva már rohant is a főnökéért . Azért a hivatalvezetőért akivel annak idején az eredetiségvizsga szükségessége okán vívtunk harcot , és akivel együtt vártuk 16 hónapig (!) Bpestről a központi okmányirodából a levelemre a választ .
Nos a főnöksszony hamar lerendezte az ügyet , pikk-pakk megvolt . Ha nincs záradék akkor nem kell , felejtsd el , idejét múlt dolog . Illeték nincs , törzskönyv nincs . Adásvételi rendben , igazolólap 4800 Ft és passz ...
Néven van a járgány , jöhet a következő felvonás .
Az valóban létező gyakorlat , hogy váltogatni kell az ügyintézés helyszínét mert van ahol megcsinálnak olyasmit amit másik hivatalban nem .
no, azért, hogy ne csak negatív tapasztalat legyen... :-D
kisváros fejér-megyében, kormányablak, moped-átírás. előzetes információra bementem, 5 perc alatt megmondták mi kell hozzá. összeszedtem amit kívántak, majd másnap kerek 10 perc után a nevemen volt az "aszfaltszaggatóm" :-). a kormányablaki ügyintézés szabadon választható, nincs helyhez kötve. ide kell jönni mihozzánk ;-)
Ez is bizonyíték, hogy Isten ments a bürokrácia hálójába belekerülni. Ha meg még ráadásul olyan ügyintézővel kerül össze az ember, aki nem tudja, hogy mit és hogy kell végeznie a munkáját.
Ezek az okmányirodák -- illetve az ügyintézőik -- felülmúlhatatlanok , sikerült kifognunk valami idióta kezdőt .
Mopedautó átírás : annyi komplikációval , hogy a pár évvel ezelőtti öröklés miatt a jármű közös tulajdon volt ( van ) , egyidőben 3 tulaj leledzik . Ennek megfelelően a masinát megvásárló barátom írt is 3 adásvételi szerződést , mindegyik tulajdonossal 1-1-et , egyidőre , ugyanarra a járműre .
Az egyik szerződést kicsit igazítani kellett , azt postán felküldték az eladók . A vevő eléggé elfoglalt volt , így közel 2 hét után jutott be a Szent Hivatalba , afélfogadási idő végére -- ez utóbbi azért lényeges , mert olyankor már nincs benn a némileg értelmesebb vezető .
Az ügyintéző először azon akadt meg , hogy ha 50 cm3-nál nagyobb a motor akkor miért nincs műszaki érvényesség . Odahívta valami kolléganőjét , majd együtt felhívtak valakit . A telefonos megmagyarázta , hogy ez nem gond -- mármint a műszaki érvényesség -- de mi van a záradékkal ? Miféle záradékkal ? Hát a vezethetőségre vonatkozó záradékkal , mert be kell írni , hogy a jármű csak "B"-kategóriás jogosítvánnyal vezethető ...
A mopedautót 2016-ban helyezték Magyarországon forgalomba , semmilyen bejegyzés nincs a forgalmi hátoldalán , és persze a nyilvántartásban a törzsadatok között sem .
Utána még azt is kitalálták , hogy a 3 eladós kalandnak egy szerződésen kell lennie , állítólag a netről tölthető le ilyen nyomtatvány . Erről annyit : tegnap este több órán (!) át keresgéltem , de ilyesminek a nyomára se bukkantam . A mopedautót vásárló barátom is túrta a hálót , ő talált valami Totalcaros jogi tanácsot , ahol írta a jogász , hogy valóban egy papíron kell megírni a dolgot .
Az eladó tavaly vált meg az ugyanígy 1/3-1/3-1/3-ad tulajdonjogú szétörökölt utánfutójától , azt ott náluk a helyi okmányiroda szó nélkül átírta a 3 külön adásvételire .