A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A mérnök kiszámolja, túlméretezi, meghatároz egy olyan anyagminőséget, ami szintén jobb mint a minimális. No ezután jön a marketinges és faragja a költségeket. :D
Így csak kicsit lesznek erőtlenebbek mint egy 1200-as :D
Én azért szkeptikus vagyok ez a magas fordulatszámon leadott nyomatéktöbblettel, mármint, hogy az okozza a problémát! Persze nem vagyok gépész, de azt gondolnám, hogy kis fordulaton a hirtelen ráadott nyomaték nagyobb terhelést jelent, mint magas fordulaton.
Szerintem itt sokkal inkább valami gyártásbeli spórolás történt, ezért a csere egy jobb anyagminőségű tengelyre megoldja a problémát, nem kell áttervezés, keresztmetszet növelés, stb.
És mielőtt azt gondolná valaki, hogy szidom a gyártót, azt gondolom elő tud fordulni mindenkinél az ilyen, a mai rohanó világ hozza ezt magával, mindenen spórolni kell 1 EUR-t és az 100e darabnál 15 ponton 1EUR spórolás már szemmel látható bevétel, a gyakorlatban meg nincs elég idő, lehetőség letesztelni azt, hogy a gépen lemodellezett megtervezett dolog tényleg kibírja e a tervezett avulási időszakot. (mert az örökkévalóságnak már tilos tervezni.)
Én úgy gondolom, hogy ha pl. rúgatom neki nagy fordulaton terepen, a hátsó kerék kapar és olyan talajra érek ahol megtud tapadni, akkor veszi vissza a nyomatékot az új szoftver egy pillanatra.
Amúgy szerintem is csak a probléma elodázása ez a frissítés!
Egyébként nem ugyanaz a váltója, mint az előző 1200-es gépeké?
Ezt a szoftveres varázslást nem igazán értem. Mit tud csinálni, visszaveszi a nyomatékot? Ha vacak a vas, amiből a tengely készült, azzal mit kezd a szoftver?
Hát igen... a kardános sztorival úgy van az ember, hogy szívás, de ha kenegeted, akkor elkerülhető és bár drága a csere, de különösebb probléma nélkül orvosolható.
Ezzel az alulméretezett kihajtással meg az a gond, hogy kb. GTK és megelőzni sem tudod és veszélyes helyzetet teremthet. Ez a szoftveres varázslás meg csak egy kis időnyerés a BMW részéről, hogy mit is csináljanak ezzel a disznósággal, ami rendkívül sokba fog nekik kerülni.
És az a durva, hogy a vizesek már japánosan vannak építve, blokk-váltó egyben. Magyarul kb el kell bontani az egész motort, ha a váltót ki akarod szedni, mert a blokkra van minden ráaggatva.
Az 1250 rettentő bika, ha használod a felső tartományát is. Alul-középen kb olyan, mint az 1.2 LC. Ismerek olyat, aki kipróbálta és nem érzett különbséget, mondván sosem forgatja oda, ahol a plussz pónik laknak.
És a visszahívás során kapsz egy új szoftvert, vicccc. Annak alapján, ahogy amilyen szoftos használat mellett Adrisnak elört a váltó kihajtótengelye, lesz még sírás meg GTK ebből a dologból.
Az Elefantentreffen talákozókról hallott valaki? Nemnormális motorosok találkoznak januárban, sátras, többnapos ottalvós buli, és szomorúak ha éppen nincsen hó. Két év kimaradt a korona miatt, de most újra van, hurrá. :)
Ha valaki fel szeretné készíteni F800GS/GSA motorját egy nagyobb túrára gyári Alu. dobozok tartókonzollal eladóak, keressen bátran mailben. Dobozok és konzolok is teljesen gyári, sérülésmentes állapotúak, háttámlás hátsó alu. doboz 1200 GS/GSA motorokra is felszerelhető tudomásom szerint!
Szerintem simán lehet regisztrálni, nem számít, ha korábban más is hozzáádta a fiókjához. Sok Garminom volt, az összeset használtan vettem és soha nem volt ebből gondom.