Keresés

Részletes keresés

Tzp Creative Commons License 2010.12.24 0 0 35762

OFF

 

Nem, épp hogy az állami szektorban van lényeges különbség. Érett demokráciában ugyanis büntetik a szavazók a hülyeséget. Nálunk pl nem. Nyugat-Európában mondjuk Gyurcsány nem maradhatott volna min.eln. 2006 őszén. A piaci cégeknél inkább hasonlítunk a nyugatra. Épp ezért írtam korábban hogy lehet hogy a MÁV-ra ráférne egy kis privatizáció. Egyből megszűnne a sok hülyeség.

Előzmény: hmsoft (35760)
Dtomesz Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35761

A közgazdasági magyarázatával. Nagyon egyszerűen fogalmazza meg, ami elég összetett...

Előzmény: Tzp (35754)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35760

az érett demokráciában alapvető jelenség az hogy

 

Egy kicsit árnyalnám:

Az érett demokráciában, piaci cégeknél, alapvetően kis- és középvállalati szektorban kívánatos jelenség az, hogy...

 

hm

Előzmény: Tzp (35759)
Tzp Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35759

Persze hogy semmi sem fekete-fehér, de az érett demokráciában alapvető jelenség az hogy ha valaki hülyeséget csinál az bukik vagy éppen ha nem tartja vállalhatónak, amit csinálnia kéne akkor lelép. A kulcsszó a felelősség.

 

Hogy offtopik-e? Őszintén szólva az olyan posztszocialista képződmények, mint a MÁV mellett biztosan sokmindenre találnánk példát :)

Előzmény: hmsoft (35757)
Tzp Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35758

"Körülbelül két óra alatt írok ötféle magyarázatot, amit valószínűleg elég sokan elhisznek majd. És ha én meg tudom tenni, más is. Pláne, ha némileg motiválják. :)"

 

De a lényeg az, hogy téged is megkérdeznének a riporterek és te meg elmondod miért. A nép egy része meg neked hisz és ez kellemetlen az államnak.

Előzmény: hmsoft (35755)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35757

Ez a legkevésbé sem ilyen fekete-fehér módon működik. Kétségkívül vannak különbségek, de hogy ezek pontosan miből adódnak, azon nagyon sokáig el lehet elmélkedni. Viszont baromira elvinne bennünket a topic témájától.

 

hm

Előzmény: Tzp (35756)
Tzp Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35756

"Ez lehet, hogy az Androméda-ködön túl a gyakorlatban is így működik, de itt, a biolények között csak a képmutatás és a lányregények szintjén."

 

Fenét, épp ezért nem működik ez az ország mert sokan így gondolkodnak. A nyugati országok meg azért működnek, mert pont nem lehet mindenkivel mindent megcsinálni. Ott vannak következmények.

Előzmény: hmsoft (35755)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35755

Aztán magyarázkodhat a kormány a sajtóban, hogy miért rúgtak ki.

Körülbelül két óra alatt írok ötféle magyarázatot, amit valószínűleg elég sokan elhisznek majd. És ha én meg tudom tenni, más is. Pláne, ha némileg motiválják. :)

 

Felelős ember nem vállal olyat, amivel nem ért egyet.

Ez lehet, hogy az Androméda-ködön túl a gyakorlatban is így működik, de itt, a biolények között csak a képmutatás és a lányregények szintjén. Esetleg a 20 perces filmek szintjén. (Értsd: 20 percenként hangzik el az adott filmben a "bízzál bennem".)

 

hm

Előzmény: Tzp (35753)
Tzp Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35754

Amúgy mivel nem értesz egyet konkrétan?

Előzmény: Dtomesz (35738)
Tzp Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35753

"Utasítsam vissza az egészet és tegyem le a voksot az y típus mellett? Megtehetem, viszont egyrészt kirúgatnak, másrészt az utódommal pont ugyanezt fogják lenyeletni, azaz egy személycserén kívül nem történik semmi."

 

Pontosan ezt kell tenni. Aztán magyarázkodhat a kormány a sajtóban, hogy miért rúgtak ki. Felelős ember nem vállal olyat, amivel nem ért egyet.

Előzmény: hmsoft (35746)
gbeatle Creative Commons License 2010.12.23 0 0 35752

Nem 100%-ig biztos információ, de én úgy hallottam, hogy Zirc és Veszprém között is lesz némi gyomlálás.

Előzmény: tvsc (35751)
tvsc Creative Commons License 2010.12.22 0 0 35751

"A MÁV lassújelprogram keretében igyekszik a pályahálózat szűk keresztmetszeteiben elvégezni a létfontosságú javításokat."

Ez a szűk keresztmetszeteiben mit jelent? Hogy pl. mellékvonali lassújelekre megint nem jut?

hmsoft Creative Commons License 2010.12.22 0 0 35750

Pláe ha tudás nélkül hátszéllel kerül a pozícióba.

 

Ebben az esetben a hátszelet biztosító felelős az illetőért.

 

Lásd. pl. a BKV, ahol az önkormáyzatmegrendeli tőlük a szolgáltatást, de nem fizeti ki.
...
Ha te nem fizetnél az interetszolgáltatódnak biztosan kihúzná a netet alólad...

 

OFF
Egy picit más a helyzet az önkormányzat és a BKV, illetve én és az Internet-szolgáltató között. Én igénybe veszem az Internetszolgáltató szolgáltatást, piaci alapon, úgy, hogy kötök vele egy szerződést, amelyben ő vállal valamilyen szolgáltatást, én pedig vállalom annak a kifizetését. Ha nem fizetek, a szolgáltató nem szolgáltat, hanem annak szolgáltat, aki fizet neki. A BKV viszont nem egy független szolgáltató, hanem az önkormányzat gyermeke, ő hozta létre. Ettől még persze az önkormányzat fizethetne a megrendelt szolgáltatásokért, csakhogy nem tud fizetni, mert nincs pénze. A BKV viszont nem teheti meg, hogy elmegy másik önkormányzathoz szolgáltatni, például úgy, hogy összecsomagolja Budapest villamoshálózatát és elviszi Bécsbe. És ezzel a városházán éppúgy tisztában vannak, mint a BKV székházában. Az Internetes példával, olyan ez, mint amikor a netszolgáltatónak én vagyok az egyetlen ügyfele, és nincs is túl sok esélye arra, hogy más ügyfele legyen rajtam kívül. Ráadásul én alapítottam.
ON

 

hm

Előzmény: Törölt nick (35749)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 35749

Sztme meg fel se merül sokszor. Pláe ha tudás nélkül hátszéllel kerül a pozícióba. Így pedign me csoda ha nem is ért hozzá, és miel nem ért, csak látszatteékenységet folytat. Így meg simán gondolhatja azt,h ahogy eddig is csináltuk úgy ezután is menni fog valahogy, változtatni nem mer, mert em ért hozzá, tehát max ayit kérdez,h eddig hogy csináltuk? Jó akkor most is úgy fogjuk.

 

Márpedig igazán tökös emberke ritkán kerülnek ilyen pozíciókba, akik értenek is hozzá és mernek odacsapni az asztalra.

 

Lásd. pl. a BKV, ahol az önkormáyzatmegrendeli tőlük a szolgáltatást, de nem fizeti ki. Ezért van állandóa gödörbe a cég, em jut már lassan semmire és ami mégis csak befolyik azt is zépen talicskázzák kifelé Nokiás dobozba. De még egy tökös ezető se volt, aki az asztalra csapott vlna,h öreg ameddig nemf izeted ki addig nem fogok szolgáltatni. Hiszen a való világba ez így működne. Ha te nem fizetnél az interetszolgáltatódnak biztosan kihúzná a netet alólad és nem könyörögne évekig,h ugyan fizesd már ki és addig is adná a netet.

Előzmény: hmsoft (35748)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.22 0 0 35748

fel se merül benned, hogy belegondolj ilyesmibe

 

Felmerülni szerintem felmerül, csakhogy a realitásokkal szembenézve, a gondolat bekerül a szekrénybe. Ha valaki lovaglócsizmát fényesít, attól még korántsem biztos, hogy ebben kimerül a tevékenysége. Csupán tisztában van a realitásokkal. Mások viszont nincsenek velük tisztában.

 

hm

Előzmény: Albertus (35747)
Albertus Creative Commons License 2010.12.22 0 0 35747

Mese-mese-meskete. Ha Magyarországon vagy más kelet-európai országban vagy ilyen pozícióban, fel se merül benned, hogy belegondolj ilyesmibe. Helyette kisuvickolod a lovaglócsizmád, külön kifényesíted a sarkantyúját, és sűrűn bokázol miközben a kenyéradó gazdádat isteníted. A másodvonalbeli talpnyalóknak pedig kiadod, hogy igazolják a bölcs vezér döntését, különben mindenkitől megvonják a kegyelmet. Az pedig teljes számkivetettséggel járna. Tehát ők is előveszik otthon a lovaglócsizmát, ...

Előzmény: hmsoft (35746)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.22 0 0 35746

Tegyük fel, hogy egy vasúttársaság vezetője vagyok, és éppen lehetőségem van a járműpark megújítására. Önerőből soha nem tudnám ezt végrehajtani, mert a bevételeim minimálisak, nem fedezik a kiadásaim negyedét se - mivel közszolgáltatás című dologban utazom. Tehát állami kompenzációból élek. A kompenzációt adó értelemszerűen meg fogja szabni, hogy mit csináljak, hiszen ő fizeti a zenét. Meghatározza, hogy x típust vegyek. A szakértőimmel megvizsgálom az x típus tulajdonságait és arra jutunk, hogy az x típus nem valami jó vétel: karbantartásigénye magas, tulajdonságai nem pont olyanok, mint amire szükségem lenne, az ára irreális. Tehát harminc évre előre bekódolom magamnak, hogy majd a karbantartások miatt is a kompenzációt adónál kell kuncsorognom, eközben az utasok 7x24-ben engem szidnak. Ellenben ha az y típust venném, kevesebb üzemi problémával megúsznám.

 

Elgondolkodom rajta, mit is tehetek. Utasítsam vissza az egészet és tegyem le a voksot az y típus mellett? Megtehetem, viszont egyrészt kirúgatnak, másrészt az utódommal pont ugyanezt fogják lenyeletni, azaz egy személycserén kívül nem történik semmi. Közöljem az utasokkal, hogy elnézést, szart vettem, de ezért meg ezért? Nem jó, mert megintcsak kirúgatnak egyfelől, másfelől viszont az utasoknak hiába is magyarázkodom. Hiszen a zöme soha az életbe' nem lesz képes felfogni a történetet a maga valójában, a maradék viszont joggal kérdez vissza: engem ez hol érdekel? Tehát a pozíciómnak az az ára, hogy vén komcsinak neveznek majd azok, akiknek halvány fogalmuk sincs a történet hátteréről (és nem is lesz soha). De ez értelemszerűen vállalható.

 

Remélem, nem kell magyaráznom a párhuzamot. Ha igen, akkor inkább hagyjuk.

 

hm

Előzmény: Törölt nick (35745)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 35745

Makacs öszvérek életkortól függetlenül vannak. Tudok pl. eg vén komcsi iskolaigazgatóról ,aki még 1992-ben is lesöpörte az asztaltól a pályázatot, amin új akkor korszerű IBM gépeket kaphatot volna az iskola, azzal,h mit képzelünk mi ameddig ő itt van ide a gonosz kapitalistáktól nem veszünk semmit.

 

Ilyenek pedig ne higgyük, h nincsennek a parlamentben vagy mondjuk vasúttársaságoknál főnöki szinten.

 

Viszont az iyleneket villámgyorsan ki kéne takarítani ilyen helyekről.

Előzmény: hmsoft (35744)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35744

még egyáltalán nem következik az, hogy a szakterületükön ugyanolyan jó szakemberek

 

Stimmel, csak ez így már egy cseppet összetettebb kérdés, mint a menedzsment tagjainak életkora vagy "beszarisága".

 

hm

Előzmény: gbeatle (35743)
gbeatle Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35743

A-dani: "hozzá nem értők ülnek döntési pozícióban, akik nem értenek hozzá és beszariak meg elmaradottak és nem merik az új dolgokat bevezetni. Ezért is lehet jó dolog ha fiatalabb ember kerül a helyükre"

 

hmsoft: "A korösszetétel 43-60 év, az előélet vegyesen pénzügyi-gazdasági, műszaki, azon belül vasúti is van. Tartok tőle, hogy ha valamelyik MÁV-csoporttag menedzsmentjének nézed át az adatait, valami hasonlót találsz."

 

Hol mond ez ellent A-dani véleményének? Abból, hogy ("tartasz tőle, hogy", tehát még csak nem is biztos) ugyanolyan végzettségűek, még egyáltalán nem következik az, hogy a szakterületükön ugyanolyan jó szakemberek, vagy éppenséggel a vasúttársaság és partnerei (=a felső vezetéstől az egyszerű dolgozókon keresztül a fuvaroztatókig és az utasokig mindenki, aki kapcsolatban áll a vasúttal) érdekeinek megfelelően döntenek, cselekszenek.

Előzmény: hmsoft (35742)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35742

hozzá nem értők ülnek döntési pozícióban, akik nem értenek hozzá és beszariak meg elmaradottak és nem merik az új dolgokat bevezetni. Ezért is lehet jó dolog ha fiatalabb ember kerül a helyükre

 

Javaslom a cseh vasúttársaság "nemzeti tizenegyének" tanulmányozását, például ezen a címen: http://www.ceskedrahy.cz/skupina-cd/organizacni-struktura/predstavenstvo/-800/
A korösszetétel 43-60 év, az előélet vegyesen pénzügyi-gazdasági, műszaki, azon belül vasúti is van. Tartok tőle, hogy ha valamelyik MÁV-csoporttag menedzsmentjének nézed át az adatait, valami hasonlót találsz.

 

Azóta már szerencsére okosabbak döntenek és már épültek szélkerekek.

 

Javaslom az adott téma hátterének tanulmányozását. Meg úgy általában véve a döntési mechanizmusok tanulmányozását.

 

hm

Előzmény: Törölt nick (35737)
v_peti Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35741

Akkor nyugodjon meg, és nem osztogasson tanácsokat, csak irogasson az olvasók fórumába!

 

Előzmény: manhattani (35740)
manhattani Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35740

Otthonról, telefonon is tud nyilatkozni! :-))

 

Előzmény: v_peti (35739)
v_peti Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35739

Maradjon otthon, úgyis nyugdíjas!

 

 

Előzmény: Dtomesz (35738)
Dtomesz Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35738

Laci bácsi megint ferdít, megvezet és beszél, beszél, beszél....

 

http://gazdasagiradio.hu/cikk/57948/

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 35737

Sztem meg nagyban ott van az is, h hozzá nem értők ülnek döntési pozícióban, akik nem értenek hozzá és beszariak meg elmaradottak és nem merik az új dolgokat bevezetni. Ezért is lehet jó dolog ha fiatalabb ember kerül a helyükre, ő mer egyedi megoldásokban gondolkodni, és talán még motivációja is van, mint egy már nyugdíj előtt álló valakinek, aki már nem akarja magát strapálni csak valahogy kihózni még azt a pár évet a nyugdíjig.

 

Meg ugye a jó öreg magyaros Pató Pál mentalitás is. Ej ráérünk arra még ugyebár. Pl. sokáig nem voltak szélkerekek, mert az ügyeletes döntéshozó balfaszok nem engedték mondván agyonüti a madarakat meg infrahangot kelt, ami zavarhatja a lakosságot. Érdekes módon máshol nem, biztos csak nálunk hülyék a madarak is, csak mennek előre és nincs szemük sem, h lássák,h van ott valami. Azóta már szerencsére okosabbak döntenek és már épültek szélkerekek. A létező legrosszabb egyébként az efféle faszparaszt, mert lehetetlen meggyőzni arról,h téved se érvekkel se mással, ha ő azt látja, h az ég az zöld akkor soha a büdös életbe nem ismeri el, h téved.

 

 

Előzmény: hmsoft (35736)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.20 0 0 35736

Sztem ott a hozzállás gyökeresen más.

 

Lehet, hogy valamelyest más (ezügyben elég sokáig lehet polémiázni), de én inkább következménynek és nem oknak tartom az ilyen hozzáállást.

 

Meg ugye nem simán kijelentik, ott nem lesz megálló, mert a lejtés nagyé s nme lehet, szabály an rá. Hanem mondjuk odamennek kipróbálni, h van-e tecnikai akadálya.

 

Ez is lehet, de ez sem ok, mint inkább következmény. Olyan, mint az egyik alapvicc a medvével és a listával. Ha nem ismerős, leírom. Tehát, sétál a nyuszi az erdőben, elrohan mellette a róka és remegve kérleli, hogy fusson vele, mert a medve listát gyárt az erdőben, és aki rákerül a listára, annak annyi. A nyuszika megvonja a vállát és sétál tovább. Elrohan mellette a farkas, vacogó fogakkal odakiált a nyúlnak, hogy fusson ő is, mert a medve listát gyárt az erdőben, satöbbi, satöbbi. A nyuszika továbbsétál és találkozik a medvével. Rákérdez: - Te medve, igaz, hogy listát gyártasz? - Igaz. - És igaz, hogy aki rákerül, annak annyi? - Igaz. - Te medve, mondd, én rajta vagyok a listán? - Igen. - Aha. És ki lehet húzni engem arról a listáról? - Hát persze.

 

Nnna, világos, ugye? Minden lista módosítható, csupán bele kell fektetni egy kis energiát. Energiát akkor fektetnek bele, ha az energiabefektető számára fontos a dolog. Ha nem fontos, akkor nem lesz belefektetve energia. A peronépítés persze már egy út a lista módosítása felé, de még kevés. Ha igazán fontos a lista módosítása, akkor megtalálódnak azok az energiák. Aztán előfordulhat az energiabefektetés közben (ideálisabb esetben előtte), hogy az energiabefektető rájön: az adott lista módosítása nem hoz eleget a konyhára, tehát felesleges módosítani. De az már egy másik történet.

 

hm

Előzmény: Törölt nick (35734)
hmsoft Creative Commons License 2010.12.20 0 0 35735

Vonat lendülete, erősebb motorok?

 

OFF

Általában fix összeállítású motorvonatok, igen magas, tömegegységre jutó teljesítménnyel - a kettőből adódik a lendület kihasználásának jó tervezhetősége és persze lendület hiányában is elég magas sebességgel mászhatók meg az emelkedők. Lejtmenetben meg ott a kellően nagy teljesítményű villamosfék.

ON

 

hm

Előzmény: Tzp (35730)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.20 0 0 35734

Sztem ott a hozzállás gyökeresen más. Nem azt mondják, miért nem lehet megcsinálni, hanem, h hogyan lehetne? Hanem mennek peront építeni meg esőbeálló házikót és senki sem kérdezi meg,h érdemes-e. Még az se kizárt,h lelkes vasútbarátokat vonnak be a dologba, akik társadalmi mukában is örömmel mennek segíteni.

 

Meg ugye nem simán kijelentik, ott nem lesz megálló, mert a lejtés nagyé s nme lehet, szabály an rá. Hanem mondjuk odamennek kipróbálni, h van-e tecnikai akadálya. És ha nincs akkor megcsinálják. Nálunk meg ott egy elavult szabály, amit még akkor hoztak mikor gőzmozdonyok szaladgáltak nehéz szerkocsikkal és erre ráfogják,h nem lehet, csak át azóta eltelt 50-60-80-100 év, és fejlődött a technika.

 

Néha azért itt is győz a józa ész. Halottam pl.  Bp-n a lánchídi aluljárókban kipróbálták az összes létező villamossal, h átférnek-e. Pedig ott is sokáig az volt az ukász,  ott csak a régi Ganz vilik mehetnek, mert más nem fér át. Aztán kiderült, h mégis. Bár asszem a Combinok csak behajtott tükrökkel fértek el egymás mellett.

Előzmény: Törölt nick (35729)
gw Creative Commons License 2010.12.20 0 0 35733

Nincs felújítva, ez vadonatúj, most adták át szeptemberben :) Látszatra tényleg erdőben van, de igazából a baloldali fasoron túl a völgy alján ott egy népes település (jobbra az erdőben meg egy kiterjedt nyaralóövezet), aminek eddig csak a másik harmadán volt 2 vasúti megálló. Azóta elkészült még egy megállóhely, ami meg a városka közepén van, ezzel 4 kilométerre már 4 megállóhely jut. Így a negyed óránként járó buszok mellett már óránként vonattal is be lehet jutni a közeli Tanvaldba és azon túl a jóval nagyobb Hrádekbe és a még nagyobb Liberecbe.

A megállóépítés egyébként a tanvaldi mikrorégió közlekedési lehetőségeinek javítását célzó projekt részeként valósult meg, azért nem kell aggódni, az új vasúti megállóhelyek mellett 18 autóbusz megállóhely is megújul, illetve létesül. Mivel ez egy EU-s projekt, így természetesen jórészt EU-s pénzből finanszírozták.

Előzmény: Törölt nick (35729)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!