Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Avercamp Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25768
Nem mazda specialista és magánbeszélgetés alkalmával, saját tapasztalataira hagyatkozva emlitette.

323 protege, 94-es, 1,9 benzines, automata.
Előzmény: NeomatiK (25766)
NeomatiK Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25767

Tisztítás után volt valami lényegi változás motorikusan?

Adtál a csapágyaknak a satuban? :)))

Előzmény: Krisz1977 (25743)
NeomatiK Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25766

Szia!

A Xedos9-es 2.0, 2.3, 2.5-ös motorral van. A Xedos6 van 1.6 meg 2.0-s motorral.

 

A szerelőd még mi minden jó infóval tud szolgálni - netán Mazda specialista? Miért nyilatkozta ezt?

 

A 323-asod melyik fajta?

Előzmény: Avercamp (25765)
Avercamp Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25765
A következőn tipródok:

mazda 323 --- megyen a gyereknek és feleségnek, tökjó és rendben van tartva, ma megállt mellettem egy fiatalember, letekerte az ablakot és megkérdezte eladom-e, de mondtam ez túl jó ahhoz, hogy megváljak tőle!

Én pedig átszállnék egy kissé repibb tipusba: xedos 9, 1,6 benzin
olyan 10-12 év körülire lenne tehetségem.

Vajon mennyivel drágább a fenntartása ez utóbbi gyönyörűségnek?

az alkatrészárak gondolom nem ugyanazok.....a szerelőm is azt mondja: csak mazda semmi más, (szintén tőle az infó: kuplungcsere mazdán - 2 óra, toyotán - 6 óra, citroen 1 és fél nap....de el se vállalja)

megköszönök minden idevágó infót.
rumkola Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25764
Köszi!

NGK lesz. A szűrőcsere már megvolt, de nem változott. :(
Előzmény: Törölt nick (25756)
rumkola Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25763
Ha a gépbe 55AH akksi helyett nagyobbat (65-75) teszek, az ugye nem árthat neki? Sőőőt....?!?

Ha több ablakot engedek egyszerre most, akkor alapjáraton érezhetően ingadozik a fordulatszám, ill. halványodik a műszerfalvilágítás.
Krisz1977 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25762

Nem rossz cuccok, egy hátrányt hallottam csak róluk, hogy állítólag két évig bírja a beépített akksi, utána cseréltetni kell, amit persze horror áron csinálnak meg.

Aki viszont ért hozzá, az tud csinálni egy adaptert a kocsi akkumulátorára és királyság van. :))

Előzmény: Semmi Cicó (25761)
Semmi Cicó Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25761

Háát úgy tűnik az Ipod minden egyebet lenyom ...

 

Dension ice>Link Plus iPod adapterek

 

Úgy csinál, mintha CD tár lenne, így az iPod a kormányról vezérelhető.  Szóval már csak iPod-ot kell venni .-)

 

sc.

Előzmény: Krisz1977 (25760)
Krisz1977 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25760

Hát én is csak az FM modulátoros dologról hallottam, mint legegyszerűbb megoldásról, csak sajna ott a lejátszó kijelzőjén lehet válogatni a zenékből,

ami egy kicsit balesetveszélyes, mert hajlamos az ember nem figyelni a forgalomra, amíg babrál vele.

Én mondjuk eleve mp3-as JVC fejegységet használok, amit a kormányra csatolható infrás távirányítóval tutin lehet kezelni, de lehet már kapni olcsóér jó minőségű dvd kompatibilis fejegységeket is és egy dvd lemezre meg iszonyat mennyiségű mp3 ráfér, akár a legjobb minőségű tömörítéssel is.

Előzmény: Semmi Cicó (25759)
Semmi Cicó Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25759

Hahó,

 

Elgondolkodtam, hogyan lehetne MD, ipod vagy akármilyen mp3 lejátszót a Premacy-hoz kapcsolni, hogy a kormányról lehetne ezt vezérelni. Utánanáztem és ..... nem nagy az öröm. Ez a fajta fejegységnek nincs aux-in bemenete sem - ami még nem olyan nagy baj, hiszen egy fm-moduéltorral lehet segíteni. Ezt a fejegységet kapta aszem az RX-8 is, mx-5 NB is stb.

 

 

Azonban találtam egy céget, amelyik gyárt egy kiegészítőt. Ha hozzácsatolod, akkor "úgy tesz", mintha egy kazettás kiegészítő lenne és így már hajlandó a fejegység "észre venni" az új eszközt, sőt a fejlesztés alatt van, olyan, ami a display-re is kiírja a számokat, pc (?) -hez lehet csatlakoztatni stb.stb. .

 

http://www.sylfex.com/products/AuxMod/

 

 

 

 

Hasonló megoldást írnak itt le, ahol a kolléga RX-8  - ebből a célból vett egy egy  kazettás egységet és azt alakította át ... elég komoly :-)

http://www.rx8club.com/showthread.php?s=&threadid=10530

 

Valaki tud egyszerübb megoldást ?

 

 

sc.

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25758

Vagy jóféle kondenzátort!-)))

Annak is van jókora áramtároló kapacitása. -)))

Most az egyetemen egyik előadó bemutatta az általa fejlesztett kondenzátor hajtású közlekedési eszközt. Nem semmi találmány. Csak kondenzátor hajtotta. két kört bírt a műegyetem területén.-)))

Előzmény: SzaboZE (25752)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25757
Az enyém gépkönyve már csak a NGK és a Denso-t ajánlja...-)))
Előzmény: jozsie (25754)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25756

Gyertya csere segíthet a fogyasztáson.

Én eddig NGK-t raktam bele, most a Nippon Densotól származik. Az Ngk olyan 900-1000 HUF/db, a Denso 1000 HUF/db áron volt. Simán elmegy 25-30 ezer km-t.

A teljesítménye mindkettőnek egyformán jó.

 

A légszűrőt is meg kell nézni, mert ha koszos, akkor növelheti a fogyasztást!

Előzmény: rumkola (25751)
daredda Creative Commons License 2006.12.13 0 0 25755
Nahát...

A. Stone Márton

csak egy szerelő veheti észre, hogy a klímaberendezés például a Mazdától származik

DRD - 626
jozsie Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25754
Hi rumkola!

NGK BKR5-E 1,1mm
Bosch FR7DCX 1,1mm
Champion RC10YCC4 1,1mm
Ezek a gyári ajánlott gyertya tipusok.Elhasználodott gyertya- elégtelen gyujtás, fogyasztás növelő tényező.
Akkumulátor 12V 55AH.
(autodata szerint)

Csá
Előzmény: rumkola (25750)
SzaboZE Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25753

Mikori az a 323, mert nem jellemző hogy lehalna :)

 

SzaboZE

Előzmény: city55 (25747)
SzaboZE Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25752

Szerintem kW-osat ne tegyél bele :DDD 50-55Ah ha jól tudom a gyári.

 

SzaboZE

Előzmény: rumkola (25750)
rumkola Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25751
Ja, még 1 kérdés.
Gyertyecsere javíthat a fogyasztáson?
Előzmény: rumkola (25750)
rumkola Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25750
Üdv!
95-ös, 323F 1.5-ösbe melyik NGK gyertyát javasoljátok? Mondjuk nem a csirió forintos kategóriából...
Lassan aksit is kell cserélnem, abból hány KW-os kellene, ill. melyik típus pontosan ami bevállt? (klímás a gép)
LSAIR Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25749
Még nem volt szerencsém kevés km-es autóhoz,igy nem volt még olyan autóm aminek ne lett volna néha valami problémája,a lexusnak is van.De a legkevesebb a dizel corollával volt amibe volt vagy 200k mikor vettem,beletettem még egy 100-ast és csak a futóművet kellett javítgatni.Azt viszont elég gyakran,de nem volt ez másképpen a mazdával se,de a lexel is a futóműjavítás volt az első... budapest-budapest-szeretem???:):)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25748

Kiderül, hogy a 323-asok nem is annyira jók? Akkor én miért vagyok annyira megelégedve? Vagy csak igen jó példányt fogtam ki. -)))

Életem legjobb autója BA '98-as. Most van benne 114 ezer km.

Most meg már megy is, mint az ökör-)

Előzmény: city55 (25747)
city55 Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25747
Hali !
Nálunk a munkaautó az diesel Avensis. Nagy, kitartó, nagyon ritkán romlik el, a fenntartása olcsó, ugyanakkor a megjelenése, kiforrottsága elismerésre méltó. A családi szaladgálós autó a 323-as Mazda, amelyik néha el-el romlik, bár van feeling-je, az Ave számomra szimpatikusabb. De a német autópótlékok után a Japán autó egy más, felsőbb kategória mindenképp.
Előzmény: LSAIR (25746)
LSAIR Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25746

:)

Igaz,nem a legjobb ötlet angliába japánautót gyártani,de csaknem süllyed emiatt nissan szintre...

Nekem toyoval van több tapasztalatom,és nagyon meg vagyok elégedve.. persze a mazdával is..

Előzmény: Törölt nick (25745)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25745

Ivadék??: Bocs ezért, poennak szántam, de úgyis rájöttél, azért a lexus sokkal igényesebb a toyotánál.-)

 

Nekem nem jön be jobbnak semmiben a toyo a mazdánál. A kidolgozás, illesztések, stb nyomában sincs a mazdáénak. A toyo új, nyári gép. De Englandba szerelték össze.-((( Mondjuk megbízhatóságban teljesen jó a corolla, de a mazdára már lényegesen több tapasztalatom van, és nagyon kifogástalan. Pedig még nyúvasztva is van szegényke.

Szal nekem toyo soha többet.

Viszont az udvaromra saját autóként a dolgok jelenlegi állása szerint csak japán autó állhat be.-)))

Előzmény: LSAIR (25744)
LSAIR Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25744

Nekem is volt 323-om meg corollám-is :) Az élmény jobb a mazdába,a minőség meg a corollába (sorry,h ilyet irok egy mazda topicba).

Ivadék?????????? ::)) A lexus egy ivadék?

Egyébként szinte mind1,h mazda v. toyota lényg,h japóóó!!!

Előzmény: Törölt nick (25741)
Krisz1977 Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25743

Az összes tisztítás sajnos kézi erővel történt rézdrót kefével (vagy egyszerűen rézkefe), az eredmény jól látható. :)))

 

Én is úgy tudtam, hogy a szelepek nem érnek bele a dugóba, meg is néztük annó és

valóban!!! A dugón lévő bemarásoknak köszönhetően tényleg nem ér hozzá! :))

 

Üdv!

Előzmény: NeomatiK (25737)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25742

A 323-assal mentem mostanában sokat:

Legutóbb tartós 120 körüli átlagsebességnél, pont 200 km úton kerek 14,0 litert evett meg, tehát 7-es fogyi. Ezzel meg lehetek elégedve. egyszer-egyszer azért 160-ig is gyorsultam.

 

Más:

 

Tegnap készült el a négyleömlő. A janokipufogónál csináltattam. Hazafelé tesztelgettem, bizony jó hatással van a gyorsulásra.

A közepén is igazíttattam, a meglévő dobot levették, helyette egy másik került fel, így a hang sokkal jobb lett, a vége meg maradt a Supersprint.

Így nagyon jóféle hangja van, Janóéknak is nagyon tetcett!-)

Igazán kellemesen sportos, ha épp nem gyorsítok akkor egész csendes, de azért mély tónusú. 170-nél még tudom élvezni a zenét.

190-ig küldtem neki, ott már nem nagyon ment, de ha jól emlékszem ott azon a szakaszon egy enyhe emelkedő van.-) Lehet felfelé is ment annyit??? Akkor jó az egyötöstől. Már este volt, M3, kis köddel.-)

 

Kipufogóval tovább nem akarok foglalkozni, már egy vagyon ment rá.-) De legalább most már tényleg olyan, mint szeretném.

 

És érezhető a különbség!

Előzmény: ogyp (25732)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.12 0 0 25741

Neked is olyan bajod van, mint nekem: Mazda vs toyota. Csak nekem alsóbb szinten. 323 a corolla ellen. A 323-as sokkal jobb, pedig már 8 éves. Legalábbis futómű, motor egyéb élvezeti érték tekintetében.

Úgy látcik a felsőbb osztályban is ez a helyzet.

Sose fogok venni több toyotát, vagy annak ivadékát.-)))

Előzmény: LSAIR (25723)
LSAIR Creative Commons License 2006.12.11 0 0 25740

Köszi.Reális ár,talán pici sok,de ha jól emlékszem nagyon rendben van a gép,legalábbis a képek alapján.

Előzmény: ogyp (25739)
ogyp Creative Commons License 2006.12.11 0 0 25739
1 130 000 volt a gép, alku után.
Kívülről nem tökéletes, itt ott vannak rajta hibák, de én nagyon örülök, hogy a gyári festés van rajta és, hogy nem volt összetörve.

ogyp
Előzmény: LSAIR (25735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!