mazda 323 --- megyen a gyereknek és feleségnek, tökjó és rendben van tartva, ma megállt mellettem egy fiatalember, letekerte az ablakot és megkérdezte eladom-e, de mondtam ez túl jó ahhoz, hogy megváljak tőle!
Én pedig átszállnék egy kissé repibb tipusba: xedos 9, 1,6 benzin olyan 10-12 év körülire lenne tehetségem.
Vajon mennyivel drágább a fenntartása ez utóbbi gyönyörűségnek?
az alkatrészárak gondolom nem ugyanazok.....a szerelőm is azt mondja: csak mazda semmi más, (szintén tőle az infó: kuplungcsere mazdán - 2 óra, toyotán - 6 óra, citroen 1 és fél nap....de el se vállalja)
Nem rossz cuccok, egy hátrányt hallottam csak róluk, hogy állítólag két évig bírja a beépített akksi, utána cseréltetni kell, amit persze horror áron csinálnak meg.
Aki viszont ért hozzá, az tud csinálni egy adaptert a kocsi akkumulátorára és királyság van. :))
Hát én is csak az FM modulátoros dologról hallottam, mint legegyszerűbb megoldásról, csak sajna ott a lejátszó kijelzőjén lehet válogatni a zenékből,
ami egy kicsit balesetveszélyes, mert hajlamos az ember nem figyelni a forgalomra, amíg babrál vele.
Én mondjuk eleve mp3-as JVC fejegységet használok, amit a kormányra csatolható infrás távirányítóval tutin lehet kezelni, de lehet már kapni olcsóér jó minőségű dvd kompatibilis fejegységeket is és egy dvd lemezre meg iszonyat mennyiségű mp3 ráfér, akár a legjobb minőségű tömörítéssel is.
Elgondolkodtam, hogyan lehetne MD, ipod vagy akármilyen mp3 lejátszót a Premacy-hoz kapcsolni, hogy a kormányról lehetne ezt vezérelni. Utánanáztem és ..... nem nagy az öröm. Ez a fajta fejegységnek nincs aux-in bemenete sem - ami még nem olyan nagy baj, hiszen egy fm-moduéltorral lehet segíteni. Ezt a fejegységet kapta aszem az RX-8 is, mx-5 NB is stb.
Azonban találtam egy céget, amelyik gyárt egy kiegészítőt. Ha hozzácsatolod, akkor "úgy tesz", mintha egy kazettás kiegészítő lenne és így már hajlandó a fejegység "észre venni" az új eszközt, sőt a fejlesztés alatt van, olyan, ami a display-re is kiírja a számokat, pc (?) -hez lehet csatlakoztatni stb.stb. .
Most az egyetemen egyik előadó bemutatta az általa fejlesztett kondenzátor hajtású közlekedési eszközt. Nem semmi találmány. Csak kondenzátor hajtotta. két kört bírt a műegyetem területén.-)))
Én eddig NGK-t raktam bele, most a Nippon Densotól származik. Az Ngk olyan 900-1000 HUF/db, a Denso 1000 HUF/db áron volt. Simán elmegy 25-30 ezer km-t.
A teljesítménye mindkettőnek egyformán jó.
A légszűrőt is meg kell nézni, mert ha koszos, akkor növelheti a fogyasztást!
Üdv! 95-ös, 323F 1.5-ösbe melyik NGK gyertyát javasoljátok? Mondjuk nem a csirió forintos kategóriából... Lassan aksit is kell cserélnem, abból hány KW-os kellene, ill. melyik típus pontosan ami bevállt? (klímás a gép)
Még nem volt szerencsém kevés km-es autóhoz,igy nem volt még olyan autóm aminek ne lett volna néha valami problémája,a lexusnak is van.De a legkevesebb a dizel corollával volt amibe volt vagy 200k mikor vettem,beletettem még egy 100-ast és csak a futóművet kellett javítgatni.Azt viszont elég gyakran,de nem volt ez másképpen a mazdával se,de a lexel is a futóműjavítás volt az első... budapest-budapest-szeretem???:):)
Hali ! Nálunk a munkaautó az diesel Avensis. Nagy, kitartó, nagyon ritkán romlik el, a fenntartása olcsó, ugyanakkor a megjelenése, kiforrottsága elismerésre méltó. A családi szaladgálós autó a 323-as Mazda, amelyik néha el-el romlik, bár van feeling-je, az Ave számomra szimpatikusabb. De a német autópótlékok után a Japán autó egy más, felsőbb kategória mindenképp.
Ivadék??: Bocs ezért, poennak szántam, de úgyis rájöttél, azért a lexus sokkal igényesebb a toyotánál.-)
Nekem nem jön be jobbnak semmiben a toyo a mazdánál. A kidolgozás, illesztések, stb nyomában sincs a mazdáénak. A toyo új, nyári gép. De Englandba szerelték össze.-((( Mondjuk megbízhatóságban teljesen jó a corolla, de a mazdára már lényegesen több tapasztalatom van, és nagyon kifogástalan. Pedig még nyúvasztva is van szegényke.
Szal nekem toyo soha többet.
Viszont az udvaromra saját autóként a dolgok jelenlegi állása szerint csak japán autó állhat be.-)))
Legutóbb tartós 120 körüli átlagsebességnél, pont 200 km úton kerek 14,0 litert evett meg, tehát 7-es fogyi. Ezzel meg lehetek elégedve. egyszer-egyszer azért 160-ig is gyorsultam.
Más:
Tegnap készült el a négyleömlő. A janokipufogónál csináltattam. Hazafelé tesztelgettem, bizony jó hatással van a gyorsulásra.
A közepén is igazíttattam, a meglévő dobot levették, helyette egy másik került fel, így a hang sokkal jobb lett, a vége meg maradt a Supersprint.
Így nagyon jóféle hangja van, Janóéknak is nagyon tetcett!-)
Igazán kellemesen sportos, ha épp nem gyorsítok akkor egész csendes, de azért mély tónusú. 170-nél még tudom élvezni a zenét.
190-ig küldtem neki, ott már nem nagyon ment, de ha jól emlékszem ott azon a szakaszon egy enyhe emelkedő van.-) Lehet felfelé is ment annyit??? Akkor jó az egyötöstől. Már este volt, M3, kis köddel.-)
Kipufogóval tovább nem akarok foglalkozni, már egy vagyon ment rá.-) De legalább most már tényleg olyan, mint szeretném.
Neked is olyan bajod van, mint nekem: Mazda vs toyota. Csak nekem alsóbb szinten. 323 a corolla ellen. A 323-as sokkal jobb, pedig már 8 éves. Legalábbis futómű, motor egyéb élvezeti érték tekintetében.
Úgy látcik a felsőbb osztályban is ez a helyzet.
Sose fogok venni több toyotát, vagy annak ivadékát.-)))
1 130 000 volt a gép, alku után. Kívülről nem tökéletes, itt ott vannak rajta hibák, de én nagyon örülök, hogy a gyári festés van rajta és, hogy nem volt összetörve.