jaj, dehogy, csak vannak, voltak itt aktiv és nem annyira aktiv barátok közt nézők, nekik szántam:)))
Szóval a a Barátok közt-ből, Andrea - a Rózsa kvház tulajdonosa, és Imre, aki Éva/fodrászszalontulajdonos/ nevelt fia.
Úgyhogy, bocsi :)
mégeccer
Frenki és Dzsonira, megvan a jegy, május 1-re !!! Hurrá !!!
De hová tünt Csin????
Se imél se nem semmi.
/olyan mint Balogh Nóra a Barátok köztből, ha már felhoztam :)
A tegnapi Bűn és bűnhődés remek volt. Nem is tudok nagyon mit irni, mert amit ColinC. beirt, az úgy jó, ahogy van. Köszi, de a kritika MGP műve, én csak a magamévá tettem.
Nekünk nagyon bejött még Bozsó Péter, és Karácsonyi Zoltán is. Nekem is!! Azóta hívom KZ-t Pirosnadrágosnak, mióta láttam BB után teljesen felszabadultan (én nagyon kivoltam a darabtól lelkileg) hazaindulni a piros nagdrágjában. Haramiák után elneveztem Hermannkának is, Sóska után pedig Művészemnek... eddig ennyi darabban láttam (a Sóskát május 29-én újra megnézem).
Sonrisa,
a lottós reklámban is van ahangja, csak ahangja, sajnos. :(
A tegnapi Bűn és bűnhődés remek volt. Nem is tudok nagyon mit irni, mert amit ColinC. beirt, az úgy jó, ahogy van.
Nekünk nagyon bejött még Bozsó Péter, és Karácsonyi Zoltán is.
És a F. és J. hát ne hagyjátok ki!!
Én mindig rettegtem a 2 szereplős daraboktól, de ezt azt hiszem, megnézem még egyszer! :)
Van 1 borzasztóóóóóóóó hírem! Eggyel kevesebb élvezhető darabot játszanak Budapesten. Pénteken láttam az Antonius és Kleopátrát a Pestiben. Háááááááááááááááááááááát... Én szenvedtem. Lehet, h nem vagyok eléggé elvont, vagy művészlélek..., de valahogy nem értettem ezt a fajta feldolgozást, ill. annak fantáziavilágát és megvalósítását. Sajnálom, mert a darab (öreg Willi is biztos így gondolta) egyébként izgalmas, az előadás látványhatása (jelmezek, díszletek nagyon szépek, praktikusak, ötletesek) átlagos színvonalon felüli. Mindezek után megjegyzem, h nemcsak az átértelmezett és keményen átírt darab, de a színészek igencsak gyengécske teljesétménye is sokkoló hatással volt rám és érzékenylelkű anyukámra... Eszenyi ugyanolyan, mint mindig, és még rendezőként sem vártam tőle ilyen borzalmat. Kamarás szimplán béna, bár abszolut esztétikai élmény hiányos öltözékben. Színészileg viszont elég gázos... Amikor öngyilkos akart lenni és szinte az őrületig kellett volna eljutnia... -én majdnem hangos röhögésben törtem ki, h "most ez tényleg, komolyan úgy gondolja, h mi ezt elhisszük neki?"... Egyszerűen megalázó egy néző számára, h 1 béna színész hülyének nézi. A többiek (mellékszereplők) már bíztattóbbak, főleg Oberfrank tetszett ismét, bár az általa játszott szerepek is nagyon hálásnak bizonyultak. Méhes és Reviczky nagyon jó, Gyuriskának is voltak remek pillanatai. A többiek annyira talán nem alkottak maradandót...
Összegzésként: az előadás hosszú volt, mondhatni vontatott. Az első felvonás azért jó és rövid, h a nézők ne szaladjanak el szünetben, de ami a nyugis 10 perc után következik (t. i. második felvonás), az már nehezebben emészthető, mint a szüneti perec. Őszintén jobbat vártam a remek gárdától, bár kétségtelenül látványos, színvonalas előadás, csak éppen az újszerű tartalmat és a még újszerűbb formát kifogásolom.
Ganimedes!
Sajnálom, h nem találkoztunk! Én a szünet nagy részét a szereposztótábla környékén töltöttem, és nem láttalak, bár nem is nagyon tudtam kit keresni! Szóval majd legközelebb valami pontos személyleírást mellékelj, ha kérhetem... :o)
Kíváncsi lennék a véleményedre! Te is annyira ki voltál akadva, vagy Te tudod értékelni ezt a típusú színházat?
Tudom, hogy idéztem már egypárszor, de itt van újra az örömre okot adó kritika:
"A rendezésnek köszönhető most az értelmes beszédre rászorítás, a közvetlen közlés. Sopsits dolga annyival könnyebb volt, hogy a diákot és a vizsgálóbírót, a két főszerepet Bertók Lajosra és László Zsoltra osztotta. Mindketten kivételes érzékenységgel egyensúlyoznak a köznapi közlés és a színházi emelkedettség, a természetesség és a pátosz között. A színház mégsem természetes hely. Költői szinten mutatja a valóságot. Történelmi koronként, társadalmi ízléstől meghatározottan változik annak igénye, hogy mennyi emelkedettséget nem érzünk dagálynak, hanem embertől emberig szálló szónak hiszünk. Az arány kérdése a színész belső erején, művészi ízlésén fordul meg. László Zsolt szegedi Shakespeare-je, Bertók debreceni Ádámja Madách Tragédiájában a költői szárnyalás és a gondolatoknak saját mondandóként való megfogalmazása a modern színészet eszményi arányát valósította meg. László és Bertók a Bűn és bűnhődésben nem verses szerepet mond, mégsem ragadnak le a köznapokban beszélt pongyolaságnál. Lendületesek, szárnyalóak. Magukban hordják poklukat. Van eszményi mennyországuk is. László Zsolt ma a legjobb formáját mutató színész. Különböző rendezőknél következetesen járja saját útját. Alakításai méltán emelték az élvonalba. Annak a fiatal színészi gárdának az élén alkotja meg szerepeit, akik azzal biztatnak: lesz még ünnep a magyar színházak táján. Mások a kitüntetettek. De ők a kitűnőek. Egy új színjátszás előcsapatának képviselői. Raszkolnyikov: Bertók Lajos. Úgy tíz éve színész. Nevét a Színészlexikon nem is tünteti föl. Képességeit illetően az élcsapathoz tartozna, mégpedig a legelején. Önhibájából a nézők többsége nevét sem ismeri. Ádámját a televízió közvetítette. Aki látta: tanúsíthatja, a legnagyobbak egyike. Nincs különösebb hangi adottsága. Jól képzett hangját kemény céltudatossággal használja. Játékában semmi konvenció. Semmi hanyag hagyományos. Semmi másodlagos töltelékelem. Megélt, hevesen ott született színpadi magatartása. Nagy indulatok hajtják, taglejtése mégsem csapongó, összefogott, szűkszavúak gesztusai, minden fölös színészi hordalék nélkül. Néha úgy érzem: évszázadok óta nézek színházat, igyekszem megtudni törvényeit, fortélyait, mibenlétét. László Zsolt felmérhető: nagy tudású, könnyedén biztonságos technikájú mesterszínész. A végiggondolt szerep fordulatait szellemesen megjeleníti. Elegáns színész. Meggyőző. Magával ragadó. Bertók: bevallom, nem tudom, hogyan csinálja. Nem Raszkolnyikovot, a baltát ragadó pétervári diákot játssza. Nem is azt a börtöntölteléket, aki a büntetőintézeti színjátszócsoportban eljátssza az önérvényesítő diákot. Bertók kilép önmagából. Átköltözik egy másik emberbe. Akit szerepként reáróttak. Eggyé lesz vele. Nem úgy tesz, mintha az volna, hanem ő maga az. Alakítása az önkívület határán jár. Ez nem felkorbácsolt színészi őrjöngés, hanem ellenőrzött célszerűség. Az Asbóth utcában látható Bűn és bűnhődés kivételes színházi élmény."
M. G. P., Népszabadság, 2001. október 8.
u.i.: valami cserépfélét is reklámoz, sajnos csak hangilag.
A hangja, valamelyik vitaminos reklámba, és ő hangja Jag-nek is :)
Én most fogom megnézni, vasárnap a Bűn és bűnhődésben.
Remélem, hozza a formáját.
Ma nem jön senki a Frankie és Johnny-ra? Egyedül kell mennem??? :((
Sziasztok!
László Zsoltról szeretnék megtudni bővebben valamit, azon kívül, hogy remek színész. A neten nem nagyon találtam róla infokat. Ismeri esetleg valaki személyesen? Hol lehet őt látni élőben? Színházon kívül - persze.
Előre is köszi, ha válaszoltok.
Sonrisa
Ezt a bőgést nem értettem, de mindegy...
Én egy barátommal megyek, aki szakállas, rajtam meg semmi feltűnő nincs, úgyhogy majd én felismerlek, úgyis feltűnően keresni fogjuk egymást.
Az Anna Kareninat én is láttam és amellett, hogy a zenéje csodálatos, magáról az előadásről nincs egyértelműen pozitív benyomásom. Az életkorodból ítélve Te nem láttad a Rock Színház-féle előadást, ezért megértem, hogy Neked annyira tetszett, de hidd el, hogy ha az eredetit láttad volna Te se lennél ettől annyira elájulva. Na, de ez már a múlt...
Naggggggyon helyes a bőgés! Honnan ismerlek meg? Én valószínúleg anyummal megyek..., minket nem nehéz beazonosítani. Anyum kicsi, vékony, vörös és ugrál... ;o), én meg 1 szőkés vigyori nehézbombázó volnék... ;o)
Természetesen még megvan a jegyem! Találkozzunk a színházban mondjuk a szereposztás előtti táblánál a szünetben, az biztosabb! Este még lehet, hogy írok e-mailt.
Igen. Debreczeny Csaba. Játszik az Anconai szerelmesekben, a Nyomorultakban, a Fejedelemben, az Anna Kareninában, vidéki Nyomorultakban, a Mi újság, múlt század-ban... most hirtelen ennyit tudok... Szóval Ő az!
1. Anna Karenina, Madách Színház
Skacok..., kirááááááááály! Persze szereposztásfüggő a dolog, de nekem volt szerencsém Polyák Lilla - Miller Zoltán - Sasvári Sándor változatot látni. Szóval remek zene, jól szerkesztett történet, látványos színpadraállítás, csodás hangok és kiemelkedő színészi teljesítmények... és nem vagyok elfogult! Na, jó... csak 1 picit... talán... ;o) Szóval Polyák Lilla világklasszis, nem is értem, h mit keres itthon... Millert lehet szeretni (nagyon jól énekel, és akinek esete..., hát jól néz ki) és lehet utálni (túljátssza 1 kicsit a hősszerelmest, szinte nyálas macho...). Sasvári nekem jobb Kareninnak, mint anno Vronszkijnak...
Szóval 1-ből 1... Nekem tetszett!
2. Elveszett Paradicsom, Madách Stúdió
Nagyon jó magyar dráma, az ember nem is gondolná, h mai magyar (budapesti) színház színvonalasan tud színpadra állítani 1 XX. századi magyar drámát. Pikali egyszerűen magávalragadó, Debreczenyvel kapcsolatban vegyes érzések kerülgetnek..., nehéz szerep, teljes őrület..., nem tudtam megállapítani, h mennyire őszinte a játéka. A stúdió különleges hangulata bensőséges érzetet kelt. A három idősebb színész remekel, főleg Koltai János!
Ezt már haladóbbaknak ajánlom, nem egyszerű problémát boncolgat a dráma, de igazán emészthető feldolgozás!
Hali! Rég láttalak! Ugye még megvan a jegyed péntekre az Antonius & Kleopátrára??? Nekem még megvan, és úgy tűnik, anyukámat cipelem el kulturálódni... -szegény! :o) Szóval, ha jössz, akkor megbeszélhetnénk valamit (ha van kedved), aztán kielemezhetnénk az előadást!
Aki szereti a tragédiákat, az nézze meg a Shure-ban a Titus Andronicus-t.
Én, bevallom, sem a tragédiával, sem Stohl Bucival nem vagyok kibékülve, mégis, valahogy magával ragadott az egész.
Egészen érdekes volt a rendezés, bár egy Shakespeare darabhoz én jobban el tudtam volna képzelni más jelmezeket, igen jól megoldották a kérdést.
Azt hiszem, a Figarorol már lemaradtam... :-(
Küldj egy e-mail-t a partolo@interticket.hu címre: írd meg a neved, címed és máris jelentkeztél pártoló tagnak. Mindig előre küldenek műsort (e-mail-ben vagy postán). Semmit nem kell befizetni, viszont 10% kedvezmény jár minden előadás 2 jegyére, ezenkívül a tömeg előtt van 3 napod, hogy csak a pártolókkal versenyezz a jegyekért (amit ugyebár telefonon le is foglalhatsz, csak vedd át még azon napok egyikén). Tök jó!
Sziasztok!
Kósza hírként hallottam - bár nem zörög a haraszt... - hogy az Alföldinek eléggé megromlott a viszonya a Tivoli vezetésével, és ezért lassan-lassan az összes Alföldis darab lekerül a műsorról, úgyhogy ha szeretnétek látni a Figarót akkor azt még ebben az évadban kellene tennetek.
Más: pártoló tag hogyan lehet az emberből?
Tudod mit? Figarot hagyjuk jövőre, jó? Már most 5 előadásnál tartok, pedig 3 még igazán tetszene... Kész anyagi csőd, de nem baj.
A jegyekről: A Radnótiba Vincere volt kedves elszaladni és elsők közt jegyet venni az Anconaira és a Ványa bácsira.
Egyébként egy kedves színházrajongó ismerősöm nézi ki nekünk az előadásokat (rendszerint olyasmit, amit ő már látott és tesztelt) és ő is kérdezi ki a baráti társaságunkat, hogy kinek lenne kedve az aktuális darabhoz. Ezek után megy és megveszi a jegyeket (utána begyűjti a pénzt).
A Pestiben a legrosszabb a helyzet az általam ismert színházak közül: 15-én 13:00-kor nyit a pénztár, ami azt jelenti, hogy 12 előtt ott kell lenni, ha biztos akarsz lenni a dolgodban.
Érdekes módon a Vígben nincs sor (a vasárnapi Pájinkásra én vettem meg a 001, 002 és 003 sorszámú jegyeket).
A Bp.-i Kamara nagyon tetszik, mert újdonsült pártoló tagként csak egy telefonomba került a foglalás, utána pedig elmehettem és átvehettem a jegyeket.
Most is nagyon mehetnékem van a CC Singers koncertre... Hirtelen azt hittem, engem emlegetsz (CC). :-)))
Nekem van egy saját, különbejáratú szervezőm. :-))
A májusi Sóskára viszont életemben először én szerveztem össze egy csoportot. Nem kis munka ez az egyeztetés... Később még jövök.