Nem értem a Hollywoodos megjegyzésedet. IC csak annyit mondott, hogy ezt a megoldást alkalmazták már korábban is.
Senki nem mondja, hogy az AM General által gyártott taktikai parancsnoki autó szar lenne. Ez meg a Lambo LM002 külön fejezetet képviselnek a terepjárók között, mert a modernkoriak közül csak ezeket fejlesztették katonai felahsználásra, és lett belölük utólag utcai autó. (Bár valójában váltásban voltak, mert a Hummer akkor került utcára, amikor az LM002 már elfogyott)
Egyébként marha kiváncsi lennék ennek a kettönek az összehasonlító tesztjére. Nincs véletlenül anyagod róla?
Y3K: Ki fikázza a Hummert? Mindössze megemlítettem, hogy hatvan évvel azelőtt is készültek portálhidas járművek, ezért nem kell Hollywoodba menni. Mondjuk ráhibáztál és tényleg nem tetszik, de ez már úgyszólván filozófiai kérdés. Nekem a könnyű, nem a nehéz építésű autók jönnek be, pl. Hummer helyett Szöcske, Porsche helyett Lotus, Lupo helyett Fiat 500. :)))
elf: pl. a szintén portálhidas Mercedes Unimogot lehet elég szépen kicsavargatni, trükkös alvázmegoldásai révén. Te mire gondoltál?
Cool: a régi (ha nem is legrégebbi), '74-től '87(?)-ig gyártott Alfa Romeo Alfetta GT-ről és GTV-ről van szó.
Elöször is nem tudom, hogy miért GTV-zitek le fastcar képeit, hiszen legjobb tudomásom szerint az ( legalábbis a most gyártott) elsőkerék meghalytású.
Másodszor viszont nem válaszoltunk Ypszi-nek arra, hogy melyik két ütem is van benne a kétütemüben. (hacsak valaki privátban nem tette meg) Nos rossz hírem van ugyanis mind a négy ütem. Merthogy ez esetben a benzin levegő keverék elöször nem a dugattyú fölé, hanem alá a főtengelyhez áramlik be. A diugattyú mikor lefelé mozog elősűriti maga alatt, majd amikor már majdnem leért kinyit a hengerfalon egy átömlő csatornát és ezen át feláramlik a keverék. Ebben a motorban nincsnek is szelepek. Ezek után a dugattyú elindul felfelé, hogy összesűritse a keveréket. Eközben alulra is beáramlik egy másik csatornán az új töltet. Mikor felér a dugattyú akkor jön a gyújtószikra és elkezdődik a terjeszkedési ütem. Ezalatt alul meg az elősűrités. Mielött a dugattyú kinyitná az átömlő csatornát, kinyit egy kipufogó csatornát is ahol elkezd kiáramlani az elégett gáz. Késöbb ezt a friss keverék is tolja kifelé, majd minden kezdődik elölről.Így kép nélkül elég nehéz, majd megpróbálok szerezni. Remélem azért dereng.
Fastcar!
Áh! Köszike a sok képet!!! Egyelőre emésztem, meg szótározok ezerrel:)) Addig nem merek továbblépni, amig nem tiszta... hogy mikor lesz az, az már más kérdés :))
Fiúk!
Egyelőre a képeket tanulmányozom, bár most erre nincs sok időm, legkésőbb holnap igérem válaszolok...
Blindie!
Nem is mászkáltam benne, csak kukucskáltam :)
Én próbálom tanítgatni.. szombaton is ott mászkált a motortérben, és végig kérdezgetett.. amikor elfogy a türelmem akkor jöttök ti! ;))
asszem a 4G63-as motornak turbó nélkül asszem 350 ló körül lehet a vége tuningban.. dupla karbikkal meg mittudomén.. csúnya lehet.. de nem értek a tuninghoz.. nekem is csak mondták :))
Igen, csak az még mindig ugyanaz a motor, ami az enyémben is van, nem pedig a hitec, új fejlesztésü 24-szelepes!
Mousie!
Én nem mondtam, hogy az Alfa szarta a spanyolviaszt, de Ti kezdtetek kötözködni, ahelyett, hogy Ypszit tanítanátok szépen!
Nem fogok a DSM megoldásaival elöhozakodni, mivel mélységeiben nem ismerem, azontúl nincs is olyan háttéranyagom mint az olasz autókhoz. Ha gondolod, Te hozd azokat, és inkább segíts a rászorulón :))
Egy turbo motor tuningolhatóságát meg ne hozd fel egy szívóval szemben, mert én is tudok olyanokat hozni, amihez képest azok sehol nincsenek. :)
Turbo nélküli GTV-k 4.5-5 másodperces gyorsulásokkal!
De a topic nem erröl szól, úgyhogy hátrább az agarakkal.
Mellesleg nem sértödtem meg :)
Inkább egy nagyobb kérdésre válaszolok: Az Alfán úgyszólván bármilyen javítás felér egy harakirivel. Elég meggyőző? :)
Pl. most szívtak a haverok egy közönséges gyertyacserével a (figyelj, lore, mert ilyen esélyt többet nem kapsz az élettől) háromhengeres Alfa 33 TD Sportwagonban, mert a gyertya másfél fordulattal azelőtt hogy kijönne, épp koccan egy vele szemben elhelyezett alkatrészen. Innentől gumiember-mutatványokkal lehet folytatni...
Jólvan fejezd már be.. tudjuk hogy az alfa szarta a spanyolviaszt csak hagyd abba..
csak annyit hogy ennek a szar sornégyesnek a turbós változata a '89-es konstrukciójával biztos szar, de azért minimális tuninggal -anélkül hogy a motorba belenyúlnának- gond nélkül eszik V8-akat is a szülőhazájában..
rettentő praktikus.. nekem meg nem lopják az alufelnimet ,))
de nem válaszoltál.. mennyire qrvanagy műtét egy hátsó fékbetétcsere a rolleredben?
Üsd, fastcar, üsd a parázna labancot!!! (Meg a sávszélességet is!) :)))
A középső féktárcsáról: volt olyan BRM versenyautó, ahol egyenesen a kardánt fékezték. A csere a GTV-nél egyszerű: lehet hogy tovább tart, de ennél az autónál nem kell minden szombat délután. Ne is vegyetek ilyet, ha ez a fő szempont. :)))
"kerekagyban van egy attetel, azaz a feltengelyek nem a kerek kozeppontjaba futnak (terepen jol jon az a par centi plussz). "
Az a portálhíd, és lelki szegénység a Hummert felhozni példának. Pont lore dől be az amerikai propagandának??? :)))
Ui: a topic új címe: "MINDENT tudni akarok a márkaháborúkról!"
Latom joool a lelkedbe gazoltunk :-))) Ne szivd mar igy mellre fastcar, majd jon IC es o is jol megaszongya :-P
Hat egy V motor muanyagok moge bujtatasa tenyleg nem szep annak aki a pure machine hive... A parametereivel azonban nem kene szegyenkeznie szvsz, ezt mar mas topikokban kitargyaltuk. Ha jol emlekszem 92-ben az alfa V6-osa is csak 165 LE volt, de vehetnenk a tobbi gyartot is, mitsu 163-al stb. Amugy illetlenseg a jelneben a multtal peldalozni, mert akkor ott van pl. a 300SL az 50-es evek kozepetol, a merci megse sajnalkozik, hogy csak a 90-es evekben hozta azt a literteljesitmenyt a nagyszerias motorjaiban. Meg ha apam 30 eve 12 sec alatt futotta a 100-at (nem futotta), akkor ma is O a kiraly? Bubka se ugorgya man meg az 5.96-ot!
Ecotecet meg nem bantani, sok V6-ost zabalt mar meg, most meg betegeskedik. Majd a 120 ezres penztarcaapaszto szerviz utan lehet tesztelni :-)
lore
ps: csak alfasokkal ne kezdjen az ember :-)))
Ypszi! az a harmadik képrészlet, amit kiemeltél, az a kupplung-háza. Az után következik a váltó. Ezen az autón a maga korának Forma-1 technikáját hsználták a kupplungnál: kéttárcsás, hidraulikus, húzókupplung. Íme szétszedve:
És itt a szerkezeti rajza:
Az alábbi szerkezeti rajz pedig oldalról mutatja a váltót és a vele egybeépített differenciálmüvet (bal oldalon kapcsolódik hozzá a kupplung-ház - a kimagasodás):
Na és akkor egy szerkezetirajz magáról a komplett hátsó futómü-egységröl:
Az autón valóban csak elöl van hütött Brembo fék:
De az 1989-ben bemutatott 75 SZ változaton már hátul is az található. :-PP
A hátsó fék helyzetének alapvetö oka, hogy ha megnézitek a komplett egységet, látható, hogy a kerékagy környékén nincs lehetöség a tárcsa elhelyezésére a masszív DeDion híd miatt. Azonban ezáltal nagyon védett helyzetben vannak a tárcsák. (egy eset: A 75-ünkröl egyszer megpróbálták lelopni a könnyüfém felniket, de megzavarhatták öket, mert csak 2-vagy 3 csavarig jutottak :((. Másnap feleségem indult el az autóval, és elkezdett remegni a futómü, de tovább ment vele. 1-2 km után elgurult a kerék, olyan 40 km/h sebességnél. Az autó leült arra a nagy feket vasra ott alul, de nem lett semmi baja, csak fel kellett emelni a kocsit és visszacsavarozni a kereket :))). Ha a fék tárcsa kint lett volna az agynál, akkor egy tárcsa-csere is kellett volna.)
"a és az a 3 hengeres motor benne jópofa ;)))))))))))"
Persze és csak az ellenség megtévesztése céljából rakják rá a 4-5-6 számsort:))
Irígyek vagytok marhára. Azér' egy sor-4-es az már valami, ugye Blindmouse :))
Lore, Te meg büszke lehetsz az EcoTEC-re másfél-két évtizeddel késöbb kihozni egy DOHC, hengerenként 4 szelepes motorból 10 LE-vel többet mint az Alfa az SOHC 2 szelepesböl. Ráadásul olyan nyomatékszegényen 3500-ig !-))) Mondjuk nem csodálom, hogy mindenféle müanyagokkal van lefedve a motortér abban az autóban, ezt én is szégyelném :))
Egyébként még egy adalék a futómühöz. Az 1991/10 autómagazinban van egy németektöl átvett cikk a fennebb említett 75 SZ-röl:
"Az aktív futómü és a négykerék-kormányzás korában az Alfa DeDion hátsóhídja múzeumi darabnak számít. Ne becsüljük le azonban az özönvíz elötti konstrukciót. Nyoma sincs más sportkocsik harapós, minden vezetöi hibát azonnal megtorló viselkedésének. Éppen ellenkezöleg: a ZAgato kupé nagyvonalúan jóváteszi, ha vezetöje még a kanyarban is fékez (ABS nélkül, fastcar) túlságosan hamar ad gázt, vagy egy kicsit elszabja az ívet.
A meghatározó élményt az autó közvetlen reakciói adják. Mintha a sebességmérö mutatója össze lenne kapcsolva a gázpedállal. Mintha a kocsiban nem kormányberendezés lenne, hanem az elsö tengelyt közvetlenül markolva vezetnénk. Mintha nem lenne futómü, hanem az úton szánkázna az ülés. Mintha nem is lenne körülöttünk autó, hanem mi magunk lennénk képesek erre a vad száguldásra."
Ja meg a McPhersonos elsö futómüveitek is irígykedésre sarkallhatnak Titeket :)))
Lore!
Épp azért csodálkozom én is, mert ez nekem nagyon magas, hogy ott fékez...de biztos tudják, mit és miért csináltak...mármint aki ezt kitalálta...
Lengéscsillapitó: ok :)
vasárnap hajnal? meg a többi.. én szoktam aludni..
Igen az a lengescsillapito. Anelkul a kocsi egy godor utan hosszu ideig rugozna (meg egyeb baja lenne :-). Tehat a kocsi tomeget valojaban a rugok viselik, a rugok hatarozzak meg azt is, hogy egy kocsi milyen "melyen ul", a lengescsillapitok (v. lokesgatlok) csak azt az idot csokkentik, ami alatt a rugo rugozik (ezt extrem kemeny rugokkal is el lehetne erni, csak az mar a komfort rovasara menne). Mas kerdes, hogy egy kemeny lengescsillapito a rugo amplitudojat (kb. az ernyedt es osszenyomott rugo kozti intervallum) is csokkentheti (elvben nem, csak gyakorlatban :-)
Igeeen! Az az, es igen, ott fekez, nem a kereknel!
(ami egyebkent ujabb erdekes problemat juttat az eszembe: milyen teherviselese lehet a tarcsak es a kerekek kozti alkatreszeknek, csukloknak! Wow!)
A rugozatlan tomeg megertesehez meg egyszerubb modell egy szal rugo egy egy tomeggel a ket vegen. Ha kepzeletben valtoztatod a sulyukat, akkor nem nehez elkepzelni, hogy hogyan valtozik meg az tomegek egymasra gyakorolt hatasa.
Amugy a pont a rugozatlan tomegek csokkentese erdekeben alkalmaznak alufelniket, alu-alkatreszeket a futmouben stb.
lore
/mi a fenet kerestek itt vasarnap hajnalban?? :-)))/
A 47-es hozzaszolasod masodik kepen az a ket fenyesebb tarcsa az a difi ket oldalan. Halvany aranyszinu feknyergek is lathatoak (azok szoritjak ra fekezeskor a beteteket a tarcsara).
Kepzeld el, hogy van egy 1 tonnas autod, melynek a rugozatlan tomege (azaz a kerekek es a futomu azon reszei, melyek nincsenek a kasztinval osszekottetesben, csak attetelesen a rugokkal es lengescsillapitokkal) pillekonnyu. Igy az uthibak hatasara mozgo tomeg a kis sulya miatt nem "hat" az 1 tonnas kocsira. Forditott esetben az egy tonna zotykolodik minden godorben mindenhova magaval rancigalva a pillekonnyu kasztnit.
/meg lehet indokolni a dinamikabol ismert kepletekkel is, egyszer meg is tettem :-) /