Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.
Tegnap említettem a "kék túrás" útikönyvet, annak a térképmellékletein elég jól megvan mindkettő, ha nem is teljes egészében. (Én is ezen néztem meg, hogy pl. hol metszette a 8-as utat...)
Ezek a Zalát ábrázolók, de a címben visszalépve a többit is megtalálod.
Ha tudsz másikakat, ne kímélj! :-) (Mindenféle Zala megyét, ill Zeg. környékét ábrázoló, lehetőleg nem elnagyolt térkép érdekel.)
A perjódsav oxidálja a VICINÁLIS szénatomokon lévő hidroxid- és aminocsoportokat, így, megszakítva a láncot, aldehidet hoz létre. Ezt pedig kimutatja a Schiff-reagens, amely nem más, mint kénessavval elszíntelenített bázikus fuchsin.
(PAS-reakció (Periodic Acid-Schiff))
Sziasztok Jó Munkásemberek! :-)
Váci!
Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.
Továbbá, ha ekkora a linkelési kedv, linkelhetnétek olyan fényképeket, amelyek már nemlétező vasútvonalon készültek (már ha van)
A Balaton térkép régi vasútjával csak az a "baj", hogy az a mai Zala-hídhoz vezet. Viszont kktt térképén 2 párhuzamos vonal fut, vélhetően 2 híddal. E kettő közül az északi lesz az ami a Balaton térképen "régi vasút".
Először a is Balaton 40:000, Cartographi-ás, 4-es turistatérképen, szerepel "Régi vasút" néven, árra: 650 Ft. Kapható az egész országban.
Ej, ej! Az számlázott milliárdokból, törvénytelenül átadott milliárdokból másra is juthatott volna.
Mondom én, a topik nevében szereplő vonalakért aggódó. Ez akár egy dakota és nem magyar vicc is lehetne.
Nem érdemes rá válaszolni, mert csak Vácinak szóltambe.
Nem tudom, hogy mennyivel lenne jobb. Most eleg surun el tudjak erni az erintett falvak lakosai busszal a "jaraskozpontot", Keszthelyt, valamint Hevizet, erre a vonat alkalmatlan volt. Innen mar konnyu a Balaton deli partjara, meg az egesz Dunantulra eljutni.
Viszont mennyivel jobban el tudnák most érni a Balatont, Budapestet, Dél- (De akár Észak-)Dunántúlt. (Ez utóbbit főleg akkor, ha megmaradt volna a Zalabér-Sárvári vonal is...
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Tehát épp ez a korrekció érdekelne, mert semmi nyomát nem láttam arra másik pályának. Meg a Zalán is kellett egy másik híd is.
Ez utóbbival vitatkoznék: ha megnézitek a térképet látszik, hogy a kettőnek -mármint a 76-osnak (piros) és a vasútnak (zöld)- nem sok köze van egymáshoz. A vasút inkább É-D-DK (Zalaszentgrót-Batyk, régebben -Türje és a Balaton), az út ÉNy-DK (Zeg. és Balaton) irányú.
Eppen ez a ketto kozott a kapcsolat. Volt a falvaknak egy E-D iranyu vasuti kapcsolata, mikozben a megyeszekhely Nyugatra volt. Az uttal jobban jartak, mintha a vasutat fejlesztettek volna. A ketto egyutt nem ment volna, koncepcoizus okokbol.
Bocs, de ez nagyon trivi. Valószinűleg Te is csak elnézted. Az egyik a Keszthelyi, a másik a Sármelléki (Zalaegerszeg?). Azóta valószinűleg nyomvonal-korrekció történt.
Na, akkor mégegy ugyanerről a környékről:
Az alábbi (most nem linkelek:-)) 1910-es térképen Balatonszentgyörgy és Sármellék, illetve Keszthely irányában két vonal megy. Ki tud erről valamit?
Na, akkor mégegy ugyanerről a környékről:
Az alábbi (most nem linkelek:-)) 1910-es térképen Balatonszentgyörgy és Sármellék, illetve Keszthely irányában két vonal megy. Ki tud erről valamit?
Bocs, Settebello, de nem értem teljesen ezt a Kirándulók Térképei dolgot. Pedig nagyon felizgatott... Most ezek a térképek egy kötetben vannak, vagy külön-külön kell összevadászni őket? Azt sem értem, hogy mi az, hogy sok van belőlük? Én még egyet sem láttam, pedig sokat járok antikváriumba. Tudsz esetleg ajánlani helyet? Én általában a Múzeum körútiakat szoktam "végigrohanni", ha Pesten járok, és ki tudok szoritani fél órát...
Sokkal jobban szeretem ezt, mint arról vitázni, hogy mit kell megszüntetni megy mit nem, meg hogy helyes volt-e "a koncepció" vagy sem, stb... Teljesen igazad van. Személyes véleményem, hogy én azt még ennél jobban szeretném, ha ezeket a vonalakon még végig is utazhatnánk. Igaz, akkor kevésbé lenne érdekes...
De a 95-ösre az itt olvasottak után elmegyek, amíg nem késő. Arra ugyanis még nem jártam.
Nagyon szeretem az ilyen, linkekkel "illusztrált" szövegeket! Talán még az én térképesemnél is jobb :-)
Magam részéről szivesen olvasok minél több ilyet!
Magánvélemény: kezd a topic egyre jobban az én érdeklődési körömhöz közeliteni! Régi vonalak, térképek, hmmm...
Sokkal jobban szeretem ezt, mint arról vitázni, hogy mit kell megszüntetni megy mit nem, meg hogy helyes volt-e "a koncepció" vagy sem, stb...
Semmi különöset nem teszek, közönséges módon, egy-az-egyben szkennelem a térképet. Beszkennelem az egészet, aztán Paint Shop-pal kivágom azt a darabot, ami éppen aktuális.
Ezzel kapcsolatban lenne mindenkihez kérdésem:
Mivel most "ráharaptam" erre a térképesdire és - szerénytelen leszek - , de szerintem is klasszak lettek, tegyek még be ilyeneket, tetszik nektek is, vagy inkább ne. Ha igen, mondjatok olyan területeket, amiről egy hasonló kutatás-sorozat közérdeklődésre tarthat számot!
A képnagyságok (10-30 KB) nem okoz bosszúságot senkinek?
v_peti:A 76-os utat mindenképpen megépítették volna, akkor is, ha megmarad a vasút. Tehát nem helyette kapta. Carpy:De bizony helyette. A 76-os ut egyes szakaszai a vasut nyomvonalra epult. Egyaltalan nem biztos, hogy megepult volna, ha marad a vasut.
Ez utóbbival vitatkoznék: ha megnézitek a térképet látszik, hogy a kettőnek -mármint a 76-osnak (piros) és a vasútnak (zöld)- nem sok köze van egymáshoz. A vasút inkább É-D-DK (Zalaszentgrót-Batyk, régebben -Türje és a Balaton), az út ÉNy-DK (Zeg. és Balaton) irányú. Az egyetlen "átfedés" Sármelléknél a "kanyarban" van párszáz méteren (zöld pöttyök). Nem hiszem, hogy ha marad a vasút, ekkora távon ne tudtak volna mellé(!) utat építeni. Inkább az volt, hogy felhasználták az alapot, ha már egyszer ott van.
A másik térképen még jobban látszik ez a szakasz. (ugyanez nagyobban (1.6M!)) Sajnos azt, hogy pontosan merre volt a nyomvonal a "kritikus" részen ebből sem nagyon lehet látni. (Vagy nagy ív kellett, vagy még kevésbé a jelenlegi út "alatt", inkább picit északabbra a jelenlegi szántóföldön.)
Volt valahol egy másik térképem is, ami nagyobb felbontású és emlékeim szerint több felirat (volt vá, régi vasút, stb) volt rajta, de sehol sem találom.
Más: Megjelent a Kék túráról egy kétrészes útikönyv, benne (szerintem) jó minőségű térképekkel (sajnos csak az útvonalról). Ebben is találtam érdekes "régi vasút"-akat. (Pl. Bük-Sárvár, Sárvár-Zalabér)
Más: picit OFF:
Váci! Milyen felbontással, átméretezéssel, stb. szkennelsz, hogy ilyen jó és kicsi (tér)képeid vannak? Nekem nem nagyon akar összejönni a kettő.