Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2002.11.21 0 0 961
és egyáltalán "eredetileg" miért volt 2 híd!?

A keszthelyi vonal a Déli Vasúté volt, a másik HÉV.

Előzmény: kivi000 (948)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.21 0 0 960
Most ezek a térképek egy kötetben vannak, vagy külön-külön kell összevadászni őket?

Külön-külön.

Azt sem értem, hogy mi az, hogy sok van belőlük?

Nagy példányszámban adták ki, persze nem annyira, mint a Cartographia.

Én általában a Múzeum körútiakat szoktam "végigrohanni", ha Pesten járok, és ki tudok szoritani fél órát...

A Múzeum körúton egy ideig az egyik kirakatban is voltak. Pont szemben a múzeummal, ahol nem engednek fel a gallériára.

Előzmény: Váci (937)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.21 0 0 959
Ez jó. De hogy állunk a minek kell?
Előzmény: Törölt nick (949)
Váci Creative Commons License 2002.11.21 0 0 958
Itt is fogok csalni... :-)
Előzmény: kktt (957)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 957
Zalabér-Sárvár:
Előzmény: V43 1177 (947)
Váci Creative Commons License 2002.11.21 0 0 956
Úgy bizony!

Szoktam is kicsit "csalni" a kék-túrán. Például Sárvár és Gérce között a kijelölt kék helyett az egykori nyomvonalon mentem.

Ugyanezt terveztem a múltkor Csepreg környékén is, csak nem tudtam elmenni, mert nem végeztem Sopronban időben (10 körül) a hivatalos munkámmal :-)

Előzmény: kktt (955)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 955
Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.

Tegnap említettem a "kék túrás" útikönyvet, annak a térképmellékletein elég jól megvan mindkettő, ha nem is teljes egészében. (Én is ezen néztem meg, hogy pl. hol metszette a 8-as utat...)

Előzmény: V43 1177 (947)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 954
Van még néhány:
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/zala.jpg
http://www.akm.externet.hu/km/terkep/adatok/tkp-a24.htm
http://www.akm.externet.hu/km/terkep/adatok/vm62.htm

Ezek a Zalát ábrázolók, de a címben visszalépve a többit is megtalálod.
Ha tudsz másikakat, ne kímélj! :-) (Mindenféle Zala megyét, ill Zeg. környékét ábrázoló, lehetőleg nem elnagyolt térkép érdekel.)

Előzmény: Váci (952)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 953
Előzmény: Váci (952)
Váci Creative Commons License 2002.11.21 0 0 952
kktt!

Ez az 1910-es térkép milyen térkép? Megvan esetleg az egész digitálisan?

Előzmény: kktt (939)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 951
Igen az ott tényleg gyanús, sajnos ezekből a térképekből nem derül ki egyértelműen...
Előzmény: uhi (950)
uhi Creative Commons License 2002.11.20 0 0 950
Gyanús, hogy a régi északi az úttal közös híd volt.
Előzmény: kivi000 (948)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 949
A perjódsav oxidálja a VICINÁLIS szénatomokon lévő hidroxid- és aminocsoportokat, így, megszakítva a láncot, aldehidet hoz létre. Ezt pedig kimutatja a Schiff-reagens, amely nem más, mint kénessavval elszíntelenített bázikus fuchsin.
(PAS-reakció (Periodic Acid-Schiff))
kivi000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 948
Itt a tippem a régi nyomvonalat illetően már csak az a kérdés, hogy mikor, miért épült át... :) és egyáltalán "eredetileg" miért volt 2 híd!?
Előzmény: kktt (939)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 947
Sziasztok Jó Munkásemberek! :-)
Váci!
Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.

Továbbá, ha ekkora a linkelési kedv, linkelhetnétek olyan fényképeket, amelyek már nemlétező vasútvonalon készültek (már ha van)

Üdv!

Előzmény: Váci (934)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 946
A Balaton térkép régi vasútjával csak az a "baj", hogy az a mai Zala-hídhoz vezet. Viszont kktt térképén 2 párhuzamos vonal fut, vélhetően 2 híddal. E kettő közül az északi lesz az ami a Balaton térképen "régi vasút".
Előzmény: ic708 (945)
ic708 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 945
Vácinak üzenném!

Először a is Balaton 40:000, Cartographi-ás, 4-es turistatérképen, szerepel "Régi vasút" néven, árra: 650 Ft. Kapható az egész országban.

Ej, ej! Az számlázott milliárdokból, törvénytelenül átadott milliárdokból másra is juthatott volna.
Mondom én, a topik nevében szereplő vonalakért aggódó. Ez akár egy dakota és nem magyar vicc is lehetne.

Nem érdemes rá válaszolni, mert csak Vácinak szóltambe.

Előzmény: Váci (933)
Carpy Creative Commons License 2002.11.20 0 0 944
Nem tudom, hogy mennyivel lenne jobb. Most eleg surun el tudjak erni az erintett falvak lakosai busszal a "jaraskozpontot", Keszthelyt, valamint Hevizet, erre a vonat alkalmatlan volt. Innen mar konnyu a Balaton deli partjara, meg az egesz Dunantulra eljutni.
Előzmény: kktt (943)
kktt Creative Commons License 2002.11.20 0 0 943
Viszont mennyivel jobban el tudnák most érni a Balatont, Budapestet, Dél- (De akár Észak-)Dunántúlt. (Ez utóbbit főleg akkor, ha megmaradt volna a Zalabér-Sárvári vonal is...
Előzmény: Carpy (941)
kktt Creative Commons License 2002.11.20 0 0 942
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Tehát épp ez a korrekció érdekelne, mert semmi nyomát nem láttam arra másik pályának. Meg a Zalán is kellett egy másik híd is.
Előzmény: Váci (940)
Carpy Creative Commons License 2002.11.20 0 0 941
Ez utóbbival vitatkoznék: ha megnézitek a térképet látszik, hogy a kettőnek -mármint a 76-osnak (piros) és a vasútnak (zöld)- nem sok köze van egymáshoz. A vasút inkább É-D-DK (Zalaszentgrót-Batyk, régebben -Türje és a Balaton), az út ÉNy-DK (Zeg. és Balaton) irányú.

Eppen ez a ketto kozott a kapcsolat. Volt a falvaknak egy E-D iranyu vasuti kapcsolata, mikozben a megyeszekhely Nyugatra volt. Az uttal jobban jartak, mintha a vasutat fejlesztettek volna. A ketto egyutt nem ment volna, koncepcoizus okokbol.

Előzmény: kktt (932)
Váci Creative Commons License 2002.11.20 0 0 940
Bocs, de ez nagyon trivi. Valószinűleg Te is csak elnézted. Az egyik a Keszthelyi, a másik a Sármelléki (Zalaegerszeg?). Azóta valószinűleg nyomvonal-korrekció történt.
Előzmény: kktt (939)
kktt Creative Commons License 2002.11.20 0 0 939
Na, akkor mégegy ugyanerről a környékről:
Az alábbi (most nem linkelek:-)) 1910-es térképen Balatonszentgyörgy és Sármellék, illetve Keszthely irányában két vonal megy. Ki tud erről valamit?
Előzmény: Váci (933)
kktt Creative Commons License 2002.11.20 0 0 938
Na, akkor mégegy ugyanerről a környékről:
Az alábbi (most nem linkelek:-)) 1910-es térképen Balatonszentgyörgy és Sármellék, illetve Keszthely irányában két vonal megy. Ki tud erről valamit?
Előzmény: Váci (933)
Váci Creative Commons License 2002.11.20 0 0 937
Bocs, Settebello, de nem értem teljesen ezt a Kirándulók Térképei dolgot. Pedig nagyon felizgatott... Most ezek a térképek egy kötetben vannak, vagy külön-külön kell összevadászni őket? Azt sem értem, hogy mi az, hogy sok van belőlük? Én még egyet sem láttam, pedig sokat járok antikváriumba. Tudsz esetleg ajánlani helyet? Én általában a Múzeum körútiakat szoktam "végigrohanni", ha Pesten járok, és ki tudok szoritani fél órát...
Előzmény: seTTebello (904)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 936
Jöhetnek a térképek minden mennyiségben! :)
Előzmény: Váci (933)
dyz Creative Commons License 2002.11.20 0 0 935
Sokkal jobban szeretem ezt, mint arról vitázni, hogy mit kell megszüntetni megy mit nem, meg hogy helyes volt-e "a koncepció" vagy sem, stb...
Teljesen igazad van. Személyes véleményem, hogy én azt még ennél jobban szeretném, ha ezeket a vonalakon még végig is utazhatnánk. Igaz, akkor kevésbé lenne érdekes...
De a 95-ösre az itt olvasottak után elmegyek, amíg nem késő. Arra ugyanis még nem jártam.
Előzmény: Váci (934)
Váci Creative Commons License 2002.11.20 0 0 934
Kktt!

Nagyon szeretem az ilyen, linkekkel "illusztrált" szövegeket! Talán még az én térképesemnél is jobb :-)
Magam részéről szivesen olvasok minél több ilyet!

Magánvélemény: kezd a topic egyre jobban az én érdeklődési körömhöz közeliteni! Régi vonalak, térképek, hmmm...

Sokkal jobban szeretem ezt, mint arról vitázni, hogy mit kell megszüntetni megy mit nem, meg hogy helyes volt-e "a koncepció" vagy sem, stb...

Előzmény: kktt (932)
Váci Creative Commons License 2002.11.20 0 0 933
Térképek:

Semmi különöset nem teszek, közönséges módon, egy-az-egyben szkennelem a térképet. Beszkennelem az egészet, aztán Paint Shop-pal kivágom azt a darabot, ami éppen aktuális.

Ezzel kapcsolatban lenne mindenkihez kérdésem:

Mivel most "ráharaptam" erre a térképesdire és - szerénytelen leszek - , de szerintem is klasszak lettek, tegyek még be ilyeneket, tetszik nektek is, vagy inkább ne. Ha igen, mondjatok olyan területeket, amiről egy hasonló kutatás-sorozat közérdeklődésre tarthat számot!

A képnagyságok (10-30 KB) nem okoz bosszúságot senkinek?

Előzmény: kktt (932)
kktt Creative Commons License 2002.11.20 0 0 932
Sziasztok!

Egy régebbi (11.05) témára visszatérve:

v_peti:A 76-os utat mindenképpen megépítették volna, akkor is, ha megmarad a vasút. Tehát nem helyette kapta.
Carpy:De bizony helyette. A 76-os ut egyes szakaszai a vasut nyomvonalra epult. Egyaltalan nem biztos, hogy megepult volna, ha marad a vasut.

Ez utóbbival vitatkoznék: ha megnézitek a térképet látszik, hogy a kettőnek -mármint a 76-osnak (piros) és a vasútnak (zöld)- nem sok köze van egymáshoz. A vasút inkább É-D-DK (Zalaszentgrót-Batyk, régebben -Türje és a Balaton), az út ÉNy-DK (Zeg. és Balaton) irányú. Az egyetlen "átfedés" Sármelléknél a "kanyarban" van párszáz méteren (zöld pöttyök). Nem hiszem, hogy ha marad a vasút, ekkora távon ne tudtak volna mellé(!) utat építeni. Inkább az volt, hogy felhasználták az alapot, ha már egyszer ott van.
A másik térképen még jobban látszik ez a szakasz. (ugyanez nagyobban (1.6M!)) Sajnos azt, hogy pontosan merre volt a nyomvonal a "kritikus" részen ebből sem nagyon lehet látni. (Vagy nagy ív kellett, vagy még kevésbé a jelenlegi út "alatt", inkább picit északabbra a jelenlegi szántóföldön.)
Volt valahol egy másik térképem is, ami nagyobb felbontású és emlékeim szerint több felirat (volt vá, régi vasút, stb) volt rajta, de sehol sem találom.

Más: Megjelent a Kék túráról egy kétrészes útikönyv, benne (szerintem) jó minőségű térképekkel (sajnos csak az útvonalról). Ebben is találtam érdekes "régi vasút"-akat. (Pl. Bük-Sárvár, Sárvár-Zalabér)

Más: picit OFF:
Váci! Milyen felbontással, átméretezéssel, stb. szkennelsz, hogy ilyen jó és kicsi (tér)képeid vannak? Nekem nem nagyon akar összejönni a kettő.

Előzmény: Carpy (807)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!