Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2002.11.28 0 0 977
Miskolc: Miskolcra jól jönne egy LRT típúsú jármű. Ez képes lenne nagyvasúti pályán, és lakott területen is menni. De ezt kisebb feszültséggel célszerű üzemeltetni. Belvárosba nem való a 25 000 volt. De dízeles vonalak fölé ki lehet húzni HÉV-es tyúkbelet. Ld. Esztergom.
Ez a tény eléggé belakvar a doglgokba. :(
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (963)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 976
Nekem is van egy térképem! :) Ezzel kapcsolatban van vmi érdekes? (Pl. az Ipoly híd megvan még?)

hidas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 975
Bocs, eltévedtem. A hsz a vasútbuzuls topikon feltett kérdésre adott választ.
Előzmény: hidas (974)
hidas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 974
settebello:

A szegedi hídnál azt kell megvizsgálni - mert a képről nem tudom kivenni -, hogy az ív jobboldali mederpillérénél a szerkezet folyamatosan megy át az ív nélküli részbe, vagy pedig a pillér felett van egy megszakítás, két független alátámasztása (saru) van. Szerintem ez a valószínűbb. Ebben az esetben a bal oldali hídrész Langer-tartós, a jobb oldali rész pedig egy kéttámaszú gerinclemezes gerendatartó.

Előzmény: seTTebello (968)
dyz Creative Commons License 2002.11.27 0 0 973
Mi a racionalis oka annak, hogy a balassagyarmati vonatok a 80a-son jonnek be a fovarosba? (Kiveve azokat, amik Vacon at jonnek.) A 71-esen at valamivel rovidebb lenne az ut. (Sejtem, hogy deltat is kellene epiteni...)

Deltát nem feltétlenül, hiszen most is mindkét végén motoros Bz jár, ha jól tudom. Bár az kétségtelenül sokat javítana a menetidőn.
Inkább az egyvágányú, és csúcsban talán kicsit zsúfolt 71-es vonalnál érzem a gondot.
De azon se lepődnék meg, ha másnak még eszébe sem jutott az ötlet (mint ahogy nekem sem). Egyébként teljesen jó felvetésnek tartom.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (969)
Öreg Kéjenc Creative Commons License 2002.11.27 0 0 972
Dehogynem.
Előzmény: Váci (971)
Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 971
Idézet a "Mecseki séták és kirándulások", 1959. kiadványból:

"Induljunk reggel, vonattal Pécsvárad felé. A vicinális kanyargások között megy végig a hegy lábánál, s lassúságával időt enged, hogy apróra megnézhessük a zöldellő réteket, a kicsiny bányászfalvakat, Somogyot és Vasast, Hosszúhetényt, a mögöttük sötétlő erdős hegyeket. S közben mennyi új létesítmény! Hosszúhetény már kezd bányavárossá nőni. A vasas-hirdi állomáson rakják vagonba a Mecsek egyik nevezetességét, a fonolitot, (hangkő), melyet hazánkban csak a Kövesdi hegyen találunk meg.
Egy órai út után kiszállunk Pécsváradon. Az állomásépület előtt jelzőtábla mutatja, hogy balra a sárga sáv...stb."

Hát, igen! Ez az, ami már nem a mai kor emberének való. Akárhogy is szeretnénk. Szerintem sokat vesztünk vele...

Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 970
Valószinűleg az volt. Ugyanis a kisvasutak fekete vonalát onnan lehetett megkülönböztetni a nagyvasutaktól, hogy nem voltak jelölve az állomások (pl. a végállomás sem).

De looksharp ezt biztos jobban tudja, majd ő pontosit.

Előzmény: seTTebello (968)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.26 0 0 968
Az Árpádhalom-nagymágocs nem kisvasút volt? A régebbi térképeken nincs rajta.
Előzmény: Váci (967)
Váci Creative Commons License 2002.11.25 0 0 967
Sziasztok!

"Játsszunk olyat", hogy valaki mutat egy képet (mondjuk én), és valaki mesél róla (mondjuk looksharp) olyan vicinális mesét, ami érdekel másokat is (mondjuk a topic-tagokat).

Akkor kezdem:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

V43 1177 Creative Commons License 2002.11.25 0 0 966
Sziasztok!

kktt írta:"Csak a 8ason menet közben nézegettem, és csak sejtéseim voltak hol lehetett"

Vajon hogyan biztosították ezt az útátjárót? (nem láttam semmiféle biztosítási maradványt..)
Talán akkor még nem is létezett ez a 8-as és Vashosszúfalu vagy Hosszúpereszteg felé vezető út volt csak meg?

Előzmény: kktt (965)
kktt Creative Commons License 2002.11.25 0 0 965
Üdv!

Csak a 8ason menet közben nézegettem, és csak sejtéseim voltak hol lehetett.

Előzmény: V43 1177 (964)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.23 0 0 964
Sziasztok!
"(Én is ezen néztem meg, hogy pl. hol metszette a 8-as utat...)"

Azt még mind a mai napig látni, sőt földútként üzemel. Ha letérsz rajta bármely irányba, a még meglévő állomásépületekhez el is tudsz jutni. A nyáron bejártam a környékét, de már évekkel ezelött is látni lehetett még az egykori 8-as keresztezőpontot.

Előzmény: kktt (955)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.21 0 0 962

Marslakó tette fel, és egy kicsit variáltam a címmel, ez az eredmény.

seTTebello Creative Commons License 2002.11.21 0 0 961
és egyáltalán "eredetileg" miért volt 2 híd!?

A keszthelyi vonal a Déli Vasúté volt, a másik HÉV.

Előzmény: kivi000 (948)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.21 0 0 960
Most ezek a térképek egy kötetben vannak, vagy külön-külön kell összevadászni őket?

Külön-külön.

Azt sem értem, hogy mi az, hogy sok van belőlük?

Nagy példányszámban adták ki, persze nem annyira, mint a Cartographia.

Én általában a Múzeum körútiakat szoktam "végigrohanni", ha Pesten járok, és ki tudok szoritani fél órát...

A Múzeum körúton egy ideig az egyik kirakatban is voltak. Pont szemben a múzeummal, ahol nem engednek fel a gallériára.

Előzmény: Váci (937)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.21 0 0 959
Ez jó. De hogy állunk a minek kell?
Előzmény: Törölt nick (949)
Váci Creative Commons License 2002.11.21 0 0 958
Itt is fogok csalni... :-)
Előzmény: kktt (957)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 957
Zalabér-Sárvár:
Előzmény: V43 1177 (947)
Váci Creative Commons License 2002.11.21 0 0 956
Úgy bizony!

Szoktam is kicsit "csalni" a kék-túrán. Például Sárvár és Gérce között a kijelölt kék helyett az egykori nyomvonalon mentem.

Ugyanezt terveztem a múltkor Csepreg környékén is, csak nem tudtam elmenni, mert nem végeztem Sopronban időben (10 körül) a hivatalos munkámmal :-)

Előzmény: kktt (955)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 955
Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.

Tegnap említettem a "kék túrás" útikönyvet, annak a térképmellékletein elég jól megvan mindkettő, ha nem is teljes egészében. (Én is ezen néztem meg, hogy pl. hol metszette a 8-as utat...)

Előzmény: V43 1177 (947)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 954
Van még néhány:
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/zala.jpg
http://www.akm.externet.hu/km/terkep/adatok/tkp-a24.htm
http://www.akm.externet.hu/km/terkep/adatok/vm62.htm

Ezek a Zalát ábrázolók, de a címben visszalépve a többit is megtalálod.
Ha tudsz másikakat, ne kímélj! :-) (Mindenféle Zala megyét, ill Zeg. környékét ábrázoló, lehetőleg nem elnagyolt térkép érdekel.)

Előzmény: Váci (952)
kktt Creative Commons License 2002.11.21 0 0 953
Előzmény: Váci (952)
Váci Creative Commons License 2002.11.21 0 0 952
kktt!

Ez az 1910-es térkép milyen térkép? Megvan esetleg az egész digitálisan?

Előzmény: kktt (939)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 951
Igen az ott tényleg gyanús, sajnos ezekből a térképekből nem derül ki egyértelműen...
Előzmény: uhi (950)
uhi Creative Commons License 2002.11.20 0 0 950
Gyanús, hogy a régi északi az úttal közös híd volt.
Előzmény: kivi000 (948)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 949
A perjódsav oxidálja a VICINÁLIS szénatomokon lévő hidroxid- és aminocsoportokat, így, megszakítva a láncot, aldehidet hoz létre. Ezt pedig kimutatja a Schiff-reagens, amely nem más, mint kénessavval elszíntelenített bázikus fuchsin.
(PAS-reakció (Periodic Acid-Schiff))
kivi000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 948
Itt a tippem a régi nyomvonalat illetően már csak az a kérdés, hogy mikor, miért épült át... :) és egyáltalán "eredetileg" miért volt 2 híd!?
Előzmény: kktt (939)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 947
Sziasztok Jó Munkásemberek! :-)
Váci!
Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.

Továbbá, ha ekkora a linkelési kedv, linkelhetnétek olyan fényképeket, amelyek már nemlétező vasútvonalon készültek (már ha van)

Üdv!

Előzmény: Váci (934)
kivi000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 946
A Balaton térkép régi vasútjával csak az a "baj", hogy az a mai Zala-hídhoz vezet. Viszont kktt térképén 2 párhuzamos vonal fut, vélhetően 2 híddal. E kettő közül az északi lesz az ami a Balaton térképen "régi vasút".
Előzmény: ic708 (945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!