Miskolc: Miskolcra jól jönne egy LRT típúsú jármű. Ez képes lenne nagyvasúti pályán, és lakott területen is menni. De ezt kisebb feszültséggel célszerű üzemeltetni. Belvárosba nem való a 25 000 volt. De dízeles vonalak fölé ki lehet húzni HÉV-es tyúkbelet. Ld. Esztergom.
Ez a tény eléggé belakvar a doglgokba. :(
A szegedi hídnál azt kell megvizsgálni - mert a képről nem tudom kivenni -, hogy az ív jobboldali mederpillérénél a szerkezet folyamatosan megy át az ív nélküli részbe, vagy pedig a pillér felett van egy megszakítás, két független alátámasztása (saru) van. Szerintem ez a valószínűbb. Ebben az esetben a bal oldali hídrész Langer-tartós, a jobb oldali rész pedig egy kéttámaszú gerinclemezes gerendatartó.
Mi a racionalis oka annak, hogy a balassagyarmati vonatok a 80a-son jonnek be a fovarosba? (Kiveve azokat, amik Vacon at jonnek.) A 71-esen at valamivel rovidebb lenne az ut. (Sejtem, hogy deltat is kellene epiteni...)
Deltát nem feltétlenül, hiszen most is mindkét végén motoros Bz jár, ha jól tudom. Bár az kétségtelenül sokat javítana a menetidőn.
Inkább az egyvágányú, és csúcsban talán kicsit zsúfolt 71-es vonalnál érzem a gondot.
De azon se lepődnék meg, ha másnak még eszébe sem jutott az ötlet (mint ahogy nekem sem). Egyébként teljesen jó felvetésnek tartom.
Idézet a "Mecseki séták és kirándulások", 1959. kiadványból:
"Induljunk reggel, vonattal Pécsvárad felé. A vicinális kanyargások között megy végig a hegy lábánál, s lassúságával időt enged, hogy apróra megnézhessük a zöldellő réteket, a kicsiny bányászfalvakat, Somogyot és Vasast, Hosszúhetényt, a mögöttük sötétlő erdős hegyeket. S közben mennyi új létesítmény! Hosszúhetény már kezd bányavárossá nőni. A vasas-hirdi állomáson rakják vagonba a Mecsek egyik nevezetességét, a fonolitot, (hangkő), melyet hazánkban csak a Kövesdi hegyen találunk meg.
Egy órai út után kiszállunk Pécsváradon. Az állomásépület előtt jelzőtábla mutatja, hogy balra a sárga sáv...stb."
Hát, igen! Ez az, ami már nem a mai kor emberének való. Akárhogy is szeretnénk. Szerintem sokat vesztünk vele...
Valószinűleg az volt. Ugyanis a kisvasutak fekete vonalát onnan lehetett megkülönböztetni a nagyvasutaktól, hogy nem voltak jelölve az állomások (pl. a végállomás sem).
De looksharp ezt biztos jobban tudja, majd ő pontosit.
"Játsszunk olyat", hogy valaki mutat egy képet (mondjuk én), és valaki mesél róla (mondjuk looksharp) olyan vicinális mesét, ami érdekel másokat is (mondjuk a topic-tagokat).
Akkor kezdem: [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
kktt írta:"Csak a 8ason menet közben nézegettem, és csak sejtéseim voltak hol lehetett"
Vajon hogyan biztosították ezt az útátjárót? (nem láttam semmiféle biztosítási maradványt..)
Talán akkor még nem is létezett ez a 8-as és Vashosszúfalu vagy Hosszúpereszteg felé vezető út volt csak meg?
Sziasztok!
"(Én is ezen néztem meg, hogy pl. hol metszette a 8-as utat...)"
Azt még mind a mai napig látni, sőt földútként üzemel. Ha letérsz rajta bármely irányba, a még meglévő állomásépületekhez el is tudsz jutni. A nyáron bejártam a környékét, de már évekkel ezelött is látni lehetett még az egykori 8-as keresztezőpontot.
Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.
Tegnap említettem a "kék túrás" útikönyvet, annak a térképmellékletein elég jól megvan mindkettő, ha nem is teljes egészében. (Én is ezen néztem meg, hogy pl. hol metszette a 8-as utat...)
Ezek a Zalát ábrázolók, de a címben visszalépve a többit is megtalálod.
Ha tudsz másikakat, ne kímélj! :-) (Mindenféle Zala megyét, ill Zeg. környékét ábrázoló, lehetőleg nem elnagyolt térkép érdekel.)
A perjódsav oxidálja a VICINÁLIS szénatomokon lévő hidroxid- és aminocsoportokat, így, megszakítva a láncot, aldehidet hoz létre. Ezt pedig kimutatja a Schiff-reagens, amely nem más, mint kénessavval elszíntelenített bázikus fuchsin.
(PAS-reakció (Periodic Acid-Schiff))
Sziasztok Jó Munkásemberek! :-)
Váci!
Ha már a linkelésnél és a térképeknél tartunk, érdekelne az egykori Sárvár-Répcevis vonal korrekt nyomvonalvezetésének a térképe..Nincs valami hasonlód erről? Illetve ugyanez Sárvár-Zalabér-Batyk viszonylatban is. Esetleg ezeket a vonalakat is kitárgyalhatnánk.
Továbbá, ha ekkora a linkelési kedv, linkelhetnétek olyan fényképeket, amelyek már nemlétező vasútvonalon készültek (már ha van)
A Balaton térkép régi vasútjával csak az a "baj", hogy az a mai Zala-hídhoz vezet. Viszont kktt térképén 2 párhuzamos vonal fut, vélhetően 2 híddal. E kettő közül az északi lesz az ami a Balaton térképen "régi vasút".