Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1010
Itt a kérdés a vasúti személyforgalom átvezetése volt egy városon, ami Miskolc. Miután karlsruhei villamosok még egy ideig nem lesznek, ezért megkockátattam, hogy talán dízeljárműveket is be lehetne hozni a városba. A nagy német városokban Drezda, Köln, Berlin is bejárnak a központba a dízelvonatatású szerelvények, csak ott a pályaudvar is a központban van. A vasúti pálya általában magasvezetésű, ami a kipufogógáz miatt előnyös, a zaj miatt hátrányban van az utcaszintben vezetett pályához képest.

A buszsávokról csak annyit, hogy a budapesti tapasztalatok alapján nem igazán váltak be, pedig vab itt mindenféle (középenvezetett, szélen vezetett, egyirányú).

Dragak a szerelvenyek,

De legalább már megvan.

draga a palya,

Szintén. Mondjuk ebben az esetben van egy szakasz ahol biztos nem lesz jó, rögtön a pályaudvar után, de amennyire Miskolcra emlékszem meg lehet oldani a vonalvezetést.

gyenge a gyorsulas,

Van olyan jó, mint egy buszé.

gyenge a fekezes,

Ez igaz.

helyben kornyezetszennyezo, stb.

De nem csak ez szennyez. Álszent dolog lenne azt mondani, hogy csak a tömegközlekedés nem használjon belsőégésűmotort mert az mennyire szennyező. A környezetszennyezés hatásait csökkenteni is lehet.

Előzmény: Carpy (1009)
Carpy Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1009
Lassuk rendszerben, leegyszerusitve a dolgokat:

Kozuti dizel jarmu: busz
Kozuti elektromos jarmu: troli
Kotottpalyas dizel jarmu: motorvonat, sinbusz
Kotottpalyas elektromos jarmu: villamos
(A hibrid megoldasokat most kihagytam.)

A kulonbozo jarmuvek elonyei es hatranyai hasonloan belefoglalhatoak egy ilyen 2x2-es matrixba.
Gyakori felreertes az, hogy azert kell villamos a busz helyett, mert az kotottpalyan megy ezert az autoforgalom nem akadalyozza. Nos, ez nem a kotottpalya miatt van, hanem a palya viszonylagos zartsaga miatt. De ilyet lehet autobusznak is epiteni (buszsav).
Az elektromos hajtas elonyei a - varosi szinten ertelmezett - kornyezetbaratsag es a jo gyorsulas, hatranya a draga kiepites, fenntartas.
A kotottpalya ugyanezert kellemetlen, draga a kiepitese, es dragak hozza a jarmuvek is.

A dizelmotorvonat varosi forgalomban gyakorlatilag CSAK hatrannyal bir. Dragak a szerelvenyek, draga a palya, gyenge a gyorsulas, gyenge a fekezes, helyben kornyezetszennyezo, stb.

Előzmény: seTTebello (1008)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1008
A busz, amint feltartja a forgalmat, mig ugyanott a motorvonat nem?

Úgy van. Ezért vannak külön busz-sávok, mert a busz nagyobb forgalom esetén, egyrészt akadályt jelent, másrészt akadályoztatva is van. A troli nem ilyen mert az elektromos motorok lehetővé teszik a jó gyorsulást.

A vasúti forgalmat be is lehet illeszteni a közlekedésbe, éppen azért, mert zárt pályán halad. Ha a villamosvasútnál sikerült, a vasúti motorkocsiknál miért ne sikerülne? Olyan nagy különbség az űrszelvényben nincs.


Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1007)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1006
Kérdés: Dr Mihailich Győző: A XIX. és XX. századbeli magyar hídépítés története c. könyvében sincs szó a balsai Tisza hídról?
Előzmény: gumidani (983)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1005
Az mennyiben lenne jobb, mint a mai buszjaratok?

Természetesen nem mozdonyokra gondoltam, hanem motorkocsikra. Annyival lenne jobb, hogy ma a buszok feltartják a városok közúti forgalmát, mert nem nagyon tudják felvenni a forgalom ritmusát, magyarul sokkal lassabbak. Ez persze a trolikra nem igaz.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (987)
hidas Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1004
Az elsöt eltaláltam, mert az naggyából látszott a képen, a másik -a többtámaszú gerenda- nem látszott. Csak azt feltételeztam, nincs szerkezeti függés a két hídrész között (már a kozös mederpillért és a pályát leszámítva :-))
Előzmény: gumidani (983)
Carpy Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1003
Jajj, sracok, csak a kedvetekben akartam jarni a milleneum alkalmabol. De nem fejeztem be az idezetet, mert az nem en lennek :-)
(Illetve en mashogyan fejeznem be)
Előzmény: Váci (1001)
dyz Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1002
Én sem értem, mi történt...
Lehet, hogy kiábrándult a buszokból? :)))
Előzmény: Váci (1001)
Váci Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1001
???
Előzmény: Carpy (1000)
Carpy Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1000
Ezret...
Előzmény: Carpy (999)
Carpy Creative Commons License 2002.12.02 0 0 999
Szaz vasutat....
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.01 0 0 998
Köszi nie! Akkor ez már csak egy "csontváz"...:-((
Előzmény: nie (997)
nie Creative Commons License 2002.11.30 0 0 997
A Gőzöstopikos kollegák információi szerint megvan még a 275.161, de eléggé le van rabolva.
Előzmény: V43 1177 (990)
mdbz Creative Commons License 2002.11.29 0 0 996
"Tudom, hogy már unalmas, de Drávasztára-Zalátáról lenne valami további információd?"

Pillanatnyilag nincs, de ismerek pár embert akik annak idején vonatoztak arra.

mdbz

Előzmény: Váci (991)
mdbz Creative Commons License 2002.11.29 0 0 995
"A keszthelyi vonal Balatonszentgyörgy Fonyód felöli oldaláról indult."

És ennek mi volt az oka? Néhányszor előfordultam a környéken de ennek semmi nyomát nem láttam. Persze ettől még lehetett így csak nem logikus.

mdbz

Előzmény: seTTebello (992)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.29 0 0 994
A Túristamagazin van rendszeresen, de még semmi gyanúsat nem találtam benne. :-)))
Előzmény: nyomdász (993)
nyomdász Creative Commons License 2002.11.29 0 0 993
Nagyon az elején vagyunk a dolognak. Vegyétek rendszeresen a Turista Magazint, s abból sokat megtudhattok majd.
Alapból egy gyalogos teljesítmény körtúra lesz Lovasberényből a szőlőhegyen át Nadap felé, s vissza. Érinti a köveket is. A topik alaptémája forr még, mert mint tudjuk, a jó bornak is kell idő.
Ha szükség lesz rá, egyszer majd kérni fogok tőletek valamit.
Előzmény: V43 1177 (989)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.29 0 0 992
Fenntartásaim vannak a térképekkel. Ha megnézed mégegyszer a képet, a keszthelyi vonal rossz oldalról van bekötve,

A keszthelyi vonal Balatonszentgyörgy Fonyód felöli oldaláról indult.

Ezzel a térképpel meg az a bajom, hogy a közút a vasút bal oldalán halad, és a Zala hidak is fordítva vannak mint most.

Lehet, hogy amikor az új hidat építették nemvolt hely közvetlenül a régi mellett.

Kérdés, miért nem szerepel legalább a terv az 1908-as térképen.

Akkoriban a tervezett létesítményeket nem tüntették még fel, mert nem is ismerték. Csak a várostérképeken vannak rajta a tervezett utcák, terek, ott sem mindegyik, mert telekfelosztási terv már volt.

Előzmény: mdbz (984)
Váci Creative Commons License 2002.11.29 0 0 991
Üdv Mdbz!

Örülök, hogy elfogadtad a meghivást!

Tudom, hogy már unalmas, de Drávasztára-Zalátáról lenne valami további információd?

Előzmény: mdbz (984)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.29 0 0 990
mdbz!

Jók a képek a Nagyatád és Barcs vonalról, megnéztem mindet. Viszont az a 275-ös, egyszerűen ottmaradt? Nem kezdtek vele semmit? Ott áll az erdő közepén? Megvan még? Nem eladó véletlenűl? :-))

Bocs, csak hirtelen ennyi kérdés merült fel bennem..

Előzmény: mdbz (985)
V43 1177 Creative Commons License 2002.11.29 0 0 989
Sziasztok!
Nyomdász!
"Más. Remélhetőleg - a jelek szerint - a lovasberényi pályán tavasszal fog történni valami. Május 17, vagy 18-ra ne csináljatok programot máshová. Minden március közepén, végén dől el."

Ha már ennyire felcsigáztál minket, mit lehet erről hallani?

Előzmény: nyomdász (988)
nyomdász Creative Commons License 2002.11.28 0 0 988
A szüleim arra laknak. Egyre ritkábban járok vonattal haza Pestről. Komoly a dolog? Kezdjek el vonatozni Miskolc-Nádaska között.
Most alakult meg, vagy át a Galyasági Szállásszövetség (zömében a Bódva-folyó jobb partján lévő települések érintettek), több olyan szállással, melyen egész iskolai osztályok elférnek. Na ezek hogy mérgelődnének, ha lenne netük, meg olcsó telefonjuk.

Más. Remélhetőleg - a jelek szerint - a lovasberényi pályán tavasszal fog történni valami. Május 17, vagy 18-ra ne csináljatok programot máshová. Minden március közepén, végén dől el.
-ny-

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (978)
gumidani Creative Commons License 2002.11.28 0 0 986
Ha már a térképészeket kritizáljuk:
Az utóbbi időben több olyan autóatlasz jelent meg, amely új vasútvonalat jelez. Olyat amely nincs és várhatóan nem is lesz. Nevezetesen a Pincehely és Tamási között vonatpótló autóbuszjáratnak rajzoltak vasútvonalat. Természetesen úgy, hogy a valóban létező Keszőhidegkút-Gyönk és Tamási közötti vonalat átkanyarították Pincehelyre. Valószínüleg a menetrend alapján tették ezt, figyelmen kívül hagyva a "vonatpótló autóbusz" jelzést.
Előzmény: mdbz (984)
mdbz Creative Commons License 2002.11.28 0 0 985
"Továbbá, ha ekkora a linkelési kedv, linkelhetnétek olyan fényképeket, amelyek már nemlétező vasútvonalon készültek (már ha van)"

Miért ne lenne?

pl Nagyatád - Barcs:


mdbz


Előzmény: V43 1177 (947)
mdbz Creative Commons License 2002.11.28 0 0 984
Szia Váci!

Off
Köszönöm az invitálást
On

"Az egyik a Keszthelyi, a másik a Sármelléki (Zalaegerszeg?). Azóta valószinűleg nyomvonal-korrekció történt."

Fenntartásaim vannak a térképekkel. Ha megnézed mégegyszer a képet, a keszthelyi vonal rossz oldalról van bekötve, így az sem csoda, hogy a sármelléki vonal nyomvonala sem jó. Az alábbi 1908-as térképen úgyan még nyoma sincs a sármelléki vasútnak, viszont az jól látszik hogy ott nem mehetett ahol a másik térkép mutatja.:


Ezzel a térképpel meg az a bajom, hogy a közút a vasút bal oldalán halad, és a Zala hidak is fordítva vannak mint most.

A sármelléki vonal 1910-ben már üzemelt, ezt motatja a következő 1910-es vasúti térkép részlete:


Kérdés, miért nem szerepel legalább a terv az 1908-as térképen.

mdbz

Előzmény: Váci (940)
gumidani Creative Commons License 2002.11.28 0 0 983
Dr Mihailich Győző: A XIX. és XX. századbeli magyar hídépítés története 92. old.:
"Az 1948-ban a forgalomnak átadott új híd főtartója a medernyílásban igen tekintélyes, 147,2 méter támaszközű Langer-tartó merevítőgerendás ív. Az ártéri részen egy háromnyílású, pályafenntes folytatólagos többtámaszú, tömörtartós szerkezet épült. A támaszközök: 73,05 - 91,15 - 73,95 méter."
Hát, ebből azt veszem ki, hogy két külön szerkezet. Az elsőt eltaláltad, a második négytámaszú.
Előzmény: hidas (974)
gumidani Creative Commons License 2002.11.28 0 0 982
Aszódon sincs delta. Ott is menetirányt váltanak.
Előzmény: dyz (973)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.28 0 0 981
Nyilvan. Ezert emlitettem Karlsruhet. A ket "feszultsegvalto-kapu" szerencses modon elhelyezheto ugy, hogy az a varoson belul kozlekedo jaratok szamara nem is letezik, pontosabban az eszaki es deli vegallomasuk mellett lehet.

Minek? Dízeljárművek nem közlekedhetnek a városban?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (978)
seTTebello Creative Commons License 2002.11.28 0 0 980
a szerkezet folyamatosan megy át az ív nélküli részbe, vagy pedig a pillér felett van egy megszakítás, két független alátámasztása (saru) van.

Szerintem két független álátámasztása van. Este felteszek egy másik hídról készült rajzot, hacsak nem tiltakoznak addig sokan. De akkor elküldöm ímélben.

Előzmény: hidas (974)
COWFITZ Creative Commons License 2002.11.28 0 0 979
seTTebello!

Köszi a képeket, valami ilyesmire gondoltam:)))!

C

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!