Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1027
"És az az ABnymot hogy került a képre? Valaki otthagyta, vagy tényleg megpróbálták vele bejárni a vonalat?"

A 156, lánykorában Aby 4.., valóban megpróbálták,eddig jutottak. A kép mentes minen manipulációtól.

mdbz

Előzmény: seTTebello (1026)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1026
És az az ABnymot hogy került a képre? Valaki otthagyta, vagy tényleg megpróbálták vele bejárni a vonalat?
Előzmény: mdbz (1023)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1025
Ha minden igaz 10 éve még járt vonat Debrecen-Vásártér között.
Előzmény: Váci (1018)
mdbz Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1024
Van pár hidas képem, elsősorban vasutiak mint pl ez:


Van két sorozatom a Sió-hidak "tolásáról". Érdekel?

mdbz

Előzmény: hidas (1013)
mdbz Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1023
"Agyament ötlet lenne hajtánnyal menni?"

Nem, csak kell hozzá láncfürész is!

Így néz ki egy felhagyott vasútvonal (remélem a szerző megbocsátja hogy ide teszem a képét!):


mdbz

Előzmény: hidas (1017)
Váci Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1022
Biztos, hogy a Varga-kertnél lévő kanyar vágta ketté a kórházat? (A kórház északabbra van.)
Előzmény: DGKUm (1019)
Carpy Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1021
Jogos. Ott a pont :-)
Előzmény: v_peti (1020)
v_peti Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1020
Ezret...
Ezeret... :)
Klasszikusokat csak pontosan!
Előzmény: Carpy (1000)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1019
Ezért mondták valamikor, hogy Debrecen volt a világon az egyetlen olyan kórházzal rendelkező város, amely korház részlegei között vasútvonal van építve (bal térkép, lenn, a Varga-kertnél a kanyar). Aztán oda lett a dicsőség, miután a vasútvonal hamarabb indult nyugatra, mint az ország.:-)
Előzmény: Váci (1018)
Váci Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1018
Sziasztok!

Egyre nagyobb a csend...
Úgy látszik, már looksharpnak sincs kedve mesélni Fábiánról...

Se baj, itt van két újabb térkép. Ki szeretne mesélni róla?

Debrecen, 198x Debrecen, 1991.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

hidas Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1017
Komolyra kellene vennünk az itt-ott felmerült vonallátogatási-kirándulás-terveket. Tavasszal kerekedjünk fel, látogassunk meg egy mindenkinek tetsző vonalat vagy volt vonalat. Előtte mindenki felkészül valami infoval az adott területről (híd, bizber, gép stb)és fejtágítjuk egymást útközben.
Agyament ötlet lenne hajtánnyal menni? Egyáltalán kihez kell fordulni egy döglött pályán való hajtányozás engedélyezése érdekében?
Előzmény: kivi000 (1016)
kivi000 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1016
Ja-ja! OK! Csak éppen erről a hídról nekünk sincs semmi használható infónk...
Előzmény: hidas (1015)
hidas Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1015
>Szívesen olvasnánk ...
Én is. A honlapkészítés nem azt jelenti, hogy én mindent tudok, hanem azt, hogy mindent tudni akarok. Ezért kértem a segítséget tőletek, dobjuk össze amink van.
Előzmény: kivi000 (1014)
kivi000 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1014
Jó ötlet a hidas-honlapot! Szívesen olvasnánk a Drávasztárai/Zalátai Dráva-hídról is, eddig elég "rejtélyes". :)
Előzmény: hidas (1013)
hidas Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1013
Sziasztok!
Honlapkészítésre szántam rá magam, és ehhez kérem a segítségeteket.
Célom az, hogy tematikus hidas-honlapot hozzak össze, megfelelő képanyaggal.
Közületek sokan fényképeznek, bizonyára készültek olyan fotók is, amelyeken hidak láthatóak (vonattal, vagy anélkül, itthon vagy külföldön).Megkérek mindenkit, aki teheti, segítsen nekem képek rendelkezésre bocsátásával.Ha már valahol tárhelyen van a kép, elég a link, ha nem került fel, akkor levélben küldd, légy szíves. IDE Örömmel fogadok más anyagot is, pl. egy kirándulás során szerzett személyes élményeid leírását, ha az a témához kapcsolódik. Írd meg, saját vagy nick-neveden szerepeltesselek! Okvetlenül írd meg, pontosan hol található az adott híd, és a felvétel idejét is, legalább az év megjelölésével.

Előre is köszönöm: BS
hidas Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1011
A balsai Tisza híd, mint mondtad köddé vált. A Mihailich-könyv sem tartalmaz róla érdemi infot, csak megemlíti, hogy volt. Meg hogy szilíciumacélból építették, de ezt már tudtuk. Más nincs benne. :-(
Előzmény: DGKUm (1006)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.04 0 0 1010
Itt a kérdés a vasúti személyforgalom átvezetése volt egy városon, ami Miskolc. Miután karlsruhei villamosok még egy ideig nem lesznek, ezért megkockátattam, hogy talán dízeljárműveket is be lehetne hozni a városba. A nagy német városokban Drezda, Köln, Berlin is bejárnak a központba a dízelvonatatású szerelvények, csak ott a pályaudvar is a központban van. A vasúti pálya általában magasvezetésű, ami a kipufogógáz miatt előnyös, a zaj miatt hátrányban van az utcaszintben vezetett pályához képest.

A buszsávokról csak annyit, hogy a budapesti tapasztalatok alapján nem igazán váltak be, pedig vab itt mindenféle (középenvezetett, szélen vezetett, egyirányú).

Dragak a szerelvenyek,

De legalább már megvan.

draga a palya,

Szintén. Mondjuk ebben az esetben van egy szakasz ahol biztos nem lesz jó, rögtön a pályaudvar után, de amennyire Miskolcra emlékszem meg lehet oldani a vonalvezetést.

gyenge a gyorsulas,

Van olyan jó, mint egy buszé.

gyenge a fekezes,

Ez igaz.

helyben kornyezetszennyezo, stb.

De nem csak ez szennyez. Álszent dolog lenne azt mondani, hogy csak a tömegközlekedés nem használjon belsőégésűmotort mert az mennyire szennyező. A környezetszennyezés hatásait csökkenteni is lehet.

Előzmény: Carpy (1009)
Carpy Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1009
Lassuk rendszerben, leegyszerusitve a dolgokat:

Kozuti dizel jarmu: busz
Kozuti elektromos jarmu: troli
Kotottpalyas dizel jarmu: motorvonat, sinbusz
Kotottpalyas elektromos jarmu: villamos
(A hibrid megoldasokat most kihagytam.)

A kulonbozo jarmuvek elonyei es hatranyai hasonloan belefoglalhatoak egy ilyen 2x2-es matrixba.
Gyakori felreertes az, hogy azert kell villamos a busz helyett, mert az kotottpalyan megy ezert az autoforgalom nem akadalyozza. Nos, ez nem a kotottpalya miatt van, hanem a palya viszonylagos zartsaga miatt. De ilyet lehet autobusznak is epiteni (buszsav).
Az elektromos hajtas elonyei a - varosi szinten ertelmezett - kornyezetbaratsag es a jo gyorsulas, hatranya a draga kiepites, fenntartas.
A kotottpalya ugyanezert kellemetlen, draga a kiepitese, es dragak hozza a jarmuvek is.

A dizelmotorvonat varosi forgalomban gyakorlatilag CSAK hatrannyal bir. Dragak a szerelvenyek, draga a palya, gyenge a gyorsulas, gyenge a fekezes, helyben kornyezetszennyezo, stb.

Előzmény: seTTebello (1008)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1008
A busz, amint feltartja a forgalmat, mig ugyanott a motorvonat nem?

Úgy van. Ezért vannak külön busz-sávok, mert a busz nagyobb forgalom esetén, egyrészt akadályt jelent, másrészt akadályoztatva is van. A troli nem ilyen mert az elektromos motorok lehetővé teszik a jó gyorsulást.

A vasúti forgalmat be is lehet illeszteni a közlekedésbe, éppen azért, mert zárt pályán halad. Ha a villamosvasútnál sikerült, a vasúti motorkocsiknál miért ne sikerülne? Olyan nagy különbség az űrszelvényben nincs.


DGKUm Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1006
Kérdés: Dr Mihailich Győző: A XIX. és XX. századbeli magyar hídépítés története c. könyvében sincs szó a balsai Tisza hídról?
Előzmény: gumidani (983)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.03 0 0 1005
Az mennyiben lenne jobb, mint a mai buszjaratok?

Természetesen nem mozdonyokra gondoltam, hanem motorkocsikra. Annyival lenne jobb, hogy ma a buszok feltartják a városok közúti forgalmát, mert nem nagyon tudják felvenni a forgalom ritmusát, magyarul sokkal lassabbak. Ez persze a trolikra nem igaz.

hidas Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1004
Az elsöt eltaláltam, mert az naggyából látszott a képen, a másik -a többtámaszú gerenda- nem látszott. Csak azt feltételeztam, nincs szerkezeti függés a két hídrész között (már a kozös mederpillért és a pályát leszámítva :-))
Előzmény: gumidani (983)
Carpy Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1003
Jajj, sracok, csak a kedvetekben akartam jarni a milleneum alkalmabol. De nem fejeztem be az idezetet, mert az nem en lennek :-)
(Illetve en mashogyan fejeznem be)
Előzmény: Váci (1001)
dyz Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1002
Én sem értem, mi történt...
Lehet, hogy kiábrándult a buszokból? :)))
Előzmény: Váci (1001)
Váci Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1001
???
Előzmény: Carpy (1000)
Carpy Creative Commons License 2002.12.02 0 0 1000
Ezret...
Előzmény: Carpy (999)
Carpy Creative Commons License 2002.12.02 0 0 999
Szaz vasutat....
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.01 0 0 998
Köszi nie! Akkor ez már csak egy "csontváz"...:-((
Előzmény: nie (997)
nie Creative Commons License 2002.11.30 0 0 997
A Gőzöstopikos kollegák információi szerint megvan még a 275.161, de eléggé le van rabolva.
Előzmény: V43 1177 (990)
mdbz Creative Commons License 2002.11.29 0 0 996
"Tudom, hogy már unalmas, de Drávasztára-Zalátáról lenne valami további információd?"

Pillanatnyilag nincs, de ismerek pár embert akik annak idején vonatoztak arra.

mdbz

Előzmény: Váci (991)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!