Korabeli újságcikkek, jegyzőkönyvek, a vonal átépítési terve, és természetesen képek is. Két vagy három évvel ezelőtt két barátommal (az egyiket jól ismered G.T.)végig fényképeztük a vonal megmaradt műtárgyait, többek között a pellérdi állomás épületét is.
Kezdük most egy jegyzőkönyvvel, s ha lesz érdeklődés folytatom a szkennelést:
Hogy érdekel-e??? Mindjárt elélvezek! A hidak építése, mozgatása érdekel leginkább. Lapozgattam a tár.hu-dban, de annyi a képed -szerencsére-, hogy nem bírom áttekinteni. És sok a jelszóval védett album. Egyébként így fogok kezdődni. Jöhet minden link, hadd küzdjek a bőség zavarával.
Mai Dunántúli Napló: "A középtávú tervek között szerepel egyes mellékvonalak - mint például a Pécs-Bátaszék közötti - átalakítása, ahol a felújítás után várhatóan sínbuszok közlekednének."
Ezért mondták valamikor, hogy Debrecen volt a világon az egyetlen olyan kórházzal rendelkező város, amely korház részlegei között vasútvonal van építve (bal térkép, lenn, a Varga-kertnél a kanyar). Aztán oda lett a dicsőség, miután a vasútvonal hamarabb indult nyugatra, mint az ország.:-)
Komolyra kellene vennünk az itt-ott felmerült vonallátogatási-kirándulás-terveket. Tavasszal kerekedjünk fel, látogassunk meg egy mindenkinek tetsző vonalat vagy volt vonalat. Előtte mindenki felkészül valami infoval az adott területről (híd, bizber, gép stb)és fejtágítjuk egymást útközben. Agyament ötlet lenne hajtánnyal menni? Egyáltalán kihez kell fordulni egy döglött pályán való hajtányozás engedélyezése érdekében?
>Szívesen olvasnánk ... Én is. A honlapkészítés nem azt jelenti, hogy én mindent tudok, hanem azt, hogy mindent tudni akarok. Ezért kértem a segítséget tőletek, dobjuk össze amink van.
Sziasztok! Honlapkészítésre szántam rá magam, és ehhez kérem a segítségeteket. Célom az, hogy tematikus hidas-honlapot hozzak össze, megfelelő képanyaggal. Közületek sokan fényképeznek, bizonyára készültek olyan fotók is, amelyeken hidak láthatóak (vonattal, vagy anélkül, itthon vagy külföldön).Megkérek mindenkit, aki teheti, segítsen nekem képek rendelkezésre bocsátásával.Ha már valahol tárhelyen van a kép, elég a link, ha nem került fel, akkor levélben küldd, légy szíves. IDE Örömmel fogadok más anyagot is, pl. egy kirándulás során szerzett személyes élményeid leírását, ha az a témához kapcsolódik. Írd meg, saját vagy nick-neveden szerepeltesselek! Okvetlenül írd meg, pontosan hol található az adott híd, és a felvétel idejét is, legalább az év megjelölésével.
A balsai Tisza híd, mint mondtad köddé vált. A Mihailich-könyv sem tartalmaz róla érdemi infot, csak megemlíti, hogy volt. Meg hogy szilíciumacélból építették, de ezt már tudtuk. Más nincs benne. :-(