Keresés

Részletes keresés

Alfato Creative Commons License 2009.11.24 0 0 1944
Amíg a kazánköri szivattyú megy, addig nálam nem megy más, vagyis a kazán felfűtésen nagyon hamar átlendülünk. Ha megy más is (pl a ház keringetője), akkor elveszi a kazántól a meleget, vagyis nem tud a visszatérő felé meleget biztosítani.
A szivattyú szállítási teljesítményével is lehet játszani, de ha túl nagyra veszed, akkor problémás lehet, mivel nem áll le vagyis folyamatosan az előremenőd kétfelé szakítja a két szivattyú (legyen az fűtési avagy puffer szivattyú), és nehezebb meleget a ház felé tolni.

Én nem találtam a teljesítményt a Laddomatomon....mármint szivattyú adatot pl....

Tamás
Előzmény: TgY (1943)
TgY Creative Commons License 2009.11.24 0 0 1943

 A begyújtást követő első leégés során továbbra sem tudom a kazánból előremenőt 70 , illetve a visszatérőt 50 fok fölé tornázni (kazán hőmérője is ezt mutatja, 70 fokon áll). Ilyenkor persze megy a fűtésköri szivattyú is, a lakás még issza a meleget, a puffer alul jó ideig nem mozdul 25-30 fokról felfelé, amikor megindul, utána viszont már nagyon gyorsan megy fel, ezért nehéz belőni korábban fapakoláskor, hogy meddig szabad még rakni, de iylenkor már felmegy 80-80 közé az előremenő.

  Ezzel s a kazánköri szivattyúval kapcsolatos köv. kérdésem. hogy annak teljesítményfokozatával érdemes-e játszani ? Nekem 3-asra állították, de hiába vettem vissza 2-esre, akkor sem igazán ment feljebb a kazán hőmérséklet, bár lehet hogy keveset vártam (kb. 10 percig). Akkor már inkább vissza 3-asra, hogy minél több meleget 'szedjen ki' a kazánból ?

Előzmény: spucc (1940)
TgY Creative Commons License 2009.11.24 0 0 1942
Nem vagyok a Szakszer fogadatlan prókátora, de mindíg segítőkészen álltak a kérdéseim elébe, amikor jó egy éve keresgélni kezdtünk kazánt, maga Szakonyi úr szánt ránk órákat hogy elmagyarázza hogy mitől is működik egy ilyen rendszer, örültem, hogy 2 kazán beüzemelésre is 'soron kívül' vállalkoztak, nem csak 1 hét múlva, lehet máskor több idejük lett volna bővebb magyarázatra (mint korábban többször is).  Az biztos, hogy érdemes volna nemcsak egy 'átlagosnak' mondható bekötési rajzzal kiegészíteni a gyári útmutatót, hanem ilyen magyarázatokkal segíteni a felhasználót hogy legyen esélye megérteni és tényleg kitapasztalni hogy mi az optimális a konkrét rendszer esetében. Nem mindenki talál rá ilyen fórumra.
Előzmény: HUCsa (1936)
TgY Creative Commons License 2009.11.24 0 0 1941

Köszönöm, ez legalább egy világos, laikus számára is érthető magyarázat. Az üzembehelyezéskor elmondott pár mondat alapján arra következtettem, hogy a füstgáztermosztát beállítógombja egy bizonyos tól - ig 'optimális' határ között tartja bekapcsolva a ventit, ezért kell állítgatni begyújtás és teljes üzemmód között, de ezek szerint csak egy minimum füsthő - venit nekapcsolás beállító. 

Az a baj, hogy e kezelési leírás is olyan szűkszavú, csak a begyújtás- felfűtött üzem közbeni tekergetést említi, magyarázatként 'optimális körülményt ki kell tapasztalni' - de hogy mikor mi az optimális, arra ahogy látom itt a fórumon kaphatok választ.

Előzmény: Alfato (1934)
spucc Creative Commons License 2009.11.24 0 0 1940

Arra gondolok, ha pl begyújtásnál a kazán füstgáztermót letekerem a minimumra, hogy induljon a venti, emiatt ne induljon azonnal a szivattyú is. Azt én máshova akarom majd állítani, illetve ki akarom kísérletezni.
De fordítva is igaz: nem örülnék annak, ha leáll a venti, leáll a szivattyú is, ha pl a vízhőfok is 70 fok alatt van.

"Tekergetős" tipus vagyok: más a kazán, más a szivattyú. A kazán élje saját világát.
Az egy más kérdés, tudok e szerezni füstgáztermót, és mennyiért. Még nem tudom.
Előzmény: TgY (1930)
Alfato Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1939
Egy ideje már ment analóggal (pontosabban kb 3 hete), de le kellett venni a csőtermosztátot, mert elfelejtette a feladatát (használt volt, de pontosan kapcsolt amikor felraktam), meglehet a környezeti hőterhelés miatt, bár a külsején nem látszik elváltozás.

Pénteken jött 10 db TER-9 (VÉGRE), és ebből megy a rendszerbe:
- 1 db a Laddomat vezérlésére
- 1 db a puffer és a ház fűtésköri szivattyújának vezérlésére
- 1 db a HMV készítésre (jelenleg egy F&F Lengyel gyártmányú van beszerelve, de nagy is meg nem is tetszik)
- 2 db a napkollektorhoz.
- mindehhez még párosul egy nyitó relé, és három kontroll lámpa
- 9 db hőérzékelő (ebből 2 megy a napkollektorokba fentre, 2 db megy a HMV tartályba, 3 db megy a kazán előremenő csonkjára, 1 db megy a kazán visszatérő csonkjára és végül 1 db megy a puffer előremenő csonkjára)

Így szeretném szinte teljesen automatizált állapotba hozni az egész rendszert. Ami még nincs benne, az az esetleges gázkazán használat (valószínűleg egy sima váltókapcsoló lesz a megoldás), és esetleges villanybojler (sohasem használtam még) nyáron, de azt is időzítetten használva (az a fránya kis áramszolgáltató tudja, hogy hogyan kell rugdosnia a tápot, hogy ne legyen sok értelme a szolgáltatásnak, de a zsét be tudja rántani).

Amikor ez besimult, akkor csak a füstgáz termosztátja marad, a fa pakolás és a hamuzás (na meg az a szál gyufa).

Ez a tervem.

Tamás
Előzmény: HUCsa (1937)
Alfato Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1938
Nem ismerem őket sem közelről sem távolról...de elég nagy hiba volt ilyet mondani a kedves vevőnek, mert eltelik 10 nap és érti a csíziót.

Tamás
Előzmény: HUCsa (1936)
HUCsa Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1937
Ezt megcsináltad? TER-9-cel vagy analógokkal?
A múltkor még csak ötleteltünk a visszatérőre kötött termosztátról.
Előzmény: Alfato (1935)
HUCsa Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1936
Pontosan.
Ezért mondtam, hogy nem igaz, hogy emiatt felforr a kazán. Elég hülye kifogás.
Hallottam már pár érdekes kijelentést a Szakszerrel kapcsolatban. Inkább nem kommentálnám...
Előzmény: Alfato (1934)
Alfato Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1935
Természetesen. A két termosztát sorba kapcsolásával a következő szisztéma alakul ki:
- az előremenő csőtermosztátja akkor kapcsol amikor a kazán eléri azt a hőmérsékletet, amitől elindulhat a "visszatermelés" a visszatérő ágra. Ez lehet 65 fok C (példa). Itt ugye tegyük fel, hogy a rákötött fázist szakítja. A fázis akkor megy tovább, ha a kazán előremenő hőmérséklete elérte a 65 fok C hőmérsékletet.
- a visszatérő csőtermosztátja: az előremenő csőtermosztátjának fázisa (a szaggatott) érkezik a közös pontra (fázis be). A csőtermosztát feladata, hogy 60 fok C-ig kapcsoljon (szintén példa). Vagyis biztosítani akarja a visszatérő hőmérsékletet, és ha az megvan, akkor bontson. Ennek a kapcsolt fázisa megy az ESBE szivattyújára vagy a Laddomatra.

Ezzel azt tudjuk elérni, hogy a Laddomat vagy ESBE szivattyúja csak akkor működjön, amikor szükséges, vagyis amikor eléri a kazán a szükséges előremenőt, de álljon le, amikor elérjük a szükséges visszatérő hőmérsékletet. Nem megy feleslegesen a normál üzem közben. Az a tapasztalatom, hogy nem egyetlen lépésben történik meg a folyamat, mert eleinte nem tudja a kazán biztosítani a folyamatos meleget a visszatérő oldalnak, de ezen átlendül mintegy 4-5 perc működés után. A felfűtéskor ha esetlegesen a puffer túl hideg vize érkezik be a kazánba, azonnal védi magát a kazán a túlzott hidegtől, és ezzel megakadályozza a kátrányosodást. Igazán az első indulásnál tapasztaltam védelmet, de utána normálisan ment minden, vagyis nem kapcsol a szivattyú.

Tamás
Előzmény: lacko1977 (1928)
Alfato Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1934
A füstgáz termosztát állása minél alacsonyabb, annál kisebb hőmérsékleten kapcsol ki. De a felforrást nem eredményezheti, mert itt szól be a kazán hőmérsékletét behatároló termosztát, ami a beállított értéknél leállítja a ventilátor működését, így szabályozva le az égést. Vagyis a bal oldali termosztát a kazánt védi a túlműködés ellen.

Arra a kérdésre, hogy a ventinek mennie kell avagy nem folyamatosan, az nagyban függ az elnyelő kapacitástól (ha tele van a tároló, és nem tudja hova gyűjteni, akkor is eléri a max hőmérsékletet, amikor lekorlátoz a kazán termosztátja), a fa minőségétől (elsősorban a nedvességtől, és a fa típusától).

A füstgáz termosztát beállítása azért fontos, mert ha leégett a fa a kazánban, akkor álljon le a ventilátor és ne szellőztesse ki a kéményen azt a kis meleget. Ha esetleg (tegyük fel hogy) valami csoda folytán újra begyullad (a hamu :-) ), akkor sem lehetséges a túlműködés, mert normál üzemmódra áll magától a kazán.

Tamás
Előzmény: HUCsa (1932)
Alfato Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1933
Erre a tekerentyűre rátérve: nagy tartományban mozog, de szűk tartományban határotz. Vagyis kb a min rész az 78 fok C körül van, a max meg 95 fok C. Tényleg nem kell hozzányúlni, sohasem tettem.

Tamás
Előzmény: TgY (1927)
HUCsa Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1932
Hát ez nagyon nem igaz.
Gondold végig: begyújtáskori állásban megy a ventid? Ha abban az állásban felejted a szabályzót, akkor soha nem áll le, ha leég a tüzed, akkor se.
Előzmény: TgY (1924)
Arnie1975 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1931
Sziasztok!

Valaki mondjon valamit a ventillátor ki-, bekapcsolásáról, mert nem egészen tiszta előttem. Ugyanis, aki nálam beüzemelte a kazánt, az azt mondja, hogy a ventinek folyamatosan mennie kell, míg le nem ég. Ha jól emlékszem a kazán kisokosában is ezt írják.
Azért megkérdem, jó-e, ha kikapcsol a ventillátor, ha igen mikor jó és miért? Ettől nem károsodik a venti, a kazán, vagy valami?

Nálam a füsgáz termoja az utolsó előtti rövid fekete sáv elején-közepén-végén van általában. A kazán termoját én feljebb szoktam állítani, inkább 3-4 órára. Ezek jók, vagy nem?

Köszi: Arnie
TgY Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1930

"jobb lenne külön erre a célra beállítani egy termót. Ne befolyásoljuk ezzel a kazánventit."

Ha a füstgáztermo-ról kapcsolnám a szivattyút, az befolyásolja a ventilátor működését ?

Előzmény: spucc (1920)
lacko1977 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1929

Hello,

 

ez nálam is 2-óra körül áll, ehhez nem kell nyúlni tényleg.

ez szabályozza a venti ki-be kapcsolását. elvileg neked is 80 foknál kapcsol ki.

 

Előzmény: TgY (1927)
lacko1977 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1928

Hello,

 

ezt kifejtenéd, mert nem értem tisztán, mi a szerepe a 2. csőtermosztátnak.

Hogy tudják egymást felülbírálni?

Köszi:

L.

Előzmény: Alfato (1922)
TgY Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1927
 Ez a 'megengedhető vízhőfok' szabályzó pontosabban mit csinál ? A beüzemeléskor  (DC22S) a Min állás (első hosszabb vonal) utáni közvetlenül első rövidebb  rublikához (talán 14 órai állás ?) állították, hogy ahhoz ne nyúljunk, az a beállítás tartozik a kb. 80 fokos normál üzemi vízhőfokhoz.  
Előzmény: spucc (1920)
TgY Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1926

Az előremenőhöz természetesen nincs szükségem funkcionálisan 85 fokra (de azért jobb volna ha több hőt nyernék ki a tűzből, s kevesebb fa is elég volna a felfűtéshez), de többen 'dicsekedtetek' már, hgy sikerült olyan intenzíven üzemeleteni a kazánt, ahol 85 fokot tartósan elértétek , nálam ez már csak eléggé felmelegített puffer esetén sikerült. Sajnos a fa nedvessége hozzájárulhat nálam ehhez, bár még 2008-as vágású, de csak szabad ég alatt tudom tárolni, felül letakarva a rakást, s ebben a ködös időben meg oldalról esővel csapva azért szívhat magába párát.

  A kazán vízhőfokkal nem tudom probléma-e, hogy csak a 85 fokos előremenőnél - amikor gondolom a visszatérő is már jóval melegebb - mutat az ESBE és a kazán között 55-60 fokot, amúgy kb. 45 fokon áll elég stabilan. Lehet hogy rossz az Esbe ? A beüzemeők szerint ne aggódjak, de akkor nem tudom miért hangsúlyozzák annyiszor a min. 60 fokos visszatérőt  hogy megelőzzeük a kondenzációt.

Előzmény: Alfato (1923)
TgY Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1925
Igen van, az elsődleges fűtéskörre (amin a radiátork vannak) csak kb. 55 fokos vizet engedek (Szekunder körön egy termoszelep mögötti hőcserélőn keresztül mennek a padlókörök).
Előzmény: Alfato (1923)
TgY Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1924

A Szakszer helyezte üzembe, elmondták hogy voltak problémás felhasználók, akik a füstgázventi szabályzógombját a begyújtáskori állásban felejtették, s szerintük ezért fort fel a kazánjuk, mert leállt a venti és így a szivattyú is, de a kazán ha kevésbé intenzíven  is de tovább melgedett a mégis továbbmelegedett.

 

Előzmény: HUCsa (1921)
Alfato Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1923
Egy kérdés: van beépítve háromutas keverő termo fejjel a fűtés felé? Ténylegesen kell a 85 fok C előremenőnek?

Tamás
Előzmény: TgY (1919)
Alfato Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1922
Csatlakozom a külön termosztáthoz. Egyszerűen sorba kötve két csőtermosztát könnyebben oldja meg a problémát. A felső kapcsolhat 65 fok C felett, és az alsó meg szintén 65 fok C- nél, de csak addig. Vagyis a kialakult kapcsolás a kazán üzemi hőmérséklete alatt nem megy, míg nincs normális előremenőnk, de amikor a visszatérőnk normálissá válik, akkor leáll keringetés. Természetesen az előremenő termosztátját lehet magasabbra is venni, de ez megint a beállítás kérdése kategóriába esik.

Egy vélemény.

Tamás
Előzmény: spucc (1920)
HUCsa Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1921
"üzembehelyezéskor nem javasolták a füsttermo-ra kötést. "
Ezt mire alapozták?
Előzmény: TgY (1919)
spucc Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1920

A hőmérő alatti gombbal a megengedhető vízhőfokot állíthatod be, ha a max irányba tekered, növeled az fűtés intenzitását, mert később áll le a venti.
Pont fordítva, mint a füstgáztermónál.
Én, bár kezdő atmosos-fűtő vagyok (DC22s), a begyújtás után fél óráig a min. értéken tartom, biztos ami biztos, mert tapasztalatom szerint a begyújtás után könnyebben túlmelegedhet, később "feltekerem" kb 16 óra állásba. Megj:én a szivit is csak 70 foknál indítom.
Hogy melegebb a puffer mint az előremenőd: Nem biztos hogy a hőmérőd a rosz.
Ilyen velem akkor fordult elő, amikor túl sokáig hagytam sok tüzelővel járni a kazánt, és megtelt a puffer.
Végeredmény: puffer alul felül 82 fok, kazánban lévő víz 91 fok, tüzelő teljesen leégett.

Szerintem, bár akkor nem álltam mellette, csak a végeredményt láttam, nem lehetett másképp, hogy a kazi egyre melegebb visszatérőt kapott a pufferből, amiből, mivel a tüzelés nem csökkent, életében először nyakig rakta a puffert, de sajátmagát is.

A szivattyú csak 3 óra múlva állt le, és tény, hogy kissé lehűtötte a puffert.
(A vészhűtő nem indult be, tudom, mert még a vödörben van a slag vége.)

Eddig ilyen nem volt, alul mindig hidegebb volt. És így a feleslegesen járó szivattyú sem hűtötte le a puffert, mert mint mondtam, 70 fokra állítottam, és a nem tele levő pufferből az alul kifolyó hidegebb víz hamar, kb. fél órán belül 70 fok alá csökkenve leállította a szivattyút.

Erősen azon gondolkodom (én is), hogy a füstgázérzékelőre teszem a szivattyút, de lehet hogy jobb lenne külön erre a célra beállítani egy termót. Ne befolyásoljuk ezzel a kazánventit.

A másik megoldás, egy központi kazán áramtalanító kapcsoló lenne, amivel, ha észreveszem, a teljes áramforrást kiiktatom, így a kaziszivattyú is leáll. (a fűtésköri rendszerek persze nem )

Abból indulok ki, hogy ilyen túltöltés csak enyhe időben van, amikor a fűtéskör alig fogyaszt, nagyobb az esély, hogy a túltöltés nem éjjel következik be, tehát észreveszem. Meg így, ha kizárólag HMV számára gyűjtök meleget, különösen fontos.










Előzmény: TgY (1919)
TgY Creative Commons License 2009.11.23 0 0 1919

Végre meleg van a lakásban, egy ATMOS DC22S (ESBE-vel) +750l puffer lett üzembe helyezve.

A forum-on leirtak alapjan szamitottam rá, de mostmár az esetemben is világos, hogy egy ilyen rendszer legalábbis a kezdetekben elég sok odafigyelést, állítgatást, s lehet hogy átalakítást igényel mire optimalizálódik a működése.

  Első nap (tök hideg állapotról indulva), nem igazán sikerült 65 fok fölé tornázni az előremenőt, bár éredekes hogy akkor a puffer hogy lett 75 fok (lehet hogy meleg állapotban csalnak a hőfokmérők).  A fő problémának az bizonyult, hogy miután a puffert felmelegítette, s teljesen kialudt a tűz, még órákig forgatta a kazánköri szivattyút, amig a puffer vissza nem hűlt (csak az előremenőn levő csőtermo vezérli (akkor még 50 fokra állítva), üzembehelyezéskor nem javasolták a füsttermo-ra kötést. 

  Másnap egy kicsit melegebb alaphelyzetből indulva, laza 2-szeri megpakolással sikerült 85 fokos előremenőt elérni, de csak akkor, amikor már a puffer alja is kezdett felmelegedni. A tűz leégése után amikor a füsttermo is kikapcsolta a ventilátort, feltekertem közel 80 fokra a csőtermo-t, hogy leálljon a kazánköri szivattyú (tegnap este kb 7 órakor), azóta csak a fűtéskör szvja a puffert, s bár a puffer alja már kb 35 fokra, felül még 75 fok van, a lakást még vígan tudom fűteni.

  Úgy tűnik mindenképpen jobb lenne átkötni a kazánkör szivattyúját a füsttermo-ra, plusz valahogy tartalék biztonságkéntként párhuzamosan a csőtermo-ra is kötni (valahova közel 80 fokra állítva), bár nem tudom hogy ezt meg lehet-e oldani.

  Egy kérdés, az ATMOS-nál a kazán hőmérő alatti szbályzógomb-al mit is állítunk be , s az hova van nálatok állitva ? 

ZoeCsokvaomány Creative Commons License 2009.11.22 0 0 1918
Akit nem érdekel úgyis átmegy felette, akit meg érdekel, kölcsönösen segítünk egymásnak!
Előzmény: Alfato (1916)
Jesu Creative Commons License 2009.11.21 0 0 1917
OFF: Minősített up-invertered megvan már? Ha igen, kellene belőle.
Előzmény: Alfato (1916)
Alfato Creative Commons License 2009.11.21 0 0 1916
Nem akarok beleszólni, rendben van, hogy reklámozod magad, de a fórum alapvetően az önzetlen segítség kategóriában van. Akik itt vannak, azoknak van, és akik érdeklődnek, azok a kérdéseikre választ kaphatnak, vagy hasznosabb ha visszaolvasnak. Véleményem szerint itt önreklámnak nincs helye.

Tamás
Előzmény: ZoeCsokvaomány (1915)
ZoeCsokvaomány Creative Commons License 2009.11.21 0 0 1915
Helló Urak! Régebben olvastam itt a fórumon h. néhányotoknak gondja volt azzal h. nem tudott szerelőt v. céget találni arra h. beépítse a kazánt és megtervezze hozzá a járulékos dolgokat, nekik szeretnék üzenni h. bármilyen módosításban esetleg komplett tervezésben kivitelezéssel együtt segíthetek, az elvégzett munka pedíg szakszerű és garantált minőségű, pontos tervezés lesz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!