Keresés

Részletes keresés

easa Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1057
Sziasztok!

Debrecen-Vásártér megálló volt ott, előtte troli végállomás. Elég nagy forgalma volt annak az állomásnak.
A vonalvezetéssel volt baj: sok szintbeli kereszteződés, köztük a 4-es is, a város terjeszkedett, a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett. A kórház csakugyan ketté volt vágva.
A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.
Tesco is ott van, a lakótelep felőli oldalon.

Előzmény: seTTebello (1049)
mdbz Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1056
Nem mutatkozott túl nagy érdeklődés a harkányi vonal után, azért ide teszek 3 képet hátha felkelti az érdeklődéseteket:




mdbz

Váci Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1055
Sziasztok!

Tegnap este volt az m2-n egy magyar film: Utazás Jakabbal. Látta valaki?

Voltak benne jó kis vicinálisok, kivülről is (gőzmozdony), belülről is (fapadok).

Volt benne egy állomás is, ahol az indulási táblát böngészték. Én Székesfehérvárnak saccoltam. A következő induló vonatok voltak (amit meg tudtam jegyezni):
Mór
Ajka
Komárom
Veszprém-külső
és talán Dunaújváros. (Ebben nem vagyok biztos.)

Jó kis film volt, nem csak vicinális szempontból, hanem egy igen jó kor-kép a 70-es évek Magyarországáról. (Akkor voltam ébredező tudatú, iskolás gyerek). Kár, hogy a "jó" filmeket mindig este későn adják a TV-ben...

seTTebello Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1054
A híres hidaknál a webportál.hu-t állíthatom be kezdőlapként.
Előzmény: hidas (1053)
hidas Creative Commons License 2002.12.11 0 0 1053
Helyesebben:
Most már működik! Nézd meg!
Köszi a képeket,külön köszönöm Gumidaninak a kép-dömpinget!
Előzmény: hidas (1051)
hidas Creative Commons License 2002.12.11 0 0 1052
E-mailokra:
Most már működik! Nézd meg!
Köszi a képeket,külön köszönöm Gumidaninak a kép-dömpinget!
Előzmény: hidas (1051)
hidas Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1051
Köszi, várom!
Előzmény: mdbz (1042)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1050
A semmi közepére miért kell?:)
Előzmény: Váci (1048)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1049
Pl. a buszállomás a volt állomás helyén épült.

Én egy troli végállomást láttam.

de mintha egy MOL-kút és a TESCO is valahogy a nyomvonal környékén épült volna.

A MOL mellette, a Tesco-t nem láttam. De éppen ezt nem értem, annyi hely van ott, hogy bőven elférnek vasúttal is.

Előzmény: Váci (1047)
Váci Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1048
Miért kellene a METRO-hoz vasúti megállóhely?
Előzmény: seTTebello (1044)
Váci Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1047
Szerintem nem csak a kórház volt az oka, hanem egyéb értékes belterületek is. Pl. a buszállomás a volt állomás helyén épült. Nem vagyok biztos benne (nem vagyok debreceni, de időnként hivatalos ügyben járok ott - sőt, véletlenül pont a kórházban...), de mintha egy MOL-kút és a TESCO is valahogy a nyomvonal környékén épült volna. Hangsúlyozom, hogy ez utóbbi nem biztos, viszont a buszállomás igen.
Előzmény: seTTebello (1046)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1046
Nem tudom miért kellett úgy építeni a kórházat. Azonkívül ezt meg lehetett volna oldani olcsóbban is. Néhány felüljáróval, több km új vonal helyett.
Előzmény: v_peti (1045)
v_peti Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1045
Debrecen: Úgy tudom, hogy az ominózus szakasz a kórház miatt sz?nt meg.
Emlékszem egy akkori újságcikkre (Kurír), amelyben arról írtak, hogy a kórházat kettészeli vasút, így várakoznia kell a ment?nek, de hamarosan meg fog sz?nni az áldatlan állapot.
Előzmény: seTTebello (1044)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.09 0 0 1044
Sziasztok

A hétvégén Mátészalkán voltam. Láttam egy 15 kocsis tehervonatot M44-el Záhony felé, és még kétszer hallottam mozdonyt, az egyiknek sivító hangja volt, mint némelyik Szergejnek. M32 2018? egyszer az állomáson volt, vasárnap nem láttam.
Voltam Debrecenben is megnéztem a megszűnt vasút egy szakaszát. Néhány távíróoszlop még áll a porcelánszigetelőkkel. Van ott egy lakótelep is, gondolom azért kellett megszűnnie a vasútnak. Szerintem feleslegesen. Az új vasúton van Tócoskert állomás, épülettel, peronokkal, kihangosítással, parkolóval, de minek, ha csak utas nincs. Az új vasútvonal végét csak sejteni lehet. A régi kezdete a fűtőházzal szemben van, pályafenntartási járművek állnak rajta. Egyébként a vonat ott megy el a METRO mellett, de ott nincs megállója.

mdbz Creative Commons License 2002.12.07 0 0 1043
A vonal legjobb állapotban lévő épülete 2000-ben:


mdbz

mdbz Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1042
A hétvégén átnézem a CD-imet, és küldöm a képeket.

mdbz

Előzmény: hidas (1040)
mdbz Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1041
"A harkányi vonalról mid van? Esetleg képek?"

Korabeli újságcikkek, jegyzőkönyvek, a vonal átépítési terve, és természetesen képek is. Két vagy három évvel ezelőtt két barátommal (az egyiket jól ismered G.T.)végig fényképeztük a vonal megmaradt műtárgyait, többek között a pellérdi állomás épületét is.

Kezdük most egy jegyzőkönyvvel, s ha lesz érdeklődés folytatom a szkennelést:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

mdbz

Előzmény: talpfaszámláló (1038)
hidas Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1040
Hogy érdekel-e??? Mindjárt elélvezek! A hidak építése, mozgatása érdekel leginkább. Lapozgattam a tár.hu-dban, de annyi a képed -szerencsére-, hogy nem bírom áttekinteni. És sok a jelszóval védett album.
Egyébként így fogok kezdődni. Jöhet minden link, hadd küzdjek a bőség zavarával.
Előzmény: mdbz (1024)
dyz Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1039
Vajon kinek a tervei? Esetleg csak álmai?
Bár úgy lenne! Csak honnan lesz rá pénz?
Előzmény: uhi (1035)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1038
Szia mdbz!

A harkányi vonalról mid van? Esetleg képek?

G.I.

Előzmény: mdbz (1034)
uhi Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1037
Bocs,a link elromlott.
Előzmény: uhi (1036)
uhi Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1036
512 * 287 (15 k)
A Zalát keresztező két vasútvonal az 1918-as közigazgatási térképen
Előzmény: mdbz (984)
uhi Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1035
Mai Dunántúli Napló: "A középtávú tervek között szerepel egyes mellékvonalak - mint például a Pécs-Bátaszék közötti - átalakítása, ahol a felújítás után várhatóan sínbuszok közlekednének."

Hmm...?

Előzmény: Váci (1031)
mdbz Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1034
Megtaláltam a vici dossziémat. Előzsör egy cikk Zalátáról, majd a szkennelés függvényében Pécs - Harkány következik.:


mdbz

Váci Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1033
Hát, igen. Ez a péntek délután.
Előzmény: seTTebello (1032)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1032
Nem biztos. Egy Dácsia járt be egy személykocsival, de lehet, hogy régebben.

Ma 63-al jöttem ki Piliscsabára. Óbudán azzal fogadtott minket a kalauz, hogy nincs ülőhely. Nem is volt:-)

Előzmény: Váci (1030)
Váci Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1031
Ha már Pécsvárad...

Hegyek között, völgyek között, "kanyarog" a vonat... (Mecsek túristatérkép, 1957.)

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Váci Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1030
"Ha minden igaz 10 éve még járt vonat Debrecen-Vásártér között."

Ez biztos? A '91-es térképen (jobb oldali térkép) az állomás helyén már buszállomás van...

Előzmény: seTTebello (1025)
FOMA Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1029
Erről a képről jut eszembe, hogy van egy régi adósságunk azon a környéken, kicsit északabbra.:-)
Előzmény: mdbz (1027)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.05 0 0 1028
A kép mentes minen manipulációtól.

Ilyesmi eszembe se jutott.

Előzmény: mdbz (1027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!