Debrecen-Vásártér megálló volt ott, előtte troli végállomás. Elég nagy forgalma volt annak az állomásnak.
A vonalvezetéssel volt baj: sok szintbeli kereszteződés, köztük a 4-es is, a város terjeszkedett, a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett. A kórház csakugyan ketté volt vágva.
A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.
Tesco is ott van, a lakótelep felőli oldalon.
Tegnap este volt az m2-n egy magyar film: Utazás Jakabbal. Látta valaki?
Voltak benne jó kis vicinálisok, kivülről is (gőzmozdony), belülről is (fapadok).
Volt benne egy állomás is, ahol az indulási táblát böngészték. Én Székesfehérvárnak saccoltam. A következő induló vonatok voltak (amit meg tudtam jegyezni):
Mór
Ajka
Komárom
Veszprém-külső
és talán Dunaújváros. (Ebben nem vagyok biztos.)
Jó kis film volt, nem csak vicinális szempontból, hanem egy igen jó kor-kép a 70-es évek Magyarországáról. (Akkor voltam ébredező tudatú, iskolás gyerek). Kár, hogy a "jó" filmeket mindig este későn adják a TV-ben...
Szerintem nem csak a kórház volt az oka, hanem egyéb értékes belterületek is. Pl. a buszállomás a volt állomás helyén épült. Nem vagyok biztos benne (nem vagyok debreceni, de időnként hivatalos ügyben járok ott - sőt, véletlenül pont a kórházban...), de mintha egy MOL-kút és a TESCO is valahogy a nyomvonal környékén épült volna. Hangsúlyozom, hogy ez utóbbi nem biztos, viszont a buszállomás igen.
Debrecen: Úgy tudom, hogy az ominózus szakasz a kórház miatt sz?nt meg.
Emlékszem egy akkori újságcikkre (Kurír), amelyben arról írtak, hogy a kórházat kettészeli vasút, így várakoznia kell a ment?nek, de hamarosan meg fog sz?nni az áldatlan állapot.
A hétvégén Mátészalkán voltam. Láttam egy 15 kocsis tehervonatot M44-el Záhony felé, és még kétszer hallottam mozdonyt, az egyiknek sivító hangja volt, mint némelyik Szergejnek. M32 2018? egyszer az állomáson volt, vasárnap nem láttam.
Voltam Debrecenben is megnéztem a megszűnt vasút egy szakaszát. Néhány távíróoszlop még áll a porcelánszigetelőkkel. Van ott egy lakótelep is, gondolom azért kellett megszűnnie a vasútnak. Szerintem feleslegesen. Az új vasúton van Tócoskert állomás, épülettel, peronokkal, kihangosítással, parkolóval, de minek, ha csak utas nincs. Az új vasútvonal végét csak sejteni lehet. A régi kezdete a fűtőházzal szemben van, pályafenntartási járművek állnak rajta. Egyébként a vonat ott megy el a METRO mellett, de ott nincs megállója.
Korabeli újságcikkek, jegyzőkönyvek, a vonal átépítési terve, és természetesen képek is. Két vagy három évvel ezelőtt két barátommal (az egyiket jól ismered G.T.)végig fényképeztük a vonal megmaradt műtárgyait, többek között a pellérdi állomás épületét is.
Kezdük most egy jegyzőkönyvvel, s ha lesz érdeklődés folytatom a szkennelést:
Hogy érdekel-e??? Mindjárt elélvezek! A hidak építése, mozgatása érdekel leginkább. Lapozgattam a tár.hu-dban, de annyi a képed -szerencsére-, hogy nem bírom áttekinteni. És sok a jelszóval védett album. Egyébként így fogok kezdődni. Jöhet minden link, hadd küzdjek a bőség zavarával.
Mai Dunántúli Napló: "A középtávú tervek között szerepel egyes mellékvonalak - mint például a Pécs-Bátaszék közötti - átalakítása, ahol a felújítás után várhatóan sínbuszok közlekednének."