Kedvenc felüljáróm a 29-es vonalon van, Füle után. A megálló után Balatonfüred felé van egy fényjelzős átjáró a focipályára, ahonnan nagyon nem lehet látni, hogy jön-e a vonat, utána nem sokkal pedig egy felüljáró van, ami emlékeim szerint nem igazán vezet sehova.
Vasárnap egy tucatnyi topic-lakó a "buzulls"-ból villámlátogatást tett az egyik legszebb vicinális vonalunk legszebb szakaszán. Porváról lesétáltunk Vinyéig. Itt csináltam ezt a két képet, ajánlom ezeket is a honlapodra:
"Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül."
Ez így is volt. valószínüleg az áteresz maradványai zavartak meg, és nem vetted észre a levágott sínvégeket amelyek merőlegesek az útra.
Az előző hozzászólásomban elszurtam az egyik képet. A pellérdi állomás képe itt látható:
"a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett"
Ez a probléma Székesfehérváron is gondot fog elöbb-utóbb jelenteni, ugyanis a lovasberényi vonal is a 8-as elkerülőúton keresztül halad, méghozzá egyenlőre szintbeli kereszteződésben. Bár ha megszünik egyszer a vonal, akkor már felesleges lesz felül/aluljárót építeni. (kihazában előfordulhat, hogy emiatt szüntetik meg e vonalat is majd egyszer) lásd: Debrecen-Vásártér
Viszont a Pellérd-Szőlőhegyi képet nem igazán értem. Valószinűleg rosszul tájolom be.
Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül. Itt viszont a sinek mintha párhuzamosak lennének az országúttal.
Hogy is van ez?
a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett.
Mondjuk vasárnap voltam ott, de nagy forgalmat nem láttam.
A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.
Ha nincs csatorna lehetett volna aluljárót is építeni. Ha van akkor is csak bonyolultabb. Még ez is olcsóbb lenne, mint a teljes átépítés, meg az, hogy csökkent a kihasználtság.
Engem érdekelnek!!! Meg is néztem a képtáradban mindet. Van/lesz még? 2000 -ben beautóztam én is a nyomvonalat, de nem sok mindent találtam. Sokhelyütt még az ex-nyomvonalat sem. A márfai állomást például észre sem vettem. Lehet hogy mégegyszer útra kellene kelnem...
Nekem is van pár 2000 -es fotóm, igaz azok mind Pellérdről szólnak. De van köztük - egy a tiedénél később készített - görcsönyi is.
Az első kép hol készült? Talán a pellérdi szőlőhegyi átjáróban? (Csak tippelek)
Debrecen-Vásártér megálló volt ott, előtte troli végállomás. Elég nagy forgalma volt annak az állomásnak.
A vonalvezetéssel volt baj: sok szintbeli kereszteződés, köztük a 4-es is, a város terjeszkedett, a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett. A kórház csakugyan ketté volt vágva.
A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.
Tesco is ott van, a lakótelep felőli oldalon.
Tegnap este volt az m2-n egy magyar film: Utazás Jakabbal. Látta valaki?
Voltak benne jó kis vicinálisok, kivülről is (gőzmozdony), belülről is (fapadok).
Volt benne egy állomás is, ahol az indulási táblát böngészték. Én Székesfehérvárnak saccoltam. A következő induló vonatok voltak (amit meg tudtam jegyezni):
Mór
Ajka
Komárom
Veszprém-külső
és talán Dunaújváros. (Ebben nem vagyok biztos.)
Jó kis film volt, nem csak vicinális szempontból, hanem egy igen jó kor-kép a 70-es évek Magyarországáról. (Akkor voltam ébredező tudatú, iskolás gyerek). Kár, hogy a "jó" filmeket mindig este későn adják a TV-ben...
Szerintem nem csak a kórház volt az oka, hanem egyéb értékes belterületek is. Pl. a buszállomás a volt állomás helyén épült. Nem vagyok biztos benne (nem vagyok debreceni, de időnként hivatalos ügyben járok ott - sőt, véletlenül pont a kórházban...), de mintha egy MOL-kút és a TESCO is valahogy a nyomvonal környékén épült volna. Hangsúlyozom, hogy ez utóbbi nem biztos, viszont a buszállomás igen.
Debrecen: Úgy tudom, hogy az ominózus szakasz a kórház miatt sz?nt meg.
Emlékszem egy akkori újságcikkre (Kurír), amelyben arról írtak, hogy a kórházat kettészeli vasút, így várakoznia kell a ment?nek, de hamarosan meg fog sz?nni az áldatlan állapot.
A hétvégén Mátészalkán voltam. Láttam egy 15 kocsis tehervonatot M44-el Záhony felé, és még kétszer hallottam mozdonyt, az egyiknek sivító hangja volt, mint némelyik Szergejnek. M32 2018? egyszer az állomáson volt, vasárnap nem láttam.
Voltam Debrecenben is megnéztem a megszűnt vasút egy szakaszát. Néhány távíróoszlop még áll a porcelánszigetelőkkel. Van ott egy lakótelep is, gondolom azért kellett megszűnnie a vasútnak. Szerintem feleslegesen. Az új vasúton van Tócoskert állomás, épülettel, peronokkal, kihangosítással, parkolóval, de minek, ha csak utas nincs. Az új vasútvonal végét csak sejteni lehet. A régi kezdete a fűtőházzal szemben van, pályafenntartási járművek állnak rajta. Egyébként a vonat ott megy el a METRO mellett, de ott nincs megállója.