Keresés

Részletes keresés

IST Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1071
Kedvenc felüljáróm a 29-es vonalon van, Füle után. A megálló után Balatonfüred felé van egy fényjelzős átjáró a focipályára, ahonnan nagyon nem lehet látni, hogy jön-e a vonat, utána nem sokkal pedig egy felüljáró van, ami emlékeim szerint nem igazán vezet sehova.
Előzmény: FOMA (1070)
FOMA Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1070
Ez fordítva is igaz: a vasúti forgalom olyan ritkán akadályozza a közútit, hogy nem indokolt a szintbeni keresztezés kiváltása.
Előzmény: IST (1069)
IST Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1069
Sajnos szerintem azon a vonalon nem lesz úgysem már olyan nagy forgalom, ami miatt indokolt lehetne egy felül/aluljáró...
Előzmény: V43 1177 (1063)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1068
OK! Benne vagyok. Szerintem valamikor a koratavasszal kellene ezt a túrát megejteni. Akkor a növényzet még nem takar el mindent. :-)
Előzmény: mdbz (1060)
FOMA Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1067
Kell lenni még egynek, amit kifejezetten Hidasnak fotóztál!:-)
Előzmény: mdbz (1066)
mdbz Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1066
Vasárnap egy tucatnyi topic-lakó a "buzulls"-ból villámlátogatást tett az egyik legszebb vicinális vonalunk legszebb szakaszán. Porváról lesétáltunk Vinyéig. Itt csináltam ezt a két képet, ajánlom ezeket is a honlapodra:



mdbz

Előzmény: hidas (1051)
mdbz Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1065
"Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül."

Ez így is volt. valószínüleg az áteresz maradványai zavartak meg, és nem vetted észre a levágott sínvégeket amelyek merőlegesek az útra.

Az előző hozzászólásomban elszurtam az egyik képet. A pellérdi állomás képe itt látható:


mdbz

Előzmény: Váci (1061)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1064
kihazában = kishazánkban
Előzmény: V43 1177 (1063)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1063
"a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett"

Ez a probléma Székesfehérváron is gondot fog elöbb-utóbb jelenteni, ugyanis a lovasberényi vonal is a 8-as elkerülőúton keresztül halad, méghozzá egyenlőre szintbeli kereszteződésben. Bár ha megszünik egyszer a vonal, akkor már felesleges lesz felül/aluljárót építeni. (kihazában előfordulhat, hogy emiatt szüntetik meg e vonalat is majd egyszer) lásd: Debrecen-Vásártér

Előzmény: seTTebello (1059)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1062
Egy szép kép martisz jóvoltából, avagy hogyan működik máshol az, ami Debrecenben nem.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: seTTebello (1059)
Váci Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1061
Örömmel!!!

Viszont a Pellérd-Szőlőhegyi képet nem igazán értem. Valószinűleg rosszul tájolom be.

Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül. Itt viszont a sinek mintha párhuzamosak lennének az országúttal.
Hogy is van ez?

Előzmény: mdbz (1060)
mdbz Creative Commons License 2002.12.14 0 0 1060
"Az első kép hol készült? Talán a pellérdi szőlőhegyi átjáróban?"

Igen, és az a fontos hogy miért! Nem tudom észre vetted e, az útépítők nem szedték fel a síneket, hanem egyszerűen eltemették:



Ez pedig a pellérdi állomás képe. Tavasszal végigjárhatjuk újra, gondolom Váci is csatlakozik hozzánk.

mdbz

Előzmény: talpfaszámláló (1058)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.14 0 0 1059
a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett.

Mondjuk vasárnap voltam ott, de nagy forgalmat nem láttam.

A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.

Ha nincs csatorna lehetett volna aluljárót is építeni. Ha van akkor is csak bonyolultabb. Még ez is olcsóbb lenne, mint a teljes átépítés, meg az, hogy csökkent a kihasználtság.

Előzmény: easa (1057)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.12.14 0 0 1058
Szia mdbz!

Engem érdekelnek!!! Meg is néztem a képtáradban mindet. Van/lesz még? 2000 -ben beautóztam én is a nyomvonalat, de nem sok mindent találtam. Sokhelyütt még az ex-nyomvonalat sem. A márfai állomást például észre sem vettem. Lehet hogy mégegyszer útra kellene kelnem...
Nekem is van pár 2000 -es fotóm, igaz azok mind Pellérdről szólnak. De van köztük - egy a tiedénél később készített - görcsönyi is.
Az első kép hol készült? Talán a pellérdi szőlőhegyi átjáróban? (Csak tippelek)

G.I.

Előzmény: mdbz (1056)
easa Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1057
Sziasztok!

Debrecen-Vásártér megálló volt ott, előtte troli végállomás. Elég nagy forgalma volt annak az állomásnak.
A vonalvezetéssel volt baj: sok szintbeli kereszteződés, köztük a 4-es is, a város terjeszkedett, a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett. A kórház csakugyan ketté volt vágva.
A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.
Tesco is ott van, a lakótelep felőli oldalon.

Előzmény: seTTebello (1049)
mdbz Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1056
Nem mutatkozott túl nagy érdeklődés a harkányi vonal után, azért ide teszek 3 képet hátha felkelti az érdeklődéseteket:




mdbz

Váci Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1055
Sziasztok!

Tegnap este volt az m2-n egy magyar film: Utazás Jakabbal. Látta valaki?

Voltak benne jó kis vicinálisok, kivülről is (gőzmozdony), belülről is (fapadok).

Volt benne egy állomás is, ahol az indulási táblát böngészték. Én Székesfehérvárnak saccoltam. A következő induló vonatok voltak (amit meg tudtam jegyezni):
Mór
Ajka
Komárom
Veszprém-külső
és talán Dunaújváros. (Ebben nem vagyok biztos.)

Jó kis film volt, nem csak vicinális szempontból, hanem egy igen jó kor-kép a 70-es évek Magyarországáról. (Akkor voltam ébredező tudatú, iskolás gyerek). Kár, hogy a "jó" filmeket mindig este későn adják a TV-ben...

seTTebello Creative Commons License 2002.12.13 0 0 1054
A híres hidaknál a webportál.hu-t állíthatom be kezdőlapként.
Előzmény: hidas (1053)
hidas Creative Commons License 2002.12.11 0 0 1053
Helyesebben:
Most már működik! Nézd meg!
Köszi a képeket,külön köszönöm Gumidaninak a kép-dömpinget!
Előzmény: hidas (1051)
hidas Creative Commons License 2002.12.11 0 0 1052
E-mailokra:
Most már működik! Nézd meg!
Köszi a képeket,külön köszönöm Gumidaninak a kép-dömpinget!
Előzmény: hidas (1051)
hidas Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1051
Köszi, várom!
Előzmény: mdbz (1042)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1050
A semmi közepére miért kell?:)
Előzmény: Váci (1048)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1049
Pl. a buszállomás a volt állomás helyén épült.

Én egy troli végállomást láttam.

de mintha egy MOL-kút és a TESCO is valahogy a nyomvonal környékén épült volna.

A MOL mellette, a Tesco-t nem láttam. De éppen ezt nem értem, annyi hely van ott, hogy bőven elférnek vasúttal is.

Előzmény: Váci (1047)
Váci Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1048
Miért kellene a METRO-hoz vasúti megállóhely?
Előzmény: seTTebello (1044)
Váci Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1047
Szerintem nem csak a kórház volt az oka, hanem egyéb értékes belterületek is. Pl. a buszállomás a volt állomás helyén épült. Nem vagyok biztos benne (nem vagyok debreceni, de időnként hivatalos ügyben járok ott - sőt, véletlenül pont a kórházban...), de mintha egy MOL-kút és a TESCO is valahogy a nyomvonal környékén épült volna. Hangsúlyozom, hogy ez utóbbi nem biztos, viszont a buszállomás igen.
Előzmény: seTTebello (1046)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1046
Nem tudom miért kellett úgy építeni a kórházat. Azonkívül ezt meg lehetett volna oldani olcsóbban is. Néhány felüljáróval, több km új vonal helyett.
Előzmény: v_peti (1045)
v_peti Creative Commons License 2002.12.10 0 0 1045
Debrecen: Úgy tudom, hogy az ominózus szakasz a kórház miatt sz?nt meg.
Emlékszem egy akkori újságcikkre (Kurír), amelyben arról írtak, hogy a kórházat kettészeli vasút, így várakoznia kell a ment?nek, de hamarosan meg fog sz?nni az áldatlan állapot.
Előzmény: seTTebello (1044)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.09 0 0 1044
Sziasztok

A hétvégén Mátészalkán voltam. Láttam egy 15 kocsis tehervonatot M44-el Záhony felé, és még kétszer hallottam mozdonyt, az egyiknek sivító hangja volt, mint némelyik Szergejnek. M32 2018? egyszer az állomáson volt, vasárnap nem láttam.
Voltam Debrecenben is megnéztem a megszűnt vasút egy szakaszát. Néhány távíróoszlop még áll a porcelánszigetelőkkel. Van ott egy lakótelep is, gondolom azért kellett megszűnnie a vasútnak. Szerintem feleslegesen. Az új vasúton van Tócoskert állomás, épülettel, peronokkal, kihangosítással, parkolóval, de minek, ha csak utas nincs. Az új vasútvonal végét csak sejteni lehet. A régi kezdete a fűtőházzal szemben van, pályafenntartási járművek állnak rajta. Egyébként a vonat ott megy el a METRO mellett, de ott nincs megállója.

mdbz Creative Commons License 2002.12.07 0 0 1043
A vonal legjobb állapotban lévő épülete 2000-ben:


mdbz

mdbz Creative Commons License 2002.12.06 0 0 1042
A hétvégén átnézem a CD-imet, és küldöm a képeket.

mdbz

Előzmény: hidas (1040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!