Teljesen kezdő vagyok a témában, és egy két hónap múlva tervezek venni egy kamerát. Egy két fórumba már beleolvastam és már kezdtem azt hinni, hogy
valamit kezdek megérteni az egészből. Egészen a te hozzászólásod elolvasásáig.
Ahol is azt írod, " Nekik találták ki az Mpeg2-es kamerákat.
Én nem a dvd-kamerák védelmében szóltam,hanem az Mpeg2-vágásával kapcsolatban akartam a tévhiteket megszüntetni.Kompetensnek érzem magam a
témában,hisz nekem is Mpeg2-ben rögzítő kamarám van."
Ezt, és még sok mindent nem értem. Egészen pontosan ott zavartál bele az amúgy is homályos képbe, hogy még az sem teljesen tiszta, hogy egy mdv-s kamera milyen
file kiterjesztést produkál. Én azt hittem hogy a firewire kábelen lenyomom az
adatfolyamot a szgépre, és utána valamilyen szoftveres vagy hardveres módon
mpeg2 filét kreálok belőle.És most a kérdés. Neked olyan kamerád van ami egyből
mpeg2-t csinál? Mi a márkája és a típusa pontosan.Légyszives törüld le elöttem
az ablakot, mert olyan szinten homályosan látok, hogy már azon tanakodok, hogy
veszek egy ceruzát és egy rajzlapot, és hagyom a fenébe az egész videózást.
Nehezn de felfogtam. Nem lattam meg ilyet, nem sok remenyt fuznek hozza, de elvben meg mukodhetne is. Mondjuk nem tom milyen kabel kell hozza, lehet, hogy valami kereszt kabel szeruseg.
Én Premiere-t használok, értem mire gondolsz, de nem tudom, hogy lehetne megcsinálni. Én azt szerettem volna megoldani, hogy a TV-n lássam a szerkesztés folyamatát, de ne abban a kis ablakban, hanem fullscreen-ben. Aztán felvilágosítottak, hogy ez nem működik, csak digitalizáló kártya esetén. (A videokártyám TV-OUT-os, de az csak arra jó, hogy a monitor képének a klónját megjeleníti a képernyőn, az meg nem jó semmire)
Beszéltem az Apronetes emberkével, és még a vatera.hu-n is összeszedtem egy telefonszámot. Mindketten utánanéztek a kamerának, mindkettö külföldröl is szerez be, de egyik se tudott hozni / hozatni. :(