Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1087
"...Székesfehérváron...a lovasberényi vonal...ha megszünik egyszer a vonal..."

Fájó dolog kimondani, de gyakorlatilag már megszünt. A debreceni vonalon - amihez hasonlitottad - viszont rendszeres forgalom van.

Előzmény: V43 1177 (1063)
IST Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1086
OFF
klapperes-sel is összefutottam amikor a 2301-es Csörgőt fotóztam Fehérváron. Lassan alakíthatunk egy fehérvári vasútbarátok körét. :-)
ON
Előzmény: V43 1177 (1078)
kivi000 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1085
Görögország. Azon belül nemtom, de mivel nincs túl sok vasútjuk, így szerintem ki lehet okoskodni. :)
Előzmény: v_peti (1083)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1084
Köszönöm, de ezt ismerjük, a képek is megvannak, ujságképek lehettek, eléggé gyenge minőségűek.
Előzmény: hidas (1077)
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1083
Ez milyen országban van?
Előzmény: seTTebello (1062)
mdbz Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1082
"Kell lenni még egynek, amit kifejezetten Hidasnak fotóztál!:-)"

Nem felejtettem el, csak mint tudod vonaton töltöm a szabadságomat, így elég keveset ülök a gépem előtt. Akkor következzen a hidak hídja:-))


mdbz

Előzmény: FOMA (1067)
kivi000 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1081
Engem is érdekel a Dráva-híd... :-)
Előzmény: V43 1177 (1079)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1080
Mdbz!

Ha már Porva és Vinnye között kirándultatok, attól a hídtól, amelyet lefényképeztetek és be is linkeltetek, e vonalon Porva-Csesznek felé van egy rakodómaradvány. Vagy legalábbis ahhoz hasonló, talán még egy kiágazás is lehetett ott... Nem tudjátok mi az, láttátok egyáltalán? Még ez év márciusában túráztam végig e vonalon Zirctől Veszprémvarsányig a vonal mellett, akkor tűnt fel nekem a dolog, de azóta nem tudom megfejteni.

Előzmény: mdbz (1066)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1079
"főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után"

Ha jól értem, akkor te már végigjártad ezt az útvonalat. Nem láttál egy hidat a Dráva partján? Váci kollegát és engemet is nagyon érdekelné...tavasszal megkeresnénk e építményt...

Előzmény: klapperes (1073)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1078
"Kishazám közelében Bicske-Székesfehérvár"
??????????????????????????????????????????
Előzmény: klapperes (1073)
hidas Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1077
DGKUm figyelmébe! Meg mindenki figyelmébe ajánlom: a fantom balsai hídról találtam leírást, sajnos a képek nem működnek.
BALSA
hidas Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1076
Látom, gondoltok rám a felfedező túrákon! :-))
Köszönöm mindenkinek!
Előzmény: FOMA (1067)
klapperes Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1075
Mielőtt megróna bárki is nem csak a megszüntetett vonalak a kedvenceim, hanem a jelenleg meglévő mellékvonalak is. Gyaloglásban sem szoktam meghátrálni ha rámjön a mehetnék.
Előzmény: klapperes (1073)
looksharp Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1074
off

valaki meg tudná írni mailben, hogyan kell Netscape-ben képet beilleszteni, mondjuk ide a topicba?

klapperes Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1073
Megvan a másik kendvenc topicom!
Üdvözlet itt is mindenkinek, a Csörgők mellett a másik kedvenc témám a megszüntetett vonalak! Kishazám közelében Bicske-Székesfehérvár. Idén sajna nem sikerült eljutnom ide, pedig ígértem egy-két emberkének, főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után. Jó volt a dinnye, ugye Tibi? Remélem minél hamarabb eljutok ide is minél hamarabb de ez pesó-függő.
Apropó Budapesten (ahol tanulok csak) hol lehetne olcsón netezni? Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm a segítségét!!!!!!
looksharp Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1072
Szerintem semmi olyan nem történik Fábiában, ami nagy érdeklődésre tarthatna számot, ugyanakkor nem sért valamiféle titkos izét, azaz publikus. Új menetrend, néhány jelentősebb változással (van kereszt), lassan, de biztosan gyarapodó utazóközönség, változó kihasználtságú vonatok. Ja, és kivágták az állomásra rádőlni készülő akácfát (vasárnap). Idén a pályából 3,5 km ápült át "48" és "I" rendszerre, volt vágányszabályozás az átépített részeken, szórványos aljcsere, kézi vágányszabályozás a madzagvasúton.
Ez minden.
IST Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1071
Kedvenc felüljáróm a 29-es vonalon van, Füle után. A megálló után Balatonfüred felé van egy fényjelzős átjáró a focipályára, ahonnan nagyon nem lehet látni, hogy jön-e a vonat, utána nem sokkal pedig egy felüljáró van, ami emlékeim szerint nem igazán vezet sehova.
Előzmény: FOMA (1070)
FOMA Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1070
Ez fordítva is igaz: a vasúti forgalom olyan ritkán akadályozza a közútit, hogy nem indokolt a szintbeni keresztezés kiváltása.
Előzmény: IST (1069)
IST Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1069
Sajnos szerintem azon a vonalon nem lesz úgysem már olyan nagy forgalom, ami miatt indokolt lehetne egy felül/aluljáró...
Előzmény: V43 1177 (1063)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1068
OK! Benne vagyok. Szerintem valamikor a koratavasszal kellene ezt a túrát megejteni. Akkor a növényzet még nem takar el mindent. :-)
Előzmény: mdbz (1060)
FOMA Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1067
Kell lenni még egynek, amit kifejezetten Hidasnak fotóztál!:-)
Előzmény: mdbz (1066)
mdbz Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1066
Vasárnap egy tucatnyi topic-lakó a "buzulls"-ból villámlátogatást tett az egyik legszebb vicinális vonalunk legszebb szakaszán. Porváról lesétáltunk Vinyéig. Itt csináltam ezt a két képet, ajánlom ezeket is a honlapodra:



mdbz

Előzmény: hidas (1051)
mdbz Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1065
"Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül."

Ez így is volt. valószínüleg az áteresz maradványai zavartak meg, és nem vetted észre a levágott sínvégeket amelyek merőlegesek az útra.

Az előző hozzászólásomban elszurtam az egyik képet. A pellérdi állomás képe itt látható:


mdbz

Előzmény: Váci (1061)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1064
kihazában = kishazánkban
Előzmény: V43 1177 (1063)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1063
"a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett"

Ez a probléma Székesfehérváron is gondot fog elöbb-utóbb jelenteni, ugyanis a lovasberényi vonal is a 8-as elkerülőúton keresztül halad, méghozzá egyenlőre szintbeli kereszteződésben. Bár ha megszünik egyszer a vonal, akkor már felesleges lesz felül/aluljárót építeni. (kihazában előfordulhat, hogy emiatt szüntetik meg e vonalat is majd egyszer) lásd: Debrecen-Vásártér

Előzmény: seTTebello (1059)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1062
Egy szép kép martisz jóvoltából, avagy hogyan működik máshol az, ami Debrecenben nem.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: seTTebello (1059)
Váci Creative Commons License 2002.12.16 0 0 1061
Örömmel!!!

Viszont a Pellérd-Szőlőhegyi képet nem igazán értem. Valószinűleg rosszul tájolom be.

Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül. Itt viszont a sinek mintha párhuzamosak lennének az országúttal.
Hogy is van ez?

Előzmény: mdbz (1060)
mdbz Creative Commons License 2002.12.14 0 0 1060
"Az első kép hol készült? Talán a pellérdi szőlőhegyi átjáróban?"

Igen, és az a fontos hogy miért! Nem tudom észre vetted e, az útépítők nem szedték fel a síneket, hanem egyszerűen eltemették:



Ez pedig a pellérdi állomás képe. Tavasszal végigjárhatjuk újra, gondolom Váci is csatlakozik hozzánk.

mdbz

Előzmény: talpfaszámláló (1058)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.14 0 0 1059
a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett.

Mondjuk vasárnap voltam ott, de nagy forgalmat nem láttam.

A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.

Ha nincs csatorna lehetett volna aluljárót is építeni. Ha van akkor is csak bonyolultabb. Még ez is olcsóbb lenne, mint a teljes átépítés, meg az, hogy csökkent a kihasználtság.

Előzmény: easa (1057)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.12.14 0 0 1058
Szia mdbz!

Engem érdekelnek!!! Meg is néztem a képtáradban mindet. Van/lesz még? 2000 -ben beautóztam én is a nyomvonalat, de nem sok mindent találtam. Sokhelyütt még az ex-nyomvonalat sem. A márfai állomást például észre sem vettem. Lehet hogy mégegyszer útra kellene kelnem...
Nekem is van pár 2000 -es fotóm, igaz azok mind Pellérdről szólnak. De van köztük - egy a tiedénél később készített - görcsönyi is.
Az első kép hol készült? Talán a pellérdi szőlőhegyi átjáróban? (Csak tippelek)

G.I.

Előzmény: mdbz (1056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!