Ha már Porva és Vinnye között kirándultatok, attól a hídtól, amelyet lefényképeztetek és be is linkeltetek, e vonalon Porva-Csesznek felé van egy rakodómaradvány. Vagy legalábbis ahhoz hasonló, talán még egy kiágazás is lehetett ott... Nem tudjátok mi az, láttátok egyáltalán? Még ez év márciusában túráztam végig e vonalon Zirctől Veszprémvarsányig a vonal mellett, akkor tűnt fel nekem a dolog, de azóta nem tudom megfejteni.
"főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után"
Ha jól értem, akkor te már végigjártad ezt az útvonalat. Nem láttál egy hidat a Dráva partján? Váci kollegát és engemet is nagyon érdekelné...tavasszal megkeresnénk e építményt...
Mielőtt megróna bárki is nem csak a megszüntetett vonalak a kedvenceim, hanem a jelenleg meglévő mellékvonalak is. Gyaloglásban sem szoktam meghátrálni ha rámjön a mehetnék.
Megvan a másik kendvenc topicom!
Üdvözlet itt is mindenkinek, a Csörgők mellett a másik kedvenc témám a megszüntetett vonalak! Kishazám közelében Bicske-Székesfehérvár. Idén sajna nem sikerült eljutnom ide, pedig ígértem egy-két emberkének, főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után. Jó volt a dinnye, ugye Tibi? Remélem minél hamarabb eljutok ide is minél hamarabb de ez pesó-függő.
Apropó Budapesten (ahol tanulok csak) hol lehetne olcsón netezni? Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm a segítségét!!!!!!
Szerintem semmi olyan nem történik Fábiában, ami nagy érdeklődésre tarthatna számot, ugyanakkor nem sért valamiféle titkos izét, azaz publikus. Új menetrend, néhány jelentősebb változással (van kereszt), lassan, de biztosan gyarapodó utazóközönség, változó kihasználtságú vonatok. Ja, és kivágták az állomásra rádőlni készülő akácfát (vasárnap). Idén a pályából 3,5 km ápült át "48" és "I" rendszerre, volt vágányszabályozás az átépített részeken, szórványos aljcsere, kézi vágányszabályozás a madzagvasúton.
Ez minden.
Kedvenc felüljáróm a 29-es vonalon van, Füle után. A megálló után Balatonfüred felé van egy fényjelzős átjáró a focipályára, ahonnan nagyon nem lehet látni, hogy jön-e a vonat, utána nem sokkal pedig egy felüljáró van, ami emlékeim szerint nem igazán vezet sehova.
Vasárnap egy tucatnyi topic-lakó a "buzulls"-ból villámlátogatást tett az egyik legszebb vicinális vonalunk legszebb szakaszán. Porváról lesétáltunk Vinyéig. Itt csináltam ezt a két képet, ajánlom ezeket is a honlapodra:
"Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül."
Ez így is volt. valószínüleg az áteresz maradványai zavartak meg, és nem vetted észre a levágott sínvégeket amelyek merőlegesek az útra.
Az előző hozzászólásomban elszurtam az egyik képet. A pellérdi állomás képe itt látható:
"a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett"
Ez a probléma Székesfehérváron is gondot fog elöbb-utóbb jelenteni, ugyanis a lovasberényi vonal is a 8-as elkerülőúton keresztül halad, méghozzá egyenlőre szintbeli kereszteződésben. Bár ha megszünik egyszer a vonal, akkor már felesleges lesz felül/aluljárót építeni. (kihazában előfordulhat, hogy emiatt szüntetik meg e vonalat is majd egyszer) lásd: Debrecen-Vásártér
Viszont a Pellérd-Szőlőhegyi képet nem igazán értem. Valószinűleg rosszul tájolom be.
Én eddig mindig úgy néztem (az őrház és a folytatódó nyomvonal alapján), hogy az egykori útátjáró merőleges volt, és a vonal pontosan a képen látható "vizmű-domb" helyén ment keresztül. Itt viszont a sinek mintha párhuzamosak lennének az országúttal.
Hogy is van ez?
a nagy forgalomnál a vasúti kereszteződés sok gondot jelentett.
Mondjuk vasárnap voltam ott, de nagy forgalmat nem láttam.
A mai forgalomnál egy sorompó azon a környéken tragédia lenne, felüljáróra hely nincs.
Ha nincs csatorna lehetett volna aluljárót is építeni. Ha van akkor is csak bonyolultabb. Még ez is olcsóbb lenne, mint a teljes átépítés, meg az, hogy csökkent a kihasználtság.
Engem érdekelnek!!! Meg is néztem a képtáradban mindet. Van/lesz még? 2000 -ben beautóztam én is a nyomvonalat, de nem sok mindent találtam. Sokhelyütt még az ex-nyomvonalat sem. A márfai állomást például észre sem vettem. Lehet hogy mégegyszer útra kellene kelnem...
Nekem is van pár 2000 -es fotóm, igaz azok mind Pellérdről szólnak. De van köztük - egy a tiedénél később készített - görcsönyi is.
Az első kép hol készült? Talán a pellérdi szőlőhegyi átjáróban? (Csak tippelek)