Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1101
Ha egy-két évvel később állnak neki, akkor a másképp alakultak volna a dolgok. Megszűnik a házgyár, és nem lesz pénz az új szakasz megépítésére.
Előzmény: looksharp (1098)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1100
És a kisvasút? Arról is tudsz valamit?
Előzmény: looksharp (1098)
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1099
Peti!!!!!!!!!!!
Ezt fekete humornak szántad? (Már' bocs!)

Nem igazán. BIgaz, a vonalon nemcsak a kórházi szakasznak volt zavaró hatása.
Másképpen fogalmazok:
Mennyibe került volna egy aluljáró a kórházi szakasz alatt?
Mennyibe került az új nyomvonal?
Az áthelyezés 1990/91.-ben történt amúgy. (megvan a menetedni fedvényem róla.)
Mivel az ipartelepi forgalmak visszaestek, ezért gondolom a tolatás is kevesebb lett volna később. A keresztekre való várakozást meg jó menetrendszerkesztéssel, biztosítóberendezéssel, valamint megfelelő technológiával csökkenteni lehet.


Előzmény: Váci (1097)
looksharp Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1098
A nyolcvanas évek közepén helyezték át a nyomvonalat a 108-109 esetébhen, ekkor
szűnt ugyebár meg Debrecen-Vásártér állomás. Ezt az állomást a helyiek "kisállomás"-nak hívták, népszerű volt, mellette volt az egyik helyi autóbusz-állomás, Eger fwelé ráadásul már díjszabásiu-övezet csökkenést is elért az, aki itt szállt fel.
Miért kellett kirakni a város szélére? különösen a reggeli órákban okozott gondot, hogy a Tócó városrészből érkezők 10-15 percet várakoztak a lecsukott sorompónál, mert mondjuk kereszt vagy tolatás volt. Akadályozta a forgalmat, Debrecenből ráadásul egy kissugarú ívvel jött el. Innen ágaztak ki az iparvágányok, ha jól tudom a Házgyár felé pl. (ami akkoriban még igencsak működött).

Tócóvölgy állomás rossz helyen van, amit persze normális tömegközlekedéssel ki lehetne küszöbölni, de ez Magyarországon valahogy nem megy. Mindegy, a forgalom töredéke a vásártérinek.

Más.

Az árpádhalmi vonalról annyit tudok, hogy 1972 szept. 30-án szünt meg. Előtte évben kapott új biztosítóberendezést Fábiánsebestyén állomás, amelyet mint elágazó állomásra terveztek. Ezt persze átalakították, de a kulcsok helyei megvannak még ma is a berendezésben.
A vonal az mostani 1. sz. váltó után ágazott ki, szimmetrikus kiérővel (azaz Gádoros felé minden vonat kitérő irányba járt). A 8 km hosszú vonalon napi négy pár AB járt, szóló, 1+1 és 2+2 összeállításban, plusz ősszel cukorrépát szállítottak.
A megszüntetés utén telepítették Fábiánsebestyén állomás kezdőpontjánál a fénysorompót, ami előbb villanymotoros csapórudas sorompó volt, majd miután azzal szinte csak gond volt, lecserélték a mai berendezésre. Fábiánsebestyén állomáson megszűnt az ötödik vágány, módosították a mostani csonka bekötését is.
A vonalból az épületek kivételével szinte semmi nem maradt meg.

Előzmény: v_peti (1096)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1097
"Nem lett volna olcsóbb egy aluljáró a kórházon belül?"

Peti!!!!!!!!!!!

Ezt fekete humornak szántad? (Már' bocs!)

Előzmény: v_peti (1096)
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1096
Lovasberény: A régi elkerülőn is van egy szintbeli kereszteződés. A 7-es utat is keresztezi pl. a kisvasút Bfenyvesen.
Elég ostobaság lenne emiatt megszüntetni valamelyiket is.
Nem tudom pontosan, hogy hány vonat járt Debrecen-Vásártérre, de úgy tudom, hogy két vonal ágazott el ott. Tehát egy kicsivel nagyobb volt ott a forgalom, mint Lovasberény felé. Meg a kórház is ott volt. Bár azt nem tudom, hogy a kórház hány %-ban befolyásolta az új nyomvonal építését.
Nem lett volna olcsóbb egy aluljáró a kórházon belül? Néha az is baj, amikor van pénz valamire. :(
Veszprém a legjobb példa rá, hogy egy rosszul elhelyezett vasútállomás, mekkora károkat tud okozni a forgalomban.

Előzmény: V43 1177 (1063)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1095
"Épp ezért szeretnék tavasszal ismét (harmadszorra is) nekifutni."

Nekifutnék én is, ha nem gond....

Előzmény: Váci (1091)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1094
..már épp itt lenne az ideje!
Előzmény: IST (1086)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1093
Ez a probléma Székesfehérváron is gondot fog elöbb-utóbb jelenteni, ugyanis a lovasberényi vonal is a 8-as elkerülőúton keresztül halad, méghozzá egyenlőre szintbeli kereszteződésben.

én a nagy forgalomnál avalami olyanra gondoltam, mint a Szegedi úti sorompó Rákosrendezőnél. Ott tényleg akadályozza a vasút keresztező közúti forgalmat.
Lovasberénybe mekkora a forgalom? Ha jól gondolom 1 vonat / hét. Ennél talán nagyobb a ferihegyi vágány forgalma. Ezen a vágányon cementszállító vagonok szoktak állni, a repülőtérnél ágazik ki a Budapest - Cegléd vonalból, szintben keresztezi a Repülőtéri útat, mégsem okoz forgalmi akadályt.
Szerintem 2 - 3 perces várakozás a közúti forgalom szempontjából nem jelent akadályt, kivéve az olyan utakat, ahol a forgalom gyorsabb, és a keresztező vasúton menetrendszerinti forgalom van.

Előzmény: V43 1177 (1063)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1092
Ez milyen országban van?

Görögországban, Athén déli részén. Keskenyvágányú vonal van a képeken, ez a Peloponeszosz vasút lehet.
Athénban elég nagy építkezések vannak az olimpia miatt, lehet, hogy ezt a szakaszt is átépítették azóta.

Előzmény: v_peti (1083)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1091
"...akkor te már végigjártad ezt az útvonalat. Nem láttál egy hidat a Dráva partján? Váci kollegát és engemet is nagyon érdekelné...tavasszal megkeresnénk e építményt..."

Bocsánat, hogy én válaszolok. Nem láttunk hidat, igy többesszámban, mivel én is ott voltam. (A dinnyézésen is...) Épp ezért szeretnék tavasszal ismét (harmadszorra is) nekifutni.

Előzmény: V43 1177 (1079)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1090
"Jó volt a dinnye, ugye Tibi?"

Jó ám! De ki beszél ott? Te vagy az, Andris?

Előzmény: klapperes (1073)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1089
"...semmi olyan nem történik Fábiában..."

Én arra gondoltam, hogy a térkép kapcsán mesélhetnél arról (többségünket - szerintem - érdekelne), hogy milyen elágazás volt ott, mikor szünt meg, valami kisvasút is volt, stb.

Előzmény: looksharp (1072)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1088
"...az áteresz maradványai zavartak meg, és nem vetted észre a levágott sínvégeket..."

Valóban ez történt! Köszi a segitséget!

Előzmény: mdbz (1065)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1087
"...Székesfehérváron...a lovasberényi vonal...ha megszünik egyszer a vonal..."

Fájó dolog kimondani, de gyakorlatilag már megszünt. A debreceni vonalon - amihez hasonlitottad - viszont rendszeres forgalom van.

Előzmény: V43 1177 (1063)
IST Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1086
OFF
klapperes-sel is összefutottam amikor a 2301-es Csörgőt fotóztam Fehérváron. Lassan alakíthatunk egy fehérvári vasútbarátok körét. :-)
ON
Előzmény: V43 1177 (1078)
kivi000 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1085
Görögország. Azon belül nemtom, de mivel nincs túl sok vasútjuk, így szerintem ki lehet okoskodni. :)
Előzmény: v_peti (1083)
DGKUm Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1084
Köszönöm, de ezt ismerjük, a képek is megvannak, ujságképek lehettek, eléggé gyenge minőségűek.
Előzmény: hidas (1077)
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1083
Ez milyen országban van?
Előzmény: seTTebello (1062)
mdbz Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1082
"Kell lenni még egynek, amit kifejezetten Hidasnak fotóztál!:-)"

Nem felejtettem el, csak mint tudod vonaton töltöm a szabadságomat, így elég keveset ülök a gépem előtt. Akkor következzen a hidak hídja:-))


mdbz

Előzmény: FOMA (1067)
kivi000 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1081
Engem is érdekel a Dráva-híd... :-)
Előzmény: V43 1177 (1079)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1080
Mdbz!

Ha már Porva és Vinnye között kirándultatok, attól a hídtól, amelyet lefényképeztetek és be is linkeltetek, e vonalon Porva-Csesznek felé van egy rakodómaradvány. Vagy legalábbis ahhoz hasonló, talán még egy kiágazás is lehetett ott... Nem tudjátok mi az, láttátok egyáltalán? Még ez év márciusában túráztam végig e vonalon Zirctől Veszprémvarsányig a vonal mellett, akkor tűnt fel nekem a dolog, de azóta nem tudom megfejteni.

Előzmény: mdbz (1066)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1079
"főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után"

Ha jól értem, akkor te már végigjártad ezt az útvonalat. Nem láttál egy hidat a Dráva partján? Váci kollegát és engemet is nagyon érdekelné...tavasszal megkeresnénk e építményt...

Előzmény: klapperes (1073)
V43 1177 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1078
"Kishazám közelében Bicske-Székesfehérvár"
??????????????????????????????????????????
Előzmény: klapperes (1073)
hidas Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1077
DGKUm figyelmébe! Meg mindenki figyelmébe ajánlom: a fantom balsai hídról találtam leírást, sajnos a képek nem működnek.
BALSA
hidas Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1076
Látom, gondoltok rám a felfedező túrákon! :-))
Köszönöm mindenkinek!
Előzmény: FOMA (1067)
klapperes Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1075
Mielőtt megróna bárki is nem csak a megszüntetett vonalak a kedvenceim, hanem a jelenleg meglévő mellékvonalak is. Gyaloglásban sem szoktam meghátrálni ha rámjön a mehetnék.
Előzmény: klapperes (1073)
looksharp Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1074
off

valaki meg tudná írni mailben, hogyan kell Netscape-ben képet beilleszteni, mondjuk ide a topicba?

klapperes Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1073
Megvan a másik kendvenc topicom!
Üdvözlet itt is mindenkinek, a Csörgők mellett a másik kedvenc témám a megszüntetett vonalak! Kishazám közelében Bicske-Székesfehérvár. Idén sajna nem sikerült eljutnom ide, pedig ígértem egy-két emberkének, főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után. Jó volt a dinnye, ugye Tibi? Remélem minél hamarabb eljutok ide is minél hamarabb de ez pesó-függő.
Apropó Budapesten (ahol tanulok csak) hol lehetne olcsón netezni? Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm a segítségét!!!!!!
looksharp Creative Commons License 2002.12.17 0 0 1072
Szerintem semmi olyan nem történik Fábiában, ami nagy érdeklődésre tarthatna számot, ugyanakkor nem sért valamiféle titkos izét, azaz publikus. Új menetrend, néhány jelentősebb változással (van kereszt), lassan, de biztosan gyarapodó utazóközönség, változó kihasználtságú vonatok. Ja, és kivágták az állomásra rádőlni készülő akácfát (vasárnap). Idén a pályából 3,5 km ápült át "48" és "I" rendszerre, volt vágányszabályozás az átépített részeken, szórványos aljcsere, kézi vágányszabályozás a madzagvasúton.
Ez minden.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!