Peti!!!!!!!!!!!
Ezt fekete humornak szántad? (Már' bocs!) Nem igazán. BIgaz, a vonalon nemcsak a kórházi szakasznak volt zavaró hatása.
Másképpen fogalmazok:
Mennyibe került volna egy aluljáró a kórházi szakasz alatt?
Mennyibe került az új nyomvonal?
Az áthelyezés 1990/91.-ben történt amúgy. (megvan a menetedni fedvényem róla.)
Mivel az ipartelepi forgalmak visszaestek, ezért gondolom a tolatás is kevesebb lett volna később. A keresztekre való várakozást meg jó menetrendszerkesztéssel, biztosítóberendezéssel, valamint megfelelő technológiával csökkenteni lehet.
A nyolcvanas évek közepén helyezték át a nyomvonalat a 108-109 esetébhen, ekkor
szűnt ugyebár meg Debrecen-Vásártér állomás. Ezt az állomást a helyiek "kisállomás"-nak hívták, népszerű volt, mellette volt az egyik helyi autóbusz-állomás, Eger fwelé ráadásul már díjszabásiu-övezet csökkenést is elért az, aki itt szállt fel.
Miért kellett kirakni a város szélére? különösen a reggeli órákban okozott gondot, hogy a Tócó városrészből érkezők 10-15 percet várakoztak a lecsukott sorompónál, mert mondjuk kereszt vagy tolatás volt. Akadályozta a forgalmat, Debrecenből ráadásul egy kissugarú ívvel jött el. Innen ágaztak ki az iparvágányok, ha jól tudom a Házgyár felé pl. (ami akkoriban még igencsak működött).
Tócóvölgy állomás rossz helyen van, amit persze normális tömegközlekedéssel ki lehetne küszöbölni, de ez Magyarországon valahogy nem megy. Mindegy, a forgalom töredéke a vásártérinek.
Más.
Az árpádhalmi vonalról annyit tudok, hogy 1972 szept. 30-án szünt meg. Előtte évben kapott új biztosítóberendezést Fábiánsebestyén állomás, amelyet mint elágazó állomásra terveztek. Ezt persze átalakították, de a kulcsok helyei megvannak még ma is a berendezésben.
A vonal az mostani 1. sz. váltó után ágazott ki, szimmetrikus kiérővel (azaz Gádoros felé minden vonat kitérő irányba járt). A 8 km hosszú vonalon napi négy pár AB járt, szóló, 1+1 és 2+2 összeállításban, plusz ősszel cukorrépát szállítottak.
A megszüntetés utén telepítették Fábiánsebestyén állomás kezdőpontjánál a fénysorompót, ami előbb villanymotoros csapórudas sorompó volt, majd miután azzal szinte csak gond volt, lecserélték a mai berendezésre. Fábiánsebestyén állomáson megszűnt az ötödik vágány, módosították a mostani csonka bekötését is.
A vonalból az épületek kivételével szinte semmi nem maradt meg.
Lovasberény: A régi elkerülőn is van egy szintbeli kereszteződés. A 7-es utat is keresztezi pl. a kisvasút Bfenyvesen.
Elég ostobaság lenne emiatt megszüntetni valamelyiket is.
Nem tudom pontosan, hogy hány vonat járt Debrecen-Vásártérre, de úgy tudom, hogy két vonal ágazott el ott. Tehát egy kicsivel nagyobb volt ott a forgalom, mint Lovasberény felé. Meg a kórház is ott volt. Bár azt nem tudom, hogy a kórház hány %-ban befolyásolta az új nyomvonal építését.
Nem lett volna olcsóbb egy aluljáró a kórházon belül? Néha az is baj, amikor van pénz valamire. :(
Veszprém a legjobb példa rá, hogy egy rosszul elhelyezett vasútállomás, mekkora károkat tud okozni a forgalomban.
Ez a probléma Székesfehérváron is gondot fog elöbb-utóbb jelenteni, ugyanis a lovasberényi vonal is a 8-as elkerülőúton keresztül halad, méghozzá egyenlőre szintbeli kereszteződésben.
én a nagy forgalomnál avalami olyanra gondoltam, mint a Szegedi úti sorompó Rákosrendezőnél. Ott tényleg akadályozza a vasút keresztező közúti forgalmat.
Lovasberénybe mekkora a forgalom? Ha jól gondolom 1 vonat / hét. Ennél talán nagyobb a ferihegyi vágány forgalma. Ezen a vágányon cementszállító vagonok szoktak állni, a repülőtérnél ágazik ki a Budapest - Cegléd vonalból, szintben keresztezi a Repülőtéri útat, mégsem okoz forgalmi akadályt.
Szerintem 2 - 3 perces várakozás a közúti forgalom szempontjából nem jelent akadályt, kivéve az olyan utakat, ahol a forgalom gyorsabb, és a keresztező vasúton menetrendszerinti forgalom van.
Görögországban, Athén déli részén. Keskenyvágányú vonal van a képeken, ez a Peloponeszosz vasút lehet.
Athénban elég nagy építkezések vannak az olimpia miatt, lehet, hogy ezt a szakaszt is átépítették azóta.
"...akkor te már végigjártad ezt az útvonalat. Nem láttál egy hidat a Dráva partján? Váci kollegát és engemet is nagyon érdekelné...tavasszal megkeresnénk e építményt..."
Bocsánat, hogy én válaszolok. Nem láttunk hidat, igy többesszámban, mivel én is ott voltam. (A dinnyézésen is...) Épp ezért szeretnék tavasszal ismét (harmadszorra is) nekifutni.
Én arra gondoltam, hogy a térkép kapcsán mesélhetnél arról (többségünket - szerintem - érdekelne), hogy milyen elágazás volt ott, mikor szünt meg, valami kisvasút is volt, stb.
Ha már Porva és Vinnye között kirándultatok, attól a hídtól, amelyet lefényképeztetek és be is linkeltetek, e vonalon Porva-Csesznek felé van egy rakodómaradvány. Vagy legalábbis ahhoz hasonló, talán még egy kiágazás is lehetett ott... Nem tudjátok mi az, láttátok egyáltalán? Még ez év márciusában túráztam végig e vonalon Zirctől Veszprémvarsányig a vonal mellett, akkor tűnt fel nekem a dolog, de azóta nem tudom megfejteni.
"főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után"
Ha jól értem, akkor te már végigjártad ezt az útvonalat. Nem láttál egy hidat a Dráva partján? Váci kollegát és engemet is nagyon érdekelné...tavasszal megkeresnénk e építményt...
Mielőtt megróna bárki is nem csak a megszüntetett vonalak a kedvenceim, hanem a jelenleg meglévő mellékvonalak is. Gyaloglásban sem szoktam meghátrálni ha rámjön a mehetnék.
Megvan a másik kendvenc topicom!
Üdvözlet itt is mindenkinek, a Csörgők mellett a másik kedvenc témám a megszüntetett vonalak! Kishazám közelében Bicske-Székesfehérvár. Idén sajna nem sikerült eljutnom ide, pedig ígértem egy-két emberkének, főleg június végén Sellye - Drávasztára-Zaláta vonal begyaloglása után. Jó volt a dinnye, ugye Tibi? Remélem minél hamarabb eljutok ide is minél hamarabb de ez pesó-függő.
Apropó Budapesten (ahol tanulok csak) hol lehetne olcsón netezni? Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm a segítségét!!!!!!
Szerintem semmi olyan nem történik Fábiában, ami nagy érdeklődésre tarthatna számot, ugyanakkor nem sért valamiféle titkos izét, azaz publikus. Új menetrend, néhány jelentősebb változással (van kereszt), lassan, de biztosan gyarapodó utazóközönség, változó kihasználtságú vonatok. Ja, és kivágták az állomásra rádőlni készülő akácfát (vasárnap). Idén a pályából 3,5 km ápült át "48" és "I" rendszerre, volt vágányszabályozás az átépített részeken, szórványos aljcsere, kézi vágányszabályozás a madzagvasúton.
Ez minden.