A szerkesztett filmed teljesen készen van? Értem ez alatt hogy MPEG2-be is betömörítetted? Ha igen, akkor a pc-t a VHS-magnó av-bemenetére kötve, lenni
kell képnek és hangnak.Milyen kábellal kötötted össze a pc-t a VHS-sel?
Remélem nem értettél félre, a home-video megjegyzésem nem rád vonatkozott. Én tényleg nem vitatkozni akartam, remélem nem is így vetted, csak azért írtam amit írtam mind most a kameráról, mind korábban az MPEG vágás kontra DV vágás témában, hogy objektívek legyünk. Én sem akkor sem most nem mondtam azt, hogy amit írsz, az rossz, vagy uram bocsá' szar lenne, csak hozzátettem, hogy az általad említett előnyök milyen kompromisszumokkal járnak. Így korrekt ugye? Nem vagyok ám én örökös kötözködős típus. (ugye, Zeki :-))))
Röviden összefoglalnám "home videos" pályafutásomat.Csak hogy fogalmad legyen mennyire vagyok "Márklár" a témában.Ez a "Márklár" haveri körben pejoratív értelmű, azt jelenti hogy "hülye" a témához.
Az első kamerám még olyan volt, hogy egy kb.5-méteres kábel csatlakozott a VHS (előtte Betamax) magnóhoz, és így helyhez kötve videóztam.A következő már hordozható magnóból és egy vállkamerából állt.Tehát, a magnó lógott az oldalamon
mint egy tarisznya, a kamera a vállamon.Ezután a '90-es évek elején megjelentek az
első kamkorderek. Na hála Isten gondoltam, végre nem kell annyit cipekedni. Vettem
egyet.Ez a masina 1.1kg volt. Videotáskába be vállra fel hajrá! De egy idő után ez is
nehézzé kezdett válni, kiránduláson fárasztó volt ciplelni. Ha nyilvános helyre mentünk mindig figyelni kellet nehogy lábakeljen, ha ott hagytuk az asztalon. Ekkor
született meg bennem az elhatározás, ha ez a gép elromlik csak ici-pici kamerám lesz. Mindig az övemen van, nem kell rá vigyázni mindig velem van.
Egyébként igazad van, komoly videozáshoz súlyosabb kamera kell, és a legjobb ha vállon van! (lásd, profi gépek!).De én ezen már túl vagyok!
Igen gyárt, mikrómv-kazettásban is létezik egy régebbi Sony, ami szintén Mpeg2-ben
rögzít. Az újabbak közül megemlíteném a Jvc-Everio sorozatát, ezek halonlóan kis méretű gépek, mikrodrive-ra rögzítenek, és még fényképezni is tudnak (2.1 Mpixel).
Mpeg4-ben is van játékos pl: Sanyo vpc-4, Samsung Miniket, minkettő tud fényképezni, ebben a Sanyo a komolyabb.Hirtelen ennyi jut eszembe.
Semmit nem írtam el! Tulajdonképpen egy olyan fényképezőgépet akartam venni, amiben jó minőségű a video felvétel.Elmentem a Lurdy-ba, ott is van Photo Hall.
Bementem, hogy megnézem a felhozatalt.Előtte a neten nézegettem a temékeket.
Pl:Sony-T1, Pentax Optio mx4,Panasonic sv-av50. Akkor amikor ott voltam a Panánál
az sv-av50 kb.130.000-ft körül volt, itt a Photo Hall-ban 59.900ft.Nem akartam elhinni, az eladóval megnéztük az árlistát és tényleg ennyi volt.Rögtön kipróbáltam, de nem voltam megelégedve a minőségével, így nem vettem meg (az sv-av100 ekkor
még csak elérhetelen álom kategoriában volt).Úgy hogy a Photo Hall karácsony előtt ilyen olcsó volt (már ami a Pana termékeket illeti).Ebben a boltban nem volt av100-as.Ennyi vásárlásom története.
Múlt év dec. elején, elmentem a Saturnba (fukarkodni),(Europark) és amikor kifele jöttem nem a lift felé mentem, hanem egyenesen tovább, és ott van egy Photo Hall, én célirányosan szoktam vásárolni, ezért nem is tudtam hogy ott ilyen bolt van. Bementem, és ott megláttam a Panát ezen az áron(169.900).Akkor a Panasonic-nál 230.000-körül, a Depon 199.900-volt,( ennyit nem akartam rá szánni).Úgy hogy nem bírtam ott hagyni, és megvettem.
Hát, a 20 dkg-os kamera nekem nem is kellene. Szerintem már az én Sony HC-18-asom is túl kicsi (pedig nem épp a legkisebb miniDV). Egy kameránál nem előny a túl kicsi méret. Képstabilizátor ide vagy oda, egyszerűen képtelen vagy stabilan tartani. Lehet, hogy a remegést kiszűri, de nem tudsz egy túl könnyű kamerával olyan képet készíteni nagyobb zoomátfogásnál, hogy ne imbolyogjon a kép. Képstab. a remegést kiszedi, de az imbolygással nem tud mit kezdeni. Szóval szerintem nem feltétlen előny a túl kis méret. Maradjunk annyiaban, hogy az ilyen nagyon pihekönnyű, extrakicsi mpeg2 kamera inkább "abszolútamatőr" kategória, de aki kicsit is komolyabban veszi (természetesen "home értelemben") a dolgot, annak 250 ezer Ft körül egy kicsit vaskosabb, profi minőségű miniDV kell, és kész.
Tájékoztatom a T. nagyérdemût, hogy ma volt alkalmam víz alatt is kipróbálni a HC-40-et, s meglepôen jó képet produkált! Úgyhogy aki búvárkodáshoz is vesz kamerát, annak tudom ajánlani.
Hello lehet hülye a kérdés de vettem egy Sony DCR-TRV255E kamerát a dv aljzaton csak küldeni tud adatokat fogadni nem.Az átszerkesztetett filmet hogy vegyem rá vissza?Lehet ilyet mondjuk USB segítségével?
Az látható hogy az Mpeg2-vel rengeteg idő spórolható meg.
Csak az objektív tájékoztatás miatt, azért kérlek tegyük hozzá, hogy természetesen némi minőségvesztés lehetőségének a fejében. A vitát anno lefolytattuk, nem akarom újrakezdeni, de akkor úgy tűnt, hogy megértettük egymást. Én legalábbis megértettem, hogy te mit mondasz, de remélem te is megértetted azt, amit én írtam a DV vágás vs. MPEG vágás ügyében.
Tehát a premiere-ben a az edti majd export to taoe és ha összekötötted a firewire kábelen keresztül akkor látod a DV kamera LCD-jén raeltime ( valósidőben ) az éppen zajló folyamatot . Innen már csak TV-re kellene csatlakozni és ott a teljes kép. De én TV helyett a laptopom LCD-jén akarom nézni hogy épp mit csinálok...