Bocsanat: Szeleste kozseg utan, Olbo-Alsoszeleste allomastol delre a Csorna-Szombathely kozotti vasutvonal mellett halad a kek, kb. 4 km-en at, utana kicsit elfordul tole, es eler a Bp-Szombathely vasutvonalhoz, azt keresztezi es beer Csenye kozsegbe. Azt hiszem, igy pontos :-)
A gyengébbek kedvéért kérném, hogy "kódszámok" helyett legalább egy-egy település nevet irjatok!
Bevallom, hogy én a kódszámok közül csak a 60-asakat ismerem.
Szexárd stimmel, a másik vége Sátoraljaújhely, ott záródik a "kör". A Sátoraljaújhely-Nagy-Milic-Hollóháza "a körnek egy nyúlványa".
Az útvonalat nem tudom pontosan fejből, csak a "végét": Berettyóújfalu, Debrecen-Erdőspuszta, Nyirbátor, Tiszakanyár, Sátoraljaújhely.
Bocs, most kapcsolok, hogy ez itt nagyon off, de tavasz óta nagyon rákattantam a (kék)-túrázásra, ezért szivesen beszélek róla. Sőt, mindenkinek nagyon tudom ajánlani! Tavasszal 2 hónap alatt, heti 1-2-szer 20-30 km túrázással leadtam 7(!) kilót, pedig nem is ez volt a célom. Ez közel 10%-os súlycsökkenést eredményezett!
Sajnos - vagyis dehogy sajnos! - már csak jövőre megyek Debrecenbe (múltkor irtam, hogy véletlenül pont a kórházba kell járnom rendszeresen hivatalos ügyben), és pontosan meg fogom nézni, mi a helyzet. Inkább egy fél órával kevesebbet fogok túrázni :-)
OFF Az Alföldi Kéktúráról hallottatok már? (Ez a reklám helye.)
És az miért lett volna jó, ha másképp alakulnak a dolgok. Azaz nem helyezik át a debreceni vonalat. Miért baj, hogy ez történt? Megmaradt a vonal, nem? Még ma is megvan!
Megmaradt és megmaradt között van különbség. Prága villamosai, lehet látni a különbséget a budapesti állapotokkal.
Egyszerűen nem értem, hogy miért baj az, hogy olyan helyre került, ahol nincs útban! Miért lenne jó, ha kettészelné a kórházat, fennakadást okozna a forgalomban, stb.
Változatlanul nem értem miért kellett egy kórházat a vasút két oldalára építeni.
Ugyanis akármit is mondtok (mondunk), a mai világban igenis nem "rendelhető alá" egy főútvonal egy vicinálisnak.
Milyen alárendelés? Szerintem ilyen indokokkal építették át, de meg lehetett volna csinálni rendesen is.
A kórházi épületeket is össze lehetett volna kötni az emeleteken, ha már így építették meg.
Biztos volt utasvesztés, csak nem biztos, hogy emiatt. Ezt el tudom fogadni, mert Debrecenben elég jó helyen van a Nagyállomás. Esetleg a Volánhoz áttérők számával érdemes foglalkozni.
Ez sokkal inkább okozhatja azt, hogy a 90-es években kisebb az utasforgalom Tócóvölgyön, mint a 80-as években Debrecen-Vásártéren. Mivel az új nyomvonal a 90-es évek legelején készült el, valószínűleg így van.
"Mert ha ez nem okozott utasvesztést, akkor nem igazán van miről beszélni"
Biztos volt utasvesztés, csak nem biztos, hogy emiatt. Pontosabban: nem hinném, hogy főleg emiatt. A motorizáció és az utazási igények nagyon sokat változtak a 80-as és a 90-esek évek között.
Már sokszor leirtam - bár ez csak teória -:
- ma már vonattal járni (sokaknak) "snassz"
- változott a társadalom: az emberek azon részének, akik "talpon maradtak", ha más nem, egy öreg Trabijuk vagy Skodájuk lehet. Aki "lecsúszott", annak meg pénze sincs utazni, és nagyon nincs is hová utaznia.
Ez sokkal inkább okozhatja azt, hogy a 90-es években kisebb az utasforgalom Tócóvölgyön, mint a 80-as években Debrecen-Vásártéren.
Még egy apróság: Amikor olvastam a cikket az áthelyezésről 90/91-ben, akkor a kórház kettészelése nekem elegendő érvnek tűnt a nyomvonalmódosításhoz.... a többit meg ld. 1106-os hozzászólás.
Igazából csak azon indult be a gondolkodásom, hogy sok esetben sikerül a zavaró hatásokra vagy másra hivatkozva kevésbé szerencsés vagy egyértelműen rossz megoldásokat találni. Jó, a debreceni eset nemtartozik ide! De azért van jónéhány példa arra is az országban.
Bocs, erre még nem reagáltam! Igazából persze sokkal jobb, ha áthelyezik, minha megszűnik. Nekem nincs vele bajom, hogy áthelyezték. Csak néhány hozzászólásbl úgy tűnt hogy a forgalom kisebb lenne rajta emiatt.
Ha a kórház szemszögéből nézzük, akkor egyértelműen pozítívum!
A közúti forgalom zavarása szempontjából felvetettem néhány dolgot, amivel a zavaró hatás csökkent azóta, vagy csökkenteni lehetett volna.
Mármint a vasút ment volna aluljáróban, vagy a betegek/siető orvosok-nővérek/műtőskocsis/tolószékek/öreg látogatók/rokkantak/gipszelt lábúak/kötözésre "beugrók"/és minden más kórházba kényszerülő ember? Bocs! Igazad van! Akkoriban ilyen megoldást csak elég fapados módszerrel oldottak volna meg. Én hirtelen csak a járművekre (mentőautó) gondoltam.
Ha a vasút megy alul az jóval drágább, de talán sokkal szerencsésebb, mintha a közút menne. De mekkora szakaszon lett volna ere szükség? Ráadásul a vasút sem zavarta volna annyira a betegeket.
Én a közúti aluljáróra gondoltam. (Bár az aluljárót nem én vetettem fel először.) Persze ha most dönetének róla, akkor alaposan tanulmányoznám előtte a helyszínt. Pl. milyen "részlegek" vannak a vasúton innen és túl? Most már csa kérdések formájában tudok hozzászólni. (Mi lett volna ha?)
Egy aluljárót manapság már jóval előrelátóbban készítenének, mint annakidején. (z előírások is szigorodtak.) Ha a közút, akkor más a helyzet: Manapság már előírják a megfelelő megoldásokat. Tehát hosszú rámpa, járókerettel is járható lépcső, és valamilye módon csúszásmentesítés, hogy télen se legyen gond. Fedett le- és feljáró rész, valamint némi melegítés télen, hogy ne fagyjon le.
Vagy épülethíd.
Ez utóbbi sok más kórházban is működik. Ugyanis vasút nélkül sem szerencsés ha a betegeknek kabátba kell öltözni, ha a szomszéd épületbe mennek vizsgálatra és sokat kell gyalogolniuk.
De ehhez közel kell állniuk egymáshoz a szomszédos épületeknek.
De ha már a jelenleg megoldás mellett döntöttek, akkor legalább igazítottak volna valamennyit a tömegközlekedésen is!
Azt írtátok, hogy jóval kevesebben szállnak fel Tócóvölgyön, mint Vásártéren. Ezek mind áttevődtek a Nagyállomásra, vagy utasvesztést szenvesett el a MÁV. Mert ha ez nem okozott utasvesztést, akkor nem igazán van miről beszélni.
És az miért lett volna jó, ha másképp alakulnak a dolgok. Azaz nem helyezik át a debreceni vonalat. Miért baj, hogy ez történt? Megmaradt a vonal, nem? Még ma is megvan!
Egyszerűen nem értem, hogy miért baj az, hogy olyan helyre került, ahol nincs útban! Miért lenne jó, ha kettészelné a kórházat, fennakadást okozna a forgalomban, stb.
Ha akkor nem helyezik át, pontosan a pénzhiány miatt ma már lehet, hogy megszüntették volna. Ugyanis akármit is mondtok (mondunk), a mai világban igenis nem "rendelhető alá" egy főútvonal egy vicinálisnak. És egy kórház sem vágható ketté egy aluljáróval...
Mármint a vasút ment volna aluljáróban, vagy a betegek/siető orvosok-nővérek/műtőskocsis/tolószékek/öreg látogatók/rokkantak/gipszelt lábúak/kötözésre "beugrók"/és minden más kórházba kényszerülő ember?
Peti!!!!!!!!!!!
Ezt fekete humornak szántad? (Már' bocs!) Nem igazán. BIgaz, a vonalon nemcsak a kórházi szakasznak volt zavaró hatása.
Másképpen fogalmazok:
Mennyibe került volna egy aluljáró a kórházi szakasz alatt?
Mennyibe került az új nyomvonal?
Az áthelyezés 1990/91.-ben történt amúgy. (megvan a menetedni fedvényem róla.)
Mivel az ipartelepi forgalmak visszaestek, ezért gondolom a tolatás is kevesebb lett volna később. A keresztekre való várakozást meg jó menetrendszerkesztéssel, biztosítóberendezéssel, valamint megfelelő technológiával csökkenteni lehet.
A nyolcvanas évek közepén helyezték át a nyomvonalat a 108-109 esetébhen, ekkor
szűnt ugyebár meg Debrecen-Vásártér állomás. Ezt az állomást a helyiek "kisállomás"-nak hívták, népszerű volt, mellette volt az egyik helyi autóbusz-állomás, Eger fwelé ráadásul már díjszabásiu-övezet csökkenést is elért az, aki itt szállt fel.
Miért kellett kirakni a város szélére? különösen a reggeli órákban okozott gondot, hogy a Tócó városrészből érkezők 10-15 percet várakoztak a lecsukott sorompónál, mert mondjuk kereszt vagy tolatás volt. Akadályozta a forgalmat, Debrecenből ráadásul egy kissugarú ívvel jött el. Innen ágaztak ki az iparvágányok, ha jól tudom a Házgyár felé pl. (ami akkoriban még igencsak működött).
Tócóvölgy állomás rossz helyen van, amit persze normális tömegközlekedéssel ki lehetne küszöbölni, de ez Magyarországon valahogy nem megy. Mindegy, a forgalom töredéke a vásártérinek.
Más.
Az árpádhalmi vonalról annyit tudok, hogy 1972 szept. 30-án szünt meg. Előtte évben kapott új biztosítóberendezést Fábiánsebestyén állomás, amelyet mint elágazó állomásra terveztek. Ezt persze átalakították, de a kulcsok helyei megvannak még ma is a berendezésben.
A vonal az mostani 1. sz. váltó után ágazott ki, szimmetrikus kiérővel (azaz Gádoros felé minden vonat kitérő irányba járt). A 8 km hosszú vonalon napi négy pár AB járt, szóló, 1+1 és 2+2 összeállításban, plusz ősszel cukorrépát szállítottak.
A megszüntetés utén telepítették Fábiánsebestyén állomás kezdőpontjánál a fénysorompót, ami előbb villanymotoros csapórudas sorompó volt, majd miután azzal szinte csak gond volt, lecserélték a mai berendezésre. Fábiánsebestyén állomáson megszűnt az ötödik vágány, módosították a mostani csonka bekötését is.
A vonalból az épületek kivételével szinte semmi nem maradt meg.
Lovasberény: A régi elkerülőn is van egy szintbeli kereszteződés. A 7-es utat is keresztezi pl. a kisvasút Bfenyvesen.
Elég ostobaság lenne emiatt megszüntetni valamelyiket is.
Nem tudom pontosan, hogy hány vonat járt Debrecen-Vásártérre, de úgy tudom, hogy két vonal ágazott el ott. Tehát egy kicsivel nagyobb volt ott a forgalom, mint Lovasberény felé. Meg a kórház is ott volt. Bár azt nem tudom, hogy a kórház hány %-ban befolyásolta az új nyomvonal építését.
Nem lett volna olcsóbb egy aluljáró a kórházon belül? Néha az is baj, amikor van pénz valamire. :(
Veszprém a legjobb példa rá, hogy egy rosszul elhelyezett vasútállomás, mekkora károkat tud okozni a forgalomban.
Ez a probléma Székesfehérváron is gondot fog elöbb-utóbb jelenteni, ugyanis a lovasberényi vonal is a 8-as elkerülőúton keresztül halad, méghozzá egyenlőre szintbeli kereszteződésben.
én a nagy forgalomnál avalami olyanra gondoltam, mint a Szegedi úti sorompó Rákosrendezőnél. Ott tényleg akadályozza a vasút keresztező közúti forgalmat.
Lovasberénybe mekkora a forgalom? Ha jól gondolom 1 vonat / hét. Ennél talán nagyobb a ferihegyi vágány forgalma. Ezen a vágányon cementszállító vagonok szoktak állni, a repülőtérnél ágazik ki a Budapest - Cegléd vonalból, szintben keresztezi a Repülőtéri útat, mégsem okoz forgalmi akadályt.
Szerintem 2 - 3 perces várakozás a közúti forgalom szempontjából nem jelent akadályt, kivéve az olyan utakat, ahol a forgalom gyorsabb, és a keresztező vasúton menetrendszerinti forgalom van.
Görögországban, Athén déli részén. Keskenyvágányú vonal van a képeken, ez a Peloponeszosz vasút lehet.
Athénban elég nagy építkezések vannak az olimpia miatt, lehet, hogy ezt a szakaszt is átépítették azóta.
"...akkor te már végigjártad ezt az útvonalat. Nem láttál egy hidat a Dráva partján? Váci kollegát és engemet is nagyon érdekelné...tavasszal megkeresnénk e építményt..."
Bocsánat, hogy én válaszolok. Nem láttunk hidat, igy többesszámban, mivel én is ott voltam. (A dinnyézésen is...) Épp ezért szeretnék tavasszal ismét (harmadszorra is) nekifutni.
Én arra gondoltam, hogy a térkép kapcsán mesélhetnél arról (többségünket - szerintem - érdekelne), hogy milyen elágazás volt ott, mikor szünt meg, valami kisvasút is volt, stb.