Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2002.12.27 0 0 1131
Kösz a térképet! Azért el lehet rajta igazodni. Úgy látom, mintha a villamosvonalak is rajta lennének.

Igen, de nem az összes villamos van rajta, később még legalább 1 vonal épült. Legalábbis nagyon úgy tűnik, hogy keresztezte ezt a vasútat is.

Előzmény: v_peti (1126)
kktt Creative Commons License 2002.12.26 0 0 1130
Boldog karácsonyt (ami még hátravan belőle) és még boldogabb új esztendőt kívánok mindenkinek!
mdbz Creative Commons License 2002.12.23 0 0 1129
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet!

Ráadás, egy régi kép a harkányi vonalról:


mdbz

v_peti Creative Commons License 2002.12.23 0 0 1128
Én is, Boldog Karácsonyt kívánok!
seTTebello Creative Commons License 2002.12.23 0 0 1127
Boldog Karácsonyi Ünnepeket kívánok!
v_peti Creative Commons License 2002.12.23 0 0 1126
Kösz a térképet! Azért el lehet rajta igazodni. Úgy látom, mintha a villamosvonalak is rajta lennének.
Előzmény: seTTebello (1123)
Váci Creative Commons License 2002.12.23 0 0 1125
Én is békés, boldog, áldott Karácsonyt kivánok mindenkinek!

Az új évet még nem köszöntöm, a két ünnep között végig dolgozom :-), ha
más is, irjatok bátran, talán lesz időm :-) válaszolni!

Üdvözlettel

Váci Tibor

V43 1177 Creative Commons License 2002.12.23 0 0 1124
Kedves Topictársaim!

Mindnyájatoknak Kívánok Boldog, Békés Karácsonyi Ünnepeket és Mégboldogabb Új Évet!

Üdvözlettel
V43 1177

seTTebello Creative Commons License 2002.12.21 0 0 1123
Szia v_peti

Itt van a régi térkép, kicsit ferde lett, de nem egyszerű szkennelni egy ilyen nagy könyvből.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: v_peti (1120)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1122
Hajdúnánás felé 1884 óta, Füzesabony felé 1891 óta van vasút. A lovassági laktanya miatt ment arra szerintem. Már a laktanya sincs meg, a vásártéri állomás mellett volt.
A kórház helyén a honvéd kórház volt.

Előzmény: v_peti (1120)
v_peti Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1121
Ugyanis akármit is mondtok (mondunk), a mai világban igenis nem "rendelhető alá" egy főútvonal egy vicinálisnak.
Ezt azért vitatnám.
Előzmény: Váci (1103)
v_peti Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1120
Debrecen: Sajnos nem otthonról neteztem, így nem tudtam el?venni térképet. De este el?vettem.
A következ?k a kérdéseim, Debreceniek segítsetek!
1. A vasút már legalább 100 éve ott volt. A kórház biztosan kés?bb épült oda. Mikor, és miért pont oda??? Azért évtizedeken keresztül állandóan vonatzajt hallgatni...
2. A vasútvonal, miután kikanyarodott a nagyállomástól, utána visszakanyarodott a város felé. Miért?
Tények: A kórház f?bejárata a vasúti átjáró után volt. (Mivel ott van buszmegálló és parkoló jelezve, azért feltételezem, hogy ott van.) Tényleg, az intenzív melyik felén van?
Épültethíd. Én is említettem. Ilyeneket minden kórházban javasolt építeni!
Sok útátjáró keresztezte a vonalat.
Ha mindent összegzünk, és nem csak 1-1 dolgot kiragadunk, akkor tényleg a jelenlegi megoldás lehetett annakidején a legkisebb rossz.
Kés?bb még írok majd a témáról. S?t arról is, hogy Debrecen iskolapéldája az elrontott kötöttpályáas közlekedésfejlesztésnek. Azaz a visszafejlesztés iskolapéldája. És ezt a vasútvonal áthelyezését?l függetlenül állítom!
Előzmény: seTTebello (1110)
hidas Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1119
A kis híd is híd, nem kell leszólni szegényt. :-)
Pláne, ha kifejezetten nekem készült.
Előzmény: mdbz (1082)
FOMA Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1118
Elnézést. Tehát nekem az Eger-Putnok, Veszprém-Győr vonalak a kedvenceim, a hazai pályán pedig a Dombóvár-Bátaszék és a Pécs-Nagykanizsa.

Engesztelésül néhány fotó a vasárnapi bakonyi gyalogos vasúti túráról:

Comtom képei.

Foma képei.

Apropó, Carpy a freeweb.hu bejön a Felkelő Nap környékén?

Előzmény: Váci (1116)
Carpy Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1117
Bocsanat: Szeleste kozseg utan, Olbo-Alsoszeleste allomastol delre a Csorna-Szombathely kozotti vasutvonal mellett halad a kek, kb. 4 km-en at, utana kicsit elfordul tole, es eler a Bp-Szombathely vasutvonalhoz, azt keresztezi es beer Csenye kozsegbe. Azt hiszem, igy pontos :-)
Előzmény: Váci (1116)
Váci Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1116
A gyengébbek kedvéért kérném, hogy "kódszámok" helyett legalább egy-egy település nevet irjatok!
Bevallom, hogy én a kódszámok közül csak a 60-asakat ismerem.
Előzmény: Carpy (1115)
Carpy Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1115
Es lehet kilometereket gyalogolni a pusztaban a 16-os vonal mellett. Es bejarni a kepzeletbeli porpaci deltat :-)
Előzmény: FOMA (1114)
FOMA Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1114
Mitől lenne off? A Kék-túra során sok-sok mellékvonalat lehet érinteni, köztük a kedvenceimet is (11,87).
Előzmény: Váci (1113)
Váci Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1113
Szexárd stimmel, a másik vége Sátoraljaújhely, ott záródik a "kör". A Sátoraljaújhely-Nagy-Milic-Hollóháza "a körnek egy nyúlványa".
Az útvonalat nem tudom pontosan fejből, csak a "végét": Berettyóújfalu, Debrecen-Erdőspuszta, Nyirbátor, Tiszakanyár, Sátoraljaújhely.

Bocs, most kapcsolok, hogy ez itt nagyon off, de tavasz óta nagyon rákattantam a (kék)-túrázásra, ezért szivesen beszélek róla. Sőt, mindenkinek nagyon tudom ajánlani! Tavasszal 2 hónap alatt, heti 1-2-szer 20-30 km túrázással leadtam 7(!) kilót, pedig nem is ez volt a célom. Ez közel 10%-os súlycsökkenést eredményezett!

Előzmény: FOMA (1112)
FOMA Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1112
Nem. Szexárd - Nagy-Milic? Útvonal?
Előzmény: Váci (1111)
Váci Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1111
Most már tényleg körül kell néznem!

Sajnos - vagyis dehogy sajnos! - már csak jövőre megyek Debrecenbe (múltkor irtam, hogy véletlenül pont a kórházba kell járnom rendszeresen hivatalos ügyben), és pontosan meg fogom nézni, mi a helyzet. Inkább egy fél órával kevesebbet fogok túrázni :-)
OFF Az Alföldi Kéktúráról hallottatok már? (Ez a reklám helye.)

Előzmény: seTTebello (1110)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1110
És az miért lett volna jó, ha másképp alakulnak a dolgok. Azaz nem helyezik át a debreceni vonalat. Miért baj, hogy ez történt? Megmaradt a vonal, nem? Még ma is megvan!

Megmaradt és megmaradt között van különbség. Prága villamosai, lehet látni a különbséget a budapesti állapotokkal.

Egyszerűen nem értem, hogy miért baj az, hogy olyan helyre került, ahol nincs útban! Miért lenne jó, ha kettészelné a kórházat, fennakadást okozna a forgalomban, stb.

Változatlanul nem értem miért kellett egy kórházat a vasút két oldalára építeni.

Ugyanis akármit is mondtok (mondunk), a mai világban igenis nem "rendelhető alá" egy főútvonal egy vicinálisnak.

Milyen alárendelés? Szerintem ilyen indokokkal építették át, de meg lehetett volna csinálni rendesen is.
A kórházi épületeket is össze lehetett volna kötni az emeleteken, ha már így építették meg.

Előzmény: Váci (1103)
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1109
Biztos volt utasvesztés, csak nem biztos, hogy emiatt.
Ezt el tudom fogadni, mert Debrecenben elég jó helyen van a Nagyállomás. Esetleg a Volánhoz áttérők számával érdemes foglalkozni.
Ez sokkal inkább okozhatja azt, hogy a 90-es években kisebb az utasforgalom Tócóvölgyön, mint a 80-as években Debrecen-Vásártéren.
Mivel az új nyomvonal a 90-es évek legelején készült el, valószínűleg így van.

Előzmény: Váci (1108)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1108
"Mert ha ez nem okozott utasvesztést, akkor nem igazán van miről beszélni"

Biztos volt utasvesztés, csak nem biztos, hogy emiatt. Pontosabban: nem hinném, hogy főleg emiatt. A motorizáció és az utazási igények nagyon sokat változtak a 80-as és a 90-esek évek között.
Már sokszor leirtam - bár ez csak teória -:
- ma már vonattal járni (sokaknak) "snassz"
- változott a társadalom: az emberek azon részének, akik "talpon maradtak", ha más nem, egy öreg Trabijuk vagy Skodájuk lehet. Aki "lecsúszott", annak meg pénze sincs utazni, és nagyon nincs is hová utaznia.

Ez sokkal inkább okozhatja azt, hogy a 90-es években kisebb az utasforgalom Tócóvölgyön, mint a 80-as években Debrecen-Vásártéren.

Előzmény: v_peti (1104)
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1107
Még egy apróság: Amikor olvastam a cikket az áthelyezésről 90/91-ben, akkor a kórház kettészelése nekem elegendő érvnek tűnt a nyomvonalmódosításhoz.... a többit meg ld. 1106-os hozzászólás.
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1106
Igazából csak azon indult be a gondolkodásom, hogy sok esetben sikerül a zavaró hatásokra vagy másra hivatkozva kevésbé szerencsés vagy egyértelműen rossz megoldásokat találni. Jó, a debreceni eset nemtartozik ide! De azért van jónéhány példa arra is az országban.

v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1105
Bocs, erre még nem reagáltam! Igazából persze sokkal jobb, ha áthelyezik, minha megszűnik. Nekem nincs vele bajom, hogy áthelyezték. Csak néhány hozzászólásbl úgy tűnt hogy a forgalom kisebb lenne rajta emiatt.
Ha a kórház szemszögéből nézzük, akkor egyértelműen pozítívum!
A közúti forgalom zavarása szempontjából felvetettem néhány dolgot, amivel a zavaró hatás csökkent azóta, vagy csökkenteni lehetett volna.

Előzmény: Váci (1103)
v_peti Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1104
Mármint a vasút ment volna aluljáróban, vagy a betegek/siető orvosok-nővérek/műtőskocsis/tolószékek/öreg látogatók/rokkantak/gipszelt lábúak/kötözésre "beugrók"/és minden más kórházba kényszerülő ember?
Bocs! Igazad van! Akkoriban ilyen megoldást csak elég fapados módszerrel oldottak volna meg. Én hirtelen csak a járművekre (mentőautó) gondoltam.
Ha a vasút megy alul az jóval drágább, de talán sokkal szerencsésebb, mintha a közút menne. De mekkora szakaszon lett volna ere szükség? Ráadásul a vasút sem zavarta volna annyira a betegeket.
Én a közúti aluljáróra gondoltam. (Bár az aluljárót nem én vetettem fel először.) Persze ha most dönetének róla, akkor alaposan tanulmányoznám előtte a helyszínt. Pl. milyen "részlegek" vannak a vasúton innen és túl? Most már csa kérdések formájában tudok hozzászólni. (Mi lett volna ha?)
Egy aluljárót manapság már jóval előrelátóbban készítenének, mint annakidején. (z előírások is szigorodtak.) Ha a közút, akkor más a helyzet: Manapság már előírják a megfelelő megoldásokat. Tehát hosszú rámpa, járókerettel is járható lépcső, és valamilye módon csúszásmentesítés, hogy télen se legyen gond. Fedett le- és feljáró rész, valamint némi melegítés télen, hogy ne fagyjon le.
Vagy épülethíd.
Ez utóbbi sok más kórházban is működik. Ugyanis vasút nélkül sem szerencsés ha a betegeknek kabátba kell öltözni, ha a szomszéd épületbe mennek vizsgálatra és sokat kell gyalogolniuk.
De ehhez közel kell állniuk egymáshoz a szomszédos épületeknek.
De ha már a jelenleg megoldás mellett döntöttek, akkor legalább igazítottak volna valamennyit a tömegközlekedésen is!
Azt írtátok, hogy jóval kevesebben szállnak fel Tócóvölgyön, mint Vásártéren. Ezek mind áttevődtek a Nagyállomásra, vagy utasvesztést szenvesett el a MÁV. Mert ha ez nem okozott utasvesztést, akkor nem igazán van miről beszélni.

Előzmény: Váci (1102)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1103
Peti!

És az miért lett volna jó, ha másképp alakulnak a dolgok. Azaz nem helyezik át a debreceni vonalat. Miért baj, hogy ez történt? Megmaradt a vonal, nem? Még ma is megvan!

Egyszerűen nem értem, hogy miért baj az, hogy olyan helyre került, ahol nincs útban! Miért lenne jó, ha kettészelné a kórházat, fennakadást okozna a forgalomban, stb.

Ha akkor nem helyezik át, pontosan a pénzhiány miatt ma már lehet, hogy megszüntették volna. Ugyanis akármit is mondtok (mondunk), a mai világban igenis nem "rendelhető alá" egy főútvonal egy vicinálisnak. És egy kórház sem vágható ketté egy aluljáróval...

Előzmény: v_peti (1101)
Váci Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1102
"...egy aluljáró a kórházi szakasz alatt..."

Mármint a vasút ment volna aluljáróban, vagy a betegek/siető orvosok-nővérek/műtőskocsis/tolószékek/öreg látogatók/rokkantak/gipszelt lábúak/kötözésre "beugrók"/és minden más kórházba kényszerülő ember?

Előzmény: v_peti (1099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!