Keresés

Részletes keresés

V43 1177 Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1161
Elsőként talán jöhet a pusztavámi vonal, normál + keskeny nyomtávolságban.... Ha lesz időnk mehetünk tovább, bár egy külön túrát megérne egy Oroszlány keskeny és Tatabánya-Oroszlány+Kisbér normálnyomtávú vonal is...

Akkor 28.-án leccgó normál + keskeny pusztavámi vonalak és ha van idő tovább Oroszlány felé...

Előzmény: mdbz (1159)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1160
Szerintem ez az az ártéri hid, amiről már többször meséltem. Az még ma is megvan.

Sőt, le is fényképeztem. Mázolva: 1957. ??.
marslakó talán be is szkennelte, mert szeretett volna olyan térképet a honlapján, ahol az adott megszűnt vonal állomására kattintva megjelenik róla egy kép jelenlegi állapotában.
Ez a jelenlegi 1997-et jelent, mert akkoriban motoroztam be sok megszűnt vonal nyomvonalát.

Előzmény: Váci (1157)
mdbz Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1159
Az 1958-as GV Menetrendfüggelék szerint két külön vonalról van szó. 25. Oroszlány - Külfejtés, 29. Pusztavám - Külfejtés megengedett tengelynyomás mindkettőn 5.5 tonna, legnagyobb emelkedés 16, illetve 20 ezrelék, a megengedett legnagyobb sebesség 20 km/h

mdbz

Előzmény: V43 1177 (1158)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1158
Tudsz valamit az oroszlány-pusztavámi kisvasútról? Valami előzetesben? Térkép? Leírás, ilyesmi? Honnét indult, hová tartott? Csak hogy felkészüljek rá...

Mikor szünt meg? Valóban fellelhető még a nyomvonala? Nem sokat hallottam róla eddig....

Előzmény: Váci (1157)
Váci Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1157
Szerintem ez az az ártéri hid, amiről már többször meséltem. Az még ma is megvan.
Előzmény: mdbz (1156)
mdbz Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1156
"Tavasszal remélem már a Dráva-hídat keressük Drávasztárán...:-))))))"

Beszéltem néhány idősebb mozdonyvezetővel, egyöntetűen állították hogy a Dráva híd maradványai is eltüntek már az ötvenes években. Viszont valamennyien émlékeztek egy 100 méteres völgyhídra Zaláta előtt. Állítólag nagyon hasonlított a húsztóti völgyhídra.

mdbz

Előzmény: V43 1177 (1155)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1155
Tavasszal remélem már a Dráva-hídat keressük Drávasztárán...:-))))))
Előzmény: Váci (1154)
Váci Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1154
Legalább lesz jó okunk tavasszal megismételni...:-)
Előzmény: V43 1177 (1153)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1153
Sziasztok!

28.-a OK, de ahogy elnézem a normálnyomtávolságot sem látjuk majd a hótól, nemhogy a keskeny maradványát... (de addigra majd minden kiderül a hó pedig elolvad)

Akkor egyenlőre 28.

Üdv!

Előzmény: Váci (1150)
Váci Creative Commons License 2003.01.08 0 0 1152
Most néztem csak meg a naptárt, hogy a 27-28 nem is hétvége. Igy sokkal valószinűbb, hogy tudok menni. Én is inkább 28-ra szavaznék.
Előzmény: IST (1151)
IST Creative Commons License 2003.01.08 0 0 1151
Nekem 26-án teljesítménytúrám lesz, de ezen kívül úgy tűnik, hogy jó a 27 vagy 28. Talán inkább ez utóbbit preferálnám.
Előzmény: V43 1177 (1149)
Váci Creative Commons License 2003.01.08 0 0 1150
Ezek szerint OK a Pusztavám-Oroszlány is?

Igérni egyelőre én sem merek semmit, de előreláthatólag jó az időpont.

Előzmény: V43 1177 (1149)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1149
Szia Váci!

Nekem a Jan 27-28 tökéletesen jó lenne, feltéve, ha nem ér az orrunkig a hó addig. Ha lesznek részletek, levélben értesítelek. Az időpontot pedig azért adtam meg, hogy feltudj készülni rá...

Üdv!
V43 1177

Előzmény: Váci (1148)
Váci Creative Commons License 2003.01.06 0 0 1148
Fiúk!

Ha mentek Pusztavámra, érdemes továbbmenni Oroszlányig, a megszüntetett kisvasút nyomvonalán. Ebben az esetben még én is szivesen veletek tartok, csak időben szóljatok!

Váci Creative Commons License 2003.01.06 0 0 1147
Sziasztok!!!

Na végre, beindult az élet...

A Bicskei "vak-jelző" azért vörös, mert a bizber. átalakitása sokkal többe kerülne (MÁV-tarifán), mint az a pár(ezer) KW áram, ami évek óta elfolyik, meg néha az izzó cserélése.

Azon kivül egy csomó más "papirt" is át kellene irni.

Azon kivül a vonal elvileg létezik, igy természetesen védeni kell abból az irányból is az állomást.

Előzmény: V43 1177 (1146)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.05 0 0 1146
Valóban őt láttad, az a pár kilóméter már csak párszáz méter, aktívan csak a Honvédség üzemanyagbázisáig használták. Ma már csak kihúzóvágányként "vetik" be, ha kell. Elviekben a vágányhálózatnak megkellene lennie Székesfehérvárig, de már több helyen ellopták..

Érdekes viszont, hogy a bejárati fényjelzője mind a mai napig üzemel és vörös jelzést ad egy olyan vonalnak, ahonnét fizikai képtelenség lenne vonatot fogadni a nemlétező ellopott vágányok miatt...

Üdv!

Előzmény: dyz (1144)
luciluca Creative Commons License 2003.01.05 0 0 1145
Igen, azt láttad. Iparvágányként használnak néhány kilométert belőle.
Előzmény: dyz (1144)
dyz Creative Commons License 2003.01.05 0 0 1144
Bicskén a vonatból láttam egy kiágazást, Győr felé indul hosszan a vonal mellett, majd balra elkanyarodik. Gondolom ez lenne az egykori 6-os vonal maradványa.
De úgy tűnt, mintha ez nem lenne teljesen a sorsára hagyva. Használják valameddig, esetleg én néztem valamit el?
Előzmény: klapperes (1143)
klapperes Creative Commons License 2003.01.04 0 0 1143
Üdv mindenki és BUÉK így január 4-én!
Kedves VÁCI kolléga bizony én vagyok az akire gondolsz!!!
V43 1177 - Bicske-Székesfehérvár mint kishazám stimmel mivel Székesfehérváron lakom s 4x begyalogoltam már ezen vonal Bicske-Lovasberény szakaszát, 1x Lovasberény-Szfvár gyalog és 1x Bzmot motorkocsival( amikor a vonal 100 éves volt, 1998-ban). Remélhetőleg idén tavasszal újra neki tudok vágni az útnak.
Dráva hidat nem találtam, erre a Váci az egyik tanúm.
Mór-Pusztavám vonal csak a móri ipartelepig üzemel, tovább fölfelé a vonal le van zárva, egyébként 48,3 kg-os sínek vannak. A betonaljban nem vagyok biztos, rosszat meg nem akarok írni, viszont Geo-s és síncsavaros leerősítéses a pálya.
Busszal Pusztavámon Volán-telep nevű megállóban kell le/vagy felszállni, a túlsó vége adott (Mór)
mdbz Creative Commons License 2003.01.04 0 0 1142
"néhány fotó a vasárnapi bakonyi gyalogos vasúti túráról:"

És még néhány:


mdbz

Előzmény: FOMA (1118)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.03 0 0 1141
Megvizsgálhatjuk őt is, nagyjából egynapos gyalogtúra ráérős stílusban. Mórig Bzmot érzés, utána gyalog...

Részleteket személyesen megdumáljuk.

Üdv!

Előzmény: IST (1140)
IST Creative Commons License 2003.01.03 0 0 1140
Ha mész túrázni, szívesen veled tartok, csak szólj!
Én speciel a Mór-Pusztavám rövidke szakaszt is megnézném, milyen állapotban sínylődik mostanság...
Előzmény: V43 1177 (1139)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.02 0 0 1139
Boldog Új Évet Mindenkinek!

Nemhiszem, hogy felszedték volna. Sajnos nincs időm mostanában valami jó szaftos mellékvonali bejárásra(Kisbér-Veszprémvarsány-Pápa vagy Kisbér -Tatabánya) és felfedezésre (hideg is van) ezért mondanivalóm sincs igazán. 'Tán e hónap közepe felé eljutok egy kisebb túrára...

Ettöl függetlenül, ha van valakinek témája, dobja be... (pl: Váci mindíg szokott meglepetésekkel szolgálni, bár ő sokszor úton van és van miről beszámolnia)

Üdv!

Előzmény: nyomdász (1138)
nyomdász Creative Commons License 2003.01.02 0 0 1138
Zuglón kívül felszedték a topik sineit?
Előzmény: nyomdász (1137)
nyomdász Creative Commons License 2003.01.01 0 0 1137
BÚÉK Mindenkinek!
Három hete utaztam a 94-es vonalon. Az aláverőgép nyomait lehetett látni mindhárom állomáson, ahol le és felszálltam a vonatra. Ennyit a jólinformált bennfentesekről.
-ny-
mdbz Creative Commons License 2002.12.29 0 0 1136
Ja és majd el felejtettem, a Mezei sorozat legújabb tagja is sárga borítóval jelent meg:
Holcsik Ferenc - Villányi György: MAGYAR VASÚTTÖRTÉNETI PARK

mdbz

Előzmény: mdbz (1135)
mdbz Creative Commons License 2002.12.29 0 0 1135
Nem csak "barnák" vannak, nekem van pár "sárga" is. Ilyenek:
100 ÉVE ZAKATOLUNK FONYÓD FELÉ
100 100 ÉVES A KOMLÓ - GODISA VASÚTVONAL
125 ÉVES A DOMBÓVÁR - ZÁKÁNYI VASÚTVONAL
100 ÉVES A SÁRKÖZ VASÚTJA
Nevezetes dél-dunántúli pályaudvarok PÉCS

mdbz

Előzmény: talpfaszámláló (1134)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.12.28 0 0 1134
Én a Belgrád rakparti MÁV -Nosztalgiásoknál láttam ilyen barnakötésű könyveket.
Előzmény: seTTebello (1133)
seTTebello Creative Commons License 2002.12.28 0 0 1133
Jó képek.
Valahogy össze kellene szervezni a képeket szöveggel.
Tudja valaki honnan lehet beszerezni a "Dombóvári fűtőház története" fajta kiadványokat? Volt ebből vasútvonalakról szóló is.
mdbz Creative Commons License 2002.12.27 0 0 1132
Itt látható a Pécs - Harkány album:


mdbz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!