Elsőként talán jöhet a pusztavámi vonal, normál + keskeny nyomtávolságban.... Ha lesz időnk mehetünk tovább, bár egy külön túrát megérne egy Oroszlány keskeny és Tatabánya-Oroszlány+Kisbér normálnyomtávú vonal is...
Akkor 28.-án leccgó normál + keskeny pusztavámi vonalak és ha van idő tovább Oroszlány felé...
Szerintem ez az az ártéri hid, amiről már többször meséltem. Az még ma is megvan.
Sőt, le is fényképeztem. Mázolva: 1957. ??.
marslakó talán be is szkennelte, mert szeretett volna olyan térképet a honlapján, ahol az adott megszűnt vonal állomására kattintva megjelenik róla egy kép jelenlegi állapotában.
Ez a jelenlegi 1997-et jelent, mert akkoriban motoroztam be sok megszűnt vonal nyomvonalát.
Az 1958-as GV Menetrendfüggelék szerint két külön vonalról van szó. 25. Oroszlány - Külfejtés, 29. Pusztavám - Külfejtés megengedett tengelynyomás mindkettőn 5.5 tonna, legnagyobb emelkedés 16, illetve 20 ezrelék, a megengedett legnagyobb sebesség 20 km/h
Tudsz valamit az oroszlány-pusztavámi kisvasútról? Valami előzetesben? Térkép? Leírás, ilyesmi? Honnét indult, hová tartott? Csak hogy felkészüljek rá...
Mikor szünt meg? Valóban fellelhető még a nyomvonala? Nem sokat hallottam róla eddig....
"Tavasszal remélem már a Dráva-hídat keressük Drávasztárán...:-))))))"
Beszéltem néhány idősebb mozdonyvezetővel, egyöntetűen állították hogy a Dráva híd maradványai is eltüntek már az ötvenes években. Viszont valamennyien émlékeztek egy 100 méteres völgyhídra Zaláta előtt. Állítólag nagyon hasonlított a húsztóti völgyhídra.
28.-a OK, de ahogy elnézem a normálnyomtávolságot sem látjuk majd a hótól, nemhogy a keskeny maradványát... (de addigra majd minden kiderül a hó pedig elolvad)
Nekem a Jan 27-28 tökéletesen jó lenne, feltéve, ha nem ér az orrunkig a hó addig. Ha lesznek részletek, levélben értesítelek. Az időpontot pedig azért adtam meg, hogy feltudj készülni rá...
Ha mentek Pusztavámra, érdemes továbbmenni Oroszlányig, a megszüntetett kisvasút nyomvonalán. Ebben az esetben még én is szivesen veletek tartok, csak időben szóljatok!
A Bicskei "vak-jelző" azért vörös, mert a bizber. átalakitása sokkal többe kerülne (MÁV-tarifán), mint az a pár(ezer) KW áram, ami évek óta elfolyik, meg néha az izzó cserélése.
Azon kivül egy csomó más "papirt" is át kellene irni.
Azon kivül a vonal elvileg létezik, igy természetesen védeni kell abból az irányból is az állomást.
Valóban őt láttad, az a pár kilóméter már csak párszáz méter, aktívan csak a Honvédség üzemanyagbázisáig használták. Ma már csak kihúzóvágányként "vetik" be, ha kell. Elviekben a vágányhálózatnak megkellene lennie Székesfehérvárig, de már több helyen ellopták..
Érdekes viszont, hogy a bejárati fényjelzője mind a mai napig üzemel és vörös jelzést ad egy olyan vonalnak, ahonnét fizikai képtelenség lenne vonatot fogadni a nemlétező ellopott vágányok miatt...
Bicskén a vonatból láttam egy kiágazást, Győr felé indul hosszan a vonal mellett, majd balra elkanyarodik. Gondolom ez lenne az egykori 6-os vonal maradványa.
De úgy tűnt, mintha ez nem lenne teljesen a sorsára hagyva. Használják valameddig, esetleg én néztem valamit el?
Üdv mindenki és BUÉK így január 4-én!
Kedves VÁCI kolléga bizony én vagyok az akire gondolsz!!!
V43 1177 - Bicske-Székesfehérvár mint kishazám stimmel mivel Székesfehérváron lakom s 4x begyalogoltam már ezen vonal Bicske-Lovasberény szakaszát, 1x Lovasberény-Szfvár gyalog és 1x Bzmot motorkocsival( amikor a vonal 100 éves volt, 1998-ban). Remélhetőleg idén tavasszal újra neki tudok vágni az útnak.
Dráva hidat nem találtam, erre a Váci az egyik tanúm.
Mór-Pusztavám vonal csak a móri ipartelepig üzemel, tovább fölfelé a vonal le van zárva, egyébként 48,3 kg-os sínek vannak. A betonaljban nem vagyok biztos, rosszat meg nem akarok írni, viszont Geo-s és síncsavaros leerősítéses a pálya.
Busszal Pusztavámon Volán-telep nevű megállóban kell le/vagy felszállni, a túlsó vége adott (Mór)
Nemhiszem, hogy felszedték volna. Sajnos nincs időm mostanában valami jó szaftos mellékvonali bejárásra(Kisbér-Veszprémvarsány-Pápa vagy Kisbér -Tatabánya) és felfedezésre (hideg is van) ezért mondanivalóm sincs igazán. 'Tán e hónap közepe felé eljutok egy kisebb túrára...
Ettöl függetlenül, ha van valakinek témája, dobja be... (pl: Váci mindíg szokott meglepetésekkel szolgálni, bár ő sokszor úton van és van miről beszámolnia)
BÚÉK Mindenkinek!
Három hete utaztam a 94-es vonalon. Az aláverőgép nyomait lehetett látni mindhárom állomáson, ahol le és felszálltam a vonatra. Ennyit a jólinformált bennfentesekről.
-ny-
Nem csak "barnák" vannak, nekem van pár "sárga" is. Ilyenek:
100 ÉVE ZAKATOLUNK FONYÓD FELÉ
100 100 ÉVES A KOMLÓ - GODISA VASÚTVONAL
125 ÉVES A DOMBÓVÁR - ZÁKÁNYI VASÚTVONAL
100 ÉVES A SÁRKÖZ VASÚTJA
Nevezetes dél-dunántúli pályaudvarok PÉCS
Jó képek.
Valahogy össze kellene szervezni a képeket szöveggel.
Tudja valaki honnan lehet beszerezni a "Dombóvári fűtőház története" fajta kiadványokat? Volt ebből vasútvonalakról szóló is.