Valószínűleg oké a dolog, szeretnék menni, de nagggyon függ az időjárástól. A gáz az, hogy nincs igazán túrafelszerelésem, főleg nem latyakos időre.
Vargham! Meg tudod mondani mennyire veszélyes kabátra a terep? Ha nem kell bozótvágó, akkor okés a dolog.
Tatabányán lakom, és jól ismerem az oroszlányi kisvasút nyomvonalát, már többször túráztam arra, eléggé jól meg lehet találni. A Mór - Pusztavám vonal végig gazos, de megvan, Pusztavámon a fatelep előtt egy nagyon helyes kis rakodóval. A vonal a fatelepen végződik.
Nagyon érdekelne a kirándulás, szeretnék ott lenni, de a 27.-én és 29.-én is vizsgázom. Nem lehetne valamikor máskor, például 30.-án?
Természetesen, ha lesz időnk, akár Oroszlányig is elmehetünk, ezért megnézhetjük azt a jelzést...:-)) A március 15-16 valószínűleg jó lesz, én biztosan jelentkezem, hisz már tavaly megígértem!
IST! és többiek! (klapperes)
Remélem ti is jöttök!!!! Jelentkezzetek itt és küldök E-mailt!
Legközelebb szombaton reggel jutok netközelben, addig is mindenkinek minden jót!
Kétnapos túrát szervezek március 15-16.(szombat-vasárnap)-ra. A túra során bajárnánk a Franciavágás-Városlőd egykori erdei vasút nyomvonalát, + amire még jut idő (Farkasgyepüi szárnyvonal, stb.)
Úgy tervezem, hogy Bakonybélen (kb. fele út + egy kis gyaloglás) lehetne aludni.
Akit érdekel, kérem, hogy január 31-ig jelezze mail-ben, és lehetőleg itt is, hogy mindenki lássa, hogy alakul a társaság. Szerintem a szállás 1500-2000 Ft körül lesz.
Arra gondoltam, hogy ha lesz időnk, ezt a rövid kis szakaszt, a P jelzés mentén még bejárhatnánk. Ha jobban megnézitek, vélhetőleg itt mehetett a régi kisvasút. Oroszlányig szinte biztos, hogy nem lesz idő elmenni, de ha jól sikerül a túra, legközelebb azt is megpróbálhatjuk.
A "jelentkezéseket" még mindig várom!
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Tartok tőle, hogy a MÁV olyan feltételeket fog szabni és annyi pénzt fog kérni, hogy az egészből nem lesz semmi.
Azzal a mondatoddal, hogy "Veszprém-Pécs között őrült módon ki lenne használva", nem tudok teljesen egyet érteni. Bár azt, hogy "őrült módon", sokféleképpen lehet értelmezni...
A kérdésem pedig a szokásos (bár Te még talán nem szoktál hozzá, hacsak nem egy régi "kolléga" vagy új néven), hogy miért lenne jobb, ha a Veszprém és Pécs közötti utasok nem Székesfehérvár felé, hanem Lepsény felé döcögnének?
Egy korábbi témához:
A Lepsény-Dombóvár vonalnak funkciója. Lenne, lett volna neki. Veszprém-Pécs között őrült módon ki lenne használva (mint ahogy ki is van, de mindenki Fehérvárra kényszerül), Győr-Vp-Pécs között sínbuszok, szerelvények tuti, hogy megtelnének.
Értelmes menetrendet kell csinálni és menthetőek a kisvonatok. Én Királyszentistvánon laktam, szolgáltam 2,5 évet. Ha lenne "munkába-, iskolábajáró barát" menetrend, állítom 2-3 bz-kocsi megtelne. A sólyi önkormányzat új testülete (szomszéd falu) most fontolgatja, hogy szerződést köt a MÁV-val és kér egy bz-t reggelre és kora du-ra, hogy ne életveszélyes körülmények között kelljen az iskolásoknak (kb. 60 gyerek egy 380 lelkes faluból!) Hajmáskérre buszozniuk reggel és du. (Ha köd van, csak blikkre tudsz átmenni a 8-ason. Egyszer jöjjön egy kamion és egy falu jövőjét gyilkolják le. Ld. Pörböly-eset közúti változota...).
A múltkor volt szó az egykori Zala-Völgyi Vasútról. Ehhez egy kis kiegészítés:
Pihenésképp tegnap meglátogattuk a nemrég megnyílt kehidakustányi fürdőt. (Ajánlom mindenkinek, nagyon kellemes hely.) A fürdő közvetlenül a régi pálya mellett van. Az oda vezető úton megvan még a "bakterház". Elég romos, de szerintem lakják. (Legalábbis a mellette levő kispolszki-roncsból erre következtettem.) A régi állomásépületben volt a fürdő korábbi épülete. (Ott nem jártam, csak az újban.)
Kedves Vaskalap kartárs!
Ha esetleg megvan még a kép az említett hídról, akkor postáznád nekem? Ha már fent van valahol a neten, akkor elég a link is. tenném az engedélyeddel. Köszi: BS
Már épp be akartam szkenelni a Pusztavám-Oroszlány kisvasút vélt nyomvonalát, mindent jól megszerveztem, erre:
most kaptam értesitést, hogy 27-28-29-én háromnapos hivatalos programon kell résztvennem :-(((
Elsőként talán jöhet a pusztavámi vonal, normál + keskeny nyomtávolságban.... Ha lesz időnk mehetünk tovább, bár egy külön túrát megérne egy Oroszlány keskeny és Tatabánya-Oroszlány+Kisbér normálnyomtávú vonal is...
Akkor 28.-án leccgó normál + keskeny pusztavámi vonalak és ha van idő tovább Oroszlány felé...
Szerintem ez az az ártéri hid, amiről már többször meséltem. Az még ma is megvan.
Sőt, le is fényképeztem. Mázolva: 1957. ??.
marslakó talán be is szkennelte, mert szeretett volna olyan térképet a honlapján, ahol az adott megszűnt vonal állomására kattintva megjelenik róla egy kép jelenlegi állapotában.
Ez a jelenlegi 1997-et jelent, mert akkoriban motoroztam be sok megszűnt vonal nyomvonalát.
Az 1958-as GV Menetrendfüggelék szerint két külön vonalról van szó. 25. Oroszlány - Külfejtés, 29. Pusztavám - Külfejtés megengedett tengelynyomás mindkettőn 5.5 tonna, legnagyobb emelkedés 16, illetve 20 ezrelék, a megengedett legnagyobb sebesség 20 km/h
Tudsz valamit az oroszlány-pusztavámi kisvasútról? Valami előzetesben? Térkép? Leírás, ilyesmi? Honnét indult, hová tartott? Csak hogy felkészüljek rá...
Mikor szünt meg? Valóban fellelhető még a nyomvonala? Nem sokat hallottam róla eddig....
"Tavasszal remélem már a Dráva-hídat keressük Drávasztárán...:-))))))"
Beszéltem néhány idősebb mozdonyvezetővel, egyöntetűen állították hogy a Dráva híd maradványai is eltüntek már az ötvenes években. Viszont valamennyien émlékeztek egy 100 méteres völgyhídra Zaláta előtt. Állítólag nagyon hasonlított a húsztóti völgyhídra.
28.-a OK, de ahogy elnézem a normálnyomtávolságot sem látjuk majd a hótól, nemhogy a keskeny maradványát... (de addigra majd minden kiderül a hó pedig elolvad)
Nekem a Jan 27-28 tökéletesen jó lenne, feltéve, ha nem ér az orrunkig a hó addig. Ha lesznek részletek, levélben értesítelek. Az időpontot pedig azért adtam meg, hogy feltudj készülni rá...
Ha mentek Pusztavámra, érdemes továbbmenni Oroszlányig, a megszüntetett kisvasút nyomvonalán. Ebben az esetben még én is szivesen veletek tartok, csak időben szóljatok!