Keresés

Részletes keresés

V43 1177 Creative Commons License 2003.01.24 0 0 1207
Ma kintvoltam a fehérvári vasútállomáson. Meglepetésemre a Bzmot 348 indult menetrendszerinti utjára Sárbogárd felé.... 'Tán minden oké lesz....?!?!

IST!
Azért nézek egy busz 28.-ra....:-))))

Üdv!

Előzmény: IST (1204)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.01.24 0 0 1206
ITT írják:

"A Kazincbarcika–Rudabánya vonalon 125, míg a Hidasnémeti–Abaújszántó vonalon 207 utast érint kellemetlenül a Bz-motorkocsik ideiglenes kivonása.

Átlagosan ennyien veszik ugyanis igénybe naponta a MÁV Rt. említett vonalán közlekedő vonatokat."

Ez a két vonal is a tippek közé tartozhat, de SZVSZ nem fog változni semmi, mindenhova vissza fogják tenni a vonatot.

Előzmény: FOMA (1201)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.24 0 0 1205
Még nem, a Volánnak nem kell, a közlekedést meg nem lehet csak úgy leállítani.

A Tamási környéki vonalakon is bevezette a gumikerekű vonatot (Vp busz), nem várt a Volánra.
Bizonyára olcsóbb a megállót söpörni, meg a Bz-kompatibilis alkatrészekkel teli n db buszt üzemeltetni, mint a pályát rendbetenni, mellékvonali forgalomirányítást kiépíteni, stb.

De! A MÁV Rt. nem MÁVAUT Rt.!

(ne adjunk tippeket...)

A főnökeim berendelték a Vezig-re, Bz-tengelyhibák okait rajz alapján kigondolni, intézkedéseket hozni a továbbiakra nézve.
Lehet, hogy most az egyszer bejön, amit anno Szálasi mondott (nem azonosulok vele, ezt tessék készpénznek venni):
"Nagypéntek nélkül nincs feltámadás..."

Előzmény: FOMA (1203)
IST Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1204
V43 1177!
Azt hiszem lassan kereshetünk magunknak egy buszt a vonat helyett, amivel tudunk menni 28-án Mórra... :-(
FOMA Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1203
"Egyébként szerintem 62-eskének is annyi. "

Még nem, a Volánnak nem kell, a közlekedést meg nem lehet csak úgy leállítani.

Elnézést:
4 Esztergom-Komárom
126 Kisszénás - Kondoros

Előzmény: Váci (1202)
Váci Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1202
FOMA kolléga! :-)

Ha kérhetném, ne kódolva...
(Én csak a 6-ossal kezdődő kódokat ismerem)
Egyébként szerintem 62-eskének is annyi.

Előzmény: FOMA (1201)
FOMA Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1201
Azért ez nem így működik. A mai napon Pécs környékén bebizinyosodott, hogy a Volán nem tudja egy az egyben átvállalni a vasút utasait, pláne nem a mostani körülmények között. Két tippem van, hogy hol nem lesz vonat: 4, 126
Előzmény: V43 1177 (1199)
Váci Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1200
"...okafogyottá válik ez a Topic...nem lesz miről beszélni..."

Dehogynem!!!

Több tucatnyi térképem vár "bevetésre készen".

Előzmény: V43 1177 (1198)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1199
Na jó, talán nincs veszve semmi és még a "kítűnő" vezetés megoldja a problémákat. Azthiszem mindenki tisztában van a mellékvonalak veszteségességével, de most már ürügy is van a bezárásukra, amit SZVSZ meg is tesznek.....
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1198
Azthiszem, lassan okafogyottá válik ez a Topic, hiszen 259 Bzmot kivonása a forgalomból, komolyan érinti a mellékvonalakat, tehát lassan nem lesz miről beszélni, legfeljabb nosztalicskázni...
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1197
Legutóbb(2002 augusztus) jártam ott és valóban gyönyörűen rendbe van téve. Semmi nyoma sincs hogy valaha fővonal futott ott és vasútállomás volt. Annyira beépítették a környékét uj házakkal, hogy alig találtam oda. Csak az épület mögött lévő kis poros uton látszik valami nyom felsővezetéktartó oszlop maradványokkal és ez a kis út a viadukthoz vezet az egykori transzformátorház mellett. A trafóházat viszont gyönyörűen átalakították irodaházzá néhány hónap alatt, már azt lehetett hinni, hogy az enyészeté lesz.

Szóval valóban nagyon szép.....
Üdv!

Előzmény: GYöBa (1196)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1196
Biatorbágy környéke és a régi állomás helye is aranyos...még az épület is megvan.
Előzmény: V43 1177 (1192)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 1195
Sziasztok!

Jan 28-asok!
Ma még igen, de az elkövetkezendő pár napban nem leszek netközelben. Ha valami infót szeretnétek megosztani az itteni címemre küldjétek.....

Köszi,
Kedden pedig túrabakancsot fel....
Üdv!

Vargham Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1194
Minden Január 28-asnak: Vargham és csapata (még csak 2-en vagyunk) 8:30-ra érkezik Mórra. (A "rosszul emlékeztem" nem a buszra vonatkozott. Bocs)

V43 1177: Benne vagyunk a régi 1-es bejárásában. Arrafelé is bicikliztünk sokat, messziről láttunk néhány érdekes dolgot.

Ha valakit érdekel néhány kép a multkori 11 vonali kirándulásról, akkor megnézheti itt.

vargham

Előzmény: V43 1177 (1193)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1193
"Viszont ez a fél 10 hogy is van? Hogy lesz akkor a program?"

Rád fogunk várni fél 10 és 10 óra környékén a móri vasútállomáson. Ha összejött a kis csapat, akkor indulunk a vonal mellett Pusztavámig.

Előzmény: Váci (1191)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1192
"A hegyeshalmi vonal is más vonalon futott akkor, a bozótban az óbaroki viadukt falazatából is van néhány kő."

Így igaz. Ha ma végigjárnánk az eredeti vonalat, sokmindent találhatnánk, ami érdekes. bizonyos szempontból a hegyesi vonal (főleg a Tatabányáig tartó szakasza) egy aranybánya vasúttörténeti szempontból. Annyi mindent hagytak ott a helyszínen, hogy szinte állandó felfedeznivalók vannak ott. Tavaly például Óbarok egyik utcájának utolsó házára találtam, mint az egykori hegyesi vonal őrháza, amely mögött közvetlenül futott a vasútvonal.
Feléfedeznivalók tárháza: őrházak, hídak, tartóoszlop maradványok, aluljárók és még rengeteg minden. Egyszer végigvágom magam bozótvágóval az eredeti vonalon...

Előzmény: DGKUm (1190)
Váci Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1191
Engem meg meg fogtok ismerni... :-)

Viszont ez a fél 10 hogy is van? Hogy lesz akkor a program?

DGKUm Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1190
Ráadásul nemrég fedeztem fel egy kiserdőben egy régi őrházat, amely még a Bicske-Székesfehérvár vonal őrháza volt 1932 elött, mikor még egy 1,5km-es ívben kanyarodott vissza a vonal Szár felöl Alcsút felé. Az őrház most is áll, bár sokan azt hinnék a hegyesi vonalhoz tartozott, pedig nem.
A hegyeshalmi vonal is más vonalon futott akkor, a bozótban az óbaroki viadukt falazatából is van néhány kő.

Előzmény: V43 1177 (1186)
IST Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1189
Jan 28. (Mór-Pusztavám)eddig:

1, Váci
2, IST
3, Vargham (és csapata :-) )
4, V43 1177
5, ...

Nekem most úgy tűnik, hogy OK a dolog.

Tavasszal/nyáron egy Bicske-Székesfehérvár túrában én is benne vagyok! Már elég régóta szeretném bejárni, megfigyelni milyen állapotban van.

Előzmény: V43 1177 (1182)
Vargham Creative Commons License 2003.01.19 0 0 1188
Bocs, rosszul emlékeztem. 1/2 10-ig. :-)
Előzmény: Vargham (1187)
Vargham Creative Commons License 2003.01.19 0 0 1187
Rajtam zöld kabát, túrabakancs kamáslival, és kék hátizsák lesz. 8:30-ra ér oda a buszunk Tatabányáról. De ezek szerint 10-ig úgyis várunk.

A másik kirándulás is ok, sőt jöhetnek minden mennyiségben, szeretjük őket. Úgyhogy szóljatok!

Előzmény: V43 1177 (1186)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.19 0 0 1186
Sziasztok!

"Bicske-Székesfehérvár: régi tervem, szivesen benne vagyok. Csak időben szóljatok!!!"

Ráadásul nemrég fedeztem fel egy kiserdőben egy régi őrházat, amely még a Bicske-Székesfehérvár vonal őrháza volt 1932 elött, mikor még egy 1,5km-es ívben kanyarodott vissza a vonal Szár felöl Alcsút felé. Az őrház most is áll, bár sokan azt hinnék a hegyesi vonalhoz tartozott, pedig nem.

Ha gondoljátok, majd oda is tehetünk egy kis kitérőt... ;-)

Vargham!
Sötétkék kabát és sötétkék sapka lesz rajtam és a Móri vasútállomáson leszek vagy leszünk, ha többen is megyünk. A kabátomon egy peugeot jelhez hasonló ábra lesz...
Üdv!

Előzmény: Váci (1184)
Vargham Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1185
Kosz, levelet megkaptam. 27-én és 29-én vizsgáztam volna, de a 29-et átraktam korábbra. Akkor Móron találkozunk. Miről ismerjük meg egymást? :-)

Rendben, akkor majd szervezünk egy Bicske-Szfvárt.

Váci Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1184
Vargham kolléga!

És mi lesz a vizsgájával...???!!!

Amúgy én is 28-ra "zsíroztam le" mindent, én sem igen szeretnék változtatni.

Bicske-Székesfehérvár: régi tervem, szivesen benne vagyok. Csak időben szóljatok!!!

V43 1177 Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1183
Vargham!

E-mail ment az itteni címedre!

Üdv!

Előzmény: Vargham (1181)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1182
Jan 28. (Mór-Pusztavám)eddig:

1, Váci
2, IST (?)
3, Vargham (és csapata :-) )
4, V43 1177
5,

Előzmény: Vargham (1181)
Vargham Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1181
Nekem a 28 teljesen megfelelő. Ha Mór-Pusztavám lesz, akkor az csak normál nyomtáv lesz :-), vagy el akartok menni Oroszlányig? Benne lennék abban is. Beszéljük meg mikor találkozunk, és hol. Én (mi) Tatabányáról érkezünk.

Szóval számíthattok még minimum 1, de inkább több emberre.

A Bicske Fehérvár vonal mentén jártam már én is többször, de sosem végig a pályán, nameg szeretem azt a részt.

Előzmény: V43 1177 (1180)
V43 1177 Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1180
Akkor szeretném, ha nyilatkoznának, illetve feliratkoznának azok akik jönnek a Január 28.-i Mór-Pusztavám normál és keskenynyomközű túrára. Eddig:

1, Váci
2, IST (?)
3, V43 1177
4,
5,

Aki jön (még), írja fel magát a listára....

Üdv!

V43 1177 Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1179
Sziasztok!
Vargham! Üdv e topicon! :-)

"Mi a helyzet az időpontmódosítással, benne lennétek?"
Sajnos 30-án nekem nem jó, mert dolgozom egész nap és a 28.a is éppen csak hogy belefért. Szívesen látnánk téged is, kérlek próbáld meg elintézni (ha tudod) a 28.-ai napot....

"Mit szólnátok nyáron egy Bicske-Székesfehérvár sétához?"

Bár már sokunk megjárta ezt az útvonalat, azért én szívesen bennevagyok mégegyszer.

IST!
Azért bozótvágó kés nem kell hozzá! :-))
CSak egy jó cipő (bakancs vagy bakancsszerű) és meleg öltözet. A kabátra semmiképpen sem veszélyes..

Üdv!

Előzmény: Vargham (1178)
Vargham Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1178
A Mór-Pusztavám vonal Mór állomásról Székesfehérvár irányába ágazik ki, majd a település szélénél derékszögben fordul Pusztavám felé. Javarészt lakott terület szélén, kertek között vezet, a térkép szerint valahol út épült rá, de szerintem ez nem igaz. (A nyomvonalat még nem jártam végig eddigi túráim alatt, de többször metszettem.) Az utat a Mór tábla után keresztezi, majd szántóföldön halad (semmi akadály) egészen Pusztavám előttig, ahol ismét keresztezi az utat és bemegy az erdőbe(ezt a részt szintén nem ismerem). Az erdős részről a pusztavámi ipartelepnél jön ki, ahol van eg kis rakodó állomás, és a fatelep. Ezek egészen 'fotogén' állapotban vannak még meg. A fatelep még működik is. A kisvasút nyomvonala a térkép szerint a fatelepről indul, ezért régen azt hittem, hogy végig normál nyomtáv volt Oroszlányig. A térképen a kisvasút és az aszfalt egy nyomon halad a Cica-homok-ig (ez egy külszíni fejtés, de már nem működik 2-3 éve). Nem tudom, hogy az út a pályára épült-e, vagy csak szorosan egymás mellett mentek, de itt én semmi nyomát nem láttam. Lehet, hogy csak keresni kell, de az útról nem feltűnő. Ezután a vonal betér az erdőbe Akabánya felé, itt nem tudom mennyire járható, majd a Kontaktánál keresztezi ismét az aszfaltot, ahol mindkét irányba jól belátható a töltés, és az átjáró helye is feltűnő. Innentől Oroszlányig jól látható a töltés, helyenként jóval magasabb az aszfalt útnál. Összességében nem biztos, hogy mindenhol tökéletesen járható, de mindig van valahol a közelben egy másik út is.

Tudtok valamit a Bodajk-Gánt bányavasútról? Már jártunk arrafelé, de semmi nyomát sem véltük felfedezni. Milyen gördülő állomány volt itt, mettől meddig, de ugyanezt meg kéne tudni az oroszlányi vonalról is (ha már elmegyünk). Esetleg fel lehetne tenni a kérdést a Kisvasutas topikban is.

Mit szólnátok nyáron egy Bicske-Székesfehérvár sétához? Biciklivel már jártam arra sokszor, de csak az aszfalton. Amit tudok: Pátka állomás megvan, fel lett újítva valamikor, 1983-as sínek, beton aljak. Lovasberény előtt van egy érdekes elágazás az útátjáró mellett, bakterházzal, erdővel, réttel, tömény vasúti romantika. A kiágazás valószínűleg a korábbi szovjet és magyar laktanyákhoz vezet. Lovasberény megvan, az állomáson laknak, teljes csapórudas sorompó, állítólag még van néha teherforgalom. Innentől állítólag el lett lopva 8 km pálya, de ahol megvan, ott sem látszik ki a gazból. Vértesacsán és Alcsútdobozon van szép romos állomás rétté alakult peronnal. Lehet még látni megállóhelyet gyepszőnyeggel bevont peronnal, és rozsdás lámpaoszloppal, rozsdás, örökké szabadot jelző alakjelzőket a mező közepén. Bicske előtt van még némi csavarás a honvédségi üzemanyag raktár környékén. Ha érdekel Benneteket, hozzuk össze, szerintem megéri.

Mi a helyzet az időpontmódosítással, benne lennétek?

Vargha Márk Péter

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!