Még nem, a Volánnak nem kell, a közlekedést meg nem lehet csak úgy leállítani.
A Tamási környéki vonalakon is bevezette a gumikerekű vonatot (Vp busz), nem várt a Volánra.
Bizonyára olcsóbb a megállót söpörni, meg a Bz-kompatibilis alkatrészekkel teli n db buszt üzemeltetni, mint a pályát rendbetenni, mellékvonali forgalomirányítást kiépíteni, stb.
De! A MÁV Rt. nem MÁVAUT Rt.!
(ne adjunk tippeket...)
A főnökeim berendelték a Vezig-re, Bz-tengelyhibák okait rajz alapján kigondolni, intézkedéseket hozni a továbbiakra nézve.
Lehet, hogy most az egyszer bejön, amit anno Szálasi mondott (nem azonosulok vele, ezt tessék készpénznek venni):
"Nagypéntek nélkül nincs feltámadás..."
Azért ez nem így működik. A mai napon Pécs környékén bebizinyosodott, hogy a Volán nem tudja egy az egyben átvállalni a vasút utasait, pláne nem a mostani körülmények között. Két tippem van, hogy hol nem lesz vonat: 4, 126
Na jó, talán nincs veszve semmi és még a "kítűnő" vezetés megoldja a problémákat. Azthiszem mindenki tisztában van a mellékvonalak veszteségességével, de most már ürügy is van a bezárásukra, amit SZVSZ meg is tesznek.....
Azthiszem, lassan okafogyottá válik ez a Topic, hiszen 259 Bzmot kivonása a forgalomból, komolyan érinti a mellékvonalakat, tehát lassan nem lesz miről beszélni, legfeljabb nosztalicskázni...
Legutóbb(2002 augusztus) jártam ott és valóban gyönyörűen rendbe van téve. Semmi nyoma sincs hogy valaha fővonal futott ott és vasútállomás volt. Annyira beépítették a környékét uj házakkal, hogy alig találtam oda. Csak az épület mögött lévő kis poros uton látszik valami nyom felsővezetéktartó oszlop maradványokkal és ez a kis út a viadukthoz vezet az egykori transzformátorház mellett. A trafóházat viszont gyönyörűen átalakították irodaházzá néhány hónap alatt, már azt lehetett hinni, hogy az enyészeté lesz.
Jan 28-asok!
Ma még igen, de az elkövetkezendő pár napban nem leszek netközelben. Ha valami infót szeretnétek megosztani az itteni címemre küldjétek.....
"A hegyeshalmi vonal is más vonalon futott akkor, a bozótban az óbaroki viadukt falazatából is van néhány kő."
Így igaz. Ha ma végigjárnánk az eredeti vonalat, sokmindent találhatnánk, ami érdekes. bizonyos szempontból a hegyesi vonal (főleg a Tatabányáig tartó szakasza) egy aranybánya vasúttörténeti szempontból. Annyi mindent hagytak ott a helyszínen, hogy szinte állandó felfedeznivalók vannak ott. Tavaly például Óbarok egyik utcájának utolsó házára találtam, mint az egykori hegyesi vonal őrháza, amely mögött közvetlenül futott a vasútvonal.
Feléfedeznivalók tárháza: őrházak, hídak, tartóoszlop maradványok, aluljárók és még rengeteg minden. Egyszer végigvágom magam bozótvágóval az eredeti vonalon...
Ráadásul nemrég fedeztem fel egy kiserdőben egy régi őrházat, amely még a Bicske-Székesfehérvár vonal őrháza volt 1932 elött, mikor még egy 1,5km-es ívben kanyarodott vissza a vonal Szár felöl Alcsút felé. Az őrház most is áll, bár sokan azt hinnék a hegyesi vonalhoz tartozott, pedig nem. A hegyeshalmi vonal is más vonalon futott akkor, a bozótban az óbaroki viadukt falazatából is van néhány kő.
"Bicske-Székesfehérvár: régi tervem, szivesen benne vagyok. Csak időben szóljatok!!!"
Ráadásul nemrég fedeztem fel egy kiserdőben egy régi őrházat, amely még a Bicske-Székesfehérvár vonal őrháza volt 1932 elött, mikor még egy 1,5km-es ívben kanyarodott vissza a vonal Szár felöl Alcsút felé. Az őrház most is áll, bár sokan azt hinnék a hegyesi vonalhoz tartozott, pedig nem.
Ha gondoljátok, majd oda is tehetünk egy kis kitérőt... ;-)
Vargham!
Sötétkék kabát és sötétkék sapka lesz rajtam és a Móri vasútállomáson leszek vagy leszünk, ha többen is megyünk. A kabátomon egy peugeot jelhez hasonló ábra lesz...
Üdv!
Nekem a 28 teljesen megfelelő. Ha Mór-Pusztavám lesz, akkor az csak normál nyomtáv lesz :-), vagy el akartok menni Oroszlányig? Benne lennék abban is. Beszéljük meg mikor találkozunk, és hol. Én (mi) Tatabányáról érkezünk.
Szóval számíthattok még minimum 1, de inkább több emberre.
A Bicske Fehérvár vonal mentén jártam már én is többször, de sosem végig a pályán, nameg szeretem azt a részt.
"Mi a helyzet az időpontmódosítással, benne lennétek?"
Sajnos 30-án nekem nem jó, mert dolgozom egész nap és a 28.a is éppen csak hogy belefért. Szívesen látnánk téged is, kérlek próbáld meg elintézni (ha tudod) a 28.-ai napot....
"Mit szólnátok nyáron egy Bicske-Székesfehérvár sétához?"
Bár már sokunk megjárta ezt az útvonalat, azért én szívesen bennevagyok mégegyszer.
IST!
Azért bozótvágó kés nem kell hozzá! :-))
CSak egy jó cipő (bakancs vagy bakancsszerű) és meleg öltözet. A kabátra semmiképpen sem veszélyes..
A Mór-Pusztavám vonal Mór állomásról Székesfehérvár irányába ágazik ki, majd a település szélénél derékszögben fordul Pusztavám felé. Javarészt lakott terület szélén, kertek között vezet, a térkép szerint valahol út épült rá, de szerintem ez nem igaz. (A nyomvonalat még nem jártam végig eddigi túráim alatt, de többször metszettem.) Az utat a Mór tábla után keresztezi, majd szántóföldön halad (semmi akadály) egészen Pusztavám előttig, ahol ismét keresztezi az utat és bemegy az erdőbe(ezt a részt szintén nem ismerem). Az erdős részről a pusztavámi ipartelepnél jön ki, ahol van eg kis rakodó állomás, és a fatelep. Ezek egészen 'fotogén' állapotban vannak még meg. A fatelep még működik is. A kisvasút nyomvonala a térkép szerint a fatelepről indul, ezért régen azt hittem, hogy végig normál nyomtáv volt Oroszlányig. A térképen a kisvasút és az aszfalt egy nyomon halad a Cica-homok-ig (ez egy külszíni fejtés, de már nem működik 2-3 éve). Nem tudom, hogy az út a pályára épült-e, vagy csak szorosan egymás mellett mentek, de itt én semmi nyomát nem láttam. Lehet, hogy csak keresni kell, de az útról nem feltűnő. Ezután a vonal betér az erdőbe Akabánya felé, itt nem tudom mennyire járható, majd a Kontaktánál keresztezi ismét az aszfaltot, ahol mindkét irányba jól belátható a töltés, és az átjáró helye is feltűnő. Innentől Oroszlányig jól látható a töltés, helyenként jóval magasabb az aszfalt útnál. Összességében nem biztos, hogy mindenhol tökéletesen járható, de mindig van valahol a közelben egy másik út is.
Tudtok valamit a Bodajk-Gánt bányavasútról? Már jártunk arrafelé, de semmi nyomát sem véltük felfedezni. Milyen gördülő állomány volt itt, mettől meddig, de ugyanezt meg kéne tudni az oroszlányi vonalról is (ha már elmegyünk). Esetleg fel lehetne tenni a kérdést a Kisvasutas topikban is.
Mit szólnátok nyáron egy Bicske-Székesfehérvár sétához? Biciklivel már jártam arra sokszor, de csak az aszfalton. Amit tudok: Pátka állomás megvan, fel lett újítva valamikor, 1983-as sínek, beton aljak. Lovasberény előtt van egy érdekes elágazás az útátjáró mellett, bakterházzal, erdővel, réttel, tömény vasúti romantika. A kiágazás valószínűleg a korábbi szovjet és magyar laktanyákhoz vezet. Lovasberény megvan, az állomáson laknak, teljes csapórudas sorompó, állítólag még van néha teherforgalom. Innentől állítólag el lett lopva 8 km pálya, de ahol megvan, ott sem látszik ki a gazból. Vértesacsán és Alcsútdobozon van szép romos állomás rétté alakult peronnal. Lehet még látni megállóhelyet gyepszőnyeggel bevont peronnal, és rozsdás lámpaoszloppal, rozsdás, örökké szabadot jelző alakjelzőket a mező közepén. Bicske előtt van még némi csavarás a honvédségi üzemanyag raktár környékén. Ha érdekel Benneteket, hozzuk össze, szerintem megéri.
Mi a helyzet az időpontmódosítással, benne lennétek?