Szerintem a motorka és a hajtómű már éppen elég alkatrlsz úgy magában is.
De ha a leírást alkatrésznek tekintjük, akkor szerintem a buszéből lett átvéve a szervókormány bekötési helyének feltüntetése...
Kétnapos túrát szervezek március 15-16.(szombat-vasárnap)-ra. A túra során bajárnánk a Franciavágás-Városlőd egykori erdei vasút nyomvonalát, + amire még jut idő (Farkasgyepüi szárnyvonal, stb.)
Szállás Bakonybélen (kb. fele út + egy kis gyaloglás), 2000 Ft/fő árban.
Akit érdekel, kérem, jelezze mail-ben, és lehetőleg itt is, hogy mindenki lássa, hogy alakul a társaság. A szállásfoglalás miatt február 14-ig (péntekig) kell végleges választ adni, 1000 Ft előleg befizetésével. (Aminek visszaadására csak akkor van mód, ha valaki más utólag még jelentkezik).
Még nem, a Volánnak nem kell, a közlekedést meg nem lehet csak úgy leállítani.
A Tamási környéki vonalakon is bevezette a gumikerekű vonatot (Vp busz), nem várt a Volánra.
Bizonyára olcsóbb a megállót söpörni, meg a Bz-kompatibilis alkatrészekkel teli n db buszt üzemeltetni, mint a pályát rendbetenni, mellékvonali forgalomirányítást kiépíteni, stb.
De! A MÁV Rt. nem MÁVAUT Rt.!
(ne adjunk tippeket...)
A főnökeim berendelték a Vezig-re, Bz-tengelyhibák okait rajz alapján kigondolni, intézkedéseket hozni a továbbiakra nézve.
Lehet, hogy most az egyszer bejön, amit anno Szálasi mondott (nem azonosulok vele, ezt tessék készpénznek venni):
"Nagypéntek nélkül nincs feltámadás..."
Azért ez nem így működik. A mai napon Pécs környékén bebizinyosodott, hogy a Volán nem tudja egy az egyben átvállalni a vasút utasait, pláne nem a mostani körülmények között. Két tippem van, hogy hol nem lesz vonat: 4, 126
Na jó, talán nincs veszve semmi és még a "kítűnő" vezetés megoldja a problémákat. Azthiszem mindenki tisztában van a mellékvonalak veszteségességével, de most már ürügy is van a bezárásukra, amit SZVSZ meg is tesznek.....
Azthiszem, lassan okafogyottá válik ez a Topic, hiszen 259 Bzmot kivonása a forgalomból, komolyan érinti a mellékvonalakat, tehát lassan nem lesz miről beszélni, legfeljabb nosztalicskázni...
Legutóbb(2002 augusztus) jártam ott és valóban gyönyörűen rendbe van téve. Semmi nyoma sincs hogy valaha fővonal futott ott és vasútállomás volt. Annyira beépítették a környékét uj házakkal, hogy alig találtam oda. Csak az épület mögött lévő kis poros uton látszik valami nyom felsővezetéktartó oszlop maradványokkal és ez a kis út a viadukthoz vezet az egykori transzformátorház mellett. A trafóházat viszont gyönyörűen átalakították irodaházzá néhány hónap alatt, már azt lehetett hinni, hogy az enyészeté lesz.
Jan 28-asok!
Ma még igen, de az elkövetkezendő pár napban nem leszek netközelben. Ha valami infót szeretnétek megosztani az itteni címemre küldjétek.....
"A hegyeshalmi vonal is más vonalon futott akkor, a bozótban az óbaroki viadukt falazatából is van néhány kő."
Így igaz. Ha ma végigjárnánk az eredeti vonalat, sokmindent találhatnánk, ami érdekes. bizonyos szempontból a hegyesi vonal (főleg a Tatabányáig tartó szakasza) egy aranybánya vasúttörténeti szempontból. Annyi mindent hagytak ott a helyszínen, hogy szinte állandó felfedeznivalók vannak ott. Tavaly például Óbarok egyik utcájának utolsó házára találtam, mint az egykori hegyesi vonal őrháza, amely mögött közvetlenül futott a vasútvonal.
Feléfedeznivalók tárháza: őrházak, hídak, tartóoszlop maradványok, aluljárók és még rengeteg minden. Egyszer végigvágom magam bozótvágóval az eredeti vonalon...