Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Kedv az lenne, de sajnos a szabadidő az ami korlátokat szab jelenleg nekem. :( Viszont a Temofeszten összefuthatnánk a Kariék asztalánál, olyan formán, hogy egyeztetünk mikor érünk rá legtöbben kimenni, és ott megejthetnénk a közös vonatozást is. Ráadásul kaptam is egy nagylelkű felajánlást egy háromsínes 0'-ás pálya kölcsönbeadására a Temofesztre. Karinak jeleztem is, és nagyon pozitív visszajelzést kaptam tőle. Igazándiból attól függ a dolog, hogy lesz-e még hely, de ha idén nem jövőre kint lehet majd az asztal.
Ami a Tóth vagonnal kapcsolatos információt illeti, nagyon köszönöm, mert ez megerősíti a feltevést, hogy így is forgalmazta anno a Tóth a kocsijait. Annyit tennék még hozzá, hogy az enyémen is le van rövidebbre vágva a Pv Előre kapcsoló, de az én példányomon nem csavarral hanem szegeccsel van rögzítve. Valószínűleg volt ilyen is olyan is.
Akkor remélem a Temofeszten találkozunk majd, az már úgyis nemsokára itt van! :)
Egy hasonló vonatozáshoz nem lenne kedvetek mostanában? Akár egy kiállítás keretei között, akár vonat-baráti körben. Szerintem többen szívesen csatlakoznánk egy nagy 0-ás partihoz.
Ami a Tóth vagonokat és az Előre kupplungot illeti: most láttam valakinél olyan átalakított Előre kupplungot, amit a Tóth kocsira szereltek. Le van vágva és csavarral lehet rögzíteni. Így vették anno a kocsit a Tóth boltban.
Szia, ez egy a korai II.vh. utáni évekböl származó, nürnbergi Grötsch gyártmányu kocsi. Hacsak nincs itt valakinek az ismeretségi körében olyan gyüjtö, aki a korai 00/H0 játekvonatokra is utazik, akkor a legjobb esélyed a német Ebay-n lesz ezt a kocsit elpasszolni. A pontos név pedig segithet a keresöknek is rádtalálni. Üdv!
Több kérdésre is megpróbálok válaszolni ami a nohabrok által feltett kép alapján merült fel.
A kép legalább 10-éve készült a Temofeszt elődjén ami még a Láng Művelődési Központban volt megrendezve. Nem tudom ki csinálta a képet, de a kiállítók mi voltunk egy nagyon kedves barátommal akit itt ocsi43villmos néven ismerhettek -én nagyon sokat tanultam tőle a régi játékvonatokról, amit ezúton is szeretnék megköszönni neki. A járműveket és a síneket nagyobbrészt Ő biztosította, én kisebb mértékben járultam hozzá, viszont annál több lelkesedéssel. :)
Ami a Tóth átalakításokat illeti, volt három sínes Pannónia átalakítás is, de értelemszerűen sokkal kevesebb mint Előréből.
A Tóth kuplungos kocsikból valóban létezett műanyag kerekes változat, hogy ilyet forgalmazott-e készletben kétsínes Előre mozdonnyal, ezt ma már biztosan megmondani nemigen lehet, de nem kizárt. Sajnos a Tóth Lajos sosem adott ki katalógust az általa forgalmazott játékokról, így nagy teret hagyott az utókor számára a találgatások tekintetében... Érdekesség képen említeném meg, hogy van egy olyan műanyag kerekes Tóth vagonom amelyik nemcsak, hogy műanyag kerekes, de ráadásul előre kuplunggal van szerelve. Pont a fentiek okán 100%-ig nem merem állítani, hogy a Tóth forgalmazta-e így vagy később alakította át valaki igényesen, de egyik sem kizárt. Minden esetre érdekes darab.
Az első /nagy képen/ egy I. szériás PV1 látható (piros kerekek(festett), esztergált ütközők, bakelit irányváltó tolattyú, hosszú korlát) és valóban a matt vagy mattos haragosabb-zöld festés a mozdonyon.
A másodikon /kis képen/egy II. szériás PV1 látható (öntött alumínium ütközők, fém tolattyú, stb,) és fényesebb festés.
A tetők színei ahogy az eddig látókörömbe került PV1-eken megfigyeltem. A gyártási idő előrehaladtával matt-sárga, matt-világossárga vagy szinte fehér, fényes-sárga.
ui: Nagy százalékban ezek az irányadó adatok, de természetesen ezek nem kőbevésett információk, hiszen akár a tetőket akár bármely alkatrészt az évek során a tulajdonosok kicserélhettek vagy már gyárilag összekevertek.
hogy a 1476 sorszámon bejegyzett hirdetésével kapcsolatosan a Pannónia dieselmozdony javítására képes vagyok, a motor tekercselését is beleértve. Elérhetőségem: imstef@freemail.hu
Sajnos e-mail címe nem nyilvános, így hirdetésére nem lehetséges közvetlenül jelentkezni. Amennyiben a javítás már nem aktuális, akkor csak egy visszajelzést kérek a megadott e-mail címre, köszönettel.