Jdm Titán 2 99s évjáratú járgányon szeretnék első lengéscsillapítót cserélni(javítani).Maga a csillapító jó lenne de a rugó az nagyon efáradt,gyenge.
A másik kérdés a szélvédő lenne hogy valamelyik autóé jó hozzá esetleg?
Nehéz ügy . Én nem tudok cserélhető típusazonos rugóról . Annak idején én a Ligieremen egy kifúrt gumituskóval emeltem meg a fáradt rugókat . Van egy papírtalan Titan II-es kasztnim , ahhoz mintha meglenne a lengéscsillapító -- ki tudja milyen állapotban -- de külön nem adnám el , inkább egyben az egészet . Persze a szélvédő abban is törött , motortér üres .
A szélvédő reménytelen ügy , ismereteim szerint senkivel és semmivel nem egyezik -- nehezen beszerezhető , mondhatnám beszerezhetetlen . Valami holland oldalon láttam bő 80 ezer Ft körüli áron , soha sehol máshol .
Sziasztok segítséget szeretnék kérni Jdm Titán 2 99s évjáratú járgányon szeretnék első lengéscsillapítót cserélni(javítani).Maga a csillapító jó lenne de a rugó az nagyon efáradt,gyenge. Az lenne a kérdésem hogy van e valami egyszerű megoldás erre? Van olyan rugó valamelyik másik autó alatt ami jó lenne hozzá?Vagy esetleg komplett gólyaláb cserére is gondoltam csak nem tudom van e esetleg csere szabatos más autóéval? Valami ami passzol és méretben is kb olyan.Esetleg kis átalakítással jó lenne.? A másik kérdés a szélvédő lenne hogy valamelyik autóé jó hozzá esetleg? Azért gondolok más autókra mert sok más csereszabatos alkatrésze is van elméletileg és sokszor a (nagy)személyautókalkatrészei olcsóbbak sokkal mint a saját másrészt ha azt a terhelést bírja akkor a kicsi masina esetében is birni fogja. :) Segítséget előre is köszönöm!
Szia Norbert! vólt itt is a falunkban egy3- hengeres fehérszínű kis gép ,álitólag kis Japán munkagépekbe szokott lenni olyan motor. Én mentem vele , ment is mint az ördög.annak sem vóltak meg a papirjai, de igy is elkelt a motor kellet belöle a vevőnek.
Nehéz ügy . Ez az eladásra vagy vételre lovagoljam kérdése .
Ha úgy nézem , hogy a Twin alkatrészeiből nagyon keveset lehet a most futó kocsikba beépíteni akkor keveset ér . Elvileg nem rendszámozható a papírtalansága miatt , ez is csökkenti az értékét . A háromhengeres motor jól hangzik , de nem tudom befér-e a mai mopedautókba -- ha nagyon macerás beszerelni akkor nem túl kelendő a cikk . Ezek lenyomják az árat .
Ha viszont arra gondolok , hogy ha valakinek mégis kell a Twinhez valami akkor aranyáron is megveszi . A háromhengeres motort nagyon el tudnám viselni a kocsimban én is , biztos egyenletesebb járása van , mint a kéthengeres vibrátornak , nyilván kellemesebben-jobban mozogna vele a kocsim . A papírtalanságnak is van ilyen-olyan megoldása .
Az efféle technikát olykor megveszi valami zöldfülű -- lehetőleg jó drágán -- aztán nem tud mit kezdeni vele : kész bukta . Ha dörzsöltebb mopedautós (nepper) veszi meg az a fenti okokra hivatkozva kizárólag ( nyomott) bontási árat ad érte -- ő könnyen van , nála nincs vásárlási kényszer . Nekem is áll itthon tucatnyi járgány amit meg kéne csinálni és utána eladni -- így egy ilyen kocsiért ( ha üzemképes ) én csak 150-200-at adnék . Más szerintem ennyit se , pedig ez arcátlanul alacsony ár , ha az alkatrészek árát külön nézzük .
Nagyon nehéz belőni a ritkaságok árát , itt is erről van szó .
Ha lehet valami edzhető anyagból csináld, és hőkezeltesd, és nem árt megvezetni a bélyegeket, ha szép szabályos négyszöget szeretnél a spirál végére...
Pár hónapja gyártattam 5-5 spirált ( belsőt ) , hosszabbat-rövidebbet ( Aixam és Ligier ) de pár cm eltérés adódik a tokok ( külsők ) között így néha nekem kell korrigálnom . Ahhoz jól jönne .
Bő két hónapja szinte minden nap a hibrid Stella kabriómmal közlekedek. Kb. 2000 km-t mentem vele ezalatt, a benzinmotort egyszer sem indítottam be, ha messzebbre kellett mennem, akkor mindig rá tudtam tölteni útközben. A töltés nem valami gyors, 1 óra alatt kb. 12 km-re elegendő villamos energiát tudok "tankolni". Meghibásodás nem volt eddig semmi, ma jött elő az első hiba, elszakadt a km óra spirál. Mondjuk ez független az üzemanyag típusától...
Először arra gondoltam, hagyom a fenébe a gyári órát, és berakok egy bicikli sebességmérőt, az sokkal pontosabb. De aztán csak előkerestem a lomok közül a célszerszámot, amivel a spirál végére rá lehet sajtolni a négyszöget. A köpenyből levágtam 5 cm-t, jól beolajoztam a spirált, a lehajtást is bezsíroztam, mert víz volt a fogaskerekek között. Most egy darabig biztos jó lesz...
A hidegindító spray legtöbb esetben, kompressziós problémákra utal. Sokat kínlódtam én is. Viszont meglepődtem, hogy a gyűrűzés (hf.tömítés, szelepszár szimm. csere ) a Z402-es motornál mennyire hatásos.
Persze a hengerfejet rendbe kell rakni, és a jó drága trapéz gyűrűkkel lett összerakva.
Azóta is megy mint a rakéta. Indul elsőre télen is. Garász sincs szegénynek... Hozzám nőtt... szeretem.
Köszönöm a részletes választ és a linkeket! A traktoros oldalról már rendeltem hengerfej tömítést. Azt tavaly cseréltem ki. Ez volt eddig a legnagyobb beavatkozás amit elvégeztem a motoron. Következő nyárra is meg van a program.
Az is macerás , mert a Kubota motorban a legfelső gyűrű trapéz keresztmetszetű , és olyat utángyártottban nem lehet kapni . Bár eredetiben se ... A leggyakoribb megoldás a gyűrűhorony átesztergálása , persze az is csak addig járható amíg a hengerfalnak nincs kimutatható kopottsága . Ha van akkor jönne elvileg a fúrás , azért elvileg mert a kopott Kubota motor gyakorlatilag gazdasági totálkár. Nekem itt* helyben ( kb. 1 km a lakásomtól légvonalban ) nettó áron 10-ért fúrnak egy hengert és 30-ért adják bele az utángyártott dugattyút gyűrűkkel-csapszeggel . Nekem kell miszlikre szedni a motort , fúrás után kimosni ( evőkanálnyi kőport szedtem ki belőle ) , összerakni . Ha ehhez hozzádobjuk a tömítéskészletet (http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/tomites-keszlet-z402 ) akkor bőven 100 fölött vagyunk . Ha csak hengerfejtömítést cserélünk és a többit kivagdossuk körömollóval tömítőlapból -- hosszadalmas munkával -- akkor is súroljuk a 100-ast . És akkor nem csiszolgattunk szelepet , nem cseréltünk szelepvezetőt , nem cseréltünk szimeringet , nem köszörültünk főtengelyt és nem csapágyaztuk újra semmit ( http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/hajtokarcsapagy-z402 ) . Mert ugye ha már szét van szedve akkor csináljuk meg rendesen felkiáltással a szerelők mindent cseréltetnek . Valahol talán igazuk is van , de akkor maga az anyagköltség 200 kilóra rúg -- utángyártott alkatrészekkel . És jön még a munkadíj , ha nem maga csinálja az ember -- márha találunk rá szerelőt , pedig a mopedautósok többsége nem vállalkozik egy ilyen motor összerakására .
És ennyi pénzből kis odafigyeléssel már vehetünk üzemképes bontott motort .
Ha szerencséd van akkor csak beragadtak a koromtól a gyűrűk és tisztítással életre kelthető a masina , most bátyám is ebben bízik -- valami Aixamet pátyolgatnak , aminek olyan 18-20-as kompresszióit mérték ...
Köszönöm a választ! A kérdésemből is látszik,hogy nem vagyok a téma professzora :) Nekem is indítási problémáim vannak de gyanítom,hogy elkerülhetetlen lesz a gyűrűk cseréje. Viszonylag kis erőfeszítéssel át tudom tekerni a lendkereket kézzel a felső holtponton.
Hát nekem ez nem porlasztási hibának jön le . A hidegindító a dízelek esetében jellemzően a kompressziós hiányosságok áthidalásra használatos . Én mérnék egyet , hivatalos neve : sűrítési végnyomás .
veszek új porlasztócsúcsot a Z402-es motorhoz,akkor azokat még be kell állítani az előírt nyomásértékre vagy már gyárilag be vannak állítva?
Szerintem nincs beállítva , eleve a porlasztócsúcsot kopaszon árulják , a kocsiban levő tartóba szerelik be , abban benne van a régi rugó ami lényegében a nyitási értéket adja . Hogy az a rugó mennyire fáradt , mennyire van a helyzet magaslatán azt ellenőrző méréssel lehet kideríteni .
Az szerintetek is porlasztócsúcs hiba ,hogy izzít és utána indit ,teker és nemindul be hanem fehéresen füstöl a kipufogó és ,ha hidegindítót fuj neki akkor beindul és működik ?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni tőletek,hogyha veszek új porlasztócsúcsot a Z402-es motorhoz,akkor azokat még be kell állítani az előírt nyomásértékre vagy már gyárilag be vannak állítva?
Fene tudja , én kissé sokallom . Ugyanakkor lassan eladósörbe kerül nálam is egy kis bordó 400-as Aixam , motorhibásan (csúnyán megfőzték ) került hozzám , eleve javításra-eladásra vettem . Azon szinte semmit nem cseréltem ki , csak a szakadt gumiárut -- féltengely és kormányharmonika -- csináltam meg . Illetve megfúrattam a motort -- CSAK fúrás és új (persze utángyártott ) dugók-gyűrűk . Minden maradt a régi : a szimeringek , a csapágyak , porlasztócsúcsok . A kasztnihoz-futóműhöz érdemben semmit nem nyúltam , csak a fékeket járattam át , így ilyen alkatrészcserés felsorolást nem tudok mellé produkálni . És azért a kocsiért olyan 150-200 ezerrel kérek kevesebbet , így nézve talán nincs túlárazva az a spenótós szerkezet , ugyanakkor soknak tűnik egy szimpla 400-asért a 690 . A magam részéről ha ebben az árszegmensben akarnék vásárolni akkor talán ebben gondolkodnék :
Mégiscsak ez egy 500-as Minivan , 800-ért -- igaz pár hete 700-ért hirdették 15 km-re délebbre , de hát mikor volt az ! A Minivanban is lehet cserélgetni a gömbfejeket és féktárcsákat , lehet olyan szintja javítani mint az a zöldet . De abba a zöldbe soha nem lesz ekkora csomagtartó -- és ez nekem például nagyon lényeges szempont .
Hogy egy járgány mennyit ér azt az a -- vevőnk titulált -- személy dönti el aki előveszi a zsebéből a köteg húszezrest és leszámol belőle egy sorozatot az asztalra .
Nálam valószínűleg az viszi el az árak tényszerű megítélését , hogy sosem vásárolok kényszerből , és alapvetően üzleti célra veszek masinát a eleve feltételezi a nyomott árakat .