Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.30 -1 0 47335

 Jdm Titán 2 99s évjáratú járgányon szeretnék első lengéscsillapítót cserélni(javítani).Maga a csillapító jó lenne de a rugó az nagyon efáradt,gyenge.

A másik kérdés a szélvédő lenne hogy valamelyik autóé jó hozzá esetleg?

 

Nehéz ügy . Én nem tudok cserélhető típusazonos rugóról . Annak idején én a Ligieremen egy kifúrt gumituskóval emeltem meg a fáradt rugókat . Van egy papírtalan Titan II-es kasztnim , ahhoz mintha meglenne a lengéscsillapító -- ki tudja milyen állapotban -- de külön nem adnám el , inkább egyben az egészet .  Persze a szélvédő abban is törött , motortér üres .

A szélvédő reménytelen ügy , ismereteim szerint senkivel és semmivel nem egyezik -- nehezen beszerezhető , mondhatnám beszerezhetetlen . Valami holland oldalon láttam bő 80 ezer Ft körüli áron , soha sehol máshol .

 

Brumi 05 Creative Commons License 2019.10.30 0 0 47334

Sziasztok  segítséget szeretnék kérni Jdm Titán 2 99s évjáratú járgányon szeretnék első lengéscsillapítót cserélni(javítani).Maga a csillapító jó lenne de a rugó az nagyon efáradt,gyenge. Az lenne a kérdésem hogy van e valami egyszerű megoldás erre? Van olyan rugó valamelyik másik autó alatt ami jó lenne hozzá?Vagy esetleg komplett gólyaláb cserére is gondoltam csak nem tudom van e esetleg csere szabatos más autóéval? Valami ami passzol és méretben is kb olyan.Esetleg kis átalakítással jó lenne.? A másik kérdés a szélvédő lenne hogy valamelyik autóé jó hozzá esetleg? Azért gondolok más autókra mert sok más csereszabatos alkatrésze is van elméletileg és sokszor a (nagy)személyautókalkatrészei olcsóbbak sokkal mint a saját másrészt ha azt a terhelést bírja akkor a kicsi masina esetében is birni fogja. :) Segítséget előre is köszönöm! 

Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.10.30 0 0 47333

Milyen áron kelt el a motor?

Előzmény: köböki (47332)
köböki Creative Commons License 2019.10.30 0 1 47332

Szia Norbert! vólt itt is a falunkban egy3- hengeres fehérszínű kis gép ,álitólag kis Japán munkagépekbe szokott lenni olyan motor. Én mentem vele , ment is mint az ördög.annak sem vóltak meg a papirjai, de igy is elkelt a motor kellet belöle a vevőnek.

Előzmény: Krumpach Norbert (47331)
Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.10.29 0 0 47331

Köszönöma választ kedves Bakancs4!

 

Esetleg valakit érdekelne majd a járgány?

(Ha sok érdeklődő van alkatrészre akkor akár bontom is!

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.29 -2 1 47330

Nehéz ügy . Ez az eladásra vagy vételre lovagoljam kérdése .

Ha úgy nézem , hogy a Twin alkatrészeiből nagyon keveset lehet a most futó kocsikba beépíteni akkor keveset ér . Elvileg nem rendszámozható a papírtalansága miatt , ez is csökkenti az értékét . A háromhengeres motor jól hangzik , de nem tudom befér-e a mai mopedautókba -- ha nagyon macerás beszerelni akkor nem túl kelendő a cikk . Ezek lenyomják az árat .

Ha viszont arra gondolok , hogy ha valakinek mégis kell a Twinhez valami akkor aranyáron is megveszi . A háromhengeres motort nagyon el tudnám viselni a kocsimban én is , biztos egyenletesebb járása van , mint a kéthengeres vibrátornak , nyilván kellemesebben-jobban mozogna vele a kocsim . A papírtalanságnak is van ilyen-olyan megoldása .

Az efféle technikát olykor megveszi valami zöldfülű -- lehetőleg jó drágán -- aztán nem tud mit kezdeni vele : kész bukta . Ha dörzsöltebb mopedautós  (nepper) veszi meg az a fenti okokra hivatkozva kizárólag ( nyomott) bontási árat ad érte -- ő könnyen van , nála nincs vásárlási kényszer . Nekem is áll itthon tucatnyi járgány amit meg kéne csinálni és utána eladni -- így egy ilyen kocsiért ( ha üzemképes ) én csak 150-200-at adnék . Más szerintem ennyit se , pedig ez arcátlanul alacsony ár , ha az alkatrészek árát külön nézzük .

Nagyon nehéz belőni a ritkaságok árát , itt is erről van szó .

Előzmény: Krumpach Norbert (47329)
Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.10.29 0 0 47329

Sziasztok!

A napokban hozzám fog kerülni egy Aixam Twin amiben egy 3 hengeres kubota motor van , az autónak semmi papirja nincs , mi pénzt érhet ez?

 

Néztem ,de semmi árat nemláttam ,meg gondolom ritka a 3hengeres kubota motoros.

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 47328

Van egy újsütetű ismerősöm , neki van marógépe és igen precízen dolgozik , valószínűleg őt kérem meg egy ilyen kifaragására .

Előzmény: WooDoo (47327)
WooDoo Creative Commons License 2019.10.28 0 0 47327

Ha lehet valami edzhető anyagból csináld, és hőkezeltesd, és nem árt megvezetni a bélyegeket, ha szép szabályos négyszöget szeretnél a spirál végére...

Előzmény: Bakancs4 (47325)
Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.10.28 0 0 47326

Sziasztok!

A napokban hozzám fog kerülni egy Aixam Twin amiben egy 3 hengeres kubota motor van , az autónak semmi papirja nincs , mi pénzt érhet ez?

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 47325

Lehet ezt a spirál sajtolót én is kifaragom egyszer magamnak :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=108660700&t=9147790

 

Pár hónapja gyártattam 5-5 spirált ( belsőt ) , hosszabbat-rövidebbet ( Aixam és Ligier ) de pár cm eltérés adódik a tokok ( külsők ) között így néha nekem kell korrigálnom . Ahhoz jól jönne .

 

Előzmény: WooDoo (47324)
WooDoo Creative Commons License 2019.10.27 0 1 47324

Bő két hónapja szinte minden nap a hibrid Stella kabriómmal közlekedek. Kb. 2000 km-t mentem vele ezalatt, a benzinmotort egyszer sem indítottam be, ha messzebbre kellett mennem, akkor mindig rá tudtam tölteni útközben. A töltés nem valami gyors, 1 óra alatt kb. 12 km-re elegendő villamos energiát tudok "tankolni". Meghibásodás nem volt eddig semmi, ma jött elő az első hiba, elszakadt a km óra spirál. Mondjuk ez független az üzemanyag típusától...

 

Először arra gondoltam, hagyom a fenébe a gyári órát, és berakok egy bicikli sebességmérőt, az sokkal pontosabb. De aztán csak előkerestem a lomok közül a célszerszámot, amivel a spirál végére rá lehet sajtolni a négyszöget. A köpenyből levágtam 5 cm-t, jól beolajoztam a spirált, a lehajtást is bezsíroztam, mert víz volt a fogaskerekek között. Most egy darabig biztos jó lesz...

 

 

WooDoo Creative Commons License 2019.10.26 0 0 47323
brömbi Creative Commons License 2019.10.24 0 1 47322

Drága a mopedautó, de az alkatrész hozzá mégdrágább.

Mérlegelni kell...  grammolni.

Előzmény: brömbi (47321)
brömbi Creative Commons License 2019.10.24 0 0 47321

Ja, és bontott motorba lett véve a gyűrű. A motorba bele látni nem lehet. Beindul, üzemel, használod. Lutri. Amit felújítasz, tudod hogy milyen.

Bontott motorból is van már kettő. Pótlásnak, alkatrésznek.  Egyet vettem ívfénytől, egyet a Zsolttól.

Most a zsoltmotorosat használom. Ő a PePe.

brömbi Creative Commons License 2019.10.24 0 0 47320

Az érdiektől van. 

Zsolt szedegette nekem össze.

Tőle szoktam bontott cuccot is, ha kell. A tömítés meg a " traktorbból " .

Meg is főztem már azóta egy kicsit a motort, mert lyukas lett a fűtéscsap, de nem fújta ki.

Azt is csak dicsérni tudom.

Előzmény: Bakancs4 (47317)
somi1955 Creative Commons License 2019.10.24 0 0 47319
Laci320d Creative Commons License 2019.10.24 0 0 47318

Igen, eltaláltad👍😉😁!

Előzmény: Bakancs4 (47300)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.23 0 0 47317

Hol rendeltél trapéz gyűrűt ?

Előzmény: brömbi (47316)
brömbi Creative Commons License 2019.10.23 0 0 47316

A hidegindító spray legtöbb esetben, kompressziós problémákra utal. Sokat kínlódtam én is. Viszont meglepődtem, hogy a gyűrűzés (hf.tömítés, szelepszár szimm. csere ) a Z402-es motornál mennyire hatásos.

Persze a hengerfejet rendbe kell rakni, és a jó drága trapéz gyűrűkkel lett összerakva.

Azóta is megy mint a rakéta. Indul elsőre télen is. Garász sincs szegénynek...    Hozzám nőtt... szeretem.

Zjanek Creative Commons License 2019.10.23 0 0 47315

Köszönöm a részletes választ és a linkeket!   A traktoros oldalról már rendeltem hengerfej tömítést. Azt tavaly cseréltem ki. Ez volt eddig a legnagyobb beavatkozás amit elvégeztem a motoron. Következő nyárra is meg van a program.

Előzmény: Bakancs4 (47314)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.23 -1 0 47314

elkerülhetetlen lesz a gyűrűk cseréje.

 

Az is macerás , mert a Kubota motorban a legfelső gyűrű  trapéz keresztmetszetű , és olyat utángyártottban nem lehet kapni . Bár eredetiben se ... A leggyakoribb megoldás a gyűrűhorony átesztergálása , persze az is csak addig járható amíg a hengerfalnak nincs kimutatható kopottsága . Ha van akkor jönne elvileg a fúrás , azért elvileg mert a kopott Kubota motor gyakorlatilag gazdasági totálkár . Nekem itt* helyben ( kb. 1 km a lakásomtól légvonalban )  nettó áron 10-ért fúrnak egy hengert és 30-ért adják bele az utángyártott dugattyút gyűrűkkel-csapszeggel . Nekem kell miszlikre szedni a motort , fúrás után kimosni ( evőkanálnyi kőport szedtem ki belőle ) , összerakni . Ha ehhez hozzádobjuk a tömítéskészletet (http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/tomites-keszlet-z402 ) akkor bőven 100 fölött vagyunk . Ha csak hengerfejtömítést cserélünk és a többit kivagdossuk körömollóval tömítőlapból  -- hosszadalmas munkával -- akkor is súroljuk a 100-ast . És akkor nem csiszolgattunk szelepet , nem cseréltünk szelepvezetőt , nem cseréltünk szimeringet , nem köszörültünk főtengelyt és nem csapágyaztuk újra semmit ( http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/hajtokarcsapagy-z402 ) . Mert ugye ha már szét van szedve akkor csináljuk meg rendesen felkiáltással a szerelők mindent cseréltetnek . Valahol talán igazuk is van , de akkor maga az anyagköltség 200 kilóra rúg -- utángyártott alkatrészekkel . És jön még a munkadíj , ha nem maga csinálja az ember -- márha találunk rá szerelőt  , pedig a mopedautósok többsége nem  vállalkozik egy ilyen motor összerakására .

És ennyi pénzből kis odafigyeléssel már vehetünk üzemképes bontott motort .

Ha szerencséd van akkor csak beragadtak a koromtól a gyűrűk és tisztítással életre kelthető a masina , most bátyám is ebben bízik -- valami Aixamet pátyolgatnak , aminek olyan 18-20-as kompresszióit mérték ...

 

*http://www.hengerfuro.hu/

 

Előzmény: Zjanek (47313)
Zjanek Creative Commons License 2019.10.22 0 0 47313

Köszönöm a választ!  A kérdésemből is látszik,hogy nem vagyok a téma professzora :)  Nekem is indítási problémáim vannak de gyanítom,hogy elkerülhetetlen lesz a gyűrűk cseréje.  Viszonylag kis erőfeszítéssel át tudom tekerni a lendkereket kézzel a felső holtponton.

Előzmény: Bakancs4 (47311)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 47312

Hát nekem ez nem porlasztási hibának jön le . A hidegindító a dízelek esetében jellemzően a kompressziós hiányosságok áthidalásra használatos . Én mérnék egyet , hivatalos neve : sűrítési végnyomás .

Előzmény: Krumpach Norbert (47310)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 47311

veszek új porlasztócsúcsot a Z402-es motorhoz,akkor azokat még be kell állítani az előírt nyomásértékre vagy már gyárilag be vannak állítva?

 

Szerintem nincs beállítva , eleve a porlasztócsúcsot kopaszon árulják , a kocsiban levő tartóba szerelik be , abban benne van a régi rugó ami lényegében a nyitási értéket adja . Hogy az a rugó mennyire fáradt , mennyire van a helyzet magaslatán azt ellenőrző méréssel lehet kideríteni .

Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.10.22 0 0 47310

Az szerintetek is porlasztócsúcs hiba ,hogy izzít és utána indit ,teker és nemindul be hanem fehéresen füstöl a kipufogó és ,ha hidegindítót fuj neki akkor beindul és működik ?

brömbi Creative Commons License 2019.10.22 0 0 47309

Ennyi pénzért olyan auttot érdemes venni, ami normalisan működik.

Nem érdekes, hogy mit miért...

Előzmény: Krumpach Norbert (47305)
Zjanek Creative Commons License 2019.10.22 0 0 47308

Sziasztok!  Azt szeretném kérdezni tőletek,hogyha veszek új porlasztócsúcsot a Z402-es motorhoz,akkor azokat még be kell állítani az előírt nyomásértékre vagy már gyárilag be vannak állítva?

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.21 -3 0 47307

Fene tudja , én kissé sokallom . Ugyanakkor lassan eladósörbe kerül nálam is egy kis bordó 400-as Aixam , motorhibásan (csúnyán megfőzték ) került hozzám , eleve javításra-eladásra vettem . Azon szinte semmit nem cseréltem ki , csak a szakadt gumiárut -- féltengely és kormányharmonika  -- csináltam meg . Illetve megfúrattam a motort -- CSAK fúrás és új (persze utángyártott ) dugók-gyűrűk  . Minden maradt a régi : a szimeringek , a csapágyak , porlasztócsúcsok . A kasztnihoz-futóműhöz érdemben semmit nem nyúltam , csak a fékeket járattam át , így ilyen alkatrészcserés felsorolást nem tudok mellé produkálni .  És azért a kocsiért olyan 150-200 ezerrel kérek kevesebbet , így nézve talán nincs túlárazva az a spenótós szerkezet , ugyanakkor soknak tűnik egy szimpla 400-asért a 690 . A magam részéről ha ebben az árszegmensben akarnék vásárolni akkor talán ebben gondolkodnék :

https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Aixam_mopedauto_97497309.htm

Mégiscsak ez egy  500-as Minivan , 800-ért  -- igaz pár hete 700-ért hirdették 15 km-re délebbre , de hát mikor volt az  ! A Minivanban is lehet cserélgetni a gömbfejeket és féktárcsákat , lehet olyan szintja javítani mint az a zöldet . De abba a zöldbe soha nem lesz ekkora csomagtartó -- és ez nekem például nagyon lényeges szempont .

Hogy egy járgány mennyit ér azt az a -- vevőnk titulált -- személy dönti el aki előveszi a zsebéből a köteg húszezrest és leszámol belőle egy sorozatot az asztalra .

Nálam valószínűleg az viszi el az árak tényszerű megítélését , hogy sosem vásárolok kényszerből , és alapvetően üzleti célra veszek masinát a eleve feltételezi a nyomott árakat .

Előzmény: Krumpach Norbert (47305)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 47306

Teljesen jogos , tényleg nem volt .

Előzmény: WooDoo (47304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!