Nem! Egy fórumtárs adott egy tippet, hogy magát a kapcsolót feszítsem ki egy célszerszámmal. Valszeg ez-az letörhet belőle, de minek, ha itt az új, a régi meg már úgyis KO.
Ez jó is volt, csak az a fránya vezetéke kb. 3cm-t állt ki a kárpitból. Így kellett az újat ráaggatni, bejátszani a helyre. Először érdekes módon nem illeszkedett jól, egy éjszakára állni hagytam. Gondolom a hideg-meleg hatására bepattant a helyére rendesen, így most jól működik.
Sajna a kapcsoló körül a kerete gumírozott, ami már előtte is kopottas volt, de amióta megfeszegettem a kapcsolót, még randább lett. :(
Van egy univerzálisom (torque), az semmit nem dobott ki. :)
Más: valaki kiszedte már az ajtópanelban levő ajzó nyit-záró kapcsolót? Ki akarom cserélni, elég izommal kell nyomni, itt is van az új, de a régit nem tudom, hogy hogyan kell eltávolítani?
Az alapjárati mizéria az akku csere után azt hittem megszűnik.
Hát... lehetett benne reménykedni. Sajnos nem. FIX 800-ról egészen 2200-ig fel, majd egy gondolattal vissza 800. Aztán szépen lassan feltornázza magát megint 2200, aztán megint le 800.
Sziasztok szeretnék tölletek segítséget kérni van egy Volkswagen Passat 2.0TDI 2005 év végi olyan gond van hogy menet közbe el kezd rángatni és füstölni aki ért hozzá vagy vele is történt ilyen kérem segítsen előre is köszi
2 éve vagyok boldog tulaja egy 2000.7.havi VW Passat B5 Variant-nak (AHU, 3B). Eddig csak gyári lemezfelni volt alatta (5/112/57 15*6 ET45) 195/65/15 Dunlop nyári gumikkal. Most lett arra lehetőségem, hogy alufelnit vegyek alá és a lemezre szereltessem a télit.
A következő felnit néztem ki rá, ami tetszene rajta: VW Michigan 3B0601 025S 7J*15H2 ET37
A kérdésem az lenne felétek, hogy mivel ez tudtommal a B5.5-re készült és ezzel (is) szerelték, felszerelhetem-e az én B5-ös autómra, nem lesz-e vele problémám, gondolok itt az alacsonyabb ET számra (ET45 helyett ET37), ami elvileg 16mm nyomtávszélesedést okoz. El fog-e a férni a kasztni alatt, nem-e lóg-e ki majd alóla vagy ér bele valamibe a kormányzott keréknél. 195/65/15-ös nyári gumikkal lesz szerelve.
Ezek az adatok erősen jobb láb függőek. Én hosszú távokon pályán a sebességhatárokat betartva (valós sebességeket) 5-5,5 literrel járok, országúton -1 liter.
Az igaz, hogy a sebesség nagyban befolyásolja a fogyasztást, a légellenállás ilyenkor már nagyon beleszól az egyenletbe és exponenciálisan. Meg azután az sem mindegy, hogy milyen stílusban vezet az ember, átlag tempót tart vagy pillanatnyit erőltet, szóval ez sok mindentől függ.
Én a saját tapasztalataimat írtam le és arra reagáltam, hogy "városban a PD sem fog éppen keveset fogyasztani" persze nem fog, de mihez képest! Egy benzinessel városban hamarabb elszállsz mint egy dízellel. Nekem például soha nem sikerült 7 liter fölé mennem, de inkább 6 körül járok, a nejem meg rendszeresen +1 de inkább +1,5 literrel jár ugyanazzal az autóval! ...és még csak nem is siet, egyszerűen ilyen a vezetési stílusa!
Azt a +3-4-5 litert a mostani automhoz mértem ami egy 1.3-ás benzines Suzuki ignis,semmire sem jo,nem fogyaszt jól,nem mérgezett egér,szóval ezért érdeklődők a Seat utan ennyire,sajnos nincsenek millióit autót venni,ezért nem szeretnek melle fogni,sajnálom ha butaságot írtam bármiről.
Kimentem, megneztem, 6097 km atlaga 7,1 l/100, ami realis es szokasos. Ennek zome autopalya, ahol most nem mentem gyorsan, de 5000 km-en at vittem egy boxot a tetejen, plusz egy bicajt 1000 km-en at a hatuljan.
Kb. fel litert tesz ra a szeles gumi.
Az egynegyes benzines kocsim is itten korul fogyaszt.
Nem nagyon eszik az sokat városban sem, Én soha nem tudtam 6-6,5 liternél többet megetetni vele, a Passattal is kijövök ennyiből. A nejem 1.4 PD-je is kijön ennyiből nyáron, pedig az színtiszta városi, méghozzá a napi 2-3-szor max 3-4 km-es utakat megy mindig hidegindítás után! Télen a kiegészítőfűtés miatt ez felmehet 8-8,5 literre de ennél többre nem.
Egy benzines ilyen használatban, még a legkisebbek is megesznek ennyit, de általában jóval 10 fölött!
Egy haverom 130 lovas 1.9 pd motorjában valami szegedi csóka megírással egyszerre cserélte a PD-sort felújítottra 120 volt... nem mindig csak, sőt pláne ilyen idős autóban nem a hivatalos megoldásokban kell gondolkozni... ;-)
A 3-4-5 liter fogyasztas kulonbseg nagyon eros tulzas, persze nem tudom mit, mihez hasonlitasz, de az egykilences pdtdi azert nem fogyaszt olyan keveset, foleg varosban, plane, ha egyik lampatol a masikig le akarsz fozni mindenkit. Lehet vele dinamikusan kozlekedni, meg takarekoskodni, de nem egyszerre.
Egy bizonyos pontig van is pénz javításra,de nem akarom a kocsit árát mégegyszer rákölteni 1 hónap alatt,a másik hogy én havi 1200-1500kilométert autozok,szóval ott már nem mindegy az a 100km/3-4-5 liter többlet fogyasztás,remélem érted!Nem veszem egy kalap alá a siemens pd elemeket a bosh pd-vel,csak azt írtam hogy ha esetleg tönkre megy,mivel egy sokat futott dízelről van szó,akkor ne 300-400ezer forint legyen a javítás hanem "csak" 100ezer.
"Viszont úgy hallottam hogy a pd elemek lecserélése megáll 100ezerforintba.."
Miért akarsz már te is PD elemeket cserélni az 1.9 PDTDI-ben?
Miért veszed már te is egy kalap alá az 1.9 PDTDI-t a 2.0PDTDI motorral?
Az utóbbinál "szokás" PD (siemens) elemeket cserélni, nem az 1.9 ( Bosch) PD-nél.
Sokat futott diesel autónál bármikor bármi előfordulhat, ha mérgezett egeret/teljesítményt akarsz akkor legyen pénz javításokra is.
Ha pedig úgyis keveset használod az autót, akkor ahogy ajánlották vegyél inkább benzinest, annál nem kell PD elemeket cseréltetned, de legalább sokat eszik, és persze nem erőgép.....:)