Keresés

Részletes keresés

Norbedlee Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86492

menetközben abs lámpa világít és nem is működik, újra indítás után bírja X km-ig 

Előzmény: tcaoe (86490)
tux Creative Commons License 2023.01.31 0 1 86491

Itt van a videó alatti szöveg fordítása:

A BMW R1250GS & R1250GSA & R1250RT-P modelleket a BMW visszahívta. A visszahívás száma 0000232600, a sebességváltó bemeneti tengelyének lehetséges meghibásodása miatt. Szinte az összes, 2018 júliusától szeptemberéig tartó motorkerékpár érintett.

Ebben az epizódban csak a visszahívás részleteit ismertetjük, és azt, hogy ez világszerte mintegy 240 000 motorkerékpárt érint.

A legtöbbünk számára, akik nem motoroznak agresszívan terepen, ez nem jelent komolyabb aggodalmat, és a BMW által bejelentett javítás egy szoftverfrissítés az ECU számára, amely - többek között - a kipörgésgátló beállításait vezérli. Ez különösen azok számára érdekes, akik az "Enduro és Enduro Pro módokat" használják, mivel itt történnek a legfontosabb változások az ECU beállításaiban.

A BMW-nek gratulálni kell ehhez a visszahíváshoz és ahhoz a rendkívüli erőfeszítéshez, amelyet a sebességváltó bemeneti tengelyének lehetséges meghibásodásának okainak tesztelése és értékelése során tettek.

Szinte az összes R1250GS - GSA és RT-P modellt visszahívják, hogy elvégezzék ezt a szoftverfrissítést.

Ha az Ön motorját 2022 decembere után gyártották, akkor lehet, hogy már telepítették rá a frissített szoftvert, ha pedig 2023. január 18-a után szállították le, akkor valószínűleg már elvégezték rajta ezt a frissítést.

Ellenőrizheti, hogy a "BMW Motorrad Recall Check" hivatalos weboldalain ( lásd az alábbi linkeket), és az alvázszámát megadva ellenőrizheti, hogy milyen visszahívások vagy szervizértesítések szükségesek a GS / GSA / RT-P motorkerékpárokhoz.

Remélhetőleg élvezed az általam készített tartalmat, így a feliratkozással tudatom, hogy értékeled az erőfeszítést és az időt, amit az epizódok létrehozásába fektetek, és ez segít a csatorna növekedésében és fejlesztésében is.
Sok sikert, Carl

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Előzmény: tux (86489)
tcaoe Creative Commons License 2023.01.31 0 1 86490

Mi a hibakód? Mert attól eléggé függ. Nem mindegy, hogy feszültséghiba, érzékelő, vagy a motorok áramfelvétele. Az utóbbi esetben drága, az elsőben meg általában a teszt vagy valamelyik vezeték vagy érintkező sztrájkol.

Előzmény: Norbedlee (86487)
tux Creative Commons License 2023.01.31 0 1 86489

Itt elmagyarázzák a hibát.

A lényeg, hogy kb. 6 motornál fordult elő az eladott több százezerből. Enduro Pro-ban ha elemelkedik a hátsókerék a talajtól és közben a pilóta tovább húzza a gázt, a kerék felpörög és amikor visszaér a talajra, a nagy nyomaték eltörheti a tengelyt.
A szoftveres módosítás lényege, hogy amikor érzékeli, hogy elemelkedett a hátsó kerék, pl. a futómű szenzorok jeleiből, akkor visszaveszi a gázt, ha szükséges.
Kicsit mintha túl lenne lihegve a dolog.

befaster Creative Commons License 2023.01.31 -1 0 86488

Szerintem ez sok mindentöl függ. Ha találsz olyat aki vállalja akkor akár 300e, környéke is lehet alsó hangon. Vagy ki kell dobni belőle. 

Előzmény: Norbedlee (86487)
Norbedlee Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86487

Üdv, 

 

1150 R ABS hibánál (elég gyakori hiba ahogy olvasom) mekkora költség a javítás? Köszi

A_Kupec Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86486
-Mosquito- Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86485

Milf mamik mi,kis huncut.. :))

Előzmény: zöld_I (86480)
tcaoe Creative Commons License 2023.01.31 0 1 86484

Mind eltörik, vagy csak nem tudják, hogy melyik fog?:)

Előzmény: bacus (86483)
bacus Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86483

4 éven keresztül? :)

Előzmény: tcaoe (86482)
tcaoe Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86482

Jellemzően ilyenkor inkább egy hőkezelési hiba, vagy egy anyaghiba szokott jönni.

Előzmény: bacus (86473)
befaster Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86481

akkor ez most rejtjelezve azt jelenti, hogy aszfalt betyárkodtál és becsajoztál!

Előzmény: zöld_I (86480)
zöld_I Creative Commons License 2023.01.31 0 2 86480

Mai meglepetés, ahogy számolgatom 15 év folyamatos üzem (= téli motorozás) után:

-Ha fúj a szél, és hideg van, nagyon hirtelen lehet pofára esni a jeges járdán, attól, hogy az útest simán csak nedves. :D  

 -Ha alapból fel is tudod állítani a motorod, telirakott 58 literes topcassel a jégen nem fog sikerülni.

 -Kedves mamikat találsz a buszmegállóban, akik segítenek :D 

 

dvorcsakl Creative Commons License 2023.01.31 0 1 86479

De ennek nem az én problémámnak kell lennie. Nyócmilláé'

Előzmény: zöld_I (86478)
zöld_I Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86478

Barátom motorjára a helyi a BMW szervíz az elsődleges felméréskor 30+ munkaórát számolt.

Ennyi szervizkapacitás annyi motorra a világon nincs.

 

Előzmény: dvorcsakl (86476)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86477

Szerintem arról lehet szó , hogy ez a változó szelepvezérlés , nagyobb fordulaton tolja át a vezérműtengelyt , és ott ad nagyobb erőt . Nekem is volt , és én ritkán húztam addig , mikor váltott a vezérlés . Alatta meg egy teljesen kezes erőleadása van . Persze ha egy ilyen Dodor stílusú tulajhoz kerül a motor , azért történhetnek váratlan dolgok :) És ott van az anyagminőség , meg főleg a hőkezelési tényező is , ami tud változó lenni , meg a költségcsökkentés is be tud keverni , de én nagy valószínűségét látom , hogy ezek melyike a gond , az sose fog kiderülni . 

Előzmény: bacus (86471)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.01.31 0 0 86476

Az lenne a megnyugtató, ha most frissítenék a szoftvert addig, amíg nem cserélik ki at alkatrészt egy újratervezett verziója.

dreamfactory Creative Commons License 2023.01.30 0 0 86475
tux Creative Commons License 2023.01.30 0 0 86474

Szerencsére ezeket nem érdem szerint osztogatják, így nekem is lehet.

:)

Előzmény: zöld_I (86463)
bacus Creative Commons License 2023.01.30 -1 1 86473

A mérnök kiszámolja, túlméretezi, meghatároz egy olyan anyagminőséget, ami szintén jobb mint a minimális. No ezután jön a marketinges és faragja a költségeket. :D

Előzmény: Törölt nick (86472)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.30 -3 1 86472

Soha nem értettem...

Állítólag... mérnökök számolnak ki mindent...

Lehet, hogy szakrajztanár...?

bacus Creative Commons License 2023.01.30 0 0 86471

Így csak kicsit lesznek erőtlenebbek mint egy 1200-as :D

 

Én azért szkeptikus vagyok ez a magas fordulatszámon leadott nyomatéktöbblettel, mármint, hogy az okozza a problémát! Persze nem vagyok gépész, de azt gondolnám, hogy kis fordulaton a hirtelen ráadott nyomaték nagyobb terhelést jelent, mint magas fordulaton.

 

Szerintem itt sokkal inkább valami gyártásbeli spórolás történt, ezért a csere egy jobb anyagminőségű tengelyre megoldja a problémát, nem kell áttervezés, keresztmetszet növelés, stb.

 

És mielőtt azt gondolná valaki, hogy szidom a gyártót, azt gondolom elő tud fordulni mindenkinél az ilyen, a mai rohanó világ hozza ezt magával, mindenen spórolni kell 1 EUR-t és az 100e darabnál 15 ponton 1EUR spórolás már szemmel látható bevétel, a gyakorlatban meg nincs elég idő, lehetőség letesztelni azt, hogy a gépen lemodellezett megtervezett dolog tényleg kibírja e a tervezett avulási időszakot. (mert az örökkévalóságnak már tilos tervezni.)

Előzmény: HorváTH 69 István (86470)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.01.30 -2 2 86470

Ne bízzál te ilyenekben , hogy majd "akkor" , meg "egy pillanatra" ! Ez rá se fogja engedni adni ! Mert annak van értelme...

Előzmény: T1OK3 (86469)
T1OK3 Creative Commons License 2023.01.30 0 1 86469

Én úgy gondolom, hogy ha pl. rúgatom neki nagy fordulaton terepen, a hátsó kerék kapar és olyan talajra érek ahol megtud tapadni, akkor veszi vissza a nyomatékot az új szoftver egy pillanatra.

Amúgy szerintem is csak a probléma elodázása ez a frissítés!

 

Egyébként nem ugyanaz a váltója, mint az előző 1200-es gépeké?

Előzmény: kicsi200 (86466)
kiss_atti Creative Commons License 2023.01.30 -1 1 86468

Báttya,

 

ez azon kivételes alkalmak egyike, amikor én is pont így gondolom...

:-))

Előzmény: zöld_I (86457)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.01.30 -1 0 86467

Szoftveresen mást nem tud csinálni . 

Előzmény: kicsi200 (86466)
kicsi200 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 86466

Ezt a szoftveres  varázslást nem igazán értem. Mit tud csinálni, visszaveszi a nyomatékot?  Ha vacak a vas, amiből a tengely készült, azzal mit kezd a szoftver? 

 

Előzmény: hamvasat (86465)
hamvasat Creative Commons License 2023.01.30 0 1 86465

Hát igen... a kardános sztorival úgy van az ember, hogy szívás, de ha kenegeted, akkor elkerülhető és bár drága a csere, de különösebb probléma nélkül orvosolható.

 

Ezzel az alulméretezett kihajtással meg az a gond, hogy kb. GTK és megelőzni sem tudod és veszélyes helyzetet teremthet. Ez a szoftveres varázslás meg csak egy kis időnyerés a BMW részéről, hogy mit is csináljanak ezzel a disznósággal, ami rendkívül sokba fog nekik kerülni.

Előzmény: zöld_I (86464)
zöld_I Creative Commons License 2023.01.30 0 1 86464

Nagyon figyelj rá, hogy a garancia lejártának első napján a Fahrzeugschein-ban ne a Te neved legyen,

úgy nem lehet baj.

Előzmény: tux (86461)
zöld_I Creative Commons License 2023.01.30 -1 1 86463

Akkor Te igazából meg sem érdemled :DDDDD

Előzmény: tux (86461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!