A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A BMW R1250GS & R1250GSA & R1250RT-P modelleket a BMW visszahívta. A visszahívás száma 0000232600, a sebességváltó bemeneti tengelyének lehetséges meghibásodása miatt. Szinte az összes, 2018 júliusától szeptemberéig tartó motorkerékpár érintett.
Ebben az epizódban csak a visszahívás részleteit ismertetjük, és azt, hogy ez világszerte mintegy 240 000 motorkerékpárt érint.
A legtöbbünk számára, akik nem motoroznak agresszívan terepen, ez nem jelent komolyabb aggodalmat, és a BMW által bejelentett javítás egy szoftverfrissítés az ECU számára, amely - többek között - a kipörgésgátló beállításait vezérli. Ez különösen azok számára érdekes, akik az "Enduro és Enduro Pro módokat" használják, mivel itt történnek a legfontosabb változások az ECU beállításaiban.
A BMW-nek gratulálni kell ehhez a visszahíváshoz és ahhoz a rendkívüli erőfeszítéshez, amelyet a sebességváltó bemeneti tengelyének lehetséges meghibásodásának okainak tesztelése és értékelése során tettek.
Szinte az összes R1250GS - GSA és RT-P modellt visszahívják, hogy elvégezzék ezt a szoftverfrissítést.
Ha az Ön motorját 2022 decembere után gyártották, akkor lehet, hogy már telepítették rá a frissített szoftvert, ha pedig 2023. január 18-a után szállították le, akkor valószínűleg már elvégezték rajta ezt a frissítést.
Ellenőrizheti, hogy a "BMW Motorrad Recall Check" hivatalos weboldalain ( lásd az alábbi linkeket), és az alvázszámát megadva ellenőrizheti, hogy milyen visszahívások vagy szervizértesítések szükségesek a GS / GSA / RT-P motorkerékpárokhoz.
Remélhetőleg élvezed az általam készített tartalmat, így a feliratkozással tudatom, hogy értékeled az erőfeszítést és az időt, amit az epizódok létrehozásába fektetek, és ez segít a csatorna növekedésében és fejlesztésében is. Sok sikert, Carl
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Mi a hibakód? Mert attól eléggé függ. Nem mindegy, hogy feszültséghiba, érzékelő, vagy a motorok áramfelvétele. Az utóbbi esetben drága, az elsőben meg általában a teszt vagy valamelyik vezeték vagy érintkező sztrájkol.
A lényeg, hogy kb. 6 motornál fordult elő az eladott több százezerből. Enduro Pro-ban ha elemelkedik a hátsókerék a talajtól és közben a pilóta tovább húzza a gázt, a kerék felpörög és amikor visszaér a talajra, a nagy nyomaték eltörheti a tengelyt. A szoftveres módosítás lényege, hogy amikor érzékeli, hogy elemelkedett a hátsó kerék, pl. a futómű szenzorok jeleiből, akkor visszaveszi a gázt, ha szükséges. Kicsit mintha túl lenne lihegve a dolog.
Szerintem arról lehet szó , hogy ez a változó szelepvezérlés , nagyobb fordulaton tolja át a vezérműtengelyt , és ott ad nagyobb erőt . Nekem is volt , és én ritkán húztam addig , mikor váltott a vezérlés . Alatta meg egy teljesen kezes erőleadása van . Persze ha egy ilyen Dodor stílusú tulajhoz kerül a motor , azért történhetnek váratlan dolgok :) És ott van az anyagminőség , meg főleg a hőkezelési tényező is , ami tud változó lenni , meg a költségcsökkentés is be tud keverni , de én nagy valószínűségét látom , hogy ezek melyike a gond , az sose fog kiderülni .
A mérnök kiszámolja, túlméretezi, meghatároz egy olyan anyagminőséget, ami szintén jobb mint a minimális. No ezután jön a marketinges és faragja a költségeket. :D
Így csak kicsit lesznek erőtlenebbek mint egy 1200-as :D
Én azért szkeptikus vagyok ez a magas fordulatszámon leadott nyomatéktöbblettel, mármint, hogy az okozza a problémát! Persze nem vagyok gépész, de azt gondolnám, hogy kis fordulaton a hirtelen ráadott nyomaték nagyobb terhelést jelent, mint magas fordulaton.
Szerintem itt sokkal inkább valami gyártásbeli spórolás történt, ezért a csere egy jobb anyagminőségű tengelyre megoldja a problémát, nem kell áttervezés, keresztmetszet növelés, stb.
És mielőtt azt gondolná valaki, hogy szidom a gyártót, azt gondolom elő tud fordulni mindenkinél az ilyen, a mai rohanó világ hozza ezt magával, mindenen spórolni kell 1 EUR-t és az 100e darabnál 15 ponton 1EUR spórolás már szemmel látható bevétel, a gyakorlatban meg nincs elég idő, lehetőség letesztelni azt, hogy a gépen lemodellezett megtervezett dolog tényleg kibírja e a tervezett avulási időszakot. (mert az örökkévalóságnak már tilos tervezni.)
Én úgy gondolom, hogy ha pl. rúgatom neki nagy fordulaton terepen, a hátsó kerék kapar és olyan talajra érek ahol megtud tapadni, akkor veszi vissza a nyomatékot az új szoftver egy pillanatra.
Amúgy szerintem is csak a probléma elodázása ez a frissítés!
Egyébként nem ugyanaz a váltója, mint az előző 1200-es gépeké?
Ezt a szoftveres varázslást nem igazán értem. Mit tud csinálni, visszaveszi a nyomatékot? Ha vacak a vas, amiből a tengely készült, azzal mit kezd a szoftver?
Hát igen... a kardános sztorival úgy van az ember, hogy szívás, de ha kenegeted, akkor elkerülhető és bár drága a csere, de különösebb probléma nélkül orvosolható.
Ezzel az alulméretezett kihajtással meg az a gond, hogy kb. GTK és megelőzni sem tudod és veszélyes helyzetet teremthet. Ez a szoftveres varázslás meg csak egy kis időnyerés a BMW részéről, hogy mit is csináljanak ezzel a disznósággal, ami rendkívül sokba fog nekik kerülni.