Keresés

Részletes keresés

V63 022 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1267
Nem tudom, mióta, de mintha még a 70-es években is így lett volna. (Nem gépeltem el, ha erre gondolsz...)
Előzmény: V43 1177 (1266)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1266
"53: Siófok-Kaposvár"

Mióta?

Előzmény: V63 022 (1264)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1265
A ma érvényben lévő vonalszámozások mikor léptek életbe? Ugyanis a II világháború elötti térképek már vonalszámozási rendszereket tartalmaztak. Ezek függvényéban talán vonatkoztathatnánk arra is miért maradtak ki egyes számok a vonalak ujraszámozásakor...
Előzmény: sssey (1263)
V63 022 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1264
1961-ben (azóta persze voltak átszámozások):
19: Celldömölk-Fertöszentmiklós-OH (FHÉV)
28: Zalabér-Sárvár
31: Szabadbattyán-Tapolca
33: Tapolca-Keszthely
33a: Keszthely-Balatonszentgyörgy
34: Mór-Pusztavám
34a: Bodajk-Balinka
51: Hidas-Bonyhád
52: Fonyód-Kaposvár
53: Siófok-Kaposvár
54: Kaposvár-Szigetvár
55: -
56: Kaposmérö-Középrigóc
57: Balatonszentgyörgy-Somogyszob
58: Somogyszob-Barcs
59: -
63: Pécs-Harkányfürdö
67: -
68: Godisa-Komló
69: Villány-Magyarbóly
72: Veresegyház-Gödöllö
73: -
74: -
79: -
83: Mátramindszent-Mátranovák/Homokterenye
91: -
93: - (a térképen nincs rajta, de ettöl még lehet, hogy a diósgyöri vonal)
96: Nyékládháza-Tiszapalkonya
97: Kazincbarcika-Rudabánya
99: Sajóecseg-Sajóbábony
104: Püspökladány-Szeghalom
122: -
123: Szolnok-Lakitelek-Kiskunfélegyháza
124: Mezötúr-Túrkeve
131: -
132: -
133: Békéscsaba-Kötegyán-Vésztö
134: -
137: -
138: -
139: Orosháza-Mezöhegyes
141: az 1978-as megszünéskor Cegléd-Hantháza, 1961-ben 145
143: Hetényegyháza-Kerekegyháza
144: -
Akkoriban még léteztek 155 fölöttiek is:
156: Szöreg-Vedresháza
160: ma 150
161: ma 151
161b: Solt-Dunaföldvár
162: ma 152
163: ma 153
164: ma 155
165: ma 154
166: Bácsalmás-Csikéria
167: Bácsalmás-Ólegyen
168: Baja-Gara
169: Baja-Hercegszántó

Megjegyzés: a felsorolt vonalak között vannak olyanok, amelyek 1961-ben már tkp. nem üzemeltek, emiatt nem volnék benne olyan biztos, hogy az 1961-es évszám igaz, nem jelöli pl. az érdi összekötöt, amit 1958 végen helyeztek üzembe, viszont rajta vannak 1959/60-ban felszámolt határmenti zsákvonalak.

Előzmény: sssey (1263)
sssey Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1263
A menetrendet lapozgatva a vonalszámokban találunk ugrásokat. A kimaradt számok a következők:

3, 6, 19, 28, 31, 33, 34, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 63, 67, 68, 69, 72, 73, 74, 79, 83, 91, 93, 96, 97, 99, 104, 122, 123, 124, 131, 132, 133, 134, 137, 138, 139, 141, 143, 144

1984-es adatok alapján betudtam azonosítani a következőket:

3 - Dorog - Tokod
6 - Bicske - Székesfehérvár
28 - Börgönd - Szabadbattyán
31 - Balatonszentgyörgy - Tapolca (utánna lett 26a, majd 30b)
32 - Balatonszentgyörgy - Sármellék
51 - Hidas-Bonyhád - Bonyhád
83 - Kisterenye - Mátranovák-Homokterenye
93 - Miskolc - Diósgyőr

Ezek mellé találtam még a következőket:

5a - Bodajk - Balinka
5b - Mór - Pusztavám
12 - Zirc - Dudarbánya (akkori számozás szerint)
94a - Sajóbábony - Sajóecseg

A kérdésem a következő:

A kimaradt számok takartak-e még más vasútvonalakat, vagy ha nem, akkor miért nem lettek kiosztva?

(A 67-69 és a 99-es számok ki nem osztása ésszerűnek tűnik nekem, de pl. nem értem az 52-59 vagy a 131-134 kimaradását.)

sssey

mdbz Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1262
"Szükséghelyzetben (mint most is) előfordulnak, de itt sem sürün."

Sajnos elég sűrün. Egyébként a Bz program előtt valóban csak be-be ugrottak a személyfordába, azóta azonban rendszeresen közlekednek.


mdbz

Előzmény: V43 1177 (1261)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1261
Menetrendszerint szerintem sehol sem járnak már. Legalábbis a dunántúlon már nem. Szükséghelyzetben (mint most is) előfordulnak, de itt sem sürün. Viszont az alföldi és az északi megyék vonalait nem ismerem, ezért talán még ott lehet valami. Utoljára 1980-ban az utolsó lovasberényi járatokon volt M43 +1Dtz kocsi, aminek egy nagy X volt az oldalán...
Előzmény: V63 022 (1260)
V63 022 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1260
Valamikor a 90-es évek közepén egy vagy két évig létezett egy Boba-Zalaegerszeg-Boba gyorsvonat-pár, ami M47.2000+By összeállítású volt (talán 953/954, de nem biztos). Van is róla fotóm, csak most 1200 km-re vagyok töle.
Előzmény: illesf (1259)
illesf Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1259
Tényleg, használnak még valahol ebben az országban egyáltalán napi rendszerességgel M47 2000+Bhv összeállítású vonatot? Én utoljára Bódvaszilasról utaztam Miskolcra ilyen vonattal valamikor 1999. magasságában. Hirtelen azt sem tudnám megmondani, hogy van-e még 2000-es dácsia...
Előzmény: V43 1177 (1258)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1258
...hosszú évek tolatószolgálatábak eredménye. :-)))
Előzmény: V43 1177 (1257)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1257
Egyébként nem rossz megoldás, ha nincs BZ, de látszik a gépeken hogy nem mostanában voltak vonali szolgálaton. A középső fényszórót rendszeresen ütögetni kellett indulás elött, hogy felvillanjanak és a fűtéscsatlakozók is gondot okoztak amikor hosszú évek után elöször kellett Bhv-t fűtenie a Dácsiának....
Előzmény: illesf (1256)
illesf Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1256
A '80-as évek elején, amikor Balassagyarmatról kivonták a gőzösöket, de még nem volt elég Bz, akkor felénk is az M47 2000+Bhv összeállítású vonatok közlekedtek kisegítésként. De erről nekem sajnos nincs emlékképem, csak az öreg mozdonyvezetők mesélték.
Előzmény: Zolcsi67 (1255)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1255
Emlékeim szerint a boldogult Dorog-Tokod vonalon (Mikor is szűnt meg? Nem emlékszem) általános volt a Dacia+Bhv "személyvonat". Igaz, a Bp-Esztergom akkor még Csörgő+4 Bhv+BDt volt.
Előzmény: V43 1177 (1254)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.10 0 0 1254
Itt, Székesfehérváron a környékbeli mellékvonalak és a fővonalak egy részén is a BZmot-ok helyett Dácsiák és Csörgők szolgálják ki az utazóközönséget. Legutóbb egy Csöresz +1Bhv kocsi érkezett Komáromból menetrendszerint. Gazdaságos üzem volt.

Pl: M41 2114 +1Bhv
M47 2060 +2Bhv
M47 2070 +1Bhv
M47 2061 +2Bhv

...ha ez így megy még a fűtőház mazsoláját is befogják a Pusztaszabolcsi személyfordába :-)) Ez persze nem baj, hiszen több a fotóznivaló.

hidas Creative Commons License 2003.02.10 0 0 1253
Helyesebben:
Eladó iparvágányok Észak-Magyarországon!
Csak most, csak nekünk!
Múcsony, Sajószentpéter, Kurityán, Tardona

Csapjunk le rá!:-))
hidas Creative Commons License 2003.02.10 0 0 1252
Eladó iparvágányok Észak-Magyarországon!
Csak most, csak nekünk!
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.09 0 0 1251
Én speciel Húsvét környékén leszek lent Pécsett. Ha jó akkor nektek, megnézhetnénk azt a hidat (vagy ami maradt belöle). Ezen felül megpróbálom beutazni a Pécs környéki mellékvonalakat is....
Előzmény: seTTebello (1250)
seTTebello Creative Commons License 2003.02.08 0 0 1250
Ha április - májusban mentek Gántra, mikor lesz a Dráva - hid felderítése? Mert oda én is mennék.
Váci Creative Commons License 2003.02.07 0 0 1249
OK, megbeszéljük!
Előzmény: IST (1248)
IST Creative Commons License 2003.02.07 0 0 1248
Bodajk-Gánt túra engem is érdekel. Sőt, a Kéktúra rész is!
Előzmény: V43 1177 (1247)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 1247
Természetesen te is jöhetsz, úgy mint mindenki aki akar. De április-Májusnál elöbb nem valószínű...
Előzmény: Vargham (1246)
Vargham Creative Commons License 2003.02.07 0 0 1246
A Bodajk-Gánt túra engem is érdekelne!
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 1245
Azt pedig egyeztetjük mikor járnánk végig az útvonalat. Na persze én majdnem helybéli vagyok, elméletben könnyebben alkalmazkodom, de ez nem mindíg van így.....
De amikor van időtök és az nekem is jó, megyek veletek :-))
Előzmény: illesf (1241)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 1244
Illésf és Váci!

Mindnyájatok, sőt mindenki aki akar kap majd képet, de azt még addig be is kell szkennelni, sőt el is kell kunyerálni. Már elkértem őket és ígéretet is kaptam hogy odaadják, de még nincs a kezemben, addig csak óvatosan nyilatkozom. De ha megvan biztossan kaptok majd belőle....

Előzmény: illesf (1239)
illesf Creative Commons License 2003.02.07 0 0 1243
OFF
Így sikerült nekem egyszer Körös-vidék 3 turistatérképet vennem Vácott. Igaz, hogy az akkori áron (kb 300 Ft) adta az árus a térképet, ami újkorában egyébként 37,50-be került, de nekem így is megérte. Már csak a Körös-vidék 1 hiányzik a sorozatból.
OFF

Ha kialakul az órarendem (jövő hét), akkor majd kereslek az ügyben.

Előzmény: Váci (1242)
Váci Creative Commons License 2003.02.06 0 0 1242
Tudom, Illésf, hogy nem vagy "kezdő", de azért Téged is figyelmeztetlek, hogy már többször pórul jártam, hogy nem a legújabb kiadású térképet sikerült megvennem, hanem valami "elfekvőt".

Ha a túrára komoly a szándékod, egyeztessünk, (szerintem a "Fehérvári brigád" is szivesen jönne), nekem a hétköznapok még jobbak, mint a hétvége. (Munkahelyemről könnyebben hiányzok, mint otthonról. :-))

Előzmény: illesf (1241)
illesf Creative Commons License 2003.02.06 0 0 1241
Na, van még egy térkép, amit sürgősen be kell szereznem. Egy ilyen túrában benne lennék, a Vértes nálam amúgy is fehér folt. A kérdés csak az, hogy mikor, mert kb. március végéig már minden hétvégém foglalt (hogy a fene egye meg...).
Előzmény: Váci (1240)
Váci Creative Commons License 2003.02.06 0 0 1240
A Vértes túristatérkép új kiadásán végig rajta van a nyomvonal. Kb. 15-20 km-re saccoltam, úgyhogy egy szép kis, félnapos túrát megérne. (A másik fél napban lehetne menni a Kéktúrán, szintén Bodajk és Gánt között, csak egy másik "vonalon"). A kevésbé túrások busszal is megközelithetnék Gántot.
Előzmény: illesf (1239)
illesf Creative Commons License 2003.02.06 0 0 1239
Ha ezeket a képeket sikerül beszkennelded, akkor nagyon hálás lennék érte! Erről a Bodajk-Gánti vonalról nincs valakinek valami térképe?
Előzmény: V43 1177 (1229)
Váci Creative Commons License 2003.02.06 0 0 1238
Hát, ha a helybeliek mondták, akkor valószinűleg igy volt, bár nekem azért még mindig vannak kételyeim.

Tudod, hogy a "civilek" milyenek...
Kisvasút-nagyvasút, kisállomás-nagyállomás, néha egyre megy. Főleg 50 év távlatából.

Épp most olvastam a Vasútmániásoknál, hogy egy reggeli MÁVINFORM tájékoztató szerint "a Kecskemét-Kalocsa kisvasút..." stb.

Előzmény: V43 1177 (1237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!