Keresés

Részletes keresés

kktt Creative Commons License 2003.02.13 0 0 1281
Két éve nyáron Nádudvaron egy traktor tologatott egy teherkocsit egy gyárudvarba be-ki.
Előzmény: V43 1177 (1278)
DGKUm Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1280
Látom, meg kell keresnem az 1947-es hivatalos vasúti térképemet.
Előzmény: zavarok (1279)
zavarok Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1279
Olvastam az előzményeket, s arra gondoltam, hogy ezeknek a vonalaknak a - hajdan volt - száma (is) hiányozhat
Előzmény: V63 022 (1274)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1278
"105. Kaba-Nádudvar"

Ezt a vonalat érdekes módon többször megszüntették és ujra megnyitották, mind személy, mind iparvágány szempontjából. Egyszer már teljesen megszüntették, fel is akarták bontani a vonalat, évek multával pedig megint szükség lett rá. Végül még villamoshálózatot is kapott, ha jól olvastam és nagy forgalmat bomyolított le, mint iparvágány. Az utóbbi időkben, viszont csak iparvágányként üzemelt/üzemel.

Előzmény: luciluca (1276)
luciluca Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1277
Akkor én is félreértettem. Sorry...
Előzmény: V63 022 (1274)
luciluca Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1276
(1970/71)
102. Kisújszállás-Dévaványa
105. Kaba-Nádudvar

A még létező Siófok-Kaposvár helyesen Kaposvár-Siófok (kezdőpont-végpont) Boccs...

Előzmény: V63 022 (1264)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1275
Ezt a kettő vonalat 1975-76 környékén szüntették meg, tudnák pontos dátumot is, csak nem otthon vagyok. :-((

Érdekessége a rumi szárnyvonalnak, hogy a környékbeli lakosság körében igen nagy viszhangot váltott ki a megszüntetés, ugyanis e vonalnak viszonylag "nagy" forgalma volt. No persze a hivatalos statisztikák mást mutattak ki.

Előzmény: luciluca (1271)
V63 022 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1274
Valóban léteztek, de a lista nem megszüntetett vonalakról készült, hanem bizonyos menetrendi mezök után kerestünk. De azért köszi a "közbepampogás"-t.
Előzmény: zavarok (1270)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1273
...bocsánat a hozzászólásomban a Szombathely-Búcsú és a Körmend-Pinkamindszent vonalra gondoltam.
Előzmény: V43 1177 (1272)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1272
Egyáltalán nem pampogsz bele....:-) De ha jól tudom és a Magyar Vasúttörténetben is hivatalosan e két vonal 1950-es években, ha jól emlékszem 1958-ban megszünt. E két a világháború utáni vasútvonalmegszüntetések elsö áldozatai között voltak.
Előzmény: zavarok (1270)
luciluca Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1271
Az 1970/71-es menetrendben még létezett:
14. Répcevis-Bük-Hegyfalu-Sárvár
18. Szombathely-Rum
Előzmény: zavarok (1270)
zavarok Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1270
Elnézést a közbepampogásért, de emlékeim szerint 1961-ben még létezett a Sárvár-Répcevis, Szombathely-Rum vonal is, 30 alatti menetrendi mezőszámmal. Ugyancsak 30 alatti számmal, de talán még régebben, volt egy Szombathely-Búcsú és rgy Körmend-Pinkamindszent vonal is
Előzmény: V63 022 (1264)
V63 022 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1269
Igen, most 35-ös a száma, még müködik...
Érdekes, hogy pont felcserélték a két számjegyet. Elöször oda akartam írni a mostani menetrendimezö-számokat, de aztán valahogy letettem róla.
Előzmény: V43 1177 (1268)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1268
Nem is gondoltam én elgépelésre, csak tavaly még utaztam ezen a vonalon, bár így fejből nem emlékszem a vonal mostani számára, de az biztos még ma is müködik, bár a bezárása mindíg elötérbe kerül....

Akkor talán átszámozták, mert Siófok-Kaposvár ma is létezik....

(már azt hittem septében bezárták :-) )

Előzmény: V63 022 (1267)
V63 022 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1267
Nem tudom, mióta, de mintha még a 70-es években is így lett volna. (Nem gépeltem el, ha erre gondolsz...)
Előzmény: V43 1177 (1266)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1266
"53: Siófok-Kaposvár"

Mióta?

Előzmény: V63 022 (1264)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1265
A ma érvényben lévő vonalszámozások mikor léptek életbe? Ugyanis a II világháború elötti térképek már vonalszámozási rendszereket tartalmaztak. Ezek függvényéban talán vonatkoztathatnánk arra is miért maradtak ki egyes számok a vonalak ujraszámozásakor...
Előzmény: sssey (1263)
V63 022 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1264
1961-ben (azóta persze voltak átszámozások):
19: Celldömölk-Fertöszentmiklós-OH (FHÉV)
28: Zalabér-Sárvár
31: Szabadbattyán-Tapolca
33: Tapolca-Keszthely
33a: Keszthely-Balatonszentgyörgy
34: Mór-Pusztavám
34a: Bodajk-Balinka
51: Hidas-Bonyhád
52: Fonyód-Kaposvár
53: Siófok-Kaposvár
54: Kaposvár-Szigetvár
55: -
56: Kaposmérö-Középrigóc
57: Balatonszentgyörgy-Somogyszob
58: Somogyszob-Barcs
59: -
63: Pécs-Harkányfürdö
67: -
68: Godisa-Komló
69: Villány-Magyarbóly
72: Veresegyház-Gödöllö
73: -
74: -
79: -
83: Mátramindszent-Mátranovák/Homokterenye
91: -
93: - (a térképen nincs rajta, de ettöl még lehet, hogy a diósgyöri vonal)
96: Nyékládháza-Tiszapalkonya
97: Kazincbarcika-Rudabánya
99: Sajóecseg-Sajóbábony
104: Püspökladány-Szeghalom
122: -
123: Szolnok-Lakitelek-Kiskunfélegyháza
124: Mezötúr-Túrkeve
131: -
132: -
133: Békéscsaba-Kötegyán-Vésztö
134: -
137: -
138: -
139: Orosháza-Mezöhegyes
141: az 1978-as megszünéskor Cegléd-Hantháza, 1961-ben 145
143: Hetényegyháza-Kerekegyháza
144: -
Akkoriban még léteztek 155 fölöttiek is:
156: Szöreg-Vedresháza
160: ma 150
161: ma 151
161b: Solt-Dunaföldvár
162: ma 152
163: ma 153
164: ma 155
165: ma 154
166: Bácsalmás-Csikéria
167: Bácsalmás-Ólegyen
168: Baja-Gara
169: Baja-Hercegszántó

Megjegyzés: a felsorolt vonalak között vannak olyanok, amelyek 1961-ben már tkp. nem üzemeltek, emiatt nem volnék benne olyan biztos, hogy az 1961-es évszám igaz, nem jelöli pl. az érdi összekötöt, amit 1958 végen helyeztek üzembe, viszont rajta vannak 1959/60-ban felszámolt határmenti zsákvonalak.

Előzmény: sssey (1263)
sssey Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1263
A menetrendet lapozgatva a vonalszámokban találunk ugrásokat. A kimaradt számok a következők:

3, 6, 19, 28, 31, 33, 34, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 63, 67, 68, 69, 72, 73, 74, 79, 83, 91, 93, 96, 97, 99, 104, 122, 123, 124, 131, 132, 133, 134, 137, 138, 139, 141, 143, 144

1984-es adatok alapján betudtam azonosítani a következőket:

3 - Dorog - Tokod
6 - Bicske - Székesfehérvár
28 - Börgönd - Szabadbattyán
31 - Balatonszentgyörgy - Tapolca (utánna lett 26a, majd 30b)
32 - Balatonszentgyörgy - Sármellék
51 - Hidas-Bonyhád - Bonyhád
83 - Kisterenye - Mátranovák-Homokterenye
93 - Miskolc - Diósgyőr

Ezek mellé találtam még a következőket:

5a - Bodajk - Balinka
5b - Mór - Pusztavám
12 - Zirc - Dudarbánya (akkori számozás szerint)
94a - Sajóbábony - Sajóecseg

A kérdésem a következő:

A kimaradt számok takartak-e még más vasútvonalakat, vagy ha nem, akkor miért nem lettek kiosztva?

(A 67-69 és a 99-es számok ki nem osztása ésszerűnek tűnik nekem, de pl. nem értem az 52-59 vagy a 131-134 kimaradását.)

sssey

mdbz Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1262
"Szükséghelyzetben (mint most is) előfordulnak, de itt sem sürün."

Sajnos elég sűrün. Egyébként a Bz program előtt valóban csak be-be ugrottak a személyfordába, azóta azonban rendszeresen közlekednek.


mdbz

Előzmény: V43 1177 (1261)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1261
Menetrendszerint szerintem sehol sem járnak már. Legalábbis a dunántúlon már nem. Szükséghelyzetben (mint most is) előfordulnak, de itt sem sürün. Viszont az alföldi és az északi megyék vonalait nem ismerem, ezért talán még ott lehet valami. Utoljára 1980-ban az utolsó lovasberényi járatokon volt M43 +1Dtz kocsi, aminek egy nagy X volt az oldalán...
Előzmény: V63 022 (1260)
V63 022 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1260
Valamikor a 90-es évek közepén egy vagy két évig létezett egy Boba-Zalaegerszeg-Boba gyorsvonat-pár, ami M47.2000+By összeállítású volt (talán 953/954, de nem biztos). Van is róla fotóm, csak most 1200 km-re vagyok töle.
Előzmény: illesf (1259)
illesf Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1259
Tényleg, használnak még valahol ebben az országban egyáltalán napi rendszerességgel M47 2000+Bhv összeállítású vonatot? Én utoljára Bódvaszilasról utaztam Miskolcra ilyen vonattal valamikor 1999. magasságában. Hirtelen azt sem tudnám megmondani, hogy van-e még 2000-es dácsia...
Előzmény: V43 1177 (1258)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1258
...hosszú évek tolatószolgálatábak eredménye. :-)))
Előzmény: V43 1177 (1257)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1257
Egyébként nem rossz megoldás, ha nincs BZ, de látszik a gépeken hogy nem mostanában voltak vonali szolgálaton. A középső fényszórót rendszeresen ütögetni kellett indulás elött, hogy felvillanjanak és a fűtéscsatlakozók is gondot okoztak amikor hosszú évek után elöször kellett Bhv-t fűtenie a Dácsiának....
Előzmény: illesf (1256)
illesf Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1256
A '80-as évek elején, amikor Balassagyarmatról kivonták a gőzösöket, de még nem volt elég Bz, akkor felénk is az M47 2000+Bhv összeállítású vonatok közlekedtek kisegítésként. De erről nekem sajnos nincs emlékképem, csak az öreg mozdonyvezetők mesélték.
Előzmény: Zolcsi67 (1255)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1255
Emlékeim szerint a boldogult Dorog-Tokod vonalon (Mikor is szűnt meg? Nem emlékszem) általános volt a Dacia+Bhv "személyvonat". Igaz, a Bp-Esztergom akkor még Csörgő+4 Bhv+BDt volt.
Előzmény: V43 1177 (1254)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.10 0 0 1254
Itt, Székesfehérváron a környékbeli mellékvonalak és a fővonalak egy részén is a BZmot-ok helyett Dácsiák és Csörgők szolgálják ki az utazóközönséget. Legutóbb egy Csöresz +1Bhv kocsi érkezett Komáromból menetrendszerint. Gazdaságos üzem volt.

Pl: M41 2114 +1Bhv
M47 2060 +2Bhv
M47 2070 +1Bhv
M47 2061 +2Bhv

...ha ez így megy még a fűtőház mazsoláját is befogják a Pusztaszabolcsi személyfordába :-)) Ez persze nem baj, hiszen több a fotóznivaló.

hidas Creative Commons License 2003.02.10 0 0 1253
Helyesebben:
Eladó iparvágányok Észak-Magyarországon!
Csak most, csak nekünk!
Múcsony, Sajószentpéter, Kurityán, Tardona

Csapjunk le rá!:-))
hidas Creative Commons License 2003.02.10 0 0 1252

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!