Ha már senki sem szólal meg, leírom saját tapasztalataimat, de hangsúlyozom, hogy én amatőr vagyok, a tévedés jogát fenntartom. Nekem is ilyen gépem volt egy rövid ideig, csak piros volt és BLM névre hallgatott.
Akkor vegyük sorjában:
1. Multifunkciós szabályozó gomb
Nincs mit mondani róla, kattintva kiválasztod a funkciót, forgatva állítod az értéket.
2. Hegesztési mód választó
Itt gondolom nincs problémád, egyértelműek a jelölések. A "Gas" az egy gázteszt üzemmód, ha ide tekered és megnyomod a pisztoly gombját, akkor megnyitja a gázszelepet anélkül, hogy áramot adna a pisztolyra. A gázfolyás mennyiségének beállítására szolgál a reduktoron.
3. Gáz előáramlás 0-1 S
Hagyhatod 1 mp-en, bár 4-5 m-es munkakábelhez elég a fele is. Nincs nagy jelentősége, egy a fontos, előbb jöjjön létre a gázburok, mint az ív.
4. Kezdő áramerősség 5-200 A
A hegesztőáram 30-50%-a
5. Áram felfutási idő 0-5 S
A kezdőáram ennyi idő alatt éri el a hegesztőáram értékét. Én 2-3 mp-re állítom. Emiatt néha az ív is késleltetve indul.
6. Hegesztőáram 5-200 A
Ez megint evidens, anyagvastagság és illesztés függvénye. Belső sarokvarrathoz több, tompavarrathoz kevesebb. Szénacélnál 30A/mm egy általános viszonyszám, de ez sok mindentől változhat. Ha kevés, akkor nehezen alakul ki az ömledék, ha sok, akkor átroskadhat a varrat. De ezt úgy is látod közben.
7. Bázisáram 5-200 A
Impulzus üzemmódban használatos, alacsonyabb kell legyen a hegesztőáramnál. A beállított impulzus frekvenciának megfelelően kapcsolgat az elektronika a bázisáram és a hegesztőáram között. Vékony lemezeknél használatos, mert nem melegíti túl, nem égeti át a vékony anyagot. Én 40-60% között használom
8. Impulzus frekvencia 0.5-100 HZ
Minél magasabb a frekvencia érték, annál kisebb a munkadarab hőterhelése. A 100Hz nem egy nagy érték, sok gépen 300Hz, vagy e feletti frekvencia is beállítható. A jelenlegi BLM Smart Tig gépemen 500Hz a max.
9. Áram lefutási idő 0-5 S