Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1341
A kellemessel mire gondolsz? A hajtányra vagy Macibb házipálinkájára?
Előzmény: sssey (1340)
sssey Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1340
És össze lehet kapcsolni a kellemest a hasznossal?

;-)))

sssey

Előzmény: FOMA (1339)
FOMA Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1339
Van a környéken 2 db hajtány, amivel néha össze lehet futni. Macibb ismeri a tulajdonost.
Előzmény: IST (1338)
IST Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1338
Nem lehetne valami könnyűszerkezetes hajtányt szerezni? Aztán ahol már nincs sín, ott vinnénk. :-)

Könnyen elképzelhető, hogy rám is számíthattok. Biztosra még nem tudom mondani, de nagyon szeretnék ottlenni.

A legszebb az lenne, ha a különvonat Nohab-bal menne Lovasberényig... Na jó, nem álmodozom...

Előzmény: Váci (1336)
sssey Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1337
Váci:

Mit szólnátok hozzá, ha Lovasberényből tovább Bz-znénk (Bakancs Zakatolás), és meg sem állnánk Bicskéig...

27 km ???

Azt hiszem muszály jelentkeznem!

sssey

Előzmény: Váci (1336)
Váci Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1336
Mit szólnátok hozzá, ha Lovasberényből tovább Bz-znénk (Bakancs Zakatolás), és meg sem állnánk Bicskéig...
Előzmény: V43 1177 (1333)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1335
Amikor atámentünk az MVP - ből Istvántelekre akkor javasoltam egy kollégának a 601 újjáépítését. Nem volt elragadtatva, mindenféle technikai nehézségekre hivatkozott. Földhözragadt emberek.
Előzmény: BlackStar (1334)
BlackStar Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1334
És majd eljön 15-20 év amikor már mindent kidobtunk, beolvasztottunk, felszámoltunk és akkor de jól jönne egy 601-es gőzös
601 rulezik! KEBLEMRE! :)))
Előzmény: V43 1177 (7)
V43 1177 Creative Commons License 2003.03.07 0 0 1333
"Május 17-én különvonat fog közlekedni Székesfehérvár és Lovasberény között. Jelenleg egy szerelvény, de nem kizárt, hogy kétszer fog fordulni.
Pátka és Lovasberény közönsége mindkét faluban falunapot fog tartani. A helyiek is ki fogják próbálni a lehetőséget, mert valszeg ez lesz az utolsó lehetőség, hogy ott személyvonaton utazzanak."

Most olvastam a részletes leírást a Túristamagazinban, ami reményekkel teli és remélem nem szóló BZ viszi az utasokat. Egyenlöre egy "viszonylat" ról van szó. Ha valóban úgy lesz, ahogyan nyomdász kollega jósolja, minimum Bhv szerelvényre lesz szükség...

Én mindenesetre már készülök az eseményre, sőt megkockáztatom a kedves topictársak is eljönnek. Tán egy pici topictalálkozót is tudunk rögtönözni... (már akinek nem gagyi velünk résztvenni ezen a napon :-) )

Előzmény: nyomdász (1292)
GYöBa Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1332
Igen, ez a ZS-szám (elsőre ZSR-t írtam).
A Railvolutionben láttam egy cikket róla.
Előzmény: seTTebello (1331)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1331
http://www.vagonka.cz/ov/dm200204e.htm

De nem biztos, hogy ez a 910. A 910 ugye már a ZS száma?

Előzmény: seTTebello (1330)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1330

Two - axle Motor Car Regional (study)

A light-weight two-axle motor car with lowered floor betwen bogies and one central entrance is designed for suburban and regional rail transport, where it provides economical and comfortable transport of persons.

Regional

Number of seats 56 (60) 

Standing capacity 43
Max. speed 100 km/h
Nominal output cca 250 kW

Előzmény: GYöBa (1329)
GYöBa Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1329
A ZSR új, 910-es sorozatú járművet tesztel, ami Bz-mintára készült. Tudtok erről valamit?
gumidani Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1328
Nekem is eszembe jutott valami.
A 2000-es Vasúthistória évkönyv 52. oldalán a GySEV számára vasvázasított kocsikról az alábbiak olvashatók:
" Az eltérő tipusú 2 tengelyes személykocsik acélvázasítási munkáit a MÁV járműjavítói végezték. Szombathelyen 1961-ben a 6,5 m tengelytávolságú Bzx 501-505 psz., 1962-ben a 7,0 m tengelytávolságú Bz 139-142 psz., a Landler Jenő JjÜV-nél 1963-ban a 9,3 m tengelytávolságú Bz 146, 148, 151 psz., mig 1964-ben a Bz 152, 154 psz. személykocsik készültek el."
Gondolom, hogy a képeden az Bzmot-ok mögött levő kocsi is ˇ6.5 m tengelytávolságú. Tán csak nem vasvázasítottak már ennél is rövidebbet.
Bár megnéztem a korábban említett képen a 60 55 00-29 954-6 Ztz kocsit és azon 11 m ütközők közti és 6,00 m tengelyek közötti távolság volt felírva. (persze nem ez lenne az első eset, hogy valótlan adat van a kocsira írva)
Ha véletlenül megint találkoznék vele, akkor megmérem a tengelytávot.
Előzmény: mdbz (1320)
GYöBa Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1327
Ma reggel bemondta a rádió, hogy Somogyszobra ismét Bz jár a buszok helyett.
Végre!
(ha pár éve mondja valaki, hogy a Bz-nek örülni fogok, simán kiröhögöm...)
V43 1177 Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1326
Sziasztok!

Ez most vajon hogy jön ide??? :-))))))))

Vargham!
Ha van lehetőséged vagy ide vagy a kisvasutas topicba belinkelhetnéd a képeket, had lássák a többiek is. Köszi.

Előzmény: IST (1324)
IST Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1325
Hopsz, kimaradt:

Forrás:

Fejér Megyei Történeti Évkönyv 14

Előzmény: IST (1324)
IST Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1324
Bodajk környéki vasutak:

"1898-ban a községi elöljáróság kérte, hogy a vasútállomást Bodaik-nak nevezzék el, ahogy az a községi pecséten is olvasható volt. A MÁV a kérést elutasította, sőt az alispán utasította a nagyközséget, hogy a pecsétet Bodajk-ra cserélje ki."

"A Kisgyóni Kőszénbánya Rt. 1921-ben lépett egyezségre a községgel egy keskenyvágányú vasút építésére. A nyomvonalat úgy jelölték ki, hogy az a Déli-vasút töltésétől a plébánia rétjén át a vásárteret vágta át, így községi és úrbéri földeket is érintett. Ezért a község 3 vagon darabos szenet kért. A bánya ezt - némi huzavona után - meg is adta. A kisvasút építése (1922-1924) során gyakori volt a súrlódás, mivel a bánya a vonal szélességét állandóan változtatta, kiterjesztette az ingatlantulajdonosok rovására. A szélességet végül is kő- és keményfa-oszlopokkal jelölték ki. Ekkor (1922) a bánya napi termelése 12 vagon volt."

"1926 augusztusában a gánti bauxitbánya közeli megnyitásáról jelentettek.
A bodajki vasútállomástól a bányáig 22 km hosszúságban feküdt a pálya."

"1947-ben (...) a közutak nem volak jó állapotban, Gántra pl. csak a bánya kisvasútjával lehetett eljutni."

v_peti Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1323
Szerintem rossz az összehasonlitás! Hogy lehet - mondjuk - óránként közlekedő buszok utasszámát összeadni, és összehasonlitani egy MD-vonattal???
Nem az óránkéntit adtam össze, hiszen, amint írtam, egy id?ben több busz is megy. Tehát csak részleges összeadásról bezsélhetünk. De amikor a vasút megsz?nt, valószín?leg ritkábban mentek még a buszok. (Nemcsak itt, hanem máshol is.)
A legjobb megoldásokat akkor lehet elérni, ha buszok és vonatok is mennek és közös bérlet van.
Abban viszont igazad van, hogy régen ráértek az emberek várni, most meg nem. De ha választani kellm akkor sokan az autót választják a busz helyett. (Viszont olyanok is vannak, akik vonaton szeretnekm utazni, de busz helyett inkább autóval mennek.)


Előzmény: Váci (1297)
mdbz Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1322
"A fűtőház mögötti elkerített területen levő kocsik megtekintéséhez hozzá tudnál-e egyszer segíteni?"

Természetesen, bármikor.

a többit kérdést a helyszínen megbeszélhetjük.

mdbz

Előzmény: gumidani (1321)
gumidani Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1321
Köszönöm. Amikor arra jártam, nem találtam meg rajta ezt az alvázfeliratot. (a jobboldali kocsivégnél levő lépcső alatt kerestem) Merre kellett volna?
Még két kérdés:
A 99-10 324-es kocsi meg van-e még?
A fűtőház mögötti elkerített területen levő kocsik megtekintéséhez hozzá tudnál-e egyszer segíteni?
Előzmény: mdbz (1320)
mdbz Creative Commons License 2003.02.23 0 0 1320
Délután eszembe jutott hogy évek óta itt áll az orom előtt a Bz 50017 sz kocsi maradványa, gyorsan lefényképeztem:



remélem a tábla olvasható!

mdbz

Előzmény: mdbz (1319)
mdbz Creative Commons License 2003.02.23 0 0 1319
Megnéztem a régiségeket. Gyerekkoromban sokszor utaztam Fonyód és Fonyódliget között nyitott peronos kocsiban. nagyon szerettem a peronon kapaszkodni, csak szegény anyámat a szívbaj kerülgette mmindig.
A Boci-pullman-ban is többször volt "szerencsém" utazni Kaposvár és Szigetvár között.

mdbz

Előzmény: gumidani (1317)
gumidani Creative Commons License 2003.02.23 0 0 1318
További feltételezés, hogy a kályhafűtéses kialakítás nem egységes terv szerint, hanem a pillanatnyi igények szerint történhetett. Így a kályhafűtésnek a kocsi hosszméretével nem volt kapcsolata.
gumidani Creative Commons License 2003.02.23 0 0 1317
Gyanítom, hogy a vasvázasítások idején a különböző származású és ebből következően különböző alvázhosszú kocsikat alakítottak át egységes elemekből. Feltételezem, hogy jónéhányféle méretű lehetett.
Mindenesetre aranyos kis kocsi. Ez is hasonló:
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27542976&pid=1590456
Gondolom, hogy a Bz 52xxx-be, majd a 24-22-be voltak valahogy besorozva.
Előzmény: mdbz (1316)
mdbz Creative Commons License 2003.02.23 0 0 1316
Köszi a képeket! szemléltetésnek nagyon jók de a problémám továbbra is fenn áll. A képeiden látható kocsi szerepel a jellegrajz albumban,


de nem egyezik a szebényi képen látható kocsikkal.
A 12/72-es lap természetesen nekem is megvan, ezen is jól látható hogy az ablakok száma, és így a kocsi hossza nem egyezik:


mdbz

Előzmény: gumidani (1314)
DGKUm Creative Commons License 2003.02.23 0 0 1315
Elég nagy, falitérkép, mivel használták, sok korabeli légypiszkot, egyéb patinát őriz, ha megtaláltam, megbeszéljük.
Előzmény: sssey (1307)
gumidani Creative Commons License 2003.02.22 0 0 1314
Szemléltetésül:
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27542976&pid=1590460
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27542976&pid=1590459
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27542976&pid=1590458
Egyesek pályafutásuk végén tehervonati kalauzkocsiként is szerepeltek. (A GySEV-nél még mostanság is)
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27542976&pid=1590457
Úgy nézem, hogy a DGKUm által közzétett Vasút 79/12 címlapfotón is ugyanez a szerelvény látszik.
Előzmény: mdbz (1301)
mdbz Creative Commons License 2003.02.22 0 0 1313
A"szociálisra" gondoltam, a vezetékmentesség még pár évig fenn állt.

mdbz

Előzmény: sssey (1312)
sssey Creative Commons License 2003.02.22 0 0 1312
mdbz:

Tipp: felsővezetékmentesség és készülőben az állomás melletti épület.

sssey

Előzmény: mdbz (1311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!