Hello!
A nagyvasutas topikban találtam egy utalást egy vasúti pontonhídra. A szövegben írnak Lovasberényről. Érdemes lenne majd május 17-én ennek is utánajárnotok.
Részlet: Zsigmondi András (47) vezérigazgató nem tagadja, hogy az IFOR kérésére megküldték az ajánlatukat, amely 7,5 és 14 millió dollár között mozog. Attól függően, hogy a békecsinálóknak egy vagy több híd kell-e és milyen. Egy hét múlva válaszolnak: A vasúti TS-uszályhíd a KHVM tulajdona, de az rt. raktározza szétszedett elemeit Lovasberényben, az uszályok meg a Dunán, a téli kikötőben pihennek.
A hozzászólás száma ott: 71759
A cikk a http://www.extra.hu/jcsaba/km0303/11g0301.html
címen található.
-nyomdász-
Szia!
:-(
Igen, eltaláltad, amiatt lettem volna rá kíváncsi.
Igaz, sokat már nem befolyásolta volna a megjelenését, de ettől függetlenül érdekel a téma...
Nem fényképeztem, sosem szoktam. Eddigi életemben már háromszor nekiálltam megtanulni fényképezni, de sose sikerült igazán. Igy aztán csak egy kis automata fényképezőgépem van, amivel a gyerekek születésnapján lehet egy-két képet késziteni...
Szabad kérdeznem, hogy fényképeket csináltál -e? Engem érdekelnének, főleg a IV. oszt HÉV épületek, és a tiborszállási vz. sorompó! Talán tudod miért... ;-)
Hu, de irigyellek. En kb 10-12 eve voltam ott utoljara. Marmint nem Bodajkon, hanem a Bodajk-Balinka vonalon. Meg Szergejjel. Es nagyjabol 30-40 km/h sebesseggel. Erre mar biztosan nem emlexem, eleg regen volt.
Gyonyoru erdei vonal.
3. kaland
Mátészalka-Tiborszállás
Md-szerelvény + egy Bzmot a végére akasztva, amely Carei-be ment (Nagykároly) A vonat 100%-os kihasználtsággal indult, alig találtam magamnak ülőhelyet.
Nyircsaholy: jellegtelen megállóhely
Nagyecsed: IV. o. HÉV-épület, mellette kiállitott kisvasúti kulik (talán halvasút)
A környék mindenhol csupa viz (Ecsedi láp??), olyan, hintha egy nagy tó közepén menne a vonat
Nagyecsed és Tiborszállás között van egy nyiltvonali iparvágány kiágazás
Tiborszállás: megállás után a Bzmot-ot leakasztották, és visszahaladt a váltón túlra. Ezalatt a gondosan lezárt (!?!?!?) vágányzáró sorompókat kinyitották, majd a Bz a rakodóvágányon kerülte ki a vonatunkat, és ment tovább Nagykároly felé. Mikor elment, váltók vissza, váltók lezár, vágányzáró sorompók gondosan lezár. Teherforgalomnak nyomát sem láttam az egész vonalon.
4. kaland
Debrecen-Létavértes
Md-szerelvény
Mikepércs megállóhelyig tipikus alföldi táj.
Sáránd: 4 vágányos állomás, III. o. HÉV-épület. A váltókörzetekhez (helyszini állitású) külön őrházak tartoznak.
Hajdúbagos: IV. o. HÉV-épület, (ma már csak) egy vágány, de szolgálat van
Hosszúpályi: III. o. HÉV-épület
Monostorpályi: 1 forgalmi+1 rakodó vágány, IV. o. HÉV-épület
Létavértes: 3 vágány + egy kihúzó csonka. Szép III. o. HÉV-épület, szolgálat nélkül. Ha jól láttam, a(z egykori) forgalmi irodát az utózószemélyzet használja pihenőként.
Visszafelé Sárándon kereszt volt, valamint mögénk csatoltak még egy Md-szerelvény, valószinűleg Nagykereki felöl jött. Észre sem vettem, mivel visszafelé "elbóbiskoltam" (na jó, végigszunyáltam az utat...:-)), viszont "cserébe" hazafelé egyszer sem kellett megállnom álmosság miatt egészen Pécsig.
1. kaland
3 kocsis Bz-vel utaztam Penyige rmh-tól (Szatmári térség) Jánkmajtis állomásig. Onnan gyalogtúra Kisnamény-Csaholc-Vámosoroszi-Fülesd, azaz az egykori GV nyomvonalán, amely szinte végig az országút mellett haladt, és amiből néhány betonhidon kivül semmi sem maradt.
2. kaland
Mátészalka-Vásárosnamény
M41+3Bhv+pakliBhv
Az egyik Bhv felújitott volt, ez már kivülről látszott. Belülről is viszonylag normális volt, a többi a szokásos Bhv.
Mátészalkán a mellettünk lévő vágányról indult Csengerbe egy Bzmot, mely tele is volt. (Igaz, 1 kocsi...)
Ópályi: lepusztult megállóhely, gyakorlatilag egy rozsdás tábla, és semmi más.
Nagydobos: szépen rendben tartott megálló-rakodóhely
Vitka: megállóhely, valójában Vásárosneményhoz tartozik
Vásárosnamény: I. osztályú HÉV-épület, "nagy kereszt" volt, jöttünk mi Mátészalkáról, érkezett egy Md-szerelvény Nyiregyházáról, várakozott egy InterPici Nyiregyháza felé, valamint Záhonyból jött a vonat, amivel visszafelé utaztam. Érdekessége az volt, hogy az M41 mögött 3 Bx ("Md-kocsi") és egy pakli-Bhv volt.
"Ha valaki nem olvasná rendszeresen a Vasútmániás topic-ot, annak ajánlom figyelmébe az ottani 71594. ssz-ú hozzászólásomat."
Én megtettem, igazán okulásra méltó!
Mindenkinek ajánlom figyelmébe, a kérdések összeállítása és sorrendje pszichológiai jellegű, olyan kérdések, amelyekre mindenki tudja a választ...
...."- Szükséges volt-e a leállítás és átvizsgálás?"....
és a vége a legfrappánsabb:"A jövőben busszal vagy Bz-vel utazna szivesen?"
Igazán rafinált egy felmérés, akárhogy csűröd-csavarod, egy dolog jön ki belőle, tényleg No Comment!
(de persze én megint csak fantáziálok, nincs ebben persze semmi hátsó szándék és mivel ma demokráciában és jogállamban élünk, ezért ezek teljesen eurokonform kérdések és csak az utasok érdekét szolgálják) :-(((
Csütörtökön Bodajkon voltam és felkönyörögtem magam a 039-es BoBo-ra, mely éppen Balinkára indult. Ráadásul fél oldalbordámat is magammal vittem ezért szűk családi utazássá vált a Bodajk-Balinka 7,5km szakasz. Tehát M44 039+2Eas kocsival mentünk általában 5km/h sebességgel, de a felújított szakaszokon már 10km/h-val száguldottunk. Az utazás 40 percig tartott, a két Eas kocsit pedig a fűrésztelepre vittük, visszafelé gyalog jöttünk, mert a BoBo-nak még egy szénszerelvényre kellett várnia, mely csak a kora délutáni órákban jött volna vissza velünk...
1350-1360-as beírásokra
Fehérváron a megyei természetbarát szövetség dolgozik az egész projekten (magyartalanul), telefonon, vagy elektronikus levélben keressétek Kovács Ferencet (Tájoló Bt.). (20) 365-0086, tajolobt@axelero.hu
Azontúl kérdéseitekkel bombázhatjátok a MÁV-ot Szfváron.
Még egy dolog. Lehet menni a Ferivel turistajelzést festeni áprilisban.
Ha nem Bz, ki lehet hajolni az ablakon, ha Bz, lehet gyűjteni a km-eket a túramozgalomba, melynek kiírása megtalálható a http://ttt.tr.hu weboldalon a részletes kiírások között.
Érdekes, hogy a KRESZ viszont inkább pirosozik. Sőt, a villamosnál is hajlamosak pirosnak nevezni olyan dolgokat, amiért a vasutasok már ölnek, ha nem vörösnek nevezi az ember. Szóval nem olyan egyszerű ez a dolog:)
Itt van a viszonylag részletes program, de én nyomtatásban láttam részletesebbet is. Ha megkapom, azt is felrakom.
Mi itt a szerkesztőségben mindent elkövetünk, hogy nagy vonat legyen. Szervezzük az embereket. Kérlek segítsetek, hogy minél több utas legyen, sose lehet mikor fognak az ott élő emberek arra hivatkozni, hogy milyen sokan voltunk(leszünk) akkor.
-nyomdász-
Fejér Megyei Természetbarát Szövetség, 8000 Székesfehérvár, Ady E. u. 19-21. Tel.: (22)316-480
Futapest Klub, 1146 Budapest, Zichy M. út 14. Tel.: (1)479-0447
Lovasberény Polgármesteri Hivatal, 8093 Lovasberény, Kossuth L. u. 62. Tel.: (22)456-024
Pátka Polgármesteri Hivatal, 8092 Pátka, Vak Bottyán tér 4. Tel.: (22)465-002
Turista Magazin Szerkesztősége, 1139 Budapest, Frangepán u. 12-14. Tel.: (1)450-2088
Lovasberény – Pátka túra- és futónap
2003. május 17.
Több éves előkészítő munka után megvalósul régi tervünk, tavasszal jelentős mértékben bővítjük a Velencei-hegység jelzett turista úthálózatát. Az új utakon már a hegység északi részén - így Lovasberény és Pátka térségében is túrázhatunk.
Az új turistautakat 2003. május 17-én, a Lovasberény – Pátka túra- és futónapon avatjuk fel, melyre meghívunk minden érdeklődő természetjárót. A túra- és futónap programja:
1. Természetjáró különvonat:
Útvonal: Székesfehérvár – Csala – Pátka – Lovasberény és vissza. (Mint ismeretes, ezen a vasúti pályán mintegy 30 éve nem járnak már személyvonatok, csak tehervonat közlekedik néha.) A kedvezményes árú (250.-Ft) különvonaton való utazás egyúttal egy kivételes lehetőség a természeti szépségekben gazdag vonalszakasz megismerésére.
2. Gyalogos természetjáró teljesítménytúrák:
a.) Lovasberény – Pátka-40: 40 km-es teljesítménytúra
b.) Lovasberény-10: 10 km-es teljesítménytúra
c.) Pátka-10: 10 km-es teljesítménytúra
3. Erdei és mezei futóverseny:
a.) FUTAPEST-5: 5 km-es futóverseny
b.) FUTAPEST-20: 20 km-es futóverseny
4. Nyílt túrák, szakosztályi túrák, séták, sport, játék és pihenés:
a.) Könnyű túrák, séta, sport, játék és pihenés szabadon a Lovasberényi-kastélyparkban ill. a Pátkai-víztároló mellett
b.) Lovasberény és Pátka nevezetességeinek megtekintése, séta a településen
c.) Sport és kulturális programok (Szervezés alatt – bővebb tájékoztató április közepén)
A rendezvények központjaiban (Lovasberény sportcsarnok, Pátka sportpálya) büfé üzemel bőséges étel- és ital kínálattal. A túranap résztvevői szép emléklapot, a teljesítménytúrák teljesítői kitűzőt + oklevelet kapnak!
A túranap rendezvényeiről bővebb tájékoztatás kérhető, ill. jelentkezni lehet:
a) Rendezőség (Főrendező: Kovács Ferenc) Tel./fax: (22)504-742 Tel.: (22)504-743 (20)365-0086 E-mail: tajolobt@axelero.hu
b) Fejér Megyei Természetbarát Szövetség honlapján (kb. április 1-től): www.fejer-tura.hu
c) Turista Magazin Szerkesztősége Telefon: (1)450-2088, (70)316-6997; Fax: (1)450-2080 www.turistamagazin.hu e-mail: turistamagazin@timp.hu
Szeretnénk jól előkészíteni a túranapot, ezért kérjük az érdeklődőket, hogy részvételi szándékukat lehetőleg minél előbb jelezzék!
Kellemes szórakozást, jó kirándulást kíván minden résztvevőnek a
RENDEZŐSÉG
Hivatalos szerv nyilatkozta egyszer, pl. lovaskocsit, biciklit sem lehet alkoholos befolyásoltság állapotában vezetni! Némi sajnálkozást véltem felfedezni szavaiban, mikor így folytatta: gyalogost ittassága miatt megbüntetni nem lehet...
M.S.