A kishatárforgalmat értelmetelennek tartom. Értelmesebb lenne, ha minden magyar és román állampolgárra egyformán vonatkozna, és csak a többiek lennének kizárva.
Tegnap nézegettem Magyarkút-Verőcén az egykori virágoskertet: már jó hat éve megszűnt ott a szolgálat, de még mindig nyílnak a régen nagy gonddal elültetett virágok az épület előtt.
Sajnos ebből ki kell, hogy ábrándítsalak, Ágerdőmajor csak kishatárforgalom részére van megnyítva, azaz max Szabolcs-Szatmár-Bereg megye lakói, SZVSZ. Akkor azt hiszem, hogy Ágerdőmajor is kimarad az életemből, mert ott nem akarok több órát várakozni.
Van ott egyáltalán valami állomás? És határőrség? Vagy csak táblás megállóhely, és az ellenőrzés a román oldalon történik?
SvGF-en meg nem tudjak (illetve akit kerdeztem nem tudja) hogy milyen szerelveny lesz, csak azt hogy lesz. Szerintem ez a leadott utasletszamtol fugg majd. Illetve a tengelyterhelestol :)
115 nincs, a 117 meg valószín?leg nem fog beleférni. Bocs, figyelmetlen vagyok!!! :(
Szóval: 110,111,112,113,114,115,116,117,118,119
Kösz a tippet! Én is gondolkodtam azon, hogy Mátészalkán kellene aludni. De van-e szabad kapacitásuk "küls?söknek" is?
Amúgy szép hiánytalan sorozatot alkotnak a mez?k. Csak figyelmetlenségb?l t?nt úgy, hogy ez hiányos sorozat.
Azon filóztam, hogy érdemes-e átmenni Nagykárolyba?
Vasúti csomópont-e, vagy csak egy elágazóállomás.
Mennyire érdemes körlülnézni a városban. A neten egy kicsit körlülnézve mez?városnak t?nik, kevés m?emlékkel.
A szállást MÁV vendégszobában tervezed? Nincs arcképesem, Nyíregyházán meg úgy tudom, hogy kevés hely van, ezért valószín?leg f?iskolai kollégiumban alszom. (A kollégiumok nagy része nyaranta ad ki szobákat.)
Hoppá! Kihagytam a 116-ot. Egyébként szép kis folymatos sorozat lenne:
110,111,112,113,114,116,118,119
115 nincs, a 117 meg valószín?leg nem fog beleférni.
Ez a vonat a délutáni vonat volt (2 körül indult), főleg iskolások voltak rajta. De tényleg tele volt! Ilyenkor kell utaszámlálást végezni! :)
nyáron én is tervezek egy kirándulást:
110,111,112,113,114,115,118,119
Három napba remélhet?leg belefér. (Ebb?l 2x fél nap az utazás az ország másik feléb?l ide, illetve vissza.)
Jó lenne, ha lenne egy-két útitársam is. Már most lehet jelezni a szándékot.
Mdbz!
Ma láttam a Nyugatiban egy újabb rövid ex Bz kocsit. 60 55 00-29 969-4 Ztz A Comtom képén látottal azonos méretű és küllemű. Ezek szerint többen is vannak.
Régebben hallottam valakitől, hogy valamilyen HM szállítmányokhoz használják őket kisérőkocsinak. Általában hétvégeken szoktak itt előfordulni. Ez most kivétel.
A TS uszályhídhoz: a cikk szerint "A vasúti TS-uszályhíd a KHVM tulajdona, de az rt. raktározza szétszedett elemeit Lovasberényben, az uszályok meg a Dunán, a téli kikötőben pihennek." L.berényben ne keressük az uszályokat, kicsit körülményes lenne szárazföldön odaszállítani ezeket. Még nagyobb problémát okozott volna a gyors Dunához szállításuk bevetésük esetén, ne feledjük, hogy alapvetően hadi felhasználású technikai eszközről van szó. A hajótestek kikötőkben várakoznak, mig a többi kütyü (felhajtó-elemek, rögzítő, útpálya stb.) lehetnek itt.
Ez a vonat a délutáni vonat volt (2 körül indult), főleg iskolások voltak rajta. De tényleg tele volt! Az utasok legnagyobb része Nagyecseden szállt le. Tiborszállásra már csak kevesen utaztak, Ágerdőmajorig pedig el sem ment a vonat. Ágerdőmajor egyébként nem falu, hanem egy major, de lehet, hogy ma már az sem, csak egy határállomás.
Mátészalka-Tiborszállás
Md-szerelvény + egy Bzmot a végére akasztva, amely Carei-be ment (Nagykároly) A vonat 100%-os kihasználtsággal indult, alig találtam magamnak ülőhelyet. Ennyire forgalmas ez a mellékvonal, hogy egy MD szerelvényt is megtöltenek az utasok? Nyírcsaholy, Nagyecsed, Tiborszállás és Ágerd?major olyan nagy települések lennének?
"Apropo 1177! Fenykepeztel mikor jartal Balinkan?
Mert majusban megszunik a banyaszat, es igy megszunik a bodajki tartalek is. Ezekutan majd ugy kell "vadaszni" ha az ember el akar arra jutni geppel"
Bocsi a késői reagálásért, de túrán voltam a hétvégén. Szóval aznap M44 039-el mentem fel Balinkára és nem fényképeztem. Viszont két héttel korábban lefényképeztem fent Balinkán M44 215-öt tolatgatás közben.
Ha fényképezni akar valamelyikőtök, akkor Májusig általában minden hétköznap reggel fél 7-kor megy fel Balinkára a vonat szén vagy fa rakományért, egyes napokon kétszer is....
Vasárnap az Utazás kiállításon jártam és megvásároltam az új Bakony turistaatlaszt. Ebben találtam egy részletet az egykori Franciavágás-Móricháza kisvasút 1972-es menetrendjéből, ami megmozgatta a fantáziámat. Ezekből az atlaszokból úgy tűnik, hogy a szerzőjük, Berki Zoltán is a mellékvonalak és kisvasutak nagy barátja lehet (akárcsak én).
A kérdésem, hogy nem ismertek-e olyan antikváriumot vagy egyéb helyet, ahol régi vasúti menetrendekhez lehet hozzájutni?
Orizve? Nos hat igen. A legjobb szolgalati buli oda bejutni sorkatonakent. Efgesz nap henyeles van :)
Apropo 1177! Fenykepeztel mikor jartal Balinkan?
Mert majusban megszunik a banyaszat, es igy megszunik a bodajki tartalek is. Ezekutan majd ugy kell "vadaszni" ha az ember el akar arra jutni geppel.
Ha léteznek ezek az uszályok, akkor csakis az egykori szovjet bázis telephelyén Lovasberény-Lujzamajorban. Maga Lovasberény állomása nem alkalmas efféle anyagok tárolására, de az egykori laktanya telephelye igen. No mármost az pedig kb 7 kilóméterrel helyezkedik el Lovasberénytől, visszafelé Székesfehérvár irányába, a pátkai és lovasberényi állomások között kiágazó vonalból, amely a szovjet bázisokhoz vezet. Sajnos a terület mind a mai napig örzött, bár már sok részre van felparcellázva.
Öszíntén szólva nem sok esélyünk van a bejutásra...